Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

buije rupta in bloc

26 Oct 2009, 18:33

Dupa o serie de evenimente nefericite s-a rupt o bujie in bloc. Nu mai conteaza cum s-a intamplat, important acum este sa o scot. Am sunat la ford (proleasing ploiesti) si nu vor decat sa dea chiulasa jos.
A mai patit cineva asa ceva? Daca da, la cine ati apelat sa o scoateti, fara dat chiulasa jos?
In cel mai rau caz o sa ma duc sa dea chiulasa jos, asta e, dar pana acolo as vrea macar sa incerce cineva sa o scoata.

Ca idee, in alte parti se poate: http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko

Re: buije rupta in bloc

27 Oct 2009, 18:15

exista kit de scoatere a bujiilor rupte... dar astia de pe la serviceurile din RO nu au asa ceva ca sunt foarte scumpe si sunt destul de rare cazurile in care le folosesc... ei prefera sa dea chiulasa jos sa faca un ban cinstit :|

Am mai auzit si cazuri in care s-a scos bujia folosind un burghiu invers... exista burghiu cu sens invers de rotatie - ceva de genul asta:

http://www.ca-cycleworks.com/shop/catal ... l_1018.jpg

Re: buije rupta in bloc

28 Oct 2009, 09:44

am gasit un mecanic la opel care face asta....ma duc spre sfarsitul saptamanii la el. Sper sa reuseasca, la ford mi-au spus direct ca nici macar nu vor sa incerce alta metoda. Numai chiulasa jos.

Re: buije rupta in bloc

28 Oct 2009, 20:16

$1 scrie:$2m gasit un mecanic la opel care face asta....ma duc spre sfarsitul saptamanii la el. Sper sa reuseasca, la ford mi-au spus direct ca nici macar nu vor sa incerce alta metoda. Numai chiulasa jos.



îţi recomand să fii foarte atent cu tipul ăla care vrea să facă lucrarea cu qulasa sus.

am făcut treaba asta de câteva ori şi ştiu bine ce vorbesc! nu mai lucrez de multă vreme aşa că nu am cum să te ajut eu, efectiv.

însă, vreau să-ţi expun riscurile:

filetul qulasei e posibil să fi "curs" şi atunci OBLIGATORIU vei ajunge să dai qulasa jos. chiar dacă în aparanţă lucrurile vor părea ok în prima fază e posibil să prindă joc bujia şi atunci vei da alţi bani.
după demontarea bujiei va trebui observat foarte bine filetul acesteia, iar dacă între ganguri este şpan sau aşchii de aluminiu opreşti lucrarea şi dai jos qulasa. dacă nu, observi FOARTE BINE filetul din qulasa să nu fie bărbierit, caz în care faci exact ceea ce ziceam mai sus.
dacă înfiletezi o bujie nouă pe un filet bărbierit sau deteriorat altfel e posibil să meargă un timp ce poate varia între câteva minute şi momentul înlocuirii iarăşi a bujiei arse.
în mod normal, în această situaţie (filetul bărbierit în qulasă) qulasa e compromisă...
există şansa următoare:
mergi la un superspecialist care dă o gaură majoră în gaura bujiei, filetează la un fi cu cel puţin 5 mm pe rază (deoarece trebuie să ţii cont de pas), apoi confecţionează o bucşă care la exterior are filetul nou din qulasa iar la interior filetul bujiei. înfiletează această bucşă cu un adeziv special )să reziste la vreo 120 de grade) ca să se lipească de qulasă.

operaţia nu e uşoară şi nici ieftină...

Re: buije rupta in bloc

29 Oct 2009, 10:44

stiu care sunt riscurile...din pacate. Tipul la care ma duc cica ar fii profesionist. Dar, daca mai stii pe cineva care se ocupa cu asa ceva, te rog spune-mi. Orice sugestie e binevenita.

Re: buije rupta in bloc

29 Oct 2009, 17:41

prietenul meu superspecialist nu mai lucrează nici el de vreo 5-6 ani.
lucra la service titulescu şi avea cam toate maşinile-unelte necesare.
un alt service cu dotări periculoase a intrat pe mâna fraţilor cristescu ăia cu bega-grup şi s-a ales prafu şi de ăia...
am rămas prost când am auzit ce bijuterii s-au vândut la fiare vechi... maşini de rectificat vilbrochehe, freze speciale pt qulase, maşini de planat cu piatră sau şepinguri, maşini de rectificat supape, bohrstang-uri, maşini de honuit... îmi vine să şi plâng!

caută-l pe bibanu47 sau pe sile1 ei încă lucrează...

dacă dai de primejdie mare mă mai contactezi ca să mai văd cine din anturajul meu mai are conexiuni în materie. deşi şansele sunt foarte slabe...

din nefericire de când există cimitire de maşini şi fiare vechi şi sh, meseriaşii s-au cam reprofilat...
Răspunde