Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

IDEE !!! supercharger... !!!

26 Dec 2012, 19:51

a'hoy
intr-o zi in garaj,gandindu-ma eu asa...mai "bine"..mi-o venit o idee..ce ar fi sa-i pun supercharger la masina (compresor) ???? modelul este cel sport Ford Focus MK1, din 2001, motor 1.6 16V, 100 hp !!! (teoretic..cu mici mari modificari nu stiu cati are de fapt...motorul a fost refacut acum 4-5 luni din cauza unui geniu de mecanic care mi-a pus didtibutia cum n-o trebuit si o puscat tot motorul..deci acum arata ca nou, refacut..) ! masina are mici modificari, evacuare cat back Borla WRC, filtru de aer sport, suspensie complecta de la KW RS Street Racing, discuri de frana fata-spate !!!
acum nu dau cu parul,dar m-am obisnuit sa masor de 3 ori si sa tai 1 data...asa ca va intreb si pe voi ce credeti de ideea mea ??? a mai facut cineva asa ceva ???..merge ?..se merita ???
as vrea sa iau 1 supercharger de la vw corrado si 1 alternator si sa-l adaptez la motorul meu de 1.6 16v. acum vreau sa aud pareri...pro si contra sa vedem daca se merita sau nu...
as dorii sa aduc masina undeva la 150 hp !!! mentionand ca masina are toate modificarile necesare...evacuare cat back BORLA, suspensie sport, frane pe discuri la toate 4 rotile...deci potential de la ce sa plecam ar fi..dar vreau sa vad daca merita sa ma apuc sa lucrez la ea sau o sa ramanadoar 1 vis de-a meu...
astept parerile voastre si daca se poate si sfaturi !!! multumesc mult !!!

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

26 Dec 2012, 20:24

:)) Ma faci sa rad...Auzi la el....are toate modificarile necesare.
In primul rand din evacuarea ta nu ai castigat mai mult de 2cp deoarece ai uitat sa schimbi ce era mai important....adica galeria de evacuare si catalizator(eliminal daca vrei sa faci treaba).
Despre filtrul de aer cred ca stii si tu ca nu ai castigat absolut nimic.....daca nu ai modificat admisia.

Legat de compresor.....Se poate monta compresor pe masina ta insa pe langa faptul ca te va costa mai mult decat masina,va trebui sa renunti la aerul conditionat.
Si dupa cum banuiesc ca sti si tu....compresorul este legat prin curea de motor.....adica necesita foarte multa energie(putere) pentru a functiona si vei avea un consum incredibil de mare.
Plus ca la o presiune de 1 bar motorul tau se va topi.....asa ca vei avea nevoie si de alte interne mai rezistente...apoi se va duce pe rand ambreajul si cutia de viteze si nu in ultimul rand planetarele.

Mai pe scurt:Nu se merita sa il montezi pe o masina de strada.

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

26 Dec 2012, 20:40

Parca ai mai aruncat tu ideea asta acum cateva luni si ti-am zis si atunci ca ai foarte multe de modificat pentru a permite adaugarea unei turbine. La compresor sa nu ai impresia ca e diferenta foarte mare, mai mult te incurca pentru ca trebuie sa legi compresorul la motor. Daca blocul motor rezista la 150 cai, pistoanele, racirea, admisia, evacuarea nu o sa iti rezista. Ai nevoie de niste pistoane noi, tije piston forjate, un arbore cotit nou din otel, racire complet noua, pompa de ulei mai puternica, injectoare cu debit mare, pompa de combustibil mai puternica, controller programabil EFI, tubulatura mai mare, galerie de admisie mai mare, ambreiaj nou, eventual si alta cutie de viteze. Mai bine cauti un motor de ST de la dezmembrari (RS nu intra in discutie ptr ca nu iti tine sasiul si nici diferentialul fata). E mai ieftin sa cumperi un RS second hand decat sa modifici un 1.6 pentru a permite turbina sau compresor.

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

27 Dec 2012, 13:49

Doamne, da-le minte la romani!!!
HEL, decat sa revolutionezi tu ingineria, mai bine mergi si fa-ti un dyno; ai iesi mai bine, mai ieftin si mai intreg.
Adrian Rujan, fii amabil si explica-mi de ce la montarea unui supercharger esti nevoi sa renunti la AC? Cred ca faci o confuzie, or fi ele compresoare dar nu seama unul cu altul ! Ce inseamna pentru tine, ca la o presiune de 1 bar, motorul se topeste ???
Myke, "arbore cotit nou din otel" :)) o zici de parca vibrochenul actual e facut din coaja de copac :))

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

27 Dec 2012, 14:07

inseamna ca la presiunea aerului de afara motorul se topeste :D

probabil ca doreste scoaterea compresorului de AC si montarea in locul acestuia a compresorului.
indiferent daca ai face sau nu modificarea, problema este cum adaptezi electronica?!!? Pentru ca nu poti baga in motor acelasi "volum" de aer daca ruleaza la relanti sau la 4000 rpm. Altfel spus cum modifici raportul combustibil/aer pentru a avea cea mai optima ardere ??

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

27 Dec 2012, 14:56

$1 scrie:$2oamne, da-le minte la romani!!![

Cred ca trebuie sa iti dea tie minte sa poti intelege ce spun.
Explica-mi tu mie unde legi cureaua de la supercharger daca nu renunti la compresorul de la AC?
Dupa cum ar trebui sa stiti(daca tot va bagati in discutie) se monteaza acel supercharger pentru a baga aerul cu o presiune mult mai mare in motor(exact ca si turbina)
In general masinile dotate cu turbina sau supercharger merg pe o presiune de 0.7-1 bar(stock) si pentru a rezista majoritatea au interne forjate.
Daca tu vei monta pe o masina aspirata(care nu are interne forjate) un supercharger si vei merge cu 1 bar se va duce dreacu toate internele motorului.

verga_Cip:pentru electronica si optimizare motorului exista resoftare pe stand dyno insa mai ai nevoie si de regulator presiune benzina, boost controlle,Blow OFF Valve,etc.

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

27 Dec 2012, 23:37

inteleg...ai perfecta dreptate !!! multumesc de sfaturi !


$1 scrie:$2)) Ma faci sa rad...Auzi la el....are toate modificarile necesare.
In primul rand din evacuarea ta nu ai castigat mai mult de 2cp deoarece ai uitat sa schimbi ce era mai important....adica galeria de evacuare si catalizator(eliminal daca vrei sa faci treaba).
Despre filtrul de aer cred ca stii si tu ca nu ai castigat absolut nimic.....daca nu ai modificat admisia.

Legat de compresor.....Se poate monta compresor pe masina ta insa pe langa faptul ca te va costa mai mult decat masina,va trebui sa renunti la aerul conditionat.
Si dupa cum banuiesc ca sti si tu....compresorul este legat prin curea de motor.....adica necesita foarte multa energie(putere) pentru a functiona si vei avea un consum incredibil de mare.
Plus ca la o presiune de 1 bar motorul tau se va topi.....asa ca vei avea nevoie si de alte interne mai rezistente...apoi se va duce pe rand ambreajul si cutia de viteze si nu in ultimul rand planetarele.

Mai pe scurt:Nu se merita sa il montezi pe o masina de strada.

Re: IDEE !!! supercharger... !!!

28 Dec 2012, 17:42

Faza cu mintea era valabila pentru HEL. Cunosc persoane ce investesc sute si chiar mii de euro in masini, dar cand ajung la partea de supraalimentare, se cam lasa la fund >:) Nu este la indemana tuturor + ca este un capitol foarte riscant.
Legat de organele interne ale MAC-ului, intr-adevar acestea sunt facute din oteluri cu un procentaj mai mult de carbon, deoarece motorul in sine este mai zgomotos, vibratiile sunt mai accentuate, arderea si detenta sunt mai dure, etc etc. si ele trebuie sa reziste mediilor agresive.

Acum la modul cel mai serios, am vazut un model sau doua de turbocompresoare (NU turbosuflante!!!) care nu arau conectate la sistemul de distributie prin fulie, al motorului :| iar masina avea separat si AC. Dar tot nu pot avea incredere in parametrii aia de presiune zisi de tine 0.7-1 bar. Ma voi documenta mai deep ;)
Răspunde