ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
19 Mai 2007, 10:11
Salut,
Am urmatoarea problema, de aceea postez la Help / Troubleshooting:
As dori sa deschid un thread pe tema de mai jos, si nu stiu in ce sectiune sa-l postez:
$1 scrie:$2 As vrea sa aud parerile voastre legate de noile motoare TSI de la Volkswagen (nu dati cu pietre, vreau sa discutam ca intre ingineri)...140 si 170 CP din 1.4 L benzina, cuplu constant peste 200 Nm la 1800 - 4000 RPM, sistem dublu de supraalimentare (turbina si compresor mecanic)...
Nu incerc sa aprind un flame-war, dar, inginer fiind, ma intriga un asemenea motor...fiabilitate ? consum ? dinamica ?
Data trecuta cand am deschis un asemenea thread "Ce parere aveti despre Seat Ibiza", l-am postat la "Discutii Libere", insa un moderator l-a inchis si mi-a spus ca ar trebui postat la Help / Troubleshooting, pentru ca eu de fapt am o problema...
19 Mai 2007, 10:16
In alte marci cred ca ar fi ok (ultimul titlu de pe prima pagina)
19 Mai 2007, 10:18
DIn punctul meu de vedere, la Discutii libere, ca de-aia sunt discutii.
Acum moderatorii au drepturi sa categoriseasca asa cum cred de cuviinta.
Lasa-l aici, deocamdata.
Cat despre discuti, Mercedes este cel care a patentat compresorul mecanic si este un lucru evident bun, intrucat inca se mai pune pe motoarele lor.
Problema este cat de bine sunt facute piesele si mai ales si cat costa. Ca asa imi iau Ferrari, dar o piesa la motor e cat rinichiul. Desi, ca fiabilitate este peste VW.
Ce ma ingrijoreaza este cat rezista motorul ala de 1.4, stiindu-se faptul ca benzina pica inaintea motorinei, datorita turatiei??!?
19 Mai 2007, 10:30
probabil rezista destul de mult. ma gandesc ca nu ar pune in vanzare un motor care nu tine nici cat garantia

. nu stiu daca vor ajunge clasice... dar macar 300.000km cred ca or sa tina... asta vine vreo 10-15 ani... functie de utilizator. sa nu uitam ca sint motoare care tin mult mai putin nu in ultimul rand din cauza detinatorilor
19 Mai 2007, 10:33
A avut cineva placerea de a conduce un asemenea motor ? Tare sunt curios cum se comporta...
Nu stiu, mie mi se par cam trase de par afirmatiile de marketing de pe volkswagen.de, unde ziceau ca pe un Golf, un asemenea motor asigura un comportament similar cu cel oferit de un motor de 2.3 L...
19 Mai 2007, 10:40
de ce sa nu se comporte ca unul de 2,3l? are caii? are cuplul? macane ca o rata? atunci e rata!
19 Mai 2007, 11:02
$1 scrie:$2Ce ma ingrijoreaza este cat rezista motorul ala de 1.4, stiindu-se faptul ca benzina pica inaintea motorinei, datorita turatiei??!?
asta e un mit demontat de ceva vreme...diferentele sunt foarte mici...gasisem niste site-uri cu teste facute si aia ajunsesera la concluzia ca foarte mult depinde si de sofer...motoarele pe benzina sunt facute sa mearga la turatii mai mari...iar cele pe motorina la turatii mai mici...oricum nu tii o masina 300-400-500 de mii de km pana pica motorul...
La motoarele astea steroidizate de la vag nu stiu ce sa zic...numai timpul ne va spune
19 Mai 2007, 17:24
baga`l la Discutii libere....
19 Mai 2007, 17:51
OK, rog moderatorii sa-l mute la "Discutii Libere", ca vad ca deja s-au dat cateva pareri aici.
Ce m-am mai gandit: oare de ce nu se face o turbina "hibrida" ?
La turatii mici, cand gazele de esapament nu au putere suficienta incat sa invarta mare lucru, sa mearga pe electricitate de la alternator + bateria pe post de tampon (buffer, care sa amortizeze solicitarile bruste)
La turatii mari, sa mearga pe gazele de esapament...
Poate ca o asemenea turbina ar fi mai simplu de implementat decat un compresor mecanic + o turbina
Pe de alta parte, stiu ca la benzina turbo, autoaprinderea necontrolata a benzinei la rate de compresie mai mari de 9.5 (engine knock parca se numeste in engleza) reprezinta o problema mare. Din cate am mai citit, VAG are si o tehnologie de injectie (FSI) care probabil ca permite rapoarte mai mari de compresie la benzinare.
Nu prea cred eu ca motorul asta ar functiona bine cu benzina de 95 din Romania...Cred ca i-ar trebui cel putin benzina de 98.
19 Mai 2007, 17:56
exista deja turbine care functioneaza imediat ce pornesti motorul si nu se mai opresc decat la oprirea lui. se cheama cu geometrie variabila. porsche are, daca nu ma insel si audi pe undeva....
19 Mai 2007, 19:22
Din ce am vazut, motorul "minune" merge cu raportul 10:1 .
Sunt convins ca motorul e bun si va tine. Probabil ca va avea ceva probleme, poate pe la compresoare, cum au mai avut cei de la VAG, dar astea sunt doar speculatii rautacioase! Motorul a castigat multe premii : Best New Engine 2006, 1-litre to 1.4-litre 2006 si 2007. Pe locul 2 la International Engine of the Year 2006.
Oricum, si pretul e pe masura. Cred ca in Romania va incepe de la vre-o 27.000Euro (nedisponibil momentan ; in germania doar pe versiunile GT)
19 Mai 2007, 21:51
$1 scrie:$2xista deja turbine care functioneaza imediat ce pornesti motorul si nu se mai opresc decat la oprirea lui. se cheama cu geometrie variabila. porsche are, daca nu ma insel si audi pe undeva....
Mai toate turbinele functioneaza cat timp merge motorul. Iar turbina cu geometrie variabila are pana si motorul Duratorq 1.6 al Ford-ului... Iar in 2001 cand am vrut sa-mi iau Opel, mi-a fost prezentata Vectra 2.2TDI, care avea turbina cu geometrie variabila. Mitsubishi Colt Diesel are turbina cu geometrie variabila si costa doar 12.000 euroi. La toate masinile mentionate, ca si la toate motoarele Duratorq (inclusiv cel de 1.4, care nu are turbina cu geometrie variabila) folosite actualmente de Ford, turbina sa invarte tot timpul cat motorul este pornit (ba chiar se invarte cateva zeci de secunde si dupa oprirea acestuia, din pacate...). Astea mi-au venit in minte instant, dar daca stam sa ne gandim, cred ca mai sunt pe putin 20-30 de exemple. Concluzia? Geometria variabila a turbinei a devenit de multa vreme un detaliu tehnic deloc senzational, echipand chiar cele mai comune modele de masini (nicidecum o exclusivitate Porsche sau Audi), si nu este nicidecum criteriul care determina functionarea permanenta a turbinei.
20 Mai 2007, 09:42
Si pe mine m-a pus pe ganduri motorul minune anul trecut, dar acum vreo luna mi-a aratat cineva un site din germania (din pacate nu il mai tin minte) din care reiesea ca in germania deja au inceput sa apara primele probleme de fiabilitate; daca la asta adaugam si faptul ca tehnologia FSI este recunoscuta ca fiind sensibila la benzina, rezultatul este "garantat".
P.S.: daca motorul se dovedeste intr-adevar prost nu pot decat sa ma bucur pentru ca altfel dezertam din tagma posesorilor de ford!
20 Mai 2007, 10:19
eu cred ca volkswagen s-a grabit putin. fiat pregateste un multijet 1.4 150cp (benzina) pentru bravo si nu numai. si nu cred ca e tsi sau fsi sau cum or mai fi ele...
20 Mai 2007, 10:36
Si ala de pe fiat este tot pe pricipiul compresor-turbina, dar fara FSI; mi-ar surade pe o alfa, dar nu fiat. Pana una-alta astept sa treaca un an-doi sa vad ce se intampla.
21 Mai 2007, 09:48
Da oare ceva motoare cu turbina (nu cu pistoane) care sa mearga pe gpl si cuplate la generator electric nu se intrevad?
Cred ca ar avea randament total mai mare decat pistoane+t.m.
21 Mai 2007, 10:41
Despre aceasta tehnologie cu dubla supra-alimentare eu am auzit ca si-ar trage radacinile de undeva din anii 80, mai exact Grupa B de raliuri (Killer Bees... probabil cele mai fascinante masini de raliu) acolo unde primii au fost cei de la Lancia, ce ajunsesera cu o astfel de tehnologie undeva peste 400cp. Stiu ca ajunsesera si la 600cp, dar nu sunt sigur ca tot folosind dubla supra-alimentare.
Tinand cont ca si Audi era pe la acelasi nivel de putere in acea perioada (Audi S1 quattro... o alta legenda a raliurilor) este posibil ca VW sa fi adoptat acum tehnologia asta deoarece au considerat ca sunt capabili sa ofere un produs fiabil. Nu cred ca se incumeta VW sa echipeze Polo sau Golf cu un motor lipsit de fiabilitate.
Din amintirile mele, la lansarea acestor motorizari VW a sustinut ca prin aceasta metoda consumul va fi cu ~25% mai mic decat al unui motor "aspirat" de aceeasi putere.
Daca ar fi sa-mi iau Golf si s-ar incadra in buget, nu mi-ar parea rau de cel de 170cp.
21 Mai 2007, 10:47
$1 scrie:$2a oare ceva motoare cu turbina (nu cu pistoane) care sa mearga pe gpl si cuplate la generator electric nu se intrevad?
Cred ca ar avea randament total mai mare decat pistoane+t.m.

Mai de mult am citit o asemenea discutie pe
Slashdot si concluziile au fost urmatoarele:
- turbina se preteaza acolo unde se cere putere mare in regim constant; la un autoturism, se cere putere mare doar pentru momente scurte (plecare de pe loc, accelerare); asta ar face turbina extrem de ineficienta ca si consum pe un autoturism
- turbina necesita intretinere periodica destul de scumpa, avand in vedere turatiile, temperaturile si solicitarile la care functioneaza - n-ar fi fezabila
- ar putea sa apara probleme destul de mari din punct de vedere al sigurantei, o turbina la 30 000 RPM si 100 KW face pagube foarte mari daca se dezintegreaza in urma unui impact
- zgomotul
21 Mai 2007, 10:53
dar de ce se grabesc? Daca exista tehnologia de ce sa nu o faca? SI ce daca merge doar 200 000 km si nu 400 000 ca si altele? pe cei din vesti nu ii intereseaza cat merge, omul o ia si o tine 3 ani cat are garantie, apoi o vinde. CIne cumpara o masina de genu second hand.....romanu care vine sa o ia,bulgarul,polonezul, un tanar care merge de la scoala acasa si invers, etc.
Nu uitati de motorul de 1.3 rx8 dezvolta si 280 CP, este sensibil si necestia niste operatiuni ciudate la fiecare pornire si oprire dar se poate....intr-adevar e motor rotativ...dar se poate.
21 Mai 2007, 11:58
Compresorul merge pana la o anumita turatie, iar pe urma intra in functiune turbina.
21 Mai 2007, 12:38
$1 scrie:$2ar de ce se grabesc? Daca exista tehnologia de ce sa nu o faca? SI ce daca merge doar 200 000 km si nu 400 000 ca si altele? pe cei din vesti nu ii intereseaza cat merge, omul o ia si o tine 3 ani cat are garantie, apoi o vinde. CIne cumpara o masina de genu second hand.....romanu care vine sa o ia,bulgarul,polonezul, un tanar care merge de la scoala acasa si invers, etc.
Daca se stie ca o asemenea masina tine numai 200 000 Km, nu ar mai cumpara-o nimeni second-hand. Daca stie ca peste 4 ani nu o va putea re-vinde, neamtzul n-ar cumpara-o sau ar fi dispus sa plateasca doar jumatate din pretul actual al masinilor.
Parerea mea
$1 scrie:$2Nu uitati de motorul de 1.3 rx8 dezvolta si 280 CP, este sensibil si necestia niste operatiuni ciudate la fiecare pornire si oprire dar se poate....intr-adevar e motor rotativ...dar se poate.
Now that sounds even better
Ai putea sa ne spui, macar asa de curiozitate, care sunt acele operatiuni de pornire - oprire ?
21 Mai 2007, 13:01
Am vazut niste filmulete cu niste tsi-uri accelerand, mai precis cadranele lor de bord (acu tre sa cred pe cuvant ca erau pe drum si nu pe o rampa), urcau in turatii de m-au bagat in boala, unul din ele arata cum urca destul de repede in tr. 3 (o singura treapta!) de la 30 la 190 km/h sau asa ceva, catch this diesel deca poti
In schimb am inteles vag ca au inceput sa apara niste probleme de fiabilitate...
21 Mai 2007, 13:10
TSI (sau TFSI) nu sunt diesel.
21 Mai 2007, 13:36
m-am exprimat gresit, am vrut sa zic daca un diesel poate sa duca ataa intr-o treapta....
21 Mai 2007, 13:47
Eu am mari dubii ca rezista...sincer vorbind, cand bagi 170 de cai intr-un motor de 1.4...incep sa ma gandesc deja la motoarele de raliuri facute sa reziste un sezon si care dupa aceea sunt aruncate. Nu mi-as lua un asemenea motor daca nu as fi clar croit sa il alerg serios de tot. Nu cred ca in conditiile in care ii dai motorului sa faca ce stie sa faca va rezista fara probleme mai mult de 150.000 km. Acum poate ma insel. Stiu ca si la Imprezele alea , e drept, tunate la 300+ cai motoarele pica repejor. Motorul ala de 1.4 era facut sa mearga pe la 80-90-100 de cai fara probleme. Nu cred ca nu l-au omorat la 170 de cai. Acum oricum e prea devreme sa ma pronunt, astept sa vad ce se va auzi cand vor implini 2-3-4 ani masinile astea, adica macar 100.000 de km.
21 Mai 2007, 14:43
$1 scrie:$2-am exprimat gresit, am vrut sa zic daca un diesel poate sa duca ataa intr-o treapta....
imediat apare
Mie mi se pare un pas in fata pentru cercetare, ca doar nu om ramane cu acelasi raport performante/cilindree 100 de ani (exagerare intentionata)
21 Mai 2007, 15:57
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2a oare ceva motoare cu turbina (nu cu pistoane) care sa mearga pe gpl si cuplate la generator electric nu se intrevad?
Cred ca ar avea randament total mai mare decat pistoane+t.m.

Mai de mult am citit o asemenea discutie pe
Slashdot si concluziile au fost urmatoarele:
- turbina se preteaza acolo unde se cere putere mare in regim constant; la un autoturism, se cere putere mare doar pentru momente scurte (plecare de pe loc, accelerare); asta ar face turbina extrem de ineficienta ca si consum pe un autoturism
- turbina necesita intretinere periodica destul de scumpa, avand in vedere turatiile, temperaturile si solicitarile la care functioneaza - n-ar fi fezabila
- ar putea sa apara probleme destul de mari din punct de vedere al sigurantei, o turbina la 30 000 RPM si 100 KW face pagube foarte mari daca se dezintegreaza in urma unui impact
- zgomotul
mda... true, da zgomotu parca nu-i dezavantaj.... la semafor: wooooooshhhhhhhh

Si atunci sa vezi povesti.....
23 Mai 2007, 18:44
cristi, ala e om.
da tine cont ca tehnologiile avanseaza extraordinar de repede
si cum se vorbea mai devreme, nu cred ca-si permite ditai grupul german sa lanseze pe piata noi tehnologii insuficient testate.
anyway, la anul voi fi in canada si sper sa pot conduce un hibrid.
tsi, sdi, tfsi, tdi, mpi...etc sunt ultime zvacniri.
23 Mai 2007, 19:33
$1 scrie:$2 avut cineva placerea de a conduce un asemenea motor ? Tare sunt curios cum se comporta...
Nu stiu, mie mi se par cam trase de par afirmatiile de marketing de pe volkswagen.de, unde ziceau ca pe un Golf, un asemenea motor asigura un comportament similar cu cel oferit de un motor de 2.3 L...
de acord cu tine ! cam prea trase de par!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.