ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Industria auto in criza dar preturile?

03 Dec 2008, 14:55

Toata lumea stie ca industria auto e in mare criza. Ford face restructurari, Dacia opreste productia, Opel e in prag de faliment dar preturile la masinile noi nu dau semne ca ar vrea sa scada. Si cand ma refer la scazut nu ma refer la discount-uri de n% si promotii, ma refer la faptul ca masinile continua sa aiba acelasi pret de baza fie ca e criza sau nu. Benzina si motorina cu greu au inceput sa scada dar au scazut...nu stiu pana cand ce e drept. Nu credeti ca ar fi normal sa scada si preturile la masinile noi?

Re: Industria atuo in criza dar preturile?

03 Dec 2008, 16:08

Nu. Scaderea pretului inseamna faliment sigur pentru producatori. (De asta Dacia si ceilalti prefera sa opreasca productia decat sa scada pretul la masini) O sa incerc sa explic intr-un mod foarte foarte simplist. Cel mult pot scadea pretul cu marja lor de proft, asta daca merg pe profit.

Producatorii auto au achizitionat subansamblele, piesele, tabla etc in baza unor contracte incheiate cu furnizorii inainte de criza la pretul de atunci. Furnizorii acestor repere isi asteapta banii pe ele (loviti si ei de criza vor incerca sa recupereze cat mai multe creante de la debitorii lor pentru ca si ei sunt constransi la randul lor de furnizori). Daca producatorii reduc pretul masinilor nu mai acopera cheltuielile, intra in incapacitate de plati si in mod sigur faliment.

Industria auto este foarte complexa si foarte diamica. In fiecare an, pentru a produce noi modele de masini si pentru a face fata concurentei (acum cativa ani aparea un model nou al unui producator la cel putin 3 ani iar acum apar modele noi unul dupa altul, face-lift dupa face-lift) e nevoie de investitii. Piata auto a avut o perioada de boom in ultimii ani (cred ca in RO se vede foarte bine) iar producatorii au investit masiv atat in fabrici noi, ceea ce implica in primul rand costul terenului, costul constructiei halelor cat si costul tehnologizarii sau re-tehnologizarii acestora cat si in achizitia unor fabrici existente ale unor producatori mai mici. Toate aceste investii se fac in baza creditelor acordate de banci. Bancile sunt si ele in mare ca... nevoie de lichiditati si abia asteapta sa intre un debitor in default sa il execute sau sa ii aplice o marire de dobanda. De asemenea, cand se ia un credit de la banca, aceasta te obliga prin contract la anumite chestii. Una din aceste chestii este interzicerea scaderii pretului masinilor produse sub un anumit prag care in mod cert te pune in pericol de faliment sau mentinerea unui numar minim de unitati produse.

Re: Industria atuo in criza dar preturile?

03 Dec 2008, 16:55

Da iti dau dreptate...ar insemna pentru producator un potential faliment DAR pretul masinii care iese de pe fabrica portii nu este acelasi cu pretul masinii din showroom la dealeri (nu e totuna sa iei o masina de la fabrica portii si o masina din showroom la mii de km distanta). Mie mi se par, cel putin la unele masini noi, exagerate preturile. Si dealerul are partea lui de profit din chestia asta si raman totusi de parere ca preturile ar trebui sa scada cat de cat. Piata este deja saturata de masini, sunt stocuri peste tot si nimeni nu le cumpara. Deci is de parere ca nu producatorul decide pretul final, iar daca vor sa vanda (desi nu tare mai au la cine) ar trebui sa regandeasca un pic toata strategia.

Re: Industria atuo in criza dar preturile?

03 Dec 2008, 17:42

Am observat ca unii dealeri fac reduceri mari la cumpararea unei masini(doar isi scad comisionul care este cam mare de exemplu un dealer din Severin la un Ford Fiesta ia cam 1000 de euro). Eu zic ca o sa scada preturile putin asa.

Re: Industria atuo in criza dar preturile?

03 Dec 2008, 17:48

asta vom vedea in timp , scad vanzarile pe piata auto . inseamna ca raman masini mai multe pe stoc , si trebuie sa faca ceva cu ele .promotii, reduceri de pret etc.

Re: Industria auto in criza dar preturile?

03 Dec 2008, 23:17

Mie imi lasa impresia ca au scazut oarecum. Pai sunt unele reclame care spun ca iti iei nu stiu ce masina cu 6-7000 euro cu toate taxele, sau ca platesti jumate acu si jumate in 2010. Nu cred ca se asteapta nimeni sa-si ia masina cu 4000 euro, sa aiba airbag-uri, ABS, ESP si mai stiu eu ce jante de aliaj pe ea, nu? Lasand la o parte faptul ca tot ce a scris distinsul nostru coleg Officer e adevarat...

Re: Industria auto in criza dar preturile?

06 Dec 2008, 15:42

Pretul unei masini nu se reflecta neaparat costul materialelor din care este realizata masna, ci reflecta investitiile de sute de milioane de euro cheltuiti cu dezvoltarea modelului respectiv. La unele modele se ajunge la peste un miliard de euro.

Re: Industria auto in criza dar preturile?

09 Dec 2008, 16:19

da alimentele se mai ieftinesc ? ca , ce costa 50+ ron asta-vara parca, acu vad cu 70+... si nu e podus sezonier, cred. si mai sunt exemple.

Re: Industria auto in criza dar preturile?

09 Dec 2008, 16:45

Mie mi-a soptit o bufnita ca o Fiesta care la noi se vinde cu 10000 de euro iese ca pret final de productie de pe poarta fabricii cu 6000. Cu toate astea fabricantul nu scade din adaos, cu toata criza. De ce oare?

Re: Industria auto in criza dar preturile?

09 Dec 2008, 17:01

pt ca dupa ce trece criza, cum va justifica cresterea pretului la loc ?

Re: Industria auto in criza dar preturile?

11 Dec 2008, 11:47

Exact la ce zicea bogda1313 ma refer. Preturile sunt umflate de dealeri pana in panzele albe...nu cumva sa scada pretul doamne fereste. Profitul nu ar fi la fel de mare. 8-}
Răspunde