probleme alternator?
salutare tutoror
de ceva vreme incoace, am sesizat ca la relanti daca pornesc ventilatia (nu A/C-ul) simteam niste vibratii in volan ca si cum ar scadea turatia. Am fost cu ea la un service si la teste totul a iesit OK cu o exceptie:
la relanti, cat timp nu pornesc nici un consumator (faruri, ventilatie, etc) tensiunea pe baterie e ok pe la 14.9 V;
cu mai multe sarcini pornite (in special ventilator si daca pornea termocupla), tensiunea pe baterie imi ajungea undeva la 12,1 - 12,2 V !!!
Mi s-a spus ca problema este de la alternator ca nu mai incarca bine si m-au trimis la un alt "specialist" cu care colaboreaza ei. Mesterul (dupa ce mi-a dat jos alternatorul de vreo 3 ori, a schimbat si releul de incarcare - aceasi tensiune pe baterie 12,1 V) mi-a recomandat sa modific turatia la relanti (acum o am la 800 rot/min) pe la 900 rot/min si sa-mi modifice statorul de la alternator cu unul de 90 A (cel original este de 80 A si individul asta mi-a sugerat ca alternatorul asta e mult prea mic pt masina !)
Aveti vreo idee cam ce ar putea fi sau ati mai intalnit asa ceva? ca n-as vrea sa dau 900 RON pe alternator si sa faca tot la fel
mersi anticipat de idei/solutii
de ceva vreme incoace, am sesizat ca la relanti daca pornesc ventilatia (nu A/C-ul) simteam niste vibratii in volan ca si cum ar scadea turatia. Am fost cu ea la un service si la teste totul a iesit OK cu o exceptie:
la relanti, cat timp nu pornesc nici un consumator (faruri, ventilatie, etc) tensiunea pe baterie e ok pe la 14.9 V;
cu mai multe sarcini pornite (in special ventilator si daca pornea termocupla), tensiunea pe baterie imi ajungea undeva la 12,1 - 12,2 V !!!
Mi s-a spus ca problema este de la alternator ca nu mai incarca bine si m-au trimis la un alt "specialist" cu care colaboreaza ei. Mesterul (dupa ce mi-a dat jos alternatorul de vreo 3 ori, a schimbat si releul de incarcare - aceasi tensiune pe baterie 12,1 V) mi-a recomandat sa modific turatia la relanti (acum o am la 800 rot/min) pe la 900 rot/min si sa-mi modifice statorul de la alternator cu unul de 90 A (cel original este de 80 A si individul asta mi-a sugerat ca alternatorul asta e mult prea mic pt masina !)
Aveti vreo idee cam ce ar putea fi sau ati mai intalnit asa ceva? ca n-as vrea sa dau 900 RON pe alternator si sa faca tot la fel

mersi anticipat de idei/solutii
Ford Focus 1, 1.6 benzin, 101 CP
-
tomaalin - Incepator
- Mesaje: 37
- Membru din: 12 Dec 2007, 00:17
- Localitate: timisoara
- Maşina: ford focus 1, 2002, 1596cc, 101CP
- VIN: WF0AXXGCDA2Y28426