ABS - este folositor??????

- cristi mondeo
- Incepator
- Mesaje: 38
- Membru din: 23 Feb 2008, 10:23
- Localitate: Oradea
- Maşina: Ford Mondeo,1999,1.8 TD
Moderator: Huffy
de cristi mondeo » 15 Apr 2008, 13:42
de DGAlexandru » 15 Apr 2008, 15:24
de Mihai L » 15 Apr 2008, 16:28
$1 scrie:$2BS-ul este bun pt. ca nu ti se mai bloceaza rotile si astfel ai in continuare controlul directiei. Cand ABS-ul intra in functiune, da, pedala de frana "tremura". In schimb ABS-ul poate mari distanta de franare. EBD-ul parca te ajuta sa franezi mai bine, in functie de vireza de reactie pe care o imprimi pedalei de frana. Tot el am impresia ca dezactiveaza si ABS-ul daca apesi pedala de frana brusc si tare si astfel te duci taras
de Officer » 15 Apr 2008, 17:15
$1 scrie:$2una.Este adevarat ca pedala de frana tremura cand intra abs in functiune????Nam apucat sa conduc iarna si niciodata de cand am mondeo nam pus frana in cat sa se blocheze rotile.Tremura pedala??ABS-ul pe mondeo este bun, este folositor are si ebd????ASTEPTraspunsuri!!!!!!!!
de Mihai L » 15 Apr 2008, 17:53
$1 scrie:$2$1 scrie:$2una.Este adevarat ca pedala de frana tremura cand intra abs in functiune????Nam apucat sa conduc iarna si niciodata de cand am mondeo nam pus frana in cat sa se blocheze rotile.Tremura pedala??ABS-ul pe mondeo este bun, este folositor are si ebd????ASTEPTraspunsuri!!!!!!!!
Eu zic sa faci niste teste rapid ca o sa te ia prin surprindere cand o sa intre ABS-ul. Te loveste in picior pedala si e posibil sa te sperii si sa ai tendinta sa ridici piciorul, ceea ce ar fi o mare greseala. De asemenea, sunt cazuri in care ABS-ul iti va mari distanta de franare (pe asfalt acoperit cu pietricele spre exemplu).
de RunAwayDU » 15 Apr 2008, 19:36
de DanielArdelian2 » 15 Apr 2008, 19:48
$1 scrie:$2b]In what circumstances might conventional brakes have an advantage over ABS?
There are some conditions where stopping distance may be shorter without ABS. For example, in cases where the road is covered with loose gravel or freshly fallen snow, the locked wheels of a non-ABS car build up a wedge of gravel or snow, which can contribute to a shortening of the braking distance.
de Mihai L » 15 Apr 2008, 19:52
$1 scrie:$2BS-ul este ca sa poti controla directia si evita obstacolul. In unele cazuri, ABS-ul mareste distanta de franare.
EBD-ul reduce forta de franare pe spate astfel incat sa nu se blocheze rotile, sa nu piarda aderenta si sa fuga spatele, din cauza ca spatele masinii se ridica la franare si deci scade "apasarea" pe rotile din spate,
EBA-ul amplifica forta de franare la franari bruste, si, pe unele masini, aprinde avariile.
http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm$1 scrie:$2b]In what circumstances might conventional brakes have an advantage over ABS?
There are some conditions where stopping distance may be shorter without ABS. For example, in cases where the road is covered with loose gravel or freshly fallen snow, the locked wheels of a non-ABS car build up a wedge of gravel or snow, which can contribute to a shortening of the braking distance.
de DanielArdelian2 » 16 Apr 2008, 10:20
de cristi mondeo » 16 Apr 2008, 13:43
de adicristea » 16 Apr 2008, 13:57
de Mihai L » 16 Apr 2008, 14:13
$1 scrie:$2ope, Mihai.
Pe spate o reduce.
Roata se blocheaza si derapeaza in ce directie vrea ea daca forta de franare dintre placuta si disc (sau saboti si ferodou, la cei mai saraci) depaseste forta de frecare dintre roata si asfalt. Si intrucat forta de frecare depinde direct de apasarea dintre cele doua suprafete, limita de pierdere a aderentei pe spate este mai mica.
Deci trebuie franat mai incet pe spate, ca sa nu se blocheze rotile, ca sa nu fuga spatele.
Daca totusi iti fuge spatele, acesta are de obicei tendinta de a roti masina spre stanga sau spre dreapta, deci in plan orizontal. Asta apare datorita diferentelor "microscopice" intre aderenta rotii din stanga si cea din dreapta.
http://www.youtube.com/watch?v=6vJQr_ZzTRQ
http://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ
Si un concept foarte usor de inteles: intoarcerea cu frana de mana - blochezi spatele si imprimi masinii o usoara tendinta de rotatie in directia in care vrei sa intorci. Din inertie, spatele va fugi sanie in directia aia.
de DanielArdelian2 » 16 Apr 2008, 15:24
de Mihai L » 16 Apr 2008, 15:39
$1 scrie:$2u.
Prima miscare: la franare, botul masinii se lasa in fata. Apasarea pe fata creste. Apasarea pe spate scade. Asta intr-adevar se produce prin rotirea masinii in plan vertical in jurul puntii fata.
OK, pana aici e bine.![]()
Dar odata cu ridicarea spatelui de pe asfalt, aderenta rotilor din spate scade foarte mult, deci daca franezi cu forta la fel de mare si pe fata si pe spate, rotile de pe spate se blocheaza foarte repede si incep sa mearga sanie.
Daca limitezi franarea pe spate nu ai facut mare lucru, oricum greutatea (si implicit forta de frecare pe care o poate dezvolta) este mica pe ele. Gandeste-te ca ajungi cu spatele complet in aer (nu e cazul in practica, dar ca exercitiu merge). In acest caz poti sa franezi pe spate complet sau deloc, nu mai are nici o importanta.
A doua miscare: Una dintre rotile din spate are aderenta cu o fractiune mai buna decat cealalta, masina se va roti in plan orizontal in jurul acelei roti (asa iei curbele cu sania).
Alta varianta pentru a doua miscare: chiar daca rotile de pe spate au exact aceeasi aderenta, masina nu era pe o traiectorie perfect rectilinie in momentul blocarii rotilor => se va roti (intoarcerea cu frana de mana).
Uita-te la filmele pe care le-am pus in postul precedent, in mod special cel cu Audi-ul. Cred ca se vede destul de clar ca din cauza aderentei diferite la rotile din spate, fundul masinii o ia inainte.
Nu discutam decat de varianta franarii in linie dreapta, excludem orice rotire, balans, etc.
Riscul de derapaj se reduce si daca faci cum spui tu, adica pur si simplu nu franezi asa tare, incat masina sa nu se ridice de fund, dar in acest caz creste distanta de franare.
de DanielArdelian2 » 16 Apr 2008, 15:52
$1 scrie:$2n final "pierderea" de franare pe rotile din fata va fi depasita de castigul folosirii eficiente a rotilor din spate.
de adicristea » 16 Apr 2008, 15:54
de DanielArdelian2 » 16 Apr 2008, 16:04
de luckylove » 16 Apr 2008, 16:30
de luckylove » 16 Apr 2008, 16:53
$1 scrie:$2ai trage singur concluzia dupa ce vezi aici cum e cu ABS si cum e fara ABS![]()
http://www.youtube.com/watch?v=uq4DDMMo ... re=related
BAFTA
de cristi mondeo » 17 Apr 2008, 19:14
de luckylove » 17 Apr 2008, 21:09
$1 scrie:$2zi am facut proba.Am franat de la vreo 50 km/h.daR nam observat sa se aprinda martoru de bord.In schimb am simtit in pedala era putin asfalt si nisip.AAAA FOST TAREEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!
de O'neill » 18 Apr 2008, 23:40
$1 scrie:$2$1 scrie:$2zi am facut proba.Am franat de la vreo 50 km/h.daR nam observat sa se aprinda martoru de bord.In schimb am simtit in pedala era putin asfalt si nisip.AAAA FOST TAREEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!
esti de belea
de badboy20cm » 18 Mai 2008, 20:22
de Mihai L » 18 Mai 2008, 22:23
$1 scrie:$2alut ,cunoaste-ti pe cineva care sa aibe frana pe 3 roti decat ,din cauza la abs?daca tot se vb de abs
de badboy20cm » 19 Mai 2008, 15:20
de andoruls » 19 Mai 2008, 15:41
de Officer » 20 Mai 2008, 10:36
de cristi mondeo » 18 Sep 2008, 18:05
de badboy20cm » 18 Sep 2008, 18:24
de O'neill » 18 Sep 2008, 19:42
$1 scrie:$2..cum am ajuns sus hop 2 caini unul era direct in mijlocul soselei ,uscat pe jos,am franat brusc si am reusit sa calc cainele decat cu partea cu proiectorul,Deci mi-a fost folositor ca daca nu aveam ,il luam direct in plin si cine stie ce spargeam pe la masina ,asa m-am ales cu o mica stersatura la proiector.BAFTA
Înapoi la Help/Troubleshooting
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori