Discutii libere/forum

Inmatriculari in Bulgaria

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Inmatriculari in Bulgaria

Mesajde adispan » 10 Aug 2011, 22:58

cica nu se mai pot pune numere la masini gen PIZ, PUL, COY, BOU, SEX
astia care decid asa ceva sunt o alta cauza pt turn off Romania

de idiotenia aia cu "masinile cu nr de BG nu pot circula decat 90 zile in Romania" mai stiti ceva?
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde mariusm » 11 Aug 2011, 21:24

momentan e doar o idee. sunt din ce in ce mai de acord. mai ales din cauza boului in care era sa intru ieri cu bicicleta, doar avea prioritate de cazan...
The owls are not what they seem...
Cadouri pentru fete... http://sheepshine.blogspot.com/
Avatar utilizator
mariusm
1nsane Member
 
Mesaje: 1095
Membru din: 15 Oct 2007, 23:50
Localitate: Calarasi
Maşina: Ford Focus Combi Futura 2002 90CP TDDI Polar Silver Metalic

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde alexandrusavu » 12 Aug 2011, 00:14

$1 scrie:$2e idiotenia aia cu "masinile cu nr de BG nu pot circula decat 90 zile in Romania" mai stiti ceva?

Doamne ajută să se implementeze.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde adispan » 12 Aug 2011, 06:22

pai de ce?
care e legatura intre tara unde e inmatriculata o masina si dreptul ei de circulatie in alta tara?

cred ca o luam offtopic cu chestia asta, mai bine facem topic separat daca aveti chef de vorba :)
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde catalin1972 » 12 Aug 2011, 11:00

ADISPAN are deptate , care e legatura intre tara inmatricularii si starea tehnica a masinii ?? Singurii care pot sa decida dreptul de circulatie a unei masini sint cei de la RAR,rspectiv omologii lor din Bulgaria .
focus 2 tournier 2005 1.6 tdci 90 cp TL 02 YHY
"'jaba culegi , daca nu sortezi " (Piri neni )
Avatar utilizator
catalin1972
1nsane Member
 
Mesaje: 1406
Membru din: 14 Aug 2007, 16:10
Localitate: Tulcea

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde alexandrusavu » 12 Aug 2011, 11:20

Ba este o idee foarte bună, care este implementată și de multe alte țări.
Singurul exemplu care-mi vine în minte este UK, unde poți să circuli cu o mașină înmatriculată în altă țară doar 6 luni pe an. Apoi faci pauză 6 luni și tot așa sau îți înmatriculezi mașina acolo/te plimbi un pic prin europa.

Dacă ești rezident într-o țară îți înmatriculezi mașina în... țara respectivă.
Este logic și omenesc.

Te folosești de infrastructura respectivă, dar nu vrei să plătești, vrei să fii considerat "vizitator" în România cu mașină de BG și buletin RO.

Țigănie.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde adispan » 12 Aug 2011, 11:48

nu mi se pare tiganie

mi se pare o consecinta fireasca a liberalizarii din ultima vreme, iar conservatorismul britanic nu e pt mine un model panaceu; nici cel german de altfel ... adica ma gindesc ca putem gandi cu capu nostru si sa luam decizii in care sa credem cu adevarat, nu importate ad literam de la altii

s'apoi ca sa folosesc infrastructura chit ca am nr de BG nu platesc vigneta? benzina pusa de mine in Ro nu are accize care se duc la statul roman?
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde toxicristi » 12 Aug 2011, 14:28

Si la noi, ca in orice tara UE, se aplica legea de 6 luni. Problema e ca masinile astea din bulgaria nu sunt inmatriculate pe numele unor cetateni bulgari care s-au mutat in romania, ci a unor persoane/firme din bulgaria care au domiciliul tot in bulgaria.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Inmatriculari in Bulgaria

Mesajde Officer » 12 Aug 2011, 16:41

Adi asa e dar nu prea. Majoritatea masinilor inamtriculate in BG de pe drumurile din RO costa cat un scuter chinezesc de la carrefour luat la mana a doua, motiv pentru care posesorii lor conduc ca niste p*&e bete ca doar ei sunt smecheri ca au fentat statul roman si li se rupe daca dau cu roabele in gropi, borduri, stalpi, tine sau mine. Ei duc cazanul la fier vechi si iau pe el fix cat dau pe alt cazan in BG in timp ce noi ne recuperam de la asigurari fix nimic.

Asa ca din punctul meu de vedere nu e tigarie, e o maxima taranie, cocalareala si nesimtire. De ce nu vedem si ultimul tip de mercedes inmatriculat in BG si vedem doar tigai pe rotile?

Am client cu paguba de 20 000 eur din ianuarie 2011 cauzata de un bmw din '88 condus de un cocalarel de 19 de ani. Nu, nu e masina, e o pasarela semnaforizata care abia fusese receptionata si nu apucase sa fie asigurata.
Ultima oară modificat de Alen pe 29 Aug 2011, 20:46, modificat 1 dată în total.
Motiv: edit titlu
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde DanielArdelian2 » 12 Aug 2011, 18:47

Am si eu un coleg de serviciu care umbla de anul trecut sa-si recupereze paguba la masina, dupa ce a fost tamponat de unul care avea masina inmatriculata (evident si asigurarea RCA) pe Bulgaria.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde Cornel001 » 12 Aug 2011, 18:56

Bine ca mi-am mutat dosarul de RCA Bulgaria pe Casco... adica tocmai d-aia mi l-am mutat...
Nu mai spun ca si aia era o rabla. Asa ca fapt divers, fiindca s-ar parea ca la randul lui a fost impins in mine.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde PH3N0M3N » 12 Aug 2011, 19:02

Fratilor, avand masina inmatriculata in bulgaria, ma cam simt sa raspund...
@Officer sper ca nu ne bagi pe toti intr-o oala, pentru ca exista si exceptii ca mine care-si mentin masina dpdv tehnic impecabil sau aproape de... Si nici nu gonesc prin oras ca un nebun si in 99% din cazuri respect legislatia rutiera si chiar sunt considerat, de prieteni, ca un sofer destul de calm, intelegator si "darnic" in trafic.

@alexandrusavu mai bine ai fi mai retinut in a ne clasifica pe toti care avem masina inmatriculata in BG ca "tiganie" si mai bine te-ai uita la motivele pentru care se prefera aceasta metoda de inmariculare. Tu crezi ca cei care au inmatriculata masina in BG nu ar vrea sa si-o inmatriculeze in RO, dar e taxa nesimtita? Tu in loc sa judeci cauzele, judeci faptul ca dintr-o 1000 de soferi face unu' accident si atunci gaata frate..clar.. interzicem masinile inmatriculate in BG.
Pe langa asta, imi platesc rovigneta ca sa circul pe infrastructura de tot rahatu' a romaniei, iar benzina cu accizele din ea, tot de aici mi-o iau, inspectia tehnica tot aici la service-ul din oras mi-l fac. Deci nu are legatura cu tara in care e inmatriculata masina, fie ea Bulgaria, Italia, Austria si de pe unde se mai iau masini...

mie asta mi se pare prostie in capu' omului.. sa vorbeasca doar de dragu' de a spune ceva, fara sa inteleaga premisele de la care pleaca "problema" inmatricularii..
Inscrie-te in Club Ford Constanta • Topic dedicat forumistilor din Constanta
Multumesc pentru ajutor tehnic: marius3k • adispan • vali • maddogul & co.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Avatar utilizator
PH3N0M3N
Gold Member
 
Mesaje: 911
Membru din: 19 Sep 2009, 11:47
Localitate: Constanta
Maşina: Ford Puma 1.7 16v VCT Zetec-S 125 CP

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde martini » 12 Aug 2011, 20:20

confirm starea impecabila a masinii lui phenomen, am vazut-o si condus-o. dar phenomen, tu esti exceptie, trebuie sa recunosti ca 99% nu ar trece itp-ul.
>>> Fordurile mele

Constanta - intalniri locale
Pentru a te adauga in grupa ClubFord Constanta - click pe link http://forum.clubford.ro/ucp.php?i=grou ... membership bifeaza in dreptul grupei Constanta si apoi apasa pe butonul trimite/send
Avatar utilizator
martini
 
Mesaje: 3348
Membru din: 30 Ian 2008, 14:05
Localitate: Constanta
Maşina: Focus 2 facelift 1,6 GPL

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde Mihai L » 12 Aug 2011, 20:44

$1 scrie:$2.. fara sa inteleaga premisele de la care pleaca "problema" inmatricularii..

Pai daca ne gandim bine, "premisele" sunt de fapt un stat (BG) care permite inmatricularea a orice, si alt stat (RO) care permite orice masina orice perioada.
Nu vad oameni care isi inmatriculeaza masina in Germania, Anglia, etc, si nici invers: masini straine care sa circule oricat in alte state...

RCA-ul se plateste in Bulgaria, iar rovnieta cumpara doar cine iese din oras cu ea. Bucurestiul este destul de mare. :D

LE: Si apropo, poluarea suplimentara cine o inghite? (prin neplata taxei s-ar fi redus simtitor numarul de masini vechi) E bonus pentru noi care ne-am luat masina mai noua ca sa nu platim taxe mari. #:-S
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde TOTALSENDER » 12 Aug 2011, 21:57

Auzi phenomenon, uite ma bag si eu in seama cu o speta :

sa zicem ca doamne fereste produci un accident (din care reiese ca esti vinovat) - intra RCA made in Bulgaria cu pricina si, carevasazica ei care "este" niste buni platnici (adica ii doare undeva de plati) vor despagubi posesorul (cu masina inmatriculata RO) dupa luni si ani .

Ce faci tu la faza asta? Cum procedezi fata de pagubit (care poate fi oricare dintre noi)?

Cum crezi ca s-ar simtii unu' ca mine care face eforturi sa plateasca tot ce trebuie prin tara asta (tot mai cretina) sa stea pe dreapta cu masina avariata, datorita faptului ca, un roman de-al meu se supune unor reguli mai bulgaresti decat prevede legea noastra...

... adica... intelegi ce vreau sa zic
Eugen,

Vand Calculator de Confort pentru Mondeo MK3 2001 Ghia, volan stanga - (cu functia de degivrare parbriz) -100 RON !

Se restituire timbru de mediu
Avatar utilizator
TOTALSENDER
1nsane Member
 
Mesaje: 2357
Membru din: 28 Ian 2009, 11:45
Localitate: Rm Valcea
Maşina: Scorpio Mk I, '94, 2.0I DOHC, 115cp + GPL
VIN: WFOAXXGAGARL07091

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde Officer » 12 Aug 2011, 22:22

ph3nom3n de aia am zis majoritatea, adica din cate am observat 70-80% din masinile astea sunt bmw seria 3 anii 90 si golf 3 iar daca ma uit la cei de la volan, multi nu par a aduce valoare adaugata societatii in care traiesc.
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde PH3N0M3N » 13 Aug 2011, 07:06

@Mihai L pai premisele sunt extrem de simple: cel ce nu are multi bani de dat pe o masina, dar are nevoie de una, se duce la bulgari unde e ceva mai ieftina decat in ro. nu si-o inmatriculeaza in ro pentru ca ar da pe taxa de inmatriculare o groaza de bani, poate aproape de cat a dat el efectiv pe masina, ceea ce mi se pare o prostie, da' deh... cei care ne conduc dau cu pumnu' si cu taxele tot in ala micu'...
Iar despre poluare, cred ca un golf 3 luat din BG consuma si polueaza la fel ca unul din RO, deci iar nu vad ce legatura are unde e inmatriculata.
Crede-ma ca daca as fi avut posibilitatea sa achizitionez o masina sh din ro, la acelasi pret pe care l-am dat la bulgari, nici nu as fi stat pe ganduri, dar cand (unii) romani trag cat mult de pret... asta e...

@Totalsender inteleg punctul tau de vedere si iti dau dreptate. Nu contest faptul ca e bataie de cap cu asigurarile facute in BG, dar sa stii ca depinde si firma la care ai aceasta asigurare. Unul ca mine care se mai gandeste si la situatiile neprevazute, isi face o asigurare la o firma care are intelegeri si cu firmele romanesti de asigurare, ca sa mearga totul bine. Intr-adevar, poate nu sunt multi care fac asa, dar cred ca sunt si altii in afara de mine.
Din nefericire, am avut si eu o tamponare cu cineva, dar din vina respectivului...
Ah...si mai e o chestie... majoritatea, daca nu toate, firmele de casco nu accepta sa incheie contracte cu posesorii de masini mai vechi de 10 ani, deci, chiar daca sunt unii care vor sa-si faca o asigurare casco in ro, sa faciliteze reparatiile in caz de accident, nu o pot face.

@Officer sunt de acord, dar sunt asemenea soferi si in masini de lux inmatriculate in ro, care, nici ei, nu aduc acea valoare. Dar de aici si pana a zice ca-i tiganie cu toti cei care au masinile inmatriculate-n BG si sa le doresti tot felu' de lucruri rele, mi se pare drum lung si lipsa de bun simt.

LE: ah..am vazut ca am facut o mica greseala in postul de mai sus: nu inspectia tehnica, ci revizia tehnica o fac in service-ul din oras.
Inscrie-te in Club Ford Constanta • Topic dedicat forumistilor din Constanta
Multumesc pentru ajutor tehnic: marius3k • adispan • vali • maddogul & co.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Avatar utilizator
PH3N0M3N
Gold Member
 
Mesaje: 911
Membru din: 19 Sep 2009, 11:47
Localitate: Constanta
Maşina: Ford Puma 1.7 16v VCT Zetec-S 125 CP

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde Mihai L » 13 Aug 2011, 07:21

$1 scrie:$2Mihai L pai premisele sunt extrem de simple: cel ce nu are multi bani de dat pe o masina, dar are nevoie de una, se duce la bulgari unde e ceva mai ieftina decat in ro. nu si-o inmatriculeaza in ro pentru ca ar da pe taxa de inmatriculare o groaza de bani, poate aproape de cat a dat el efectiv pe masina, ceea ce mi se pare o prostie, da' deh... cei care ne conduc dau cu pumnu' si cu taxele tot in ala micu'...
Iar despre poluare, cred ca un golf 3 luat din BG consuma si polueaza la fel ca unul din RO, deci iar nu vad ce legatura are unde e inmatriculata.
Crede-ma ca daca as fi avut posibilitatea sa achizitionez o masina sh din ro, la acelasi pret pe care l-am dat la bulgari, nici nu as fi stat pe ganduri, dar cand (unii) romani trag cat mult de pret... asta e...

Nu ai prea inteles ce voiam eu sa zic...
Ideea de baza este ca nu am vazut sa se duca cineva sa inmatriculeze in alta tara (DE, GB, etc). Asta inseamna ca este ceva special cu Bulgaria, nu cu Romania. Iar faptul ca il alte tari nu este permisa smecheria asta, iar inseamna ca este ceva special cu Romania...
Ce te faceai daca traiai in Irlanda, unde asigurarea de exemplu te rupe? Stiu cazuri unde asigurarea costa mai mult decat masina (masina 600 si asigurarea 2000!!!)!!!
Iar poluarea suplimentara... aia vine la noi in orase. Avem 60 masini care platesc o taxa din care (teoretic) statul poate face ceva, si 40 de masini pentru care statul bulgar incaseaza bani, fara sa ne faca nimic noua (asta cu siguranta).
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde Nic_Bv » 13 Aug 2011, 09:28

"cel ce nu are multi bani de dat pe masina" este o notiune abstracta.
Si mie mi-ar fi placut un S-Max, dar pentru mine pretul unei masini inseamna un pic mai mult decat valoarea trecuta in contractul de vanzare-cumparare.

Prin urmare mi-am ales un C-Max, pe care imi permit sa-l cumpar, inmatriculez si intretin. Fara dureri de cap si complicatii de tot felul. Pentru ca mai devreme sau mai tarziu, cei ce umbla zilnic cu masini inmatriculate in alte tari, vor avea probleme. Deja se fac filtre in trafic si foarte bine ca e asa. Majoritatea masinilor de BG sunt cazane pe roti, victime sigure ale unei eventuale inspectii RAR.

Cat despre incidentele in trafic, CASCO e sfant. Toti cei care au masini ce valoreaza mai mult de 5.000 EUR ar trebui sa aiba CASCO. Te pocneste o masina cu numar de BG, iti repari masina pe CASCO, restul il priveste pe asiguratorul tau.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde DanielArdelian2 » 13 Aug 2011, 09:57

$1 scrie:$2u crezi ca cei care au inmatriculata masina in BG nu ar vrea sa si-o inmatriculeze in RO, dar e taxa nesimtita?


$1 scrie:$2Mihai L pai premisele sunt extrem de simple: cel ce nu are multi bani de dat pe o masina, dar are nevoie de una, se duce la bulgari unde e ceva mai ieftina decat in ro.


Premisele sunt extrem de gresite, din doua motive:
(1) Cel putin in forma actuala, Constitutia nu garanteaza nimanui dreptul de a avea o masina. Statul nu este obligat sa-ti asigure tie o masina. Deci, daca nu-ti permiti masina, ori muta-te in alta tara, ori fa revolutie, fa-te ministru de finante si da o lege prin care toti cetatenii sa aiba o masina garantata de stat.
Dar varianta cu inmatricularea pe Bulgaria este...asa cum s-a spus mai sus.

(2) Cine are nevoie de masina, se gandeste la o varianta pe care sa si-o permita sa si-o cumpere, sa si-o inmatriculeze, sa si-o intretina, etc. Refuz sa accept idei de tipul "nevoie de masina" de la cineva care conduce un Ford Puma. Consider ca aceasta masina este un moft, NU O NEVOIE. O masina "de nevoie" nu are motor de 1.7 pe benzina, 2 usi si portbagaj cat o cutie de chibrituri.

Asta este, suntem o tara saraca unde a avea o masina este, in primul rand, peste posibilitatile multora, dar in al doilea rand este visul oricarui roman. In loc sa viseze sa-si tina copilul la scoala, romanul "are nevoie" de masini sport coupe, pe care nu-si permite apoi sa le inmatriculeze legal. Ceea ce ne conduce exact la titlul acestui topic...

$1 scrie:$2da' deh... cei care ne conduc dau cu pumnu' si cu taxele tot in ala micu'...

Oare cine plateste, in valoare absoluta, mai mult impozit si CAS, unul cu salar de 1000 RON sau unul cu salar de 3000 RON? Dar asta deja este subiectul unui alt topic.

$1 scrie:$2ie asta mi se pare prostie in capu' omului.. sa vorbeasca doar de dragu' de a spune ceva, fara sa inteleaga premisele de la care pleaca "problema" inmatricularii..

Adica asa cum fac unii care considera ca "dreptul la o masina" trebuie sa fie garantat de constitutie, nu?
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde martini » 13 Aug 2011, 10:55

$1 scrie:$2(2) Cine are nevoie de masina, se gandeste la o varianta pe care sa si-o permita sa si-o cumpere, sa si-o inmatriculeze, sa si-o intretina, etc. Refuz sa accept idei de tipul "nevoie de masina" de la cineva care conduce un Ford Puma. Consider ca aceasta masina este un moft, NU O NEVOIE. O masina "de nevoie" nu are motor de 1.7 pe benzina, 2 usi si portbagaj cat o cutie de chibrituri.


e o masina mica, perfecta pentru oras. vroiai sa isi ia un mondeo daca e omul fara copii si nu are bagaje voluminoase? daca lui asta ii place si pe asta si-a dorit-o nu vad unde ar fi problema. alta era discutia.
>>> Fordurile mele

Constanta - intalniri locale
Pentru a te adauga in grupa ClubFord Constanta - click pe link http://forum.clubford.ro/ucp.php?i=grou ... membership bifeaza in dreptul grupei Constanta si apoi apasa pe butonul trimite/send
Avatar utilizator
martini
 
Mesaje: 3348
Membru din: 30 Ian 2008, 14:05
Localitate: Constanta
Maşina: Focus 2 facelift 1,6 GPL

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde DanielArdelian2 » 13 Aug 2011, 11:25

Daca era constrans de bani si isi lua masina pentru ca avea nevoie, nu-si lua un sport coupe ci isi lua o Fiesta mai veche sau un Golf mai vechi. Si erau si mai perfecte pentru oras. Nu stiu de unde ai scos ideea cu Mondeo.
Refuz sa cred ca un Golf mai vechi, gata inmatriculat in Romania (deci fara sa mai platesti taxa), cu motor mai mic, ajunge sa te coste mai mult decat un Puma, daca tragem linie si facem totalul: tinem cont si de consum, RCA, impozit, umblatura si bataia de cap cu inmatricularea pe BG, comisioanele celor care au facut inmatricularea pe BG, valoarea de revanzare, samd.

Un Ford Puma este un moft, nu este o masina "de nevoie". Nu am nici o problema daca asta si-a dorit, bravo lui ca s-a descurcat, dar in acest caz NU este indreptatit sa-si dea cu parerea despre cat e de grea viata pentru cei care au nevoie de o masina si nu pot din cauza taxei de prima inmatriculare.

Este ca si cum cineva se plange ca statul a redus alocatia pentru copii si l-a pus in incurcatura financiara, iar apoi cheltuie cateva sute de euro pe tuning la motor.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde alexandrusavu » 13 Aug 2011, 11:43

@PH3N0M3N :
Și eu mi-am dorit un Ford focus 2 Titanium cu 2.0 145 cp benzină.
De achiziționat nu era problemă, exploatarea însă era altceva.

Puteam s-o cumpăr și s-o înmatriculez în BG. În schimb mi-am luat un 1.6 90cp diesel, Trend pe care orice ar păți îmi permit să-l întrețin/plătesc toate dările pt. că ... am nevoie de mașină...

Din câte am văzut majoritatea celor cu mașini de BG au fie motoare peste 2L, fie cazane pe roți.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde martini » 13 Aug 2011, 14:20

$1 scrie:$2Nu stiu de unde ai scos ideea cu Mondeo.


mondeo e o masina mai mare decat puma, suntem pe club ford, vroiai sa zic passat sau a6?

$1 scrie:$2efuz sa cred ca un Golf mai vechi, gata inmatriculat in Romania (deci fara sa mai platesti taxa), cu motor mai mic, ajunge sa te coste mai mult decat un Puma, daca tragem linie si facem totalul: tinem cont si de consum, RCA, impozit, umblatura si bataia de cap cu inmatricularea pe BG, comisioanele celor care au facut inmatricularea pe BG, valoarea de revanzare, samd.


nu cred, un golf 4 din romania(+cheltuieli extra) cred ca e mai scump decat o puma din bulgaria cu cheltuielile aferente statului bulgar. stiu persoane care si-au cumparat masini cu 1000 euro si mergeau bine. nu era lucioasa vopseaua insa iti faceai treaba cu ele.

$1 scrie:$2ste ca si cum cineva se plange ca statul a redus alocatia pentru copii si l-a pus in incurcatura financiara, iar apoi cheltuie cateva sute de euro pe tuning la motor.


vad ca tii sa dezgropi mortii desi te lasasem in pace pe topicul respectiv; iti mai spun o data (desi sincer nu cred ca datorez nimanui nici o explicatie referitoare cu banii pe care ii am si cum ii cheltuiesc): resoftarea am facut-o dintr-o suma de bani cu aceasta destinatie clara. alocatia copiilor redusa mi se pare in continuare un lucru grav si o nesimtire crasa la adresa romanilor care aleg sa mai ramana in tara asta. sunt si alte multe masuri anti-populiste luate de guvern cu care nu sunt de acord insa pe topicul respectiv despre asta era discutia. din fericire nu depinde intretinerea copilului meu de acea diferenta de bani pierduta, insa consider in continuare ca ce a facut statul a fost furt. daca au redus aceste alocatii de ce nu au redus si CASS-ul, oricum nu il folosesc pentru ca serviciile de care am avut nevoie niciodata nu au fost acoperite sau nu s-au putut presta in sistemul de stat? a trebuit sa merg in privat si sa platesc indiferent ca sunt tigan neplatitor de nimic sau platitor de taxe atat ca pf cat si ca pj, si zeci de milioane de lei se duc lunar aiurea. cand ai nevoie nu primesti in spital nici macar un algocalmin, o branula sau o fasa. tu esti bucuros ca ti-a taiat statul din banii copilului, excelent, insa permite altora sa nu fie asa euforici. chiar te incurajez sa donezi si salariul tau statului, poate asa o sa te simti si mai patriot. nu am fost pus in incurcatura financiara, inca imi permit sa imi mentin stilul de viata propus pentru etapa asta a vietii, iar daca se impute treaba si mai tare am unde sa plec in afara si job pe acelasi post asigurat pe incomparabil mai multi bani. insa deocamdata vreau sa stau in tara asta ... chiar daca m-au furat. insa nu pot sa tac si sa inghit.

apropos, am uitat sa imi multumesc ca ai stricat topicul de acolo incat nici nu am mai dorit sa intru.

ps: te apreciez pentru cunostintele tale tehnice, insa ca mod de gandire suntem complet diferiti.
>>> Fordurile mele

Constanta - intalniri locale
Pentru a te adauga in grupa ClubFord Constanta - click pe link http://forum.clubford.ro/ucp.php?i=grou ... membership bifeaza in dreptul grupei Constanta si apoi apasa pe butonul trimite/send
Avatar utilizator
martini
 
Mesaje: 3348
Membru din: 30 Ian 2008, 14:05
Localitate: Constanta
Maşina: Focus 2 facelift 1,6 GPL

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde toxicristi » 13 Aug 2011, 14:55

In Belgia, un tovaras de-al meu a primit o reducere de 4.000 (patru mii) de euro de la stat pentru ca si-a cumparat o masina cu emisiile sub 105 g/km.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde Nic_Bv » 13 Aug 2011, 14:56

Insasi faptul ca suntem atat de diferiti ca gandire face forumul atractiv. :D
O adunatura de yesmen este ultimul lucru care se vrea de la clubford, nu-i asa?

Daniel, comparatia ta e un pic fortata. Avem tot dreptul sa ne plangem cand ni se "taie" alocatia/salariul/pensia sau se maresc taxele/impozitele, indiferent cati bani avem in portofel.

Am trecut printr-o experienta similara la inceputul anului, cand mi s-au "expandat" impozitele peste noapte, pe PFA. Cand m-am dus in audienta la o persoana de conducere din ANAF, mi s-a spus "e o masura de echitate sociala, in software se fac bani mai multi decat in cizmarii sau florarii". :-O

Revenind la discutia cu masinile de BG, PH3N0M3N poate sa-si ia ce masina vrea din banii lui. Insa mi se pare total aiura sa comita o INFRACTIUNE si sa considere asta drept mare smecherie. Daca s-ar aplica legea, cei care circula mai mult de 90 de zile cu numar de BG ar trebui sa aiba DOSAR PENAL. Iata ce scrie la Codul Rutier:

CAPITOLUL V - Reguli de circulatie - SECTIUNEA 5, 6

Art 83: (2) Persoanele cu domiciliul in Romania care poseda permise de conducere nationale eliberate de autoritatile statelor membre ale Conventiei asupra circulatiei rutiere au dreptul sa conduca autovehicule pe drumurile publice cel mult 90 de zile de la intrarea lor in tara.

Iar la infractiuni si pedepse:
(4) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tractarea unei remorci ale carui placute cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare au fost retrase sau a unui vehicul înmatriculat în alt stat care nu are drept de circulatie în România se pedepseste cu închisoare de la 6 luni la 2 ani.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde PH3N0M3N » 13 Aug 2011, 14:58

@Nic_Bv ma refer la cei care au ~5000 Euro, poate mai putin...

@Mihai L Bulgaria se obishnuieste sa se inmatriculeze masini in BG pentru ca e mai aproape decat Germania, Italia, etc., dar si, intr-adevar, e mai permisibila din acest punct de vedere.

@DanielArdelian2 In primul rand, eu mi-am dat cu parerea pentru ca se discuta de introducerea unei legi legate de cei care au masinile inmatriculate in BG. In al doilea, nu am zis ca EU sufar sau nu-mi permit sa-mi inmatriculez masina in ro, ci de posesorii, in general, de masini inmatriculate in BG.
Ca sa fie clar, eu nu-mi inmatriculez masina in RO pentru ca nu mi se pare rentabil, desi mi-ar fi placut sa am si eu nr autohtone, avand in vedere taxa, care mie mi se pare, la momentul actual o nesimtire, dar pe viitor...cine stie...
Legat de Golf 3, mie chiar nu-mi place masina aia, deci nu mi-as fi luat-o nici daca mi-ar fi dat-o gratis deja inmatriculata si prefer o Puma mai noua, cum de altfel as fi preferat alte modele de masini, dar la costuri mai mari, pe la care la momentul achizitionarii Pumei nu mi le-as fi putut permite.
Luand marci si modele identice de masini (cu acelasi dotari) si comparand preturile din ro cu cele din bg, vei observa lejer ca preturile romanesti sunt mai mari, poate cu cateva mii de euro, ceea ce, iar, nu mi se pare normal, dar fiecare-si vinde masina cu ce pret vrea el...


Oricum, vad ca nici eu nu am acelasi mod de gandire cu al tau, deci as dori sa inchei aici discutia, pentru ca ne-am lungi destul de mult si consider ca acest topic e pentru altceva. Exagerezi destul de mult si am impresia ca ai ceva cu cei care au masinile inmatriculate in BG, sau poate cu cei care au Pume, masini mai rare si "mofturi", deci nu are rost o discutie pe aceasta tema cu tine, cel putin din punctul meu de vedere. Ah, nu zic ca nu am avea altceva de discutat, pe alta tema.
Dar, totusi, zic ca mie, personal, nu-mi trebuie masina mare, cum ai tu, mondeo, ci una mica, fasneatza, care sa ma duca si sa ma aduca unde am nevoie, sa-mi gasesc loc de parcare mai usor si, de ce nu, sa arate mai bine decat o fiesta sau golf 3, dupa gusturile mele. Nu car nimic cu ea si nici nu am familie cu copii sa am nevoie de spatiu.

As dori, pe final, sa subliniez faptul ca nu sustin sau incurajez inmatricularea in BG, ci am incercat sa argumentez de ce se prefera aceasta optiune. Fiecare face ce vrea pe barba, carnetul si banii lui.
Va urez tuturor sa nu aveti probleme si/sau incidente cu cei care au numere de Bulgaria sau orice alt stat, altul decat Romania.
Inscrie-te in Club Ford Constanta • Topic dedicat forumistilor din Constanta
Multumesc pentru ajutor tehnic: marius3k • adispan • vali • maddogul & co.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Avatar utilizator
PH3N0M3N
Gold Member
 
Mesaje: 911
Membru din: 19 Sep 2009, 11:47
Localitate: Constanta
Maşina: Ford Puma 1.7 16v VCT Zetec-S 125 CP

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde Nic_Bv » 13 Aug 2011, 15:03

Sa inteleg ca daca esti infractor si ai mai putin de 5000 EUR in buzunar, inseamna ca ai circumstante atenuante?
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde PH3N0M3N » 13 Aug 2011, 15:09

@Nic-Bv stai o secunda ca se pare ai postat ceva in timp ce scriam si eu.
Citind ce ai scris, eu nu vad unde e infractiunea de a conduce in romania, avand in vedere ca autovehicului are drept de circulatie in romania, avand toate actele in regula si nici Romania nu a interzis, momentan, circulatia pe drumurile ei a masinilor inmatriculate in BG :)
Inscrie-te in Club Ford Constanta • Topic dedicat forumistilor din Constanta
Multumesc pentru ajutor tehnic: marius3k • adispan • vali • maddogul & co.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Avatar utilizator
PH3N0M3N
Gold Member
 
Mesaje: 911
Membru din: 19 Sep 2009, 11:47
Localitate: Constanta
Maşina: Ford Puma 1.7 16v VCT Zetec-S 125 CP

Re: It's now safe to turn off Romania

Mesajde toxicristi » 13 Aug 2011, 15:12

De curiozitate, cine e posesorul masinii tale? Un cetatean/firma din Bulgaria sau tu?
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Următorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login