ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

02 Mai 2007, 10:48

Ar trebui sa aiba in jur de 1500 ...

02 Mai 2007, 11:00

$1 scrie:$2m auzit ca , la Le Mans , cu dieselul au putut sa fenteze niste regulamente facute pe principiul benzinei.

Intrebare pt focusari (model nou) diselelisti, in doua grupe : 1.6 90 si 1.6 109/1.8/115:
Ce turatie aveti la 50km/h in tr. a 4-a ?


E nasol. La 50 km/h intr-a 4 e subturata, are cam 1500 iar intr-a treia cam supraturata 2000-2100. Asa ca eu merg cam cu 60 intr-a 4-a, la 1700-1800. O fi bine, o fi rau, habar nu am.:)

02 Mai 2007, 11:34

La mine merge cu 60 in a treia dar se cam apropie de limita; la mers constant daca trebuie sa mai cresc viteza trec in a patra.
@aannyy: 2000-2100 supraturata??? Si daca o duci la 4000 cum se chema? :lol:
Eu de obicei ma duc spre 2300-2500 chiar 2800 la schimbarea treptei (in conditii normale, fara depasiri)

02 Mai 2007, 11:47

Asa la drum eu tot la 2500-2800 schimb dar nu-mi place cum merge intr-a 3-a cu 2100. Adica in loc de viteza a 3-a la 2100 prefer a 4-a la 1800 si mai cresc un pic si viteza de deplasare.
\M-am exprimat eu gresit cu supraturata.

02 Mai 2007, 12:03

Am intrebat pt ca se dadeau comparatii intre reprize, sa zicem 50-100km/h in tr. 4; zic eu, pai la 50 in a 4-a am un pic sub 2000 rpm, acolo in orice treapta de la a 2-a in sus daca incerci sa accelerezi tare benzinaru e chinuit, tre sa retrogradezi, pe cand dieselu acolo incepe sa aibe cuplu maxim, si pe urma imi dau seama hopa stai ca nu e neaparat sa aiba aceeasi turatie.
Deci la 1500.... cred ca nici dieselu nu e prea breaz (adica nu e prea avantajat)... dar ignorand turbo-lagul cred ca ajunge mai repede in cuplu maxim.

02 Mai 2007, 14:16

Eu nu am simtit nici un fel de turbo-lag la disesel-urile noi, deci daca exista e insignifiant dupa parerea mea. Oricum daca calci un diesel ii trece turbo-lag-ul mai repede decat astepti sa urce un benzinar in ture.

02 Mai 2007, 14:57

Da cine spune ca tre sa-l urci, daca il tii deja acolo...

02 Mai 2007, 15:16

Cred ca se amesteca, fara nici o finalitate a discutiei, doua utilizari ale motoarelor diesel/otto: cea de zi cu zi si cea sportiva.

Pentru o utilizare normala, economica, un diesel reactioneaza mult mai bine daca-l bruschezi un pic. E mult mai "elastic", trece usor de la o conducere "linistita" la una mai "sportiva".
@Cornel001, sa nu-mi spui ca tii un benzinar in drumul de zi cu zi in regimul de turatie de cuplu maxim! :)

Insa pentru o utilizare sportiva, unde nu te mai intereseaza consumul, uzura, benzinarul e mai indicat, "face" dieselul de aceeasi putere. Prin cuplul atins la turatie mai mare.

Am condus si masini pe benzina si acum am un diesel. La aceeasi putere a motorului, in conditiile unui mers la turatie "de croaziera", ca sa obtii un raspuns echivalent de la masini, la diesel e suficient sa o calci, pe cand la benzinar trebuie sa o retrogradezi mai intai, caci turatia "de croaziera" e mai departe de cea de cuplu maxim.

Nu stiu daca m-am facut inteles, dar hai sa nu mai comparam mere cu pere! ;)
Răspunde