Vine iarna bine-mi pare :(
In acest sens doresc sa ne unim mintile si sa gasim o solutie simpla, practica si ieftina de a combate acest neajuns.
Din scurta informare prin intermediul internetului am ajuns la concluzia ca cea mai viabila solutie ar fii un incalzitor/preincalzitor pentru lichidul de racire al motorului.
Se pare ca acesta e un alt capitol deficitar al Fordului deoarece la Volkswagen acest sistem este introdus inca de prin 2000 in varianta standard, la Opel au sistemul Quick Heat care face acelasi lucru, la Mercedes il au inca de prin '96 deci iarasi suntem cu un pas in urma si trebuie sa bricolam.
Nu vreau trimiteri la sistemele gen Siroco care ajung la niste sume importante.
Cea mai simpla metoda ar fii montarea unei/unor rezistente care sa incalzeasca lichidul de racire fie in vasul de expansiune fie pe traseul acestuia catre motor.
Bazele mele in ale electronicii sunt minime asa ca astept capetele luminate sa vina cu idei viabile.
Din putinele mele cunsotinte in domeniu banuiesc ca vor trebui urmatoarele:
- rezistenta/rezistentele;
- senzori temperatura - unul pt lichidul de racire si unul pentru temperatura exterioara;
- releu;
- un condensator de capacitate mare
...... lista ramane deschisa........
Din acest proiect vor rezulta urmatoarele beneficii:
- incalzirea mai rapida a habitaclului masinii sporind astfel confortul;
- scade uzura motorului, acesta functionand mai putin timp rece;
- scade consumul de combustibil;
- scade poluarea mediului.
De asemenea am mai gasit asta http://www.fourthgen.net/timerscartEPS.shtml dar nu prea am inteles principiul de functionare

Sau http://www.hybrex.org/hybrid-vehicle-systems.html
________________________
We are what we do. If we want to change what we are, we must begin by changing what we do.
-
Alma - 1nsane Member
- Mesaje: 3875
- Membru din: 31 Ian 2008, 01:00
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: FocuS II, 2005 - 1,6 TDCi 80Kw