Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
19 Oct 2008, 17:04
salutare tutoror
de ceva vreme incoace, am sesizat ca la relanti daca pornesc ventilatia (nu A/C-ul) simteam niste vibratii in volan ca si cum ar scadea turatia. Am fost cu ea la un service si la teste totul a iesit OK cu o exceptie:
la relanti, cat timp nu pornesc nici un consumator (faruri, ventilatie, etc) tensiunea pe baterie e ok pe la 14.9 V;
cu mai multe sarcini pornite (in special ventilator si daca pornea termocupla), tensiunea pe baterie imi ajungea undeva la 12,1 - 12,2 V !!!
Mi s-a spus ca problema este de la alternator ca nu mai incarca bine si m-au trimis la un alt "specialist" cu care colaboreaza ei. Mesterul (dupa ce mi-a dat jos alternatorul de vreo 3 ori, a schimbat si releul de incarcare - aceasi tensiune pe baterie 12,1 V) mi-a recomandat sa modific turatia la relanti (acum o am la 800 rot/min) pe la 900 rot/min si sa-mi modifice statorul de la alternator cu unul de 90 A (cel original este de 80 A si individul asta mi-a sugerat ca alternatorul asta e mult prea mic pt masina !)
Aveti vreo idee cam ce ar putea fi sau ati mai intalnit asa ceva? ca n-as vrea sa dau 900 RON pe alternator si sa faca tot la fel
mersi anticipat de idei/solutii
09 Ian 2009, 17:14
tensiunea pe baterie e cam mare, eu stiam ca trebuie sa fie de maxim 14.4
si a 2 a problema scade prea mult tensiunea , cu ventilator interior si ventilator racire radiator nu are cum sa scada de la 14,9 cat aveai pe baterie la 12.2 este enorm
la mine la 1.8 tddi nu scade sub 12.6 de la 14.1 cu degrivare parbriz, luneta , faza scurta , proiectoare fata , proiector de ceata , semnalizare, frana ventilator habitaclu
incearca de la cineva un alternator care merge sa vezi daca e vreo diferenta sa nu dai banii degeaba sau sa fie din instalatia electrica ceva, vreun scurt pe undeva
aia nu e rezolvare marirea turatiei al relanti / schimba servisul/mecanicul
09 Ian 2009, 18:52
Salut,de obicei,acest fenomen se intampla,atunci cand ai 1/2,diode arse,dar te rog sa citesti cu atentie subiectul "bec baterie aprins" si urmareste ce relateaza si moderatorul DanArdelian2.In legatura cu schimbarea rotorului,da.mi voie sa ma indoiesc,sa cred ca,fabricantul,nu a tinut cont de toti consumatorii de pe turism,atunci cand au calculat alternatorul si parerea mea strict personala,este ca degeaba schimbi rotorul,daca statorul,ramane acelasi,ambele bobinaje sunt corelate,intre ele,scuza.mi comparatia,dar nu pot sa port la pantofi,masura 45 si sa ma incalt cu 44.Eu merg in cotinuare,pe ideea ca ai dioda arsa,in punte,sper sa nu ma insel,mergi cu puntea de diode,sa o mai masoare si un alt electrician,dar cauta si tu unul,care ai auzit,mai multe pareri bune despre el,ce dracu o fi asa de greu,dioda e un semiconductor,intr.un sens trebuie sa conduca curentul,in celalalt sens,nu.Te rog,sa vii cu precizari.Sanatate.Gabi.
09 Ian 2009, 18:57
Acum am observat,esti si timisorean de.al lui Danut,Timisoara orasul luminilor,asa se spune,se pare ca ar fi fost primul oras electrificat.Sanatate.Gabi.
09 Ian 2009, 19:00
La ce meserias ai fost? Astia is genii nedescoperite

Stiu ca la Ford Timisoara aveau un electrician destul de bun, dar i-am pierdut numarul de telefon
09 Ian 2009, 19:13
Din octombrie pana acum, cred ca si-o fi rezolvat omul problema.
Oricum, la relanti alternatorul nu prea face fata la foarte multi consumatori. La 2000 RPM deja se descurca mult mai bine.
09 Ian 2009, 19:29
Da Danut,ai dreptate,tu fiind mai atent,ai observat data,numai tizul meu gabyy,nu a observat.o.Sanatate.Gabi.
23 Ian 2009, 17:25
salutare
scuze de replay tarziu ;
in final am schimbat alternatorul (la reprezentanta scuturandu-ma bine de bani) + bateria si acum pare ca merge mai bine;
dar eu tot nu sunt multumit cum merge: tot mai are momente la relanti cand simt in volan ca masina tremura mai tare si mai palpaie si luminile (faza scurta, lumina din habitaclu).
aveti vreo idee ce as mai putea se varific? puntea de diode este la alternator? poate e o intrebare mai infantila, dar nu ma stiu ff bine la chestii dinastea......
PS: magnificul mecanic care mi-a schimbat de 3 ori alternatorul fara a gasi problema este sc Nae srl recomandat de cei de la Temeco --- pt timisoreni de evitat acest magnific mester Nae .....
numai bine,
23 Ian 2009, 22:51
Salut,da puntea de diode este in alternator,dar dupa cum spui,l.ai schimbat.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.