Continuare Fiesta 1.4 TDCI.
Astazi am inlocuit garnitura de la capacul de culbutori,impreuna cu cele 4 oringuri de la admisie deoarece acest capac e corp comun cu galeria de admisie.
Pentru aceasta operatie se demonteaza:
1.epurator gaze
2.racord elestic
3.capac distributie
4.pompita de amorsare
5.instalatie electrica injectoare
6.teava transfer EGR
7.conducte alimentare cu motorina.
Sageata rosie indica pozitia celor 4 oringuri de la galeria de admisie,dar trebuie avut in vedere ca in set vin doar cele 4 oringuri si garnitura de capac,dar in afara de acestea mai exista inca 2,unul pe teava de transfer,care l.am gasit rupt de mult,se vede ca lipseste bucata si este negru in acea zona si inca unul la etansarea epuratorului de gaze si acestea se demonteaza obligatoriu deoarece nu exista alta posibilitate de a demonta capacul de culbutori.Norocul mare a fost ca eu am obiceiul ca atunci cand intru prin magazine cu specific de auto si vad diferite oringuri de diferite dimensiuni,cumpar si eu din fiecare ca sa am acolo in atelier pentru momente critice,ca de exemplu acum eram obligat sa mai pierd o zi ca sa dau alta comanda si nu puteam termina ceea ce mi.am propus in ziua respectiva.
Aveti grija la teava aceea nichelata care face transferul la EGR ca am gasit.o infundata de calamina si gazele nu mai treceau nici pe jumatate din diametru,plus ca am gasit si oringul rupt.
Mai trebuie acordata atentie la demontarea capacului de culbutori deoarece in afara de suruburile frontale care sunt foarte vizibile,mai are ascunse inca 2 bucati,pe partea din spate a motorului care se se demonteaza cu tubulara de 10.
Cer scuze pentru expresia "capac de culbutori",deoarece este spus impropriu,intrucat acest motor nu are culbutori ci tacheti si de fapt se numeste carter superior,dar am mentionat la deschiderea acestui topic ca voi cauta sa folosesc expresii uzuale,pe intelesul tuturor.
