Tuning

Bara anti ce?

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

Bara anti ce?

Mesajde catalin_gym » 11 Sep 2007, 01:38

Salut.Am si eu o intrebare....am vazut in niste poze cu masini tuning ca aveau o bara in compartimentu motorului.Bara era prinsa de amortizoare.Sper ca intelegeti de ce vb.

Respect...
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde VIPER » 11 Sep 2007, 01:41

Bara anti-ruliu (strut-bar).
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Mesajde SorinN » 11 Sep 2007, 12:02

Nu e bara antiruliu, pe aia o are masina din fabrica si tine de suspensie, Bara de care vorbesti, intr-adevar -strut-bar este bara de rigidizare a caroseriei. Merge la fix cu o suspensie sport :wink: dar in cazul unui impact... masina ta nu va mai fi niciodata ca inainte.
Ford Focus TDCI 115 CP Magnum Grey 2003
SorinN
Ford Freak
 
Mesaje: 151
Membru din: 18 Feb 2007, 11:53
Localitate: Bucuresti

Mesajde gedan » 11 Sep 2007, 12:18

E buna la suspensie, face masina mai rigida. Eu am pus-o la Sierra.
La 2.3d e chiar necesara, motorul e prea greu. La 2.0i DOHC am pus-o de fite, dar in viraje stranse te ajuta mult!!!

Daca e sa ajungi la impact, te gandesti ce preferi:
1- sa se turteasca masina, dar sa absoarba socul
2- sa se strice mai putin masina, dar sa-l zguduie pe sofer

Fiecare alege in functie de stil de sofat si masina
Sierra 2.0i DOHC '92, K&N, Borla
Mondeo 2.0 TDCI '02 Ghia, 130HP, K&N
Nissan Primera 2.0l, 140HP, K&N
gedan
Gold Member
 
Mesaje: 623
Membru din: 26 Sep 2006, 14:36
Localitate: Bucuresti, Dr. Taberei
Maşina: Mondeo Tdci, 2002, 2.0l, 96KW, Ghia

Mesajde zvony » 11 Sep 2007, 18:01

Se mai numeste si bara-stabilizatoare. Ajuta masina foarte mult pe viraje.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Mesajde catalin_gym » 11 Sep 2007, 20:43

Multumesc frumos ptr raspunsuri.Ce credeti...este necesara pe masina mea?
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde zvony » 11 Sep 2007, 20:47

Atat timp cat nu faci VTM pe drumurile de munte, nu este necesara, ci mai mult un moft care insa ajuta masina.
Gandeste-te altfel: cat de des simti subvirarea? Daca foarte des, atunci e necesara. Daca foarte rar, atunci e "de design".
Prin subvirare ma refer la momentul in care, in curba, "fuge fatza".
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Mesajde catalin_gym » 11 Sep 2007, 21:02

Sincer...nici o data nu am simtit subvirarea.Daca e sa im fuga...fuge spatele.Masina este lunga si tractiune pe spate
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde catalin_gym » 11 Sep 2007, 21:05

Cuma...daca tot e vb de bari anti... .Am mai vazut bari puse in X sub masina..sincer nu mai stiu de unde pana unde erau(imi cer scuze ptr putinele detalii date)...ce faceau acele bari?
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde BV04EDF » 11 Sep 2007, 22:30

Bara aia e bara "anti-cracanare" roti :D Alt rost nu-i vad pe sierra in afara de cele diesel...
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Mesajde mariuscociorva » 11 Sep 2007, 22:48

anti scapat motor in mers
Ford Focus 1,8 tdci
mariuscociorva
1nsane Member
 
Mesaje: 2321
Membru din: 14 Aug 2006, 18:58
Localitate: bacau

Mesajde SorinN » 12 Sep 2007, 00:04

$1 scrie:$2uma...daca tot e vb de bari anti... .Am mai vazut bari puse in X sub masina..sincer nu mai stiu de unde pana unde erau(imi cer scuze ptr putinele detalii date)...ce faceau acele bari?

Off... e tot bara de rigidizare a caroseriei si se monteaza intre cele doua lonjeroane. Intr-adevar este pentru masini foarte puternice cu care se face... sport extrem. Pentru o masina de strada obisnuita e doar un moft, nici macar de design pentru ca nu e la vedere. Aceste bari te ajuta la viraje doar prin prisma faptului ca se torsioneaza mult mai putin caroseria, altfel ele nu au nicio legatura cu suspensia. De fapt bara dintre amortizoare este intr-adevar eficienta daca se monteaza intre oalele amortizoarelor, fara legatura cu varful amortizorului. Daca se prinde de capetele amortizoarelor cum am mai vazut la unele dacii tunate, efectul barii este 0 din cauza bucselor (sau flansele amortizoarelor la masini mai... rasarite)care fiind din cauciuc anuleaza orice efect al barii, aceasta nefiind fixa pe caroserie. La o masina cu suspensie sport socurile preluate de caroserie sunt mult mai puternice decat la o masina cu suspensie normala si de aceea ar fi necesare aceste bari.
Ford Focus TDCI 115 CP Magnum Grey 2003
SorinN
Ford Freak
 
Mesaje: 151
Membru din: 18 Feb 2007, 11:53
Localitate: Bucuresti

Mesajde catalin_gym » 12 Sep 2007, 01:22

Am vazut si masini sport klumea cu acea bara prinsa de amortizor nu de "oale"
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde danysg74 » 12 Sep 2007, 02:53

sincer, cred ca de oale ar trebui prinsa, pentru ca rolul ei este sa rigidizeze caroseria..
daca o prinzi de capatul amortizoarelor.. cred ca transferi toata forta de torsiune palierelor amortizoarelor (flansele acelea ..) care nu vore rezista mult, nefiind proiectate pentru asa ceva. Dar, totusi sunt doar un contabil si poate mai am scapai la mecanica...

LE: sigur am la dactilografiat :lol:
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Mesajde Extremero » 12 Sep 2007, 07:07

$1 scrie:$2Off... (...)


Perfect adevarat.
As completa doar cu faptul ca daca nu ai o bara tzeapana, sudata, prinsa de oale, efectul e tinde spre 0.
La alea la care bara se prinde cu 2 suruburi de cele 2 inele care vin prinse pe oale, practic toleranta surubului in gaura e mai mare decat torsionarea caroseriei. Mai ales daca se mai si mananca un pic de la vibratii.
Asa ca multe din ele sunt pur de styling si funtioneaza pe baza efectului placebo.
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008| Jeep Cherokee [KJ] | 2.8 CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
[EX - Ford Focus ST170] | [EX - Ford Focus Futura | 1.8 Zetec 16v | 2003]
Avatar utilizator
Extremero
Gold Member
 
Mesaje: 816
Membru din: 12 Iul 2006, 22:03
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mircea L » 16 Oct 2007, 14:08

Credema ca si la trecerea pe un V6 tip PRT sau B4A - 2.8i si 2.9i 12valve, e necesara intarirea, sunt grele rau motoarele.
Ford Mondeo MKII 1.8 16v
Avatar utilizator
Mircea L
Gold Member
 
Mesaje: 937
Membru din: 15 Oct 2006, 13:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WFO_indoit_cu_apa

Mesajde catalin_gym » 18 Oct 2007, 02:12

Da baieti aveti dreptate.Iar danysg74 chiar daca esti contabil ai dreptate ;)\

Sincer..pe mine nu m-ar interesa estetic....ci functional.Sunt pustiulicii astia care cand ai vad la scoala..merg ca prosti,lasa cauciucurile pe astfalt...totu la schema.Dar in trafic sunt varza,nu stiu sa se descurce,dar la sc...tot intr-o fneta sunt.ata e...scz de off topic
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde BogdanF » 19 Oct 2007, 21:25

Am eu asa ceva. Diferenta este vizibila, nu este vorba de efect placebo, nu e ca la chip tuning :)). Singurul dezavantaj este vizibil atunci cand ai niste cauciucuri proaste pentru ca le atingi limita destul de usor.
Acum sa nu ma intrebati la ce imi foloseste, pentru ca nu merg pe circuit cu masina, este pur si simplu pentru fun, iti imbunatateste stabilitatea in viraje. Oricum focus 1 avea cea mai buna stabilitate din clasa sa la momentul respectiv.
Fişiere ataşate
26112006137.jpg
(123.33 KiB) Descărcat de 439 ori
26112006136.jpg
(123.91 KiB) Descărcat de 439 ori
FORD FOCUS 2007 1.6 TI-VCT FUN X Imagine
DACIA DUSTER 2012 1.5 dCi Imagine
Avatar utilizator
BogdanF
 
Mesaje: 2104
Membru din: 05 Mar 2005, 13:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus al II-lea

Mesajde fasconal » 19 Oct 2007, 22:02

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2Off... (...)


Perfect adevarat.
As completa doar cu faptul ca daca nu ai o bara tzeapana, sudata, prinsa de oale, efectul e tinde spre 0.
La alea la care bara se prinde cu 2 suruburi de cele 2 inele care vin prinse pe oale, practic toleranta surubului in gaura e mai mare decat torsionarea caroseriei. Mai ales daca se mai si mananca un pic de la vibratii.
Asa ca multe din ele sunt pur de styling si funtioneaza pe baza efectului placebo.


Ma bag si eu in seama.
E cel mai "beton" raspuns de pana acum.
Placebo frate si da bine la gura casca cand ridici capota.
Fara suparare....
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde FordFIESTA » 19 Oct 2007, 22:18

zine si noua un pret ceva de unde ai luat-o...
Avatar utilizator
FordFIESTA
Gold Member
 
Mesaje: 785
Membru din: 14 Apr 2006, 00:06
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford fieSTa
VIN: WF0HXXGAJH6B38113

Mesajde BogdanF » 19 Oct 2007, 22:19

380 ron de la BAD_MF
FORD FOCUS 2007 1.6 TI-VCT FUN X Imagine
DACIA DUSTER 2012 1.5 dCi Imagine
Avatar utilizator
BogdanF
 
Mesaje: 2104
Membru din: 05 Mar 2005, 13:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus al II-lea


Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 4 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 4 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login