Cred ca se amesteca, fara nici o finalitate a discutiei, doua utilizari ale motoarelor diesel/otto: cea de zi cu zi si cea sportiva.
Pentru o utilizare normala, economica, un diesel reactioneaza mult mai bine daca-l bruschezi un pic. E mult mai "elastic", trece usor de la o conducere "linistita" la una mai "sportiva".
@Cornel001, sa nu-mi spui ca tii un benzinar in drumul de zi cu zi in regimul de turatie de cuplu maxim!
Insa pentru o utilizare sportiva, unde nu te mai intereseaza consumul, uzura, benzinarul e mai indicat, "face" dieselul de aceeasi putere. Prin cuplul atins la turatie mai mare.
Am condus si masini pe benzina si acum am un diesel. La aceeasi putere a motorului, in conditiile unui mers la turatie "de croaziera", ca sa obtii un raspuns echivalent de la masini, la diesel e suficient sa o calci, pe cand la benzinar trebuie sa o retrogradezi mai intai, caci turatia "de croaziera" e mai departe de cea de cuplu maxim.
Nu stiu daca m-am facut inteles, dar hai sa nu mai comparam mere cu pere!
