Discutii libere/forum

Ce parere aveti? 1.4 TSI (VW)

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Ce parere aveti? 1.4 TSI (VW)

Mesajde DanielArdelian2 » 19 Mai 2007, 10:11

Salut,

Am urmatoarea problema, de aceea postez la Help / Troubleshooting:
As dori sa deschid un thread pe tema de mai jos, si nu stiu in ce sectiune sa-l postez:

$1 scrie:$2 As vrea sa aud parerile voastre legate de noile motoare TSI de la Volkswagen (nu dati cu pietre, vreau sa discutam ca intre ingineri)...140 si 170 CP din 1.4 L benzina, cuplu constant peste 200 Nm la 1800 - 4000 RPM, sistem dublu de supraalimentare (turbina si compresor mecanic)...
Nu incerc sa aprind un flame-war, dar, inginer fiind, ma intriga un asemenea motor...fiabilitate ? consum ? dinamica ?


Data trecuta cand am deschis un asemenea thread "Ce parere aveti despre Seat Ibiza", l-am postat la "Discutii Libere", insa un moderator l-a inchis si mi-a spus ca ar trebui postat la Help / Troubleshooting, pentru ca eu de fapt am o problema...
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde toxicristi » 19 Mai 2007, 10:16

In alte marci cred ca ar fi ok (ultimul titlu de pe prima pagina) :)
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Mesajde verga_Cip » 19 Mai 2007, 10:18

DIn punctul meu de vedere, la Discutii libere, ca de-aia sunt discutii.
Acum moderatorii au drepturi sa categoriseasca asa cum cred de cuviinta.

Lasa-l aici, deocamdata.

Cat despre discuti, Mercedes este cel care a patentat compresorul mecanic si este un lucru evident bun, intrucat inca se mai pune pe motoarele lor.
Problema este cat de bine sunt facute piesele si mai ales si cat costa. Ca asa imi iau Ferrari, dar o piesa la motor e cat rinichiul. Desi, ca fiabilitate este peste VW.

Ce ma ingrijoreaza este cat rezista motorul ala de 1.4, stiindu-se faptul ca benzina pica inaintea motorinei, datorita turatiei??!?
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde doomey » 19 Mai 2007, 10:30

probabil rezista destul de mult. ma gandesc ca nu ar pune in vanzare un motor care nu tine nici cat garantia :lol: . nu stiu daca vor ajunge clasice... dar macar 300.000km cred ca or sa tina... asta vine vreo 10-15 ani... functie de utilizator. sa nu uitam ca sint motoare care tin mult mai putin nu in ultimul rand din cauza detinatorilor :D
Avatar utilizator
doomey
Ford Freak
 
Mesaje: 214
Membru din: 05 Dec 2006, 12:38
Localitate: cluj napoca
Maşina: ford focus 2000 1,8L TDDI 90CP futura break
VIN: WF0NXXGCDNYL67241

Mesajde DanielArdelian2 » 19 Mai 2007, 10:33

A avut cineva placerea de a conduce un asemenea motor ? Tare sunt curios cum se comporta...

Nu stiu, mie mi se par cam trase de par afirmatiile de marketing de pe volkswagen.de, unde ziceau ca pe un Golf, un asemenea motor asigura un comportament similar cu cel oferit de un motor de 2.3 L...
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde doomey » 19 Mai 2007, 10:40

de ce sa nu se comporte ca unul de 2,3l? are caii? are cuplul? macane ca o rata? atunci e rata! :)
Avatar utilizator
doomey
Ford Freak
 
Mesaje: 214
Membru din: 05 Dec 2006, 12:38
Localitate: cluj napoca
Maşina: ford focus 2000 1,8L TDDI 90CP futura break
VIN: WF0NXXGCDNYL67241

Mesajde Officer » 19 Mai 2007, 11:02

$1 scrie:$2Ce ma ingrijoreaza este cat rezista motorul ala de 1.4, stiindu-se faptul ca benzina pica inaintea motorinei, datorita turatiei??!?



asta e un mit demontat de ceva vreme...diferentele sunt foarte mici...gasisem niste site-uri cu teste facute si aia ajunsesera la concluzia ca foarte mult depinde si de sofer...motoarele pe benzina sunt facute sa mearga la turatii mai mari...iar cele pe motorina la turatii mai mici...oricum nu tii o masina 300-400-500 de mii de km pana pica motorul...


La motoarele astea steroidizate de la vag nu stiu ce sa zic...numai timpul ne va spune :)
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde alecsutzu » 19 Mai 2007, 17:24

baga`l la Discutii libere....
http://www.casa-galbena.com

Cazare la cele mai mici preturi....
Avatar utilizator
alecsutzu
Proud Fiesta Owner
 
Mesaje: 3425
Membru din: 28 Sep 2006, 11:19
Localitate: Radauti
Maşina: Fiesta 1.6TDCi 90CP

Mesajde DanielArdelian2 » 19 Mai 2007, 17:51

OK, rog moderatorii sa-l mute la "Discutii Libere", ca vad ca deja s-au dat cateva pareri aici.


Ce m-am mai gandit: oare de ce nu se face o turbina "hibrida" ?

La turatii mici, cand gazele de esapament nu au putere suficienta incat sa invarta mare lucru, sa mearga pe electricitate de la alternator + bateria pe post de tampon (buffer, care sa amortizeze solicitarile bruste)

La turatii mari, sa mearga pe gazele de esapament...

Poate ca o asemenea turbina ar fi mai simplu de implementat decat un compresor mecanic + o turbina

Pe de alta parte, stiu ca la benzina turbo, autoaprinderea necontrolata a benzinei la rate de compresie mai mari de 9.5 (engine knock parca se numeste in engleza) reprezinta o problema mare. Din cate am mai citit, VAG are si o tehnologie de injectie (FSI) care probabil ca permite rapoarte mai mari de compresie la benzinare.

Nu prea cred eu ca motorul asta ar functiona bine cu benzina de 95 din Romania...Cred ca i-ar trebui cel putin benzina de 98.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde doomey » 19 Mai 2007, 17:56

exista deja turbine care functioneaza imediat ce pornesti motorul si nu se mai opresc decat la oprirea lui. se cheama cu geometrie variabila. porsche are, daca nu ma insel si audi pe undeva....
Avatar utilizator
doomey
Ford Freak
 
Mesaje: 214
Membru din: 05 Dec 2006, 12:38
Localitate: cluj napoca
Maşina: ford focus 2000 1,8L TDDI 90CP futura break
VIN: WF0NXXGCDNYL67241

Mesajde toxicristi » 19 Mai 2007, 19:22

Din ce am vazut, motorul "minune" merge cu raportul 10:1 .

Sunt convins ca motorul e bun si va tine. Probabil ca va avea ceva probleme, poate pe la compresoare, cum au mai avut cei de la VAG, dar astea sunt doar speculatii rautacioase! Motorul a castigat multe premii : Best New Engine 2006, 1-litre to 1.4-litre 2006 si 2007. Pe locul 2 la International Engine of the Year 2006.

Oricum, si pretul e pe masura. Cred ca in Romania va incepe de la vre-o 27.000Euro (nedisponibil momentan ; in germania doar pe versiunile GT)
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Mesajde leontet » 19 Mai 2007, 21:51

$1 scrie:$2xista deja turbine care functioneaza imediat ce pornesti motorul si nu se mai opresc decat la oprirea lui. se cheama cu geometrie variabila. porsche are, daca nu ma insel si audi pe undeva....


Mai toate turbinele functioneaza cat timp merge motorul. Iar turbina cu geometrie variabila are pana si motorul Duratorq 1.6 al Ford-ului... Iar in 2001 cand am vrut sa-mi iau Opel, mi-a fost prezentata Vectra 2.2TDI, care avea turbina cu geometrie variabila. Mitsubishi Colt Diesel are turbina cu geometrie variabila si costa doar 12.000 euroi. La toate masinile mentionate, ca si la toate motoarele Duratorq (inclusiv cel de 1.4, care nu are turbina cu geometrie variabila) folosite actualmente de Ford, turbina sa invarte tot timpul cat motorul este pornit (ba chiar se invarte cateva zeci de secunde si dupa oprirea acestuia, din pacate...). Astea mi-au venit in minte instant, dar daca stam sa ne gandim, cred ca mai sunt pe putin 20-30 de exemple. Concluzia? Geometria variabila a turbinei a devenit de multa vreme un detaliu tehnic deloc senzational, echipand chiar cele mai comune modele de masini (nicidecum o exclusivitate Porsche sau Audi), si nu este nicidecum criteriul care determina functionarea permanenta a turbinei.
FORD Fiesta 1.4TDCi Comfort, 2006, Moondust Silver
VIN: WF0HXXWPJH6B31312 _____ Imagine
leontet
Gold Member
 
Mesaje: 642
Membru din: 30 Dec 2006, 23:45
Localitate: Constanta, CT
Maşina: Ford Fiesta 2006, 1.4TDCi, 68HP, Comfort

Mesajde doomey » 19 Mai 2007, 23:13

trebuie sa recunosc ca nu stiam. intrebase omul de chestia respectiva si i-am raspuns din amintiri. e bine ca a mai evoluat lumea intre timp. :) :P :D
Avatar utilizator
doomey
Ford Freak
 
Mesaje: 214
Membru din: 05 Dec 2006, 12:38
Localitate: cluj napoca
Maşina: ford focus 2000 1,8L TDDI 90CP futura break
VIN: WF0NXXGCDNYL67241

Mesajde valifocus » 20 Mai 2007, 09:42

Si pe mine m-a pus pe ganduri motorul minune anul trecut, dar acum vreo luna mi-a aratat cineva un site din germania (din pacate nu il mai tin minte) din care reiesea ca in germania deja au inceput sa apara primele probleme de fiabilitate; daca la asta adaugam si faptul ca tehnologia FSI este recunoscuta ca fiind sensibila la benzina, rezultatul este "garantat".

P.S.: daca motorul se dovedeste intr-adevar prost nu pot decat sa ma bucur pentru ca altfel dezertam din tagma posesorilor de ford!
FOCUS hatch 1.6 16v dec. 2000, zetec-s, motor tip FYDA
Avatar utilizator
valifocus
Ford Freak
 
Mesaje: 224
Membru din: 22 Mar 2007, 12:27
Localitate: Constanta
Maşina: Focus 1.6 100CP

Mesajde doomey » 20 Mai 2007, 10:19

eu cred ca volkswagen s-a grabit putin. fiat pregateste un multijet 1.4 150cp (benzina) pentru bravo si nu numai. si nu cred ca e tsi sau fsi sau cum or mai fi ele...
Avatar utilizator
doomey
Ford Freak
 
Mesaje: 214
Membru din: 05 Dec 2006, 12:38
Localitate: cluj napoca
Maşina: ford focus 2000 1,8L TDDI 90CP futura break
VIN: WF0NXXGCDNYL67241

Mesajde valifocus » 20 Mai 2007, 10:36

Si ala de pe fiat este tot pe pricipiul compresor-turbina, dar fara FSI; mi-ar surade pe o alfa, dar nu fiat. Pana una-alta astept sa treaca un an-doi sa vad ce se intampla.
FOCUS hatch 1.6 16v dec. 2000, zetec-s, motor tip FYDA
Avatar utilizator
valifocus
Ford Freak
 
Mesaje: 224
Membru din: 22 Mar 2007, 12:27
Localitate: Constanta
Maşina: Focus 1.6 100CP

Mesajde robokid » 21 Mai 2007, 09:48

Da oare ceva motoare cu turbina (nu cu pistoane) care sa mearga pe gpl si cuplate la generator electric nu se intrevad? Cred ca ar avea randament total mai mare decat pistoane+t.m. :?
Ford SIERRA 2.0i GLS sedan
Audi A4 2.5tdi, multitronic, break
...si un Cosworth mic de tot...
Avatar utilizator
robokid
Gold Member
 
Mesaje: 529
Membru din: 14 Sep 2005, 17:55
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra '89, 2.0i, 88kW, GLS

Mesajde zvony » 21 Mai 2007, 10:41

Despre aceasta tehnologie cu dubla supra-alimentare eu am auzit ca si-ar trage radacinile de undeva din anii 80, mai exact Grupa B de raliuri (Killer Bees... probabil cele mai fascinante masini de raliu) acolo unde primii au fost cei de la Lancia, ce ajunsesera cu o astfel de tehnologie undeva peste 400cp. Stiu ca ajunsesera si la 600cp, dar nu sunt sigur ca tot folosind dubla supra-alimentare.
Tinand cont ca si Audi era pe la acelasi nivel de putere in acea perioada (Audi S1 quattro... o alta legenda a raliurilor) este posibil ca VW sa fi adoptat acum tehnologia asta deoarece au considerat ca sunt capabili sa ofere un produs fiabil. Nu cred ca se incumeta VW sa echipeze Polo sau Golf cu un motor lipsit de fiabilitate.
Din amintirile mele, la lansarea acestor motorizari VW a sustinut ca prin aceasta metoda consumul va fi cu ~25% mai mic decat al unui motor "aspirat" de aceeasi putere.
Daca ar fi sa-mi iau Golf si s-ar incadra in buget, nu mi-ar parea rau de cel de 170cp.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Mesajde DanielArdelian2 » 21 Mai 2007, 10:47

$1 scrie:$2a oare ceva motoare cu turbina (nu cu pistoane) care sa mearga pe gpl si cuplate la generator electric nu se intrevad? Cred ca ar avea randament total mai mare decat pistoane+t.m. :?


Mai de mult am citit o asemenea discutie pe Slashdot si concluziile au fost urmatoarele:

- turbina se preteaza acolo unde se cere putere mare in regim constant; la un autoturism, se cere putere mare doar pentru momente scurte (plecare de pe loc, accelerare); asta ar face turbina extrem de ineficienta ca si consum pe un autoturism

- turbina necesita intretinere periodica destul de scumpa, avand in vedere turatiile, temperaturile si solicitarile la care functioneaza - n-ar fi fezabila

- ar putea sa apara probleme destul de mari din punct de vedere al sigurantei, o turbina la 30 000 RPM si 100 KW face pagube foarte mari daca se dezintegreaza in urma unui impact

- zgomotul
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde OctavianC » 21 Mai 2007, 10:53

dar de ce se grabesc? Daca exista tehnologia de ce sa nu o faca? SI ce daca merge doar 200 000 km si nu 400 000 ca si altele? pe cei din vesti nu ii intereseaza cat merge, omul o ia si o tine 3 ani cat are garantie, apoi o vinde. CIne cumpara o masina de genu second hand.....romanu care vine sa o ia,bulgarul,polonezul, un tanar care merge de la scoala acasa si invers, etc.

Nu uitati de motorul de 1.3 rx8 dezvolta si 280 CP, este sensibil si necestia niste operatiuni ciudate la fiecare pornire si oprire dar se poate....intr-adevar e motor rotativ...dar se poate.
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Mesajde BogdanF » 21 Mai 2007, 11:58

Compresorul merge pana la o anumita turatie, iar pe urma intra in functiune turbina.
FORD FOCUS 2007 1.6 TI-VCT FUN X Imagine
DACIA DUSTER 2012 1.5 dCi Imagine
Avatar utilizator
BogdanF
 
Mesaje: 2104
Membru din: 05 Mar 2005, 13:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus al II-lea

Mesajde DanielArdelian2 » 21 Mai 2007, 12:38

$1 scrie:$2ar de ce se grabesc? Daca exista tehnologia de ce sa nu o faca? SI ce daca merge doar 200 000 km si nu 400 000 ca si altele? pe cei din vesti nu ii intereseaza cat merge, omul o ia si o tine 3 ani cat are garantie, apoi o vinde. CIne cumpara o masina de genu second hand.....romanu care vine sa o ia,bulgarul,polonezul, un tanar care merge de la scoala acasa si invers, etc.


Daca se stie ca o asemenea masina tine numai 200 000 Km, nu ar mai cumpara-o nimeni second-hand. Daca stie ca peste 4 ani nu o va putea re-vinde, neamtzul n-ar cumpara-o sau ar fi dispus sa plateasca doar jumatate din pretul actual al masinilor.

Parerea mea :)

$1 scrie:$2Nu uitati de motorul de 1.3 rx8 dezvolta si 280 CP, este sensibil si necestia niste operatiuni ciudate la fiecare pornire si oprire dar se poate....intr-adevar e motor rotativ...dar se poate.


Now that sounds even better :)
Ai putea sa ne spui, macar asa de curiozitate, care sunt acele operatiuni de pornire - oprire ?
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde Cornel001 » 21 Mai 2007, 13:01

Am vazut niste filmulete cu niste tsi-uri accelerand, mai precis cadranele lor de bord (acu tre sa cred pe cuvant ca erau pe drum si nu pe o rampa), urcau in turatii de m-au bagat in boala, unul din ele arata cum urca destul de repede in tr. 3 (o singura treapta!) de la 30 la 190 km/h sau asa ceva, catch this diesel deca poti :shock:
In schimb am inteles vag ca au inceput sa apara niste probleme de fiabilitate...
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Mesajde zvony » 21 Mai 2007, 13:10

TSI (sau TFSI) nu sunt diesel.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Mesajde Cornel001 » 21 Mai 2007, 13:36

m-am exprimat gresit, am vrut sa zic daca un diesel poate sa duca ataa intr-o treapta....
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Mesajde Maximilian » 21 Mai 2007, 13:47

Eu am mari dubii ca rezista...sincer vorbind, cand bagi 170 de cai intr-un motor de 1.4...incep sa ma gandesc deja la motoarele de raliuri facute sa reziste un sezon si care dupa aceea sunt aruncate. Nu mi-as lua un asemenea motor daca nu as fi clar croit sa il alerg serios de tot. Nu cred ca in conditiile in care ii dai motorului sa faca ce stie sa faca va rezista fara probleme mai mult de 150.000 km. Acum poate ma insel. Stiu ca si la Imprezele alea , e drept, tunate la 300+ cai motoarele pica repejor. Motorul ala de 1.4 era facut sa mearga pe la 80-90-100 de cai fara probleme. Nu cred ca nu l-au omorat la 170 de cai. Acum oricum e prea devreme sa ma pronunt, astept sa vad ce se va auzi cand vor implini 2-3-4 ani masinile astea, adica macar 100.000 de km.
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde toxicristi » 21 Mai 2007, 14:43

$1 scrie:$2-am exprimat gresit, am vrut sa zic daca un diesel poate sa duca ataa intr-o treapta....

imediat apare :lol:

Mie mi se pare un pas in fata pentru cercetare, ca doar nu om ramane cu acelasi raport performante/cilindree 100 de ani (exagerare intentionata) :)
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Mesajde robokid » 21 Mai 2007, 15:57

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2a oare ceva motoare cu turbina (nu cu pistoane) care sa mearga pe gpl si cuplate la generator electric nu se intrevad? Cred ca ar avea randament total mai mare decat pistoane+t.m. :?


Mai de mult am citit o asemenea discutie pe Slashdot si concluziile au fost urmatoarele:

- turbina se preteaza acolo unde se cere putere mare in regim constant; la un autoturism, se cere putere mare doar pentru momente scurte (plecare de pe loc, accelerare); asta ar face turbina extrem de ineficienta ca si consum pe un autoturism

- turbina necesita intretinere periodica destul de scumpa, avand in vedere turatiile, temperaturile si solicitarile la care functioneaza - n-ar fi fezabila

- ar putea sa apara probleme destul de mari din punct de vedere al sigurantei, o turbina la 30 000 RPM si 100 KW face pagube foarte mari daca se dezintegreaza in urma unui impact

- zgomotul


mda... true, da zgomotu parca nu-i dezavantaj.... la semafor: wooooooshhhhhhhh :shock: :lol: :lol: Si atunci sa vezi povesti.....
Ford SIERRA 2.0i GLS sedan
Audi A4 2.5tdi, multitronic, break
...si un Cosworth mic de tot...
Avatar utilizator
robokid
Gold Member
 
Mesaje: 529
Membru din: 14 Sep 2005, 17:55
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra '89, 2.0i, 88kW, GLS

Mesajde liviub » 23 Mai 2007, 18:44

cristi, ala e om.
da tine cont ca tehnologiile avanseaza extraordinar de repede
si cum se vorbea mai devreme, nu cred ca-si permite ditai grupul german sa lanseze pe piata noi tehnologii insuficient testate.
anyway, la anul voi fi in canada si sper sa pot conduce un hibrid.
tsi, sdi, tfsi, tdi, mpi...etc sunt ultime zvacniri.
liviub
Member
 
Mesaje: 360
Membru din: 11 Apr 2006, 13:52
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Hatch 1.6 16V 2003

Mesajde dra » 23 Mai 2007, 19:33

$1 scrie:$2 avut cineva placerea de a conduce un asemenea motor ? Tare sunt curios cum se comporta...

Nu stiu, mie mi se par cam trase de par afirmatiile de marketing de pe volkswagen.de, unde ziceau ca pe un Golf, un asemenea motor asigura un comportament similar cu cel oferit de un motor de 2.3 L...

de acord cu tine ! cam prea trase de par!
broasca testoasa ajunge intotdeauna la destinatie
Avatar utilizator
dra
Gold Member
 
Mesaje: 856
Membru din: 11 Apr 2007, 08:57
Localitate: bv
Maşina: S max 2013, 2.0l, 138 hp, aproape nou la 186000km

Următorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login