Dupa 5 km fierbe lichidul de racire.
Va salut! Ieri mi-a aparut urmatoarea problema la un motor benzina Endura 1,3L pe un Fiesta mk4, 2001. Azi cand am facut acelasi drum inapoi s-a manifestat la fel. Adica: dupa ce parcurg 5 km (drum de oras cu semafoare etc, timp aproximativ 12 minute), fara sa turez motorul (nu am depasit cred 2000 de ture), temperatura la apa creste brusc de la 1/2 din indicator unde a stat pana in acel moment (si nu a urcat niciodata in istoria ei peste acest 1/2) pana la rosu. Totul in decurs de maxim 1 minut. Vasul de expansiune se umple brusc si imediat acesta incepe sa bolboroseasca (mai ca imi vine sa cred ca sta sa crape). Totodata am observat ca: ventilatorul porneste cand indicatorul de bord ajunge pe rosu, furtunul care pleaca din motor (cel imediat dupa termostat) catre radiator se umfla foarte tare (tot din el pleaca si o derivatie catre vasul de expansiune pe care vine cu presiune foarte mare apa cand indicatorul de la bord e pe rosu). Ieri dupa prima patanie si dupa ce s-a racit motorul si lichidul de racire am pornit motorul cu capacul de la vasul de expansiune deschis. Cand turez motorul (atata timp cat indicatorul de temperatura e in limite normale (de regula urca pana la jumatatea liniei albe si ramane stabil acolo) nu se observa nimic in vasul de expansiune (accelerarea nu creeaza acolo o miscare a apei deloc). Cand temperatura incepe sa urce (iar ca sa urce trebuie sa turez motorul cateva minute caci la relanti nu ajunge pe rosu niciodata) observ ca atunci cand accelerez iar temperatura apei e crescuta (lucru evidentiat si de indicatorul de la bord) vine apa cu presiune mare in vasul de expansiune. Azi dimineata am vazut si niste gunoaie mici (destul de multe, aproape ca o pacla) plutind in vasul de expensiune. Nu erau uleioase dar aveau o textura destul de moale si o culoare bej-maronie. Radiatorul de racire apa imi creeaza senzatia ca nu e cald decat pe partea cu furtunele iar in celalata parte pare la temperatura mediului, dar poate si din cauza ca ventilatorul este pozitionat exact pe acea portiune de radiator iar el chiar intra in functiune cand creste temperatura apei (adica cand ajunge indicatorul la inceputul portiunii rosii). Masina nu scoate fum sau abur si nici nu am observat pana sa piarda lichid de racire decat cand mi-a refulat pe la buson sub forma de vapori cu stropi din cauza suprapresiunii din vas. Aveti vreo idee? Termostat? Pompa de apa? Radiator? Garnitura de chiulasa? Chiulasa? Blocul motor?
- kables
- Incepator
- Mesaje: 6
- Membru din: 09 Aug 2011, 21:13
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Fusion, 1.4i
- VIN: WF0UXXGAJU7E61335