ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
29 Ian 2012, 10:43
Era o gluma subtila de la care nu trebuie sa te simti ofensat, daca vei citi cu atentie ce ai scris o vei intelege, nici eu nu m-am prins din prima la ce facea referire

.
29 Ian 2012, 10:47
ei bine nu m-am simtit ofensat chier am ras pe tema asta de gafa care am facut-o.sper ca am scris bine ,daca nu inseamna ca am probleme cu gramatica.
29 Ian 2012, 13:57
gelake,1031614 scrie:... inseamna ca am probleme cu gramatica.
Ai ghicit!
De fapt acela era singurul scris corect; ciudata a parut inconsecventa (doua scrise gresit si unul corect, desi vorbim de aceeasi problema...).
29 Ian 2012, 14:02
tank you for reply.glumeam,ca nu poti sa stai numai suparat.am muri de inima rea daca nu mai glumim.cu stima
29 Ian 2012, 19:09
Mihai L,1031725 scrie:gelake,1031614 scrie:... inseamna ca am probleme cu gramatica.
Ai ghicit!
De fapt acela era singurul scris corect; ciudata a parut inconsecventa (doua scrise gresit si unul corect, desi vorbim de aceeasi problema...).
A little on the
30 Ian 2012, 09:23
gelake,1031099 scrie:pan la anul putem sta linistiti,vom vedea cine va veni la putere si ce taxe vor mai pune
Deci,
nu stam linistiti deloc.
Cand aud pe la radio zilele astea cum ca, timp de un an, se pot cumpara masini si mai vechi fara a plati ceva, ma apuca disperarea... Cine naiba mai cumpara? Care e ala nebun sa se arunce asa, stiind ca de la anul se vor pune cine stie ce taxe?
Oamenii astia de la putere chiar nu inteleg ca nu te poti juca asa cu legi, taxe....
04 Ian 2013, 15:38
Deci se schimba taxa de mediu : nu se va mai numi "taxa de mediu", ci "timbru de mediu". Si, stati linistiti, ca autoritatile va promit ca taxa nu va depasi valoare de piata a masinii!!
Ponta, in nemarginitele lui cunostinte, scrie:"În primul rând să ţinem cont de emisiile de noxe şi de capacitatea cilindrică, sigur consumă mai mult o maşină de 5.000 (centimetri cubi - n.a.) decât una de 1.500. Eu ştiu acest lucru din experienţe extraguvernamentale. În al doilea rând, maşini noi, nepoluante - taxă mai mică, maşini vechi, mai poluante - taxă mai mare.
Ce cacat conteaza ce capacitate cilindrica are si cat consuma?! E taxa pe lux?! Sau e o acciza pe combustibil?! Daca are 5000 cmc, consuma 20l/100km si polueaza cat un logan de 1.4, de ce sa plateasca mai mult?!
Si de ce masinile vechi sa plateasca mai mult?! Ele mai merg 5 ani si apoi ajung la remat, pe cand una noua va circula 20 de ani. Sa stabileasca o perioada medie de utilizare a unei masinii (20 de ani, sa zicem) si in functie de aia sa vada exact cat e de platit. Daca o masina veche de 15 ani polueaza in 5 ani mai putin decat una noua in 20, de ce sa plateasca o taxa mai mare?!
Sa puna ce taxe vrea pe masinile din activitatile lui extraguvernamentale si sa ne scuteasca de ineptii de genul asta.
04 Ian 2013, 15:48
Faza cu varsta masinii e pur subiectiva. Se urmareste schimbarea lor cu masini noi, care se spune ca ar fi mai bune, dar realitatea ne arata in fiecare zi ca nu sunt.
In mod normal, nu ar trebui sa platim nimic pentru mediu, deoarece pentru mediu cica se plateste acciza aia la combustibil. Si-asa platim si acciza la benzina, impozit la bugetul local, platim si taxe de drum, rovignete, taxe de poduri, etc, iar serviciile pe care le primim sunt de cacao: benzina/motorina mega-scumpe si indoite cu apa, gropi in asflat/lipsa totala de asfalt, strazi necuratate iarna de zapezi/polei/gheata, strazi/sosele/drumuri nationale blocate in permanenta.
Este doar o metoda de a ne strange latul in jurul buzunarului. Oricum, cine e sus acolo la caldurica(si nu zic neaparat de unii sau de altii ca o iau ei prin rotatie) nu da nimic. Masina e de la Stat, benzina la fel, salariu cu 20 de zerouri la fel, biletele de avion first class la fel, camera la hotel la fel.
04 Ian 2013, 16:54
Din punct de vedere al calitatii vietii in orase, masinile noi sunt mai bune, pentru ca polueaza mai putin. Iar eu nu sunt impotriva aplicarii unui impozit anual pe poluare in urma unui calcul corect si cu o valoare acceptabila, dar taxele de inmatriculare/poluare/mediu si impozitele anuale pe masinile cu cilindree mare din ultimii 5 ani sunt o japca pe fata.
04 Ian 2013, 19:20
o tampenie, asa cum ne-au obisnuit...
de acord si eu cu taxa pe poluare, dar... cum cuantizezi notiunea asta?
adica, eu poate circul doar sambata si in duminicile cu sot, si, intr-un an de folosinta poate poluez mai putin decat un logan intr-o luna... zic si eu...
04 Ian 2013, 23:18
Ponta in August 2012 scrie:Guvernul va decide, printr-o ordonanta de urgenta, modalitatea prin care cetatenii vor primi banii din taxa auto incasata ilegal
(nu dau sursa, ca asa suntem noi, plagiatorii, mai votati

)
Deci, cred ca Ponta vorbeste acum de cati bani va primi fiecare, nu cat va trebui sa platim.
07 Ian 2013, 13:52
Stie cineva daca am facut contractul de vanzare-cumparare in decembrie 2012 inclusiv luat in evidenta la primarie, mai platesc taxa asta stupida ? Masina e intrata in tara in 2004,inmatriculata...mai sunt 3 proprietari pe fisa...s-a platit doar vama la aceea vreme.
Multumesc.
07 Ian 2013, 18:08
Vama nu se ia in considerare. Conform maretei legi trebuie platita taxa de mediu la prima transcriere. Scoate-ti si tu un rand de numere rosii si mai asteapta, poate sa hotarasc ce si cum cu timbrul ala de mediu....
07 Ian 2013, 19:00
pot scoate numere rosii chiar daca e inmatriculata in romania ??? Eu ma gandeam sa o las pe fostul proprietar si sa fac o imputernicire in caz ca ma opreste politia....
07 Ian 2013, 20:23
nu poti scoate nr rosii daca e deja inmatriculata
07 Ian 2013, 21:43
Nu am apucat sa mai urmaresc stirile in ultimele zile, asa ca intreb si eu: deocamdata inca nu s'a stabilit forma/cuantumul taxei ptr 2013, iar inmatricularile ptr masinile ce vor fi vizate de taxa sunt suspendate?
07 Ian 2013, 22:45
cj86sef scrie:nu poti scoate nr rosii daca e deja inmatriculata
Imi cer scuze de sfatul tampit, recunosc ca n-aveam habar ca nu poti scoate numere rosii daca e deja inmatriculata.
@andrei0241: nu sunt suspendate dar se aplica taxa in forma dinainte de suspendare. De aia ii sugeram colegului sa mai astepte putin.
07 Ian 2013, 23:30
Deci inca se pot inmatricula masini mai vechi de 2007, cu inmatriculare anterioara in Romania fara a plati vreo taxa acum? Ca eu asa inteleg prin "se aplica taxa in forma dinainte de suspendare" ...
08 Ian 2013, 07:14
Nu poti fara taxa. Daca vrei acum sa treci pe tine o masina inmatriculata in romania inainte de 2007 platesti....deoarece astia nu au modificat taxa lui boc-poc dar nici nu au anulat-o. Pana se va introduce acea taxa de timbru ramane in vigoare cea care a fost suspendata 1 an si care e activa iar de la 1 ianuarie.
Trebuia ca noua taxa sa fie reglementata in sedinta de guvern din 4 ianuarie dar nu s-a luat inca o decizie....se lucreaza intens

Si eu sunt in situatia asta, asa ca o sa stau cu masina pe vechiul proprietar pana se reglementeaza ceva.
08 Ian 2013, 09:19
Exact. Suspendarea a constat in faptul ca pana la finele anului trecut nu s-a incasat taxa la prima transcriere. Suspendarea a expirat, deci acum se incaseaza

Sunt curios ce-o sa fie si cu timbrul asta de mediu. Parca vad ca ajungem toti sa ne vindem masinile si sa ne luam unele cu motorizari de 1000 cc si Euro5

Stiu eu un Ford Focus care se incadreaza
08 Ian 2013, 09:57
Ar fi bine intai sa ni le permitem...
08 Ian 2013, 19:37
Mi se pare mult mai normal si mult mai logic sa platesti in functie de cat si cum mergi - asta e valabil si pentru taxa de mediu, si pentru rovigneta si pentru asigurare - ce naiba poluare fac eu daca merg o mie de km pe an fata de unul care merge 2o mii pe an - dau si eu un exemplu....
eu am luat rovigneta, desi am iesit de cel mult 10 ori intr-un an din oras...dar... o iei, ca te trezesti cu masina de GJ care te ia din mers, si crezi ca esti prin oras da' de fapt nu esti

RCA-ul... la fel.... daca mergi 3 luni pe an... de ce sa faci pe tot anul?
Niste anomalii deci din care reiese clar ca astia nu vor decat sa ne ia banii, nimic altceva....
Si inca ceva : taxa de poluare/mediu nu platim si in benzina?
08 Ian 2013, 22:18
cum pot afla daca pentru masina mea s-a platit vreodata vreo taxa de asta (de mediu, de prima inmatriculare, de prima masina, de prima ..... ) ?
intreb asta pentru ca masina a fost noua , importata in dec. 2005 si inmatriculata 1 oara in ian. 2006 dupa care a fost vinduta in 2009, apoi am luat-o eu in 2010. nu am vazut nimic prin hirtiile pe care le al de la masina despre vreo astfel de taxa. Daca ar fi s-o vind peste 6 luni, cel care o va cumpara va trebui sa plateasca vreo taxa de genul asta?
08 Ian 2013, 22:34
Daca a fost inmatriculata inainte de 2007 nu s-a platit taxa de mediu la ea. Deci raspunsul e afirmativ, daca nu se schimba legea in astea 6 luni, la transcriere trebuie platita.
08 Ian 2013, 23:08
klaus si daca ai platit taxa, e o problema. de ce? pentru ca eu am luat un fiesta din romanica, e din 2007, inmatriculata in 2008 si cnd am fost sa o inmatriculez pe numele meu, gaborii mi-au cerut ADEVERINTA DE LA ANAF, cum ca pe aceasta masina nu s-au recuperat taxa de poluare platita la inmatriculare....auzi ce porcarie...ma pun pe drumuri sa le aduc adeverinte care se elibereaza in 5 zile...
lege de rahat !
Sent from  using Tapatalk HD
09 Ian 2013, 09:45
Exercitiu:
Masina mea: 1.8 TDci a fost inmatriculata (numar de la societatea de leasing dar numar permanent) in ianuarie 2009. Masina a fost luata nou-nouta si la data respectiva pt clasa asta de motorizare nu se platea taxa. Anul asta mi se termina leasingul si va trebui sa o transcriu pe numele meu. Aveti idee daca trebuie sa platesc taxa avand in vedere ca masina este deja inmatriculata cu numere permanente? Singura chestie e ca acuma are numere de B iar eu sunt din BV.
09 Ian 2013, 10:19
Daca se doreste sa se taxeze poluarea, atunci cea mai cinstita metoda este la litrul de combustibil.
Orice alta varianta este praf in ochi. Nu-i normal ca cineva care circula 1000 Km / an cu o Dacie 1300 sa fie taxat pentru poluare mult mai mult decat cineva care circula 40.000 Km / an cu un Focus.
Si sa nu uitam ca si productia unei masini genereaza poluare, deci cine trage mai multi ani de o masina ar trebui recompensat, nu penalizat.
In alta ordine de idei, daca tot se doreste taxarea poluarii, ar trebui sa plateasca si cei care au centrale termice de apartament, in functie de numarul de metri cubi de gaz consumat.
09 Ian 2013, 10:52
Imi pare rau dar nu sunt de-acord. Inca o taxa pe combustibil NU este un lucru bun. Si nu doar din considerentul ca vor creste preturile, ci pentru ca principiul aplicat nu mi se pare ok. Mai ramane sa pune taxa pe aerul respirat.
Principiul ala cu 1000 de km iar nu e bun pentru ca acelasi principiu se aplica si la RCA unde chiar daca circuli 1 zi sau 365 zile tot aceeasi taxa o platesti si indiferent de numarul de km! Acelasi lucru pentru multe alte taxe si impozite, cum ar fi impozitul pe un apartament in care nu stau! (si nici nu-l inchiriez)
Nu inventam noi roata..principii asemanatoare se aplica in tari "straineze". Cred ca romanul e facut sa vocirereze si sa gaseasca permanent o exceptie de la o regula. Noi intotdeauna cand am facut o regula s-au invocat exceptiile.
PS: propun introducerea taxei de poluare la caini si papagali precum si pe kg de fasole consumat per cap de familie intrucat contribuie la efectul de sera
09 Ian 2013, 11:14
deci,
asta nu e o analiza pertinenta;
daca plecam de la premisa ca pur si simplu se doreste colectarea unor bani... cum necum atunci da, putem inventa tot felul de taxe de mediu, te timbre, de mai stiu eu ce - dar sa-mi spuna dom'le clar : "oameni buni, dorim sa va fortam sa renuntati la masinile mai vechi de 5 ani si sa cumparati altele noi" sau
"vrem sa mai strangem niste bani si nu gasim pretextul"
dar sa nu ne mai vrajeasca cu chestii din astea...
anomalii, dupa cum am mai lamurit-o sunt si la calcularea impozitelor, si a RCA-ului, si asta nu se numeste carcoteala, ci indignare ca ma simt discriminat
exemplu pt impozit : pe masina mea au fost diverse motorizari, de la 2000cmc la 3000cmc, de la o motorizare la alta, sa zicem, ca ar diferi ochiometric greutatea masinii, dar, fiind aceeasi masina, ocupa acelasi loc pe strada sau in parcare
nu putem considera ca cea cu motor de 3000 e mai de lux ca astalalata
poate polueaza mai mult sau... poate nu
sunt de acord ca are putere mai mare si acolo cred eu ca ar trebui intervenit apropos de taxe
dar cand vii cu calcule astea legate de cilindree mi se pare aberant si chiar frustrant !
si pe langa ca mi se ia impozit mi se mai cer bani si pe parcari sau mai stiu eu ce permise de intrare pe langa diverse blocuri
chiar nu putem sa dam si noi o lege logica si gandita un pic?
cum se poate schimba asa regula jocului din mers? nu se poate jongla asa cu niste taxe, practic, ridicand sau scazand in felul acesta pretul pe piata auto - e un fel de tzeapa legala si oficiala....
adica, daca eu am cumparat o masina cu 5000 eur, eu care nu sunt samsar, sunt cumparator de buna credinta aflu ca pentru a o vinde peste un an doi, cumparatorul va trebui sa mai achite 2000 eur in plus pentru a o trece pe numele lui... pai, eu ce fac, cine suporta banii aia, nu cumva trebuie sa-i las din pret?
si atunci... masina mea nu mai valoreaza nimic pentru ca astia inventeaza din condei niste taxe? pai... asta ce tara mai e?
asa pot sa vina sa spuna ca masinile mai vechi de 5 ani devin ale statului... sau... sa le nationalizeze pe toate....
a , si inca ceva
in Singapore pentru a inmatricula o masina esti nevoit sa achiti o suta mii dolari, se descurajeaza in acest fel imatricularea de masini, fiind un stat mic...etc...
daca se vine cu o chestie similara la noi, as intelege poate, dar sa spuan dom'le clar : daca vrei sa detii o masina, tu ca cetateal al acestei tari trebuie sa platesti taxa X anual
daca vrei sa ai o a doua masina mai platesti in plus X + Y, si...tot asa, taxezi in plus, a doua, a treia, a patra masina..... asta numesc eu taxa pe lux....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.