$1 scrie:$2alut,
Daca nu ma insel alternatorul tau este echipat cu fulie cu ambreiaj centrifugal si s-ar putea sa patineze de aceea scoate acel sunet.
Ca sa ma intelegi mai bine,patinand aceasta fulie,la 10 ture de motor rotorul alternatorului se poate invarti decat o singura data si de aici si tensiunea slaba si sunetul strident.
In acest caz se inlocuieste fulia,nu se poate repara.
Atentie,e o simpla prezumtie si de aceea trebuie sa demontezi cureaua la accesorii,blochezi cu o surubelnita plata rotorul alternatorului si tragi cu mana cat poti de fulie inspre sensul de rotire,respectiv spre dreapta in sensul acelor de ceasornic,in dreapta nu trebuie sa o poti invarti iar in stanga sa se invarteasca usor.
Multumesc pentru raspuns.Am facut exact asa cum ai spus,am blocat rotorul si am tras cat am putut de fulie.Nu s-a miscat decat in sensul in care trebuia.
Am demontat alternatorul,am scos puntea de diode si am constatat ca una din ele era EXPLODATA.
Am comandat punte de diode noua,carbuni noi(mi s-au parum cam tociti cei vechi) si m-am pus pe treaba.Am urmat instructiunile unui tutorial video si mi-am reconditionat singur alternatorul.Acum tensiunea pe baterie cu motorul pornit este de 14.5 V.Am schimbat si cureaua de accesorii ca era cam imbatranita.
Astfel am scapat de vajait si mi-am reparat alternatorul fara sa am mari cunostinte mecanice,doar ceva vointa si voie buna.
Multumesc inca odata pentru raspuns si pentru ajutorul pe care il dai celor mai putin experimentati.