Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford

Reguli forum

Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati regulamentul sau acest topic.
Subiect închis

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 05:28

Ford Focus 2006 - Pregatirea setului motor si a carterului.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 05:39

Segmentarea motorului de Ford Focus 1.6 16V - Montarea segmentilor

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 10:57

Salut,
Am un Mondeo Mk3 2.0 TDCi din 2006 si mi se pare ca se misca cam greu volanul (am facut o comparatie cu alt mondeo).
M-am uitat la nivelul lichidului pt servo si ar fi foarte putin de completat. E posibil sa fie asta cauza? sau ce altceva pot sa verific eu?
Eventual daca crezi ca alta ar putea fi alta problema, as putea veni la Alexandria sa te uiti putin?

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 11:17

Ai cumva jante mai late pe masina ta decat cel cu care ai facut comparatie? La mine intre jantele de iarna si cele de vara este o diferenta destul de mare in forta necesara invartirii volanului.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 11:20

Tot de 16 sunt pe ambele, nu cred ca asta e problema

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 14:19

Salutare tuturor.

Sunt dator cu o concluzie a reparatiilor pentur Focus-ul meu (pe la pag. 137 a acestui topic).

In urma problemelor mele se pare ca s-a rezolvat reglajul chiulasei. Am dus chiulasa la corecturi, din nou. Am petrecut o jumatate de zi in atelierul de reparatii, ca sa ma conving cu ochii mie ca nu se repeta prima poveste.

Astfel, au fost desfacute toate supapele din nou, au fost refacute toate scaunele si apoi reglate toate jocurile. La insistentele mele (desi eu nu sunt mecanic) cei de acolo au reglat evacuarile la 0.35mm, desi dupa parerea lor ferma ar fi fost mai bine reglate la 0.30mm (nu o sa inteleg logica lor, dar s-a facut cum am cerut eu, in final).

Toate bune si frumoase pana dupa montajul final cand a trebuit sa inlocuiesc si bobina de inductie (mai putin fisele) deoarece avea intreruperi in mers. Intre noi fie vorba, cred ca ar fi trebuit sa o schimb de la bun inceput, dar, desi am facut o diagnoza si la Ford, nu a fost necesara inlocuirea ei de prima data. Mi-e greu sa cred ca s-a stricat "intre timp", dar acum este schimbata.

Concluzia este ca masina merge bine acum (am facut cam 1000 km). Motorul merge rotund, sta bine si in ralanti, trage si nu simt vreo intrerupere in mers. Precizez ca am mai multa grija cu acceleratiile si deceleratiile bruste, dar si la regimul de 5000rpm nu se simte vreo anomalie. Sper sa ramana asa si pe viitor. O sa va tin la curent, ca si studiu de caz pentru cei interesati.

Multumiri din nou Domnule Bibanu si spor la treaba in continuare!

Cosmin

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 15:37

Salut,

Ma bucur ca in sfarsit ti-ai vazut visul cu ochii. :)
Daca suruburile care fac strangerea pinioanelor pe axele cu came sunt stranse atat cat trebuie nu ai de ce sa mai intampini probleme.
Reglajul la tacheti cum ti l-au facut,ai cumparat tacheti pe cotele respective sau ti-au rectificat pe cei ai chiulasei?

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 15:55

$1 scrie:$2alut,
Am un Mondeo Mk3 2.0 TDCi din 2006 si mi se pare ca se misca cam greu volanul (am facut o comparatie cu alt mondeo).
M-am uitat la nivelul lichidului pt servo si ar fi foarte putin de completat. E posibil sa fie asta cauza? sau ce altceva pot sa verific eu?
Eventual daca crezi ca alta ar putea fi alta problema, as putea veni la Alexandria sa te uiti putin?


Salut,

Daca esti ferm convins ca greutatile si diametrele sunt perfect similare cu cele ale Ford-ului amicului tau,nu poate fi decat din pompa de servodirectie care inseamna ca are turbina putin obosita si nu mai asigura presiunea necesara.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 18:18

Salut,

"Vis" ca al meu nu doresc nimanui, zau asa. Sa zicem doar ca am trecut si de hopul asta.

Initial am vrut sa cumpar paharele cu grosimile aferente necesare, dar timpul de livrare era cam mare (min 6-7 zile)

Prin urmare, reglajul s-a facut astfel:
- jocurile mici de la evacuari au fost corectate prin alezarea capetelor tijelor (este ceva polizor fix, cu prindere pe tija supapei, pentru ca axul supapei sa fie perpendicular pe suprafata discului abraziv)
- jocul mare al evacuarii a fost reglat prin rectificarea scaunului supapei, pana la cota potrivita.

Multumesc din nou,

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 18:23

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2alut,
Am un Mondeo Mk3 2.0 TDCi din 2006 si mi se pare ca se misca cam greu volanul (am facut o comparatie cu alt mondeo).
M-am uitat la nivelul lichidului pt servo si ar fi foarte putin de completat. E posibil sa fie asta cauza? sau ce altceva pot sa verific eu?
Eventual daca crezi ca alta ar putea fi alta problema, as putea veni la Alexandria sa te uiti putin?


Salut,

Daca esti ferm convins ca greutatile si diametrele sunt perfect similare cu cele ale Ford-ului amicului tau,nu poate fi decat din pompa de servodirectie care inseamna ca are turbina putin obosita si nu mai asigura presiunea necesara.


Ce e de facut in cazul asta? Ma poti ajuta cumva cu problema asta? Banuiesc ca stii mai bine ce trebuie facut in cazul meu. Daca da, te rog sa-mi lasi un PM sau pe forum sa-mi zici cand pot sa vin.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 18:51

Din pacate trebuie inlocuita pompa,acel model nu il pot repara decat daca are pierderi de ulei dar nu turbina.
Merge asa de greu directia ?

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 19:41

Nu merge chiar asa greu incat sa trebuiasca sa o schimb, e doar un pic sesizabila diferenta, asa ca sper sa tina asa mult si bine. :))
Doar de curiozitate, cat costa o pompa noua/SH?

Inca o intrebare, daca merge un pic mai greu ca acum, e vreo problema ca o folosesc asa?

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

12 Noi 2012, 22:01

$1 scrie:$2alut,

Daca nu ma insel alternatorul tau este echipat cu fulie cu ambreiaj centrifugal si s-ar putea sa patineze de aceea scoate acel sunet.
Ca sa ma intelegi mai bine,patinand aceasta fulie,la 10 ture de motor rotorul alternatorului se poate invarti decat o singura data si de aici si tensiunea slaba si sunetul strident.
In acest caz se inlocuieste fulia,nu se poate repara.
Atentie,e o simpla prezumtie si de aceea trebuie sa demontezi cureaua la accesorii,blochezi cu o surubelnita plata rotorul alternatorului si tragi cu mana cat poti de fulie inspre sensul de rotire,respectiv spre dreapta in sensul acelor de ceasornic,in dreapta nu trebuie sa o poti invarti iar in stanga sa se invarteasca usor.

Multumesc pentru raspuns.Am facut exact asa cum ai spus,am blocat rotorul si am tras cat am putut de fulie.Nu s-a miscat decat in sensul in care trebuia.
Am demontat alternatorul,am scos puntea de diode si am constatat ca una din ele era EXPLODATA.
Am comandat punte de diode noua,carbuni noi(mi s-au parum cam tociti cei vechi) si m-am pus pe treaba.Am urmat instructiunile unui tutorial video si mi-am reconditionat singur alternatorul.Acum tensiunea pe baterie cu motorul pornit este de 14.5 V.Am schimbat si cureaua de accesorii ca era cam imbatranita.

Astfel am scapat de vajait si mi-am reparat alternatorul fara sa am mari cunostinte mecanice,doar ceva vointa si voie buna.


Multumesc inca odata pentru raspuns si pentru ajutorul pe care il dai celor mai putin experimentati.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

13 Noi 2012, 04:34

$1 scrie:$2u merge chiar asa greu incat sa trebuiasca sa o schimb, e doar un pic sesizabila diferenta, asa ca sper sa tina asa mult si bine. :))
Doar de curiozitate, cat costa o pompa noua/SH?

Inca o intrebare, daca merge un pic mai greu ca acum, e vreo problema ca o folosesc asa?


Salut,

Nu este absolut nicio problema ci din contra scapi de niste bani cheltuiti degeaba pe la sala ca sa tragi de fiare . :D

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

13 Noi 2012, 06:49

Ford Taunus an 1975 - Verificarea sistemului de ungere inainte de pornirea motorului dupa reparatie capitala

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

13 Noi 2012, 08:48

Respecte d-le Bibanu. Citind topicul dumneavoastra o anume operatie mi-a atras atentia si anume cea de curatare a EGR-ului. Detin un ford fiesta 2007 1.4 tdci 99.000 Km , masina avand 5 ani jumate. Probabil ca daca locuiam in zona Alexandriei imi faceam o programare la dumneavoastra pt o lucrare executata ca la carte dar stand in judetul Mures am vrut eu sa execut lucrarea.(am incercat la doua service din oras - sfatul lor fiind sa merg mai turat ca nu e nevoie de curatare). Principalul simptom care m-a facut sa ma gandesc ca e nevoie de o curatare este gatuirea motorului .... daca ma exprim bine. Parca e mai zgomotos, urca mai greu in ture fata de acum 2-3 ani. Ca o paranteza si apropo de sfatul mecanicilor de a merge mai turat, vreau sa mentionez ca acum 2 ani am facut un drum de Austria mai multe masini unele de clasa superioara fiestei pe autostrada cu viteze constante de 140-150
Km/h asta la mine insemnand 3500 sau chiar peste 4000Rpm. Intr-adevar dupa acest drum s-a simtit ca masina merge ca noua, uitasem de demarajul initial al masinii. Revenind la curatarea EGr-ului am urmarit pasii descrisi de dumneavoastra la pagina 59 si am intampinat urmatoarea problema. Unul din suruburile care prinde corpul Egr-ului nu-l pot desface, fiind foarte strans (desi am dat cu sprei degripant) . Mai precis cel de sub sageata facuta cu rosu in poza DSC00028.JPG pag 59 a topicului.Incercand de mai multe ori am stricat capul surubului trox. Exista si alta posibilitate sa-l mai desfac? M-am gandit sa-i fac un sant pe mijloc cu o panza mica de bonfaier si sa incerc cu o surubelnita in linie. Ce ma sfatuiti ? Multumesc...

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

13 Noi 2012, 10:07

Salut,

Sa stii ca aceeasi problema am si eu cu suruburile dar nu din lipsa de scule dedicate lucrarii deoarece am cam tot necesarul dar suruburile sunt foarte moi si interiorul matritat pentru cheie se rotunjeste iar spray-ul nu este deloc de ajutor dar ii aplic de la inceput cea mai "medievala" metoda apoi se desfac de iti este drag.
Rezolvarea? :D
Postez piesa respectiva pe menghina sau pe o suprafata metalica si cu ajutorul unui ciocanel si o tija metalica rotunda bat in capul fiecarui surub exact in locul unde se introduce cheia dar se bate cu simt de raspundere sa nu deteriorezi piesa.
In cazul tau nu faci crestatura cu bofaierul ci cu ajutorul unei surubelnite plate dar putin ascutita bati in extremitatea surubului dar inspre partea stanga ca sa se desfaca si iti garantez ca pleaca imediat.
Lovesti exact asa ca in poza postata de mine.
Iti recomand sa nu mai folosesti suruburile originale ci sa cumperi din comert suruburi cu hexagon extern ca sa nu mai ai probleme.
Se gasesc la orice magazin de materiale de constructii.
Spor la treaba. :)
FiÅŸiere ataÅŸate
DSC00028.JPG

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

14 Noi 2012, 00:40

Segmentarea motorului de Ford Focus 1.6 16V - Carterul inferior

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

15 Noi 2012, 09:00

Buna,

Am o problema de o vreme si inca nimeni nu a gasit solutie la ea. Este vorba de un Audi A3 din 2002, motor 1.6 benzina 8 valve, 75kw/102ps cod BFQ (dupa facelift Euro4).
Problema e urmatoarea, dupa ce se incalzeste motorul, si daca o turezi sau umblii turat cu ea si si te opresti brust, in loc sa revina turatia la relanti se opreste la 1300 si incepe sa oscileze la 1300-1600, si face asta pana la nesfarsit. Singura modalitate cu care sa opresti asta este sa pornesti klimatronicul sau sa invarti din volan si sa tii volanul cateva secunde, atunci revine turatia la relanti. Unde am fost si unblu de obicei pt reparatii nu si-au dat seama, am curatat impreuna clapeta de acceleratie, debitmetrul de aer, am cautat pt aer fals etc. Pe tester nu apare nici o eroare totul pare a fi in regula, odata mi-a aparut ca power steeering presure switch signal intermitent. Intretimp am luat o alta clapeta de acc, l-am montat aceasi chestie, am pus la loc cea veche.
Pe internet ce am gasit este ca poate fi din senzorul de presiune servo, am curatat mufa eroarea nu a reaparut inca dar galoparea da.
Va rog daca aveti idee ce ar putea fi as fi foarte multumit, si inca o informatie daca am climatronicul pornit atunci nu apare fenomentul.
Multumesc.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

15 Noi 2012, 17:56

Buna seara, domnul Gabi,

Imi cer scuze inca o data pentru revenirea asupra subiectului cu vibratia la relanti a caroseriei si sunetul infundat.
Dupa mai multe vizite la mai multi mecanici, raspunsul a devenit unul tipic: mai mergi cu ea pana se mai agraveaza.
Variante propuse: probleme supape admisie, bataie vibrochen sau nu are nimic in viziunea altora.
Am decis sa fac un drum mai lung de 300km si am mai gasit un simptom: s-a dus si termostatul de racire ( a ramas blocat pe deschis- nu a urcat temp apei mai mult de 75; in oras a urcat si pana la 90)
Mi-am amintit ca aceasta problema a inceput odata cu aprinderea martorului de bujii cand acceleram masina (cand se intampla la mine era clar ca trebuie curatata turbina, dar acum pornisem motorul si se aprindea doar cand puneam piciorul pe acceleratie- acceleram putin- am miscat putin tija de la turbina si problema a disparut). De atunci a inceput sunetul infundat asemenator celui din link: http://www.youtube.com/watch?v=IHvwkdGjZvc
Permiteti-mi sa apelez din nou la amabilitatea Dvs in incercarea de a solutiona problema.(mentionez ca inca nu am dat jos tamponul motor asa cum mi-ati sugerat- sper sa nu va suparati)

Cu stima,
Silviu

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

15 Noi 2012, 21:48

buna seara dl gabi.am vazut cum ati curatat pistoanele la focus si ma intrebam cu ce le curatati asa de bine?ce scule si spray folosititi?

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

16 Noi 2012, 02:12

Salut,

Ce folosesc ?
Multa rabdare si pasinune si te rog sa nu razi :)
Un curatat din ala,la mine inseamna o zi de lucru deoarece 90%din curatat se executa manual ca la Rolls Royce si 10%cu tehnologie veche de 100 de ani.
Important este sa nu folosesti scule abrazive sau chimicale care sa pericliteze cotele pistoului nici macar un micron,exclus smirgher cat de fin ar fi si etc.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

16 Noi 2012, 03:21

$1 scrie:$2una seara, domnul Gabi,

Imi cer scuze inca o data pentru revenirea asupra subiectului cu vibratia la relanti a caroseriei si sunetul infundat.
Dupa mai multe vizite la mai multi mecanici, raspunsul a devenit unul tipic: mai mergi cu ea pana se mai agraveaza.
Variante propuse: probleme supape admisie, bataie vibrochen sau nu are nimic in viziunea altora.
Am decis sa fac un drum mai lung de 300km si am mai gasit un simptom: s-a dus si termostatul de racire ( a ramas blocat pe deschis- nu a urcat temp apei mai mult de 75; in oras a urcat si pana la 90)
Mi-am amintit ca aceasta problema a inceput odata cu aprinderea martorului de bujii cand acceleram masina (cand se intampla la mine era clar ca trebuie curatata turbina, dar acum pornisem motorul si se aprindea doar cand puneam piciorul pe acceleratie- acceleram putin- am miscat putin tija de la turbina si problema a disparut). De atunci a inceput sunetul infundat asemenator celui din link: http://www.youtube.com/watch?v=IHvwkdGjZvc
Permiteti-mi sa apelez din nou la amabilitatea Dvs in incercarea de a solutiona problema.(mentionez ca inca nu am dat jos tamponul motor asa cum mi-ati sugerat- sper sa nu va suparati)

Cu stima,
Silviu



Salut nenea Silviu,

Nu ma supar deoarece sunt invatat sa ma ignore,sa ma sfideze lumea si sa ma lase ca pe ulimul fir de iarba de care incerci sa te agati atunci cand te ineci si de acum incolo cu de la mine putere o sa incep sa va raspund ca atare si respectiv dvs va voi raspunde asa:
Nene Silviule chestiile astea pe baza de vibratii avand situatia in cauza se rezolva la unul din multele magazine de sex shop,au acolo tester pentru profunzimea si nivel de vibratii.

In fisierul video mie imi creaza impresia ca ar fi supapa de evacuare.

O zi buna,sa fii iubit.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

16 Noi 2012, 03:55

$1 scrie:$2una,

Am o problema de o vreme si inca nimeni nu a gasit solutie la ea. Este vorba de un Audi A3 din 2002, motor 1.6 benzina 8 valve, 75kw/102ps cod BFQ (dupa facelift Euro4).
Problema e urmatoarea, dupa ce se incalzeste motorul, si daca o turezi sau umblii turat cu ea si si te opresti brust, in loc sa revina turatia la relanti se opreste la 1300 si incepe sa oscileze la 1300-1600, si face asta pana la nesfarsit. Singura modalitate cu care sa opresti asta este sa pornesti klimatronicul sau sa invarti din volan si sa tii volanul cateva secunde, atunci revine turatia la relanti. Unde am fost si unblu de obicei pt reparatii nu si-au dat seama, am curatat impreuna clapeta de acceleratie, debitmetrul de aer, am cautat pt aer fals etc. Pe tester nu apare nici o eroare totul pare a fi in regula, odata mi-a aparut ca power steeering presure switch signal intermitent. Intretimp am luat o alta clapeta de acc, l-am montat aceasi chestie, am pus la loc cea veche.
Pe internet ce am gasit este ca poate fi din senzorul de presiune servo, am curatat mufa eroarea nu a reaparut inca dar galoparea da.
Va rog daca aveti idee ce ar putea fi as fi foarte multumit, si inca o informatie daca am climatronicul pornit atunci nu apare fenomentul.
Multumesc.


Salut,

Te rog sa incerci cu mufa de incarcare a alternatorului scoasa si sa observi daca mai face la fel ca si pana acum si in functie de asta mai discutam.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

16 Noi 2012, 10:25

Mufa de incarcare de la alternator no am reusit sa scot e ft ascuns, dar in schimb am scos mufa de pe senzorul de presiune servo (F88) pt ca ieri dupa drum lung mi-a reaparut eroarea de semnal intermitent, si dupa ce am scos motorul merge mai fin si mai usor, si a disparut problema. Parca este un mod de a testa senzorul respectiv dar inca nu am reusit (frig, graba la munca).

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

16 Noi 2012, 13:05

Buna domnul Gabi!
As avea o intrebare: La motoarele ca si cea din masina mea (din semnatura) exista vre-un sistem (vacuum, hidraulic sau orice altceva ...) ce ajuta la oprirea cat mai lina a motorului, atunci cand rasucim cheia pt. a opri motorul ? :-??
Multumesc! :)

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

16 Noi 2012, 16:45

Salut,

Din cate stiu eu la oprirea contactului se taie alimentarea cu tensiune a electrovalvei de pe capul hidraulic al pompei de injectie si atat dar daca exista vreun coleg care are ceva documentatie din care rezulta cu totul altceva,il rugam sa expuna aici pe topic.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

16 Noi 2012, 19:31

Saptamana viitoare o sa merg la un amic sa fac un test de compresie, cam care trebuie sa fie valorile ca compresia sa fie min........max admis? Am mai citit de exemplu ca la 1.9 tdi compresia buna ar trbui sa fie 30 bari, motor la care rata de compresie e 19.6:1 parca.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

16 Noi 2012, 22:59

Am un FORD Mondeo 2.0 TDCI an 2003 pe cutie automata si am ramas fara marsarier.
Ma gandesc ca o fi nivelul de ulei problema.
Cum pot verifica nivelul de ulei sau completa daca e nevoie?
E cutie Durashift in 5 trepte si cu comada manuala +/-.
Multumesc.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

17 Noi 2012, 06:45

Salut,

Din pacate traiesc intr-un orasel destul de mic si nu am avut ocazia de a studia o asemenea cutie dar sunt convins ca sunt multi colegi de pe forum care detin documentatie tehnica.
O simpla parere a mea din cate cunosc cutiile automatice model mai vechi,nu ar fi din vina lipsei de ulei deoarece aceste cutii au 5 discuri de ambreiaj mai mari pentru mersul in fata si 5 mai mici pentru mersul inapoi,depinde de la cutie la cutie si daca ar fi de vina pompa de ulei sau lipsa de ulei nu ar cupla nici in fata.
Subiect închis