Re: Calcati ambreajul la pornirea motorului? (Da/Nu)
-
MCristi - Incepator
- Mesaje: 45
- Membru din: 22 Dec 2007, 02:21
- Localitate: Bucuresti
Moderator: Automatistul
de MCristi » 21 Mar 2008, 19:31
de TNT » 21 Mar 2008, 19:54
de mihai79 » 21 Mar 2008, 19:55
de Alen » 21 Mar 2008, 20:12
de SLV 3 » 22 Mar 2008, 04:58
de DGAlexandru » 22 Mar 2008, 08:17
$1 scrie:$2k deci inteleg ca aproape toata lumea calca ambreajlul la pornire.. bun topic am facut !..m-as bucura si mai tare daca cineva are putea explica concret de ce acesta trebuie calcat la fiecare pornire..merci!
de sfredel » 22 Mar 2008, 10:32
de Rainman » 22 Mar 2008, 10:54
$1 scrie:$2k deci inteleg ca aproape toata lumea calca ambreajlul la pornire.. bun topic am facut !..m-as bucura si mai tare daca cineva are putea explica concret de ce acesta trebuie calcat la fiecare pornire..merci!
de Xmad » 22 Mar 2008, 11:17
$1 scrie:$2m un clio 2 care are 50mii km acum și-n viața lui n-a fost pornit/oprit cu ambreiajul călcat și n-are nici pe dracu.
Dar nah pare logic ce ziceți voi. o să aplic la ford 'manevra'.
de Rainman » 22 Mar 2008, 11:50
$1 scrie:$2m un clio 2 care are 50mii km acum și-n viața lui n-a fost pornit/oprit cu ambreiajul călcat și n-are nici pe dracu.
Dar nah pare logic ce ziceți voi. o să aplic la ford 'manevra'.
de Blade » 23 Mar 2008, 00:47
de SLV 3 » 23 Mar 2008, 01:05
$1 scrie:$2$1 scrie:$2k deci inteleg ca aproape toata lumea calca ambreajlul la pornire.. bun topic am facut !..m-as bucura si mai tare daca cineva are putea explica concret de ce acesta trebuie calcat la fiecare pornire..merci!
Cutia de viteze are 2 arbori de transmisie, arborele primar si arborele secundar. Unul este legat la motor prin intermediul ambreiajului , iar celalalt este legat la roti prin intermediul diferentialului si al panetarelor. La pornire, chiar daca selectorul cutiei de viteze este in punctul mort, pinioanele celor doi arbori din cutia de viteze sunt angrenate. Deci se invirt impreuna pina in momentul in care calci ambreiajul si decuplezi motorul de cutia de viteze. O problema foarte mare poate sa apara iarna la temperaturi pe minus sau atunci cind in cutia de viteze este ulei cu indice de viscozitate diferit (mai mare) decit cel indicat de fabrica. Calcind astfel ambreiajul, ajuti demarorul si implicit bateria (mai ales la temperaturi scazute), acestea nemafiind solicitate in plus de trenul de pinioane care se invirt intr-un ulei viscos.
http://videos.howstuffworks.com/howstuf ... -video.htm
Parerea mea!
de ovibc » 24 Mar 2008, 08:04
de angelboy » 24 Mar 2008, 08:44
de Maximilian » 25 Mar 2008, 10:14
de raduit » 08 Apr 2008, 14:32
de GoogleBot » 08 Apr 2008, 14:38
de danim » 08 Apr 2008, 15:00
de mihai79 » 08 Apr 2008, 16:50
de klaus_clau » 08 Apr 2008, 17:09
de rath115 » 11 Apr 2008, 04:32
de rolf.viktor » 25 Apr 2008, 17:23
de toxicristi » 27 Apr 2008, 01:02
de R4C3R » 25 Iun 2008, 16:15
de dragomir » 25 Iun 2008, 19:04
de mihai2k1 » 26 Iun 2008, 07:39
de verga_Cip » 26 Iun 2008, 08:29
de vică » 26 Iun 2008, 14:20
de toxicristi » 26 Iun 2008, 16:38
de verga_Cip » 26 Iun 2008, 17:49
$1 scrie:$2)) e tare! chestia asta ai scos-o din legea actuala?
$1 scrie:$2 ambiguu. Adica sa opresti facand frana de motor in treptele 1 si 2 ? Nu ai voie sa schimbi vitezele?
Înapoi la Discutii libere/forum
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 13 vizitatori