Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Jurnal de bord Focus 1.8TDCi Sedan

28 Iul 2007, 13:16

Salutare la toata lumea

Sunt un proaspat detinator de Ford Focus. Intentionez aici sa tin un jurnal de bord in care sa impartasesc impresiile mele cu ceilati impatimit Ford pe parcursul exploatarii lui Focusica.

Voi incepe cu inceputul

A fost odata....o SuperNova, care desi a incercat toate nazdravaniile, nu s-a putut da peste cap, ca altfel se facea si ea vreo printesa. Obosit de atatea incercari la cate am supus-o, am decis ca a venit vremea schimbarii. Asta mica si alba , SUpernova s-a retras tacuta si resemnata intr-un colt de parcare, asteptand vreun cumparator pe care sa il umple de bucurie cum a facut si cu mine vreme de doi ani. Mi-a fost credincioasa atata timp si nu m-a lasat la greu, e drept, insa era putin ca "ratusca cea urata". Terbuie sa recunosc ca am avut niste senzatii tari cum nu cred ca voi trai curand cu alte masini. La 6 ani de la fabricatie si 185.000km merge cu viteza specificat de constructor, adica 160.


Cum insa toate au un final pe lumea asta, am decis ca vreau ceva mai bun, mai silentios,etc. Alternative la inceput au fost destule, insa in scurt timp s-au cernut. Ceea ce a ramas se prezenta astfel:
1. Pret 15000-18000 maxim
2. Clasa compacta medie
3. Exclus motoare 1.4
4. un minim de dotari
5. Neaparat instalatie audio buna


Cautand am ajuns in finala cu 3 masini: Ford Focus, Skoda Octavia si .....Hyundai Tucson. Undeva pe drum s-au pierdut Golf, Astra, Vectra.
Istorie: Skoda si-a luat un amic care e innebunit dupa masini germane(sau cu tehnologie germana) Oricum aveam o parere ft buna despre skoda poate mai buna ca despre masinile germane. Cand am aflat ca intervalul de livrare este de peste 4 luni, am renuntat.

Tucsonul e o masina mare, de familie, ceva ce voi avea cat de curand si legal,deci se potrivea. ce nu se potrivea era motorul de 2l in tandem cu masa de 21750 dekg a masinii, plus faptul ca am o problema MAJORA cu piciorul drept, naume am TALPA FOARTE GREA :D. Ce m-a facut sa renunt la Tucson:
1. Plasticul din masina era identic cu cel de pe Supernova, cel putin ala de pe usi...cam prost, zic eu, pentru o masina de 17000 de euro
2. Sincer nu am fost prea incantat de startegia de abordare a dealerilor - paote daca era cineva cu "texte" mai bune...cine stie
3. Incertitudinea cu privire la intervalul de livrare - o voiam pana sa plec in concediu
4. Incredibil, dat o astfel de masina are CASETOFON?? Asta cand altele au direct mufa usb? C'mon, e prea de tot


Ford Focus avea o cunsotiinta si mi-a placut mult ca forme (fie vorba intre noi, ca dotari in general nu exista diferente prea mari, ci doar de gusturi e vorba). Mi se pare o masina cu un design super elegant.
Si asa am ajuns la dealerul FOrd, unde am gasit repede o masinutza care ma astepta in curte la Ploiesti. TIpa m-a zorit un pic cu actele, am rezolvat cam totul pe mail pana m-am dus sa semnez actele si imtr-o saptamana eram fericitul posesor al unui Ford Focus Sedan 1.8 TDCi Trend Collection

In prezent am 2000 de km si astept sa merg la revizia de 2500 km.
Va voi tine la curent cu evolutia lucrurilor.
Toate cele bune si vant din pupa

28 Iul 2007, 13:31

topicul a fo mutat la sectiunea "masinile membrilor"

28 Iul 2007, 14:01

Sedan - I like it already - dar mai bine pune si tu niste poze ;)

Sa te bucuri de ea, faina masina !

28 Iul 2007, 18:31

[quote="DanielArdelian2"]Sedan - I like it already - dar mai bine pune si tu niste poze ;)

Merci

Poze am pus ceva aici:
http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?p=98925#98925

Astept pareri[/code]

Draga jurnalule

29 Iul 2007, 21:33

darele alea de vorbei de ele, nu sunt de detergent, mai degraba de apa> cauta o spalatorie care la final da cu aer sa mai curga apa de pe ea!
numai bine!

29 Iul 2007, 22:17

Sincer pe unde merg eu sa spal maisna, la sfarsot sterg masina cu un fiel de"piele de caprioara", o laveta mai de doamne ajta, sa steraga apa de pe masina. cred ca nu s-au obosit sa faca treba ca lumea, ca era multa lume la coada; cat tip masina a fost uda nu s-a observat. de aia iubesc eu Romania, ca pana si cea mai simpla chestie noi romanii putem sa o facem de mantuiala :(

29 Iul 2007, 22:38

Daca tot e o un topic despre masina mea si tot ce e legat de ea, va impartasesc si din problemele mele. Masina merge super, doar ca fiind foarte noua, aud uneori diverse sunte in masina, "greierasi" cum li se mai spune. In prima seara cand am iesit cu ea sa ma plimb, am auzit un sunet de metal frecat parca de un geam, undeva pe plafon, in coltul din partea de sus a lunetei. Acest sunet s-a mai repetat si pe urma, insa doar seara/noaptea, adica atunci cand afara era mai frig. Am fost tare descumpanit de chestiunea asta, fiindca masina mea dinainte a fost o supernova, care prin definite era o masina zgomotoasa in special din cauza haionului. Acum, de catva timp, sa nu vorbesc aiurea, zgomotul s-a dus, desi am mai iesit cu masina noaptea. Cam atat am de obiectat despre masina pana acum.

Partile bune, sunt restul. Masina are AC, fara de care nu stiu ce m-as fi facut in perioada asta imposibila, cred ca nu mai ieseam afara, dormeam la serviciu. Masina e destul de grea, 1415 kg (fata de aceeasi versiune de echipare cu motor pe benzina 1.6, care are 1250 sau asa ceva). Greutatea are si parti bune, anume ca e foarte stabila pe viraje, iti da incredere sa intri mai tare in curbe. Am constatat insa ca nu prea e o masina cu care sa scoti timpi pe curbe. Cel mai bine se simte la drum intins. Nu m-am obisnuit inca cu modul in care treuie condusa aceasta masina, respectiv cu golul turbo. Intre 750rpm si 1500rpm, daca esti in mers, parca stai pe loc. Masina abia urca in ture, pana cand intra turbina in functie, cand deodata masina devine vioaie si zburda pe drum. Asadar daca vreau sa intru intr-o depasire trebuie sa stau turat, sau sa retrogradez. Motorul face toata placerea condusului. Ofera reprize bune, are elasticitate, etc. Spre exemplu, in trepata a treia te poti afla la viteze intre 30 si 100km/h/ De multe ori nu mai schimb viteza cand intru indepasire, nu este necesar.

As vrea sa va intreb ceva, pentru cei ce au sau cunosc bine motoarele diesel. Un amic de-al meu care conduce o fabia diesel spunea ca un astfel de motor nu e bine sa fie condus subturat pentru ca se incarca turbina de funingine, si apoi o curatare costa aprox 2000 euro. De asemenea spunea ca e contraindicat ca de la turatii joase sa incerci acceleratii foarte viguroase, pentru ca se solicita turbina si axul, care pot ceda de la astfel de solicitari.

Credeti ca e adevarat ce spunea amicul meu? Se aplica si la motoarele diesel de la Ford?

29 Iul 2007, 22:39

Si eu sunt in asteptare pentru un Ford Focus Sedan 1.8 TDCi Trend Collection si as vrea sa stiu cit mai multe despre aceasta masina. Cum se comporta, consum, stabilitate, frinare, sonorizarea si climatizarea. mersi

29 Iul 2007, 22:47

Pt condus diesel :
"D,TD,HDI,JTD, CRD,TDDI,TDCI, D4D, DTI,CRDI,TDI..., vrem diesel, dar stim sa mergem cu diesel ???"
http://forum.softpedia.com/index.php?sh ... =0&start=0

PS propun unirea celor doua rubrici ale colegului nostru de forum.

29 Iul 2007, 22:58

Cu placere

Desi cum am zis mai sus, am doar 2000 de km si o luna de zile de condus, sigur ca am o parere in sensul asta.

Dupa parerea mea, etse o masina mai putin "asistata" in sensul ca nu esti rupt de ceea ce se intampla cu masina, simti atunci cand dai intr-o groapa, iar iregularitatile din asfalt se simt, dar evident la modul cel mai fin filtrat. Am condus o fabia si mi se parea ca sunt complet desprins de masina, toate comenziele erau prea soft.

Comportament? Super!!!! Stabila, poti lua curbele cu vitez fara sa se incline mai deloc. nu stiu daca stii, dar Focusul, dupa stiinta mea, este singura masina din clasa compacta cu suspensie multilink, ceea ce inseamna conform si siguranta maxima din partea suspensiei spate. Fuge de rupe pamantul daca trebuie, daca asta ii ceri.

Consum....aici e mai ciudata chestia. Din ce stiu consumul va scadea in timp. Am resetat consumul dupa prima mie de km. Acum arata 7.2/100km. In drumurile facute de cand am resetat consumul am mers pe Targoviste-Buzau-Focsani-Onesti-Bacau-Onesti-Brasov-Sinaia-Targoviste si dupa ce am revenit la Targoviste am mers aproape doar prin oras. La drum intins, Targoviste-Onesti, pe DE 85, cu viteze de 50 in loc. si 100-140 afara, consumul a fost de 5.7 daca imi aintesc bine. Dupa ce am resetat consumul, mergand cu viteze gen 80-90km/h consumul mediu a fost de 4.5, pe care pot sa il iau drept un fel de "consum instantaneu". Oricum e multumitor, dar inteleg ca va ajunge pe la 4.5-5l/100 km. Oricum motorul nu e rodat, masina la fel, plus ca am mers mut prin oras si cu cu AC in permanenta pornit

Finisarea e ok, nu am nimic de zis, doar ca eu nu am avut covoras din fabrica si mi-am luat unele no name, ca nu am mai avut bani si de covorase Ford :(

Sonorizarea e ok, merge tare, am 6 difuzoare. Am radio CD 6000 sau asa ceva. Rglaje bass, treble, fade sunet, etc.

Pe masina am AC instalat, dar cred ca e suficient, nu cred ca era vreo chestie sa imi pun climatizare automata. Pe caldurile astea, facea racoare in maxim 2-3 minute cu ventilatoul dat pe viteza a 4-a. A facut fata cu brio.

Cam atat imi vine in minte. Daca vrei si alte detalii, intreaba.

Toate cele bune

29 Iul 2007, 23:06

Cornel001, merci de informatie, foarte util si instructiv. Unele chestii le stiam, dar in privinta altora, constat ca faceam exact pe dos. Misto culoarea masinii tale, daca e cea din poza ta.

31 Iul 2007, 10:53

Mersi leave78 am un ff1 si prin octombrie astept Ford Focus Sedan 1.8 TDCi Trend Collection, culoare Panter Black care sper ca o sa arete bine si am sa schimb si grila fata sa pun una cromata. spuneai ceva de zgomot cind treci peste denivelari s-au gropi se aude tare si se simte tare.

31 Iul 2007, 11:52

pentru vilcanadrian: nu ma intelege gresit, este o masina silentioasa si confortabila, dar setup-ul masinii este facut de asa natura incat sa nu te izoleze de ceea ce se petrece cu masina si drumul pe care mergi, este "comunicativa" daca vrei. Dupa mine masinile care atenuiaza prea mult contactul cu mediul, cu motorul, trenul de rulare etc nu numai ca iau parca putin din placerea condusului, dar sunt si contraindicate pe undeva, pentru ca daca se intampla ceva cum masina prima data ar trebui sa se simta si sa se auda, iar daca tu esti izolat de masina e posibil sa nu iti dai seama ca se intampla ceva

31 Iul 2007, 11:58

$1 scrie:$2 iar daca tu esti izolat de masina e posibil sa nu iti dai seama ca se intampla ceva

ehh na! ce sa se intample? doar e Ford!

31 Iul 2007, 12:00

Si cum un jurnal de bord trebuie sa aibe de toate, iata ca am si o prima problema, cauzata partial de mine: am atins cu flancul rotii dr fata o bordura si instantaneu pneul a explodat lasand o gaura de vreo 3-4 centimetri. avand in vedere ca acolo nu era vreun colt de bordura (sau nu am vazut eu) si ca aveam max 5km/h, consider ca e o problema cu cauciucul, nu are voie sa faca asa ceva. Am mai avut si eu masina inainte si nu mi s-a intamplat asa ceva. E o buba de fabricatie dupa mine. Voi posta si cateva poze dupa amiaza. Astept si parerile voastre, daca e ceva normal ca asa ceva sa se intample.

Acum sincer am ceva emotii, daca ma vor despagubi cei de la Ford. :? Masina are casco, dar zice-se ca nu fac despagubiri pe sume mai mici de 200 de euro :(. Sper sa nu faca cei de la Sevice vreo gluma proasta. Sper sa nu fiu nevoit sa dau pe telefoane mai mult decat va face cauciucul in sine, dupa cum a patit cineva pe aici pe forum , care a constat ca nu are EBD, desi masina avea montat asa ceva cf contractului.


Va voi tine la curent cu mersul lucrurilor.

31 Iul 2007, 12:05

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2 iar daca tu esti izolat de masina e posibil sa nu iti dai seama ca se intampla ceva

ehh na! ce sa se intample? doar e Ford!



Vorbeam la modul generic. Daca se intampla sa functioneze ceva aiurea, in mod normal te semnalizeaza un martor de bord ceva. Se poate sa apara o pana cum am avut eu.
Un amic de al meu a avut pana pe un logan si nu a simtit nimic, de exemplu. Acelasi lucru l-am patit eu pe o supernova...e drept ca astea doua vehicule nu prea intra la categoria masini :D

31 Iul 2007, 12:05

sigur a fost ceva acolo! nu avea cum sa explodeze pneul asa usor!!!!

31 Iul 2007, 12:08

Poate ca a fost, insa mis e pare greu de acceptat ca asa ceva e normal. Cauciucul a cedat mult prea usor. Taietura e destul de mica, si nu am suit pe bordura cu roata, ci doar am atins bordura respectiva pe lateral...sa vedem ce vor zice si baietii de la ford.

31 Iul 2007, 12:10

E gaura sau doar o crapatura ? Am si eu o crapatura la una din roti pe lateral, aparent nu pare a fi ceva grav dar totusi... poate ii fac si eu o poza la a mea dar nu stiu daca e cineva pe aici care se pricepe sa zica daca e ceva nasol sau nu.

31 Iul 2007, 12:14

Pai e o ditamai gaura, in forma de U, destul de mare. Nu cred ca se face asa ceva stergand o bordura. O asa gaura se face doar daca ti-o taie cineva cu cutitul. Ma gandeam daca nu cumva a facut cineva vreo gluma sa mi-o ciupeasca si cauciucul a cedat la primul soc. O sa ma uit cu atentie mai tarziu....invidiosi sunt o gramada la serviciu si la bloc :cry:

31 Iul 2007, 12:15

Cu parere de rau iti spun ca cei de la Ford nu vor avea nimic de spus, nu are nimic cauciucul dar asa se ciupeste cel mai usor, atingand cu talonul cauciucului bordura.... Poate pe casco sa incerci desi daca spui ca ai fransiza 200E mai bine te duci sa-ti cauti cauciuc.

31 Iul 2007, 12:22

Ma da peste cap ce aud, desi pe undeva ma si asteptam la una ca asta. Ma intreb cat o fi un cauciuc, cred ca e vreo 5 mil :cry:

31 Iul 2007, 13:59

Cine te-a pus sa faci cu fransiza ? E pe leasing ?
Oricum la cauciucuri depinde si de soc. de asigurare, de ex unele cica nu ar accepta daune la cauciuc decat daca a fost lovita roata cu tot cu janta.

31 Iul 2007, 22:44

Intr-adevar, masina este in leasing luata. Am mai studiat problema cu cauciucul si am ajuns la doua variante probabile: fie cauciucul a avut un defect, fie mi-a fost"ciupit" superficial cauciucul prin parcare de catre vreun "admirator" si la primul soc s-a dus. Acum am cautat cauciuc Pirelli in TGV, si am gasit mai putin. Astept sa imi aduca pe comanda un magazin, se pare ca e cam 4.5 mil bucata. Asta e. Cine greseste plateste.

01 Aug 2007, 03:21

leave78 imi pare foarte rau de ce sa intimplat.

01 Aug 2007, 10:57

$1 scrie:$2ntr-adevar, masina este in leasing luata. Am mai studiat problema cu cauciucul si am ajuns la doua variante probabile: fie cauciucul a avut un defect, fie mi-a fost"ciupit" superficial cauciucul prin parcare de catre vreun "admirator" si la primul soc s-a dus. Acum am cautat cauciuc Pirelli in TGV, si am gasit mai putin. Astept sa imi aduca pe comanda un magazin, se pare ca e cam 4.5 mil bucata. Asta e. Cine greseste plateste.

de ce Pirelli? cele de pe masina nu sunt Michelin? de ce nu ai continuat pe astea?

01 Aug 2007, 12:43

Salut

Masina are o luna de zile de la livrare, deci nu aveam cum sa pun alte cauciucuri, iar Pirelli sunt astea deja instalate pe masina.
Pirelli P7 205/55/16 91V
E clar ca trebuie sa pun acelasi tip de cauciuc cu cel bun ramas pe masina.

01 Aug 2007, 16:14

$1 scrie:$2alut

Masina are o luna de zile de la livrare, deci nu aveam cum sa pun alte cauciucuri, iar Pirelli sunt astea deja instalate pe masina.
Pirelli P7 205/55/16 91V
E clar ca trebuie sa pun acelasi tip de cauciuc cu cel bun ramas pe masina.

al meu e identic cu al tau, achizitionat pe 10 martie si este echipat cu michelin!

01 Aug 2007, 23:30

Al meu are Pirelli, nus care e chestia.Masina e ridicata de la Ford pe 21.06

02 Aug 2007, 12:16

zgomotul de fond cum este
Răspunde