Help/Troubleshooting

Dupa 5 km fierbe lichidul de racire.

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Dupa 5 km fierbe lichidul de racire.

Mesajde kables » 14 Aug 2014, 10:49

Va salut! Ieri mi-a aparut urmatoarea problema la un motor benzina Endura 1,3L pe un Fiesta mk4, 2001. Azi cand am facut acelasi drum inapoi s-a manifestat la fel. Adica: dupa ce parcurg 5 km (drum de oras cu semafoare etc, timp aproximativ 12 minute), fara sa turez motorul (nu am depasit cred 2000 de ture), temperatura la apa creste brusc de la 1/2 din indicator unde a stat pana in acel moment (si nu a urcat niciodata in istoria ei peste acest 1/2) pana la rosu. Totul in decurs de maxim 1 minut. Vasul de expansiune se umple brusc si imediat acesta incepe sa bolboroseasca (mai ca imi vine sa cred ca sta sa crape). Totodata am observat ca: ventilatorul porneste cand indicatorul de bord ajunge pe rosu, furtunul care pleaca din motor (cel imediat dupa termostat) catre radiator se umfla foarte tare (tot din el pleaca si o derivatie catre vasul de expansiune pe care vine cu presiune foarte mare apa cand indicatorul de la bord e pe rosu). Ieri dupa prima patanie si dupa ce s-a racit motorul si lichidul de racire am pornit motorul cu capacul de la vasul de expansiune deschis. Cand turez motorul (atata timp cat indicatorul de temperatura e in limite normale (de regula urca pana la jumatatea liniei albe si ramane stabil acolo) nu se observa nimic in vasul de expansiune (accelerarea nu creeaza acolo o miscare a apei deloc). Cand temperatura incepe sa urce (iar ca sa urce trebuie sa turez motorul cateva minute caci la relanti nu ajunge pe rosu niciodata) observ ca atunci cand accelerez iar temperatura apei e crescuta (lucru evidentiat si de indicatorul de la bord) vine apa cu presiune mare in vasul de expansiune. Azi dimineata am vazut si niste gunoaie mici (destul de multe, aproape ca o pacla) plutind in vasul de expensiune. Nu erau uleioase dar aveau o textura destul de moale si o culoare bej-maronie. Radiatorul de racire apa imi creeaza senzatia ca nu e cald decat pe partea cu furtunele iar in celalata parte pare la temperatura mediului, dar poate si din cauza ca ventilatorul este pozitionat exact pe acea portiune de radiator iar el chiar intra in functiune cand creste temperatura apei (adica cand ajunge indicatorul la inceputul portiunii rosii). Masina nu scoate fum sau abur si nici nu am observat pana sa piarda lichid de racire decat cand mi-a refulat pe la buson sub forma de vapori cu stropi din cauza suprapresiunii din vas. Aveti vreo idee? Termostat? Pompa de apa? Radiator? Garnitura de chiulasa? Chiulasa? Blocul motor?
kables
Incepator
 
Mesaje: 6
Membru din: 09 Aug 2011, 21:13
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fusion, 1.4i
VIN: WF0UXXGAJU7E61335

Re: Dupa 5 km fierbe lichidul de racire.

Mesajde Cryy » 14 Aug 2014, 11:38

Salut,
In prima faza, incearca sa demontezi termostatul. E posibil ca acesta sa fie blocat (sau sa nu deschida suficient) si din aceasta cauza sa sa supra-incalzeasca motorul.

Bafta...
Avatar utilizator
Cryy
1nsane Member
 
Mesaje: 2810
Membru din: 27 Mai 2007, 09:28
Localitate: Bucuresti (Militari)
Maşina: Ford KA 1.3I 2000 & Kia Soul 1.6 CRDI 2011
VIN: WF0BXXWPRBYL59570

Re: Dupa 5 km fierbe lichidul de racire.

Mesajde kables » 14 Aug 2014, 11:52

Multumesc de sfat. O sa incerc asta cu teama de a nu distruge garnitura de la capacul de aluminiu sub care e termostatul, pentru ca nu stiu unde pot gasi o garnitura din aceea.
kables
Incepator
 
Mesaje: 6
Membru din: 09 Aug 2011, 21:13
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fusion, 1.4i
VIN: WF0UXXGAJU7E61335

Re: Dupa 5 km fierbe lichidul de racire.

Mesajde Cryy » 14 Aug 2014, 11:57

Salut,
Poti sta linistit, chiar daca disturgi garnitura respectiva, poti rezolva problema foarte usor cu o bucata de cartor (coperta de la un caiet) si putin silicon de etansare rosu.
Garnitura originala o gasesti la orice magazin de piese mai rasarit, si nu costa mai mult de 5-10 lei.

Bafta...
Avatar utilizator
Cryy
1nsane Member
 
Mesaje: 2810
Membru din: 27 Mai 2007, 09:28
Localitate: Bucuresti (Militari)
Maşina: Ford KA 1.3I 2000 & Kia Soul 1.6 CRDI 2011
VIN: WF0BXXWPRBYL59570

Re: Dupa 5 km fierbe lichidul de racire.

Mesajde kables » 14 Aug 2014, 18:38

Salut,
am schimbat termostatul (termostat+garnitura = 28 lei). Am completat lichidul de racire pierdut la scoaterea termostatului. Am probat masina turata pe loc (vreo 15 minute) si in trafic mediu (am prins vreo 5 semafoare si ceva bara la bara, in total vreo 6 km). Au disparut toate simptomele descrise mai sus. Acul de temperatura nu a mai trecut de jumatate (a ramas fix la jumatatea indicatorului). Vasul de expansiune nu s-a mai umplut. Sper ca s-a rezolvat problema. Multumesc mult Cryy pentru incurajarea de a schimba termostatul. Eram atat de pesimist incat gandeam la ceva mai grav (garnitura de chiulasa) pentru ca am patit ceva asemanator acum vreo 10 ani cu o Skoda si atunci a trebuit sa schimb garnitura de chiulasa.
kables
Incepator
 
Mesaje: 6
Membru din: 09 Aug 2011, 21:13
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fusion, 1.4i
VIN: WF0UXXGAJU7E61335

Re: Dupa 5 km fierbe lichidul de racire.

Mesajde crysti10 » 14 Aug 2014, 21:36

Daca mai fierbeai motorul de 2-3 ori schimbai sigur garnitura de chiulasa.
Avatar utilizator
crysti10
Gold Member
 
Mesaje: 800
Membru din: 27 Aug 2010, 21:19
Localitate: Rm.Valcea
Maşina: Focus II turnier, 1.6 tdci, 80 kw
VIN: WF0WXXGCDW7E72763

Re: Dupa 5 km fierbe lichidul de racire.

Mesajde kables » 15 Aug 2014, 09:19

@crysti10: Sper sa nu ramana cu "sechele" de genul garnitura de chiulasa prajita. Pentru ca in afara celor doua episoade amintite am mai chinuit-o de doua ori pe loc ieri dimineata inainte sa schimb termostatul (a se citi supraincins-o voluntar cu un furtun slabit la sfaturile unui coleg de serviciu care mi-a sugerat sa nu fie de la un dop de aer format in instalatie). Deci in total au fost 4 episoade de motor "fiert".
kables
Incepator
 
Mesaje: 6
Membru din: 09 Aug 2011, 21:13
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fusion, 1.4i
VIN: WF0UXXGAJU7E61335

Re: Dupa 5 km fierbe lichidul de racire.

Mesajde kables » 23 Aug 2014, 23:02

A trecut o saptamana in care am folosit zilnic masina. Problema nu a reaparut. Trag concluzia ca defectiunea a fost de la termostat si s-a remediat. Multumesc inca o data @Cryy.
kables
Incepator
 
Mesaje: 6
Membru din: 09 Aug 2011, 21:13
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fusion, 1.4i
VIN: WF0UXXGAJU7E61335


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login