$1 scrie:$2m gasit un mecanic la opel care face asta....ma duc spre sfarsitul saptamanii la el. Sper sa reuseasca, la ford mi-au spus direct ca nici macar nu vor sa incerce alta metoda. Numai chiulasa jos.
îţi recomand să fii foarte atent cu tipul ăla care vrea să facă lucrarea cu qulasa sus.
am făcut treaba asta de câteva ori şi ştiu bine ce vorbesc! nu mai lucrez de multă vreme aşa că nu am cum să te ajut eu, efectiv.
însă, vreau să-ţi expun riscurile:
filetul qulasei e posibil să fi "curs" şi atunci OBLIGATORIU vei ajunge să dai qulasa jos. chiar dacă în aparanţă lucrurile vor părea ok în prima fază e posibil să prindă joc bujia şi atunci vei da alţi bani.
după demontarea bujiei va trebui observat foarte bine filetul acesteia, iar dacă între ganguri este şpan sau aşchii de aluminiu opreşti lucrarea şi dai jos qulasa. dacă nu, observi FOARTE BINE filetul din qulasa să nu fie bărbierit, caz în care faci exact ceea ce ziceam mai sus.
dacă înfiletezi o bujie nouă pe un filet bărbierit sau deteriorat altfel e posibil să meargă un timp ce poate varia între câteva minute şi momentul înlocuirii iarăşi a bujiei arse.
în mod normal, în această situaţie (filetul bărbierit în qulasă) qulasa e compromisă...
există şansa următoare:
mergi la un superspecialist care dă o gaură majoră în gaura bujiei, filetează la un fi cu cel puţin 5 mm pe rază (deoarece trebuie să ţii cont de pas), apoi confecţionează o bucşă care la exterior are filetul nou din qulasa iar la interior filetul bujiei. înfiletează această bucşă cu un adeziv special )să reziste la vreo 120 de grade) ca să se lipească de qulasă.
operaţia nu e uşoară şi nici ieftină...