Tuning

IDEE !!! supercharger... !!!

Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!

IDEE !!! supercharger... !!!

Mesajde AB-02-HEL » 26 Dec 2012, 19:51

a'hoy
intr-o zi in garaj,gandindu-ma eu asa...mai "bine"..mi-o venit o idee..ce ar fi sa-i pun supercharger la masina (compresor) ???? modelul este cel sport Ford Focus MK1, din 2001, motor 1.6 16V, 100 hp !!! (teoretic..cu mici mari modificari nu stiu cati are de fapt...motorul a fost refacut acum 4-5 luni din cauza unui geniu de mecanic care mi-a pus didtibutia cum n-o trebuit si o puscat tot motorul..deci acum arata ca nou, refacut..) ! masina are mici modificari, evacuare cat back Borla WRC, filtru de aer sport, suspensie complecta de la KW RS Street Racing, discuri de frana fata-spate !!!
acum nu dau cu parul,dar m-am obisnuit sa masor de 3 ori si sa tai 1 data...asa ca va intreb si pe voi ce credeti de ideea mea ??? a mai facut cineva asa ceva ???..merge ?..se merita ???
as vrea sa iau 1 supercharger de la vw corrado si 1 alternator si sa-l adaptez la motorul meu de 1.6 16v. acum vreau sa aud pareri...pro si contra sa vedem daca se merita sau nu...
as dorii sa aduc masina undeva la 150 hp !!! mentionand ca masina are toate modificarile necesare...evacuare cat back BORLA, suspensie sport, frane pe discuri la toate 4 rotile...deci potential de la ce sa plecam ar fi..dar vreau sa vad daca merita sa ma apuc sa lucrez la ea sau o sa ramanadoar 1 vis de-a meu...
astept parerile voastre si daca se poate si sfaturi !!! multumesc mult !!!
By HELL
Avatar utilizator
AB-02-HEL
Incepator
 
Mesaje: 58
Membru din: 11 Dec 2009, 09:46
Localitate: Alba Iulia
Maşina: FORD FOCUS, 2001, 74 KW, 1600 CM3, BENZINA
VIN: WF0BXXGCDB1U66390

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

Mesajde Adrian_Rujan » 26 Dec 2012, 20:24

:)) Ma faci sa rad...Auzi la el....are toate modificarile necesare.
In primul rand din evacuarea ta nu ai castigat mai mult de 2cp deoarece ai uitat sa schimbi ce era mai important....adica galeria de evacuare si catalizator(eliminal daca vrei sa faci treaba).
Despre filtrul de aer cred ca stii si tu ca nu ai castigat absolut nimic.....daca nu ai modificat admisia.

Legat de compresor.....Se poate monta compresor pe masina ta insa pe langa faptul ca te va costa mai mult decat masina,va trebui sa renunti la aerul conditionat.
Si dupa cum banuiesc ca sti si tu....compresorul este legat prin curea de motor.....adica necesita foarte multa energie(putere) pentru a functiona si vei avea un consum incredibil de mare.
Plus ca la o presiune de 1 bar motorul tau se va topi.....asa ca vei avea nevoie si de alte interne mai rezistente...apoi se va duce pe rand ambreajul si cutia de viteze si nu in ultimul rand planetarele.

Mai pe scurt:Nu se merita sa il montezi pe o masina de strada.
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

Mesajde myke_104 » 26 Dec 2012, 20:40

Parca ai mai aruncat tu ideea asta acum cateva luni si ti-am zis si atunci ca ai foarte multe de modificat pentru a permite adaugarea unei turbine. La compresor sa nu ai impresia ca e diferenta foarte mare, mai mult te incurca pentru ca trebuie sa legi compresorul la motor. Daca blocul motor rezista la 150 cai, pistoanele, racirea, admisia, evacuarea nu o sa iti rezista. Ai nevoie de niste pistoane noi, tije piston forjate, un arbore cotit nou din otel, racire complet noua, pompa de ulei mai puternica, injectoare cu debit mare, pompa de combustibil mai puternica, controller programabil EFI, tubulatura mai mare, galerie de admisie mai mare, ambreiaj nou, eventual si alta cutie de viteze. Mai bine cauti un motor de ST de la dezmembrari (RS nu intra in discutie ptr ca nu iti tine sasiul si nici diferentialul fata). E mai ieftin sa cumperi un RS second hand decat sa modifici un 1.6 pentru a permite turbina sau compresor.
Ford Focus mk1 4Door Estate, Built: 13 Noiembrie 2000, Moondust Silver(Metallic), 1.6L ZETEC-S/DURATEC EFI(100PS), 5 Speed Manual Transaxle - B5/IB5
Avatar utilizator
myke_104
Member
 
Mesaje: 281
Membru din: 25 Ian 2012, 21:04
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus Turnier 1.6 16v
VIN: WF0NXXGCDNYS60957

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

Mesajde sadikino » 27 Dec 2012, 13:49

Doamne, da-le minte la romani!!!
HEL, decat sa revolutionezi tu ingineria, mai bine mergi si fa-ti un dyno; ai iesi mai bine, mai ieftin si mai intreg.
Adrian Rujan, fii amabil si explica-mi de ce la montarea unui supercharger esti nevoi sa renunti la AC? Cred ca faci o confuzie, or fi ele compresoare dar nu seama unul cu altul ! Ce inseamna pentru tine, ca la o presiune de 1 bar, motorul se topeste ???
Myke, "arbore cotit nou din otel" :)) o zici de parca vibrochenul actual e facut din coaja de copac :))
Avatar utilizator
sadikino
Ford Freak
 
Mesaje: 159
Membru din: 08 Mai 2009, 16:25
Localitate: Club Ford Iasi
Maşina: Ford Focus 1.8 TDCI, 100HP, 2004

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

Mesajde verga_Cip » 27 Dec 2012, 14:07

inseamna ca la presiunea aerului de afara motorul se topeste :D

probabil ca doreste scoaterea compresorului de AC si montarea in locul acestuia a compresorului.
indiferent daca ai face sau nu modificarea, problema este cum adaptezi electronica?!!? Pentru ca nu poti baga in motor acelasi "volum" de aer daca ruleaza la relanti sau la 4000 rpm. Altfel spus cum modifici raportul combustibil/aer pentru a avea cea mai optima ardere ??
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

Mesajde Adrian_Rujan » 27 Dec 2012, 14:56

sadikino scrie:Doamne, da-le minte la romani!!![

Cred ca trebuie sa iti dea tie minte sa poti intelege ce spun.
Explica-mi tu mie unde legi cureaua de la supercharger daca nu renunti la compresorul de la AC?
Dupa cum ar trebui sa stiti(daca tot va bagati in discutie) se monteaza acel supercharger pentru a baga aerul cu o presiune mult mai mare in motor(exact ca si turbina)
In general masinile dotate cu turbina sau supercharger merg pe o presiune de 0.7-1 bar(stock) si pentru a rezista majoritatea au interne forjate.
Daca tu vei monta pe o masina aspirata(care nu are interne forjate) un supercharger si vei merge cu 1 bar se va duce dreacu toate internele motorului.

verga_Cip:pentru electronica si optimizare motorului exista resoftare pe stand dyno insa mai ai nevoie si de regulator presiune benzina, boost controlle,Blow OFF Valve,etc.
Avatar utilizator
Adrian_Rujan
1nsane Member
 
Mesaje: 1841
Membru din: 27 Feb 2011, 07:38
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus 1.6,Fiesta 1.4,Pegeout 307 1.6
VIN: WFO4XXWPD47MO2250

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

Mesajde AB-02-HEL » 27 Dec 2012, 23:37

inteleg...ai perfecta dreptate !!! multumesc de sfaturi !


Adrian_Rujan scrie::)) Ma faci sa rad...Auzi la el....are toate modificarile necesare.
In primul rand din evacuarea ta nu ai castigat mai mult de 2cp deoarece ai uitat sa schimbi ce era mai important....adica galeria de evacuare si catalizator(eliminal daca vrei sa faci treaba).
Despre filtrul de aer cred ca stii si tu ca nu ai castigat absolut nimic.....daca nu ai modificat admisia.

Legat de compresor.....Se poate monta compresor pe masina ta insa pe langa faptul ca te va costa mai mult decat masina,va trebui sa renunti la aerul conditionat.
Si dupa cum banuiesc ca sti si tu....compresorul este legat prin curea de motor.....adica necesita foarte multa energie(putere) pentru a functiona si vei avea un consum incredibil de mare.
Plus ca la o presiune de 1 bar motorul tau se va topi.....asa ca vei avea nevoie si de alte interne mai rezistente...apoi se va duce pe rand ambreajul si cutia de viteze si nu in ultimul rand planetarele.

Mai pe scurt:Nu se merita sa il montezi pe o masina de strada.
By HELL
Avatar utilizator
AB-02-HEL
Incepator
 
Mesaje: 58
Membru din: 11 Dec 2009, 09:46
Localitate: Alba Iulia
Maşina: FORD FOCUS, 2001, 74 KW, 1600 CM3, BENZINA
VIN: WF0BXXGCDB1U66390

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

Mesajde sadikino » 28 Dec 2012, 17:42

Faza cu mintea era valabila pentru HEL. Cunosc persoane ce investesc sute si chiar mii de euro in masini, dar cand ajung la partea de supraalimentare, se cam lasa la fund >:) Nu este la indemana tuturor + ca este un capitol foarte riscant.
Legat de organele interne ale MAC-ului, intr-adevar acestea sunt facute din oteluri cu un procentaj mai mult de carbon, deoarece motorul in sine este mai zgomotos, vibratiile sunt mai accentuate, arderea si detenta sunt mai dure, etc etc. si ele trebuie sa reziste mediilor agresive.

Acum la modul cel mai serios, am vazut un model sau doua de turbocompresoare (NU turbosuflante!!!) care nu arau conectate la sistemul de distributie prin fulie, al motorului :| iar masina avea separat si AC. Dar tot nu pot avea incredere in parametrii aia de presiune zisi de tine 0.7-1 bar. Ma voi documenta mai deep ;)
Avatar utilizator
sadikino
Ford Freak
 
Mesaje: 159
Membru din: 08 Mai 2009, 16:25
Localitate: Club Ford Iasi
Maşina: Ford Focus 1.8 TDCI, 100HP, 2004


Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Cine este conectat

În total există 1 utilizator conectat :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 1 vizitator (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login