Probabil cel mai dotat Focus 2.0 TDCI din Romania
Sunt in ClubFord din ianuarie 2008 pentru ca mama are Ford Focus si cu masina aceea mergeam la intalniri, dar nu am prezentat-o pentru ca nu este masina mea.
Ei si uite ca istoria cautarii unei masini incepe in Noiembrie 2007 cand mi-am vandut prima mea masina, o Dacie. Pe atunci nu ma gandeam inca la Ford, stiam preturile, era masina relativ noua pe piata si nu avea rost sa visez degeaba. Initial eram cu gandul la un Golf3, dar oricat de mult cautam nu reuseam sa gasesc o masina care sa imi inspire incredere, asa ca am zis hai sa mai muncim putin si poate iese de un Golf4. Zis si facut muncit putin, adunat putin cate putin. Si in Noiembrie 2008 m-am reapucat sa studiez piata auto … Ce masini mai sunt bune? Ce probleme au? Fiabilitate? Si desigur sa se incadreze in buget … VW erau scumpe si putin dotate, Opel … nu prea aveau optiuni… si Ford … inca era prea scump
Si fara sa vreau mi-am cam implantat idee unui Ford un posibil Focus 2. “ Si de ce nu, ca si mama are, stiu masina, imi place … hai sa cautam.”
Cautarea
Si am tot cautat si am ajuns ba pe la reprezentanta, ba pe la prietenii prietenilor care aduceau masini, ba la masini recuperate din leasing… putine dotari si scumpe sau dubioase sau ajungeam prea taziu la vanzator sa fac oferta … intrebati-i pe “alin3400” sau pe “laurentiu7”.
Pe urma am inceput sa caut pe net, mai exact pe mobile.de masini in Germania, ziceam ca voi face ca toti ceilalti si ma voi duce eu dupa masina.
Pe parcurs am citit, observat, interogat si acumulat experienta in ceea ce priveste Fordul Focus si la ce sa fiu atent.
Deja stiam ca vreau Diesel, minim Trend, cu Tempomat, ESP, parbriz incalzit si 4 geamuri electrice, hatch sau kombi, nu imi placea sedanul.
In 2010 am primit o bursa de excelenta si am plecat in Germania cu studiile. Ajuns in Germania am continuat cautarile, acum trebuie sa recunosc si sa multumesc pentru rabdarea prietenilor, colegilor de pe forum si mamei ca m-au ascultat, mi-au rspuns la fiecare intrebare si m-au consiliat la fiecare masina pe care o gaseam si care imi placea.
Criza de timp
In Septembrie 2010 cautarea devenise mai disperata pentru ca se marea TAXA si nu vroiam sa platesc si cerul si pamantul…, dar nu a fost sa fie.
In Decembrie 2010 am vorbit cu colegul slick99 care tocmai isi adusese masina, care imi placea la nebunie – mai ales trapa, si incercam sa i-o cumpar, dar cerea prea mult si in cele din urma nu a mai vrut sa o vanda.
Si uite ca a venit 2011 cu TAXA si iarsi m-a dat inapoi cu bugetul, am zis ca voi cumpara masina de afara numai daca merita …
Anuntul si luat legatura cu fostul proprietar
Si uite a sosit Sambata 19 Martie 2011 cand gasit-o. Anuntul fusese pus Vineri 18 Martie 2011 pe la ora 23.00 pe autoscout24.de … Ford Focus 2.0 TDCi Ghia … 101.500 km cu toate detaliile pe care le doream si in plus … pret 7500 Euro
Am scris omului ca sunt interesat, dar pana luni 21 Martie seara nimic, nici un raspuns.
Luni seara eram deja disperat, citisem anuntul de vreo 10x si comparat cu inca vreo 10-20 masini si stiam ca masina si pretul sunt super, speram sa nu fie teapa asa ca am sunat.
Am vorbit cu el si nu vazuse mesajul, dar mai primise si de la altii mesaje, am vorbit sa imi trimita seria de identificare a masinii si il voi contacta miercuri pe 23 Martie.
Pe 22 Martie am primit mail-ul cu informatiile si primul lucru a fost sa ii scriu colegului “paulica” caruia ii multumesc din nou ca m-a ajutat cu decodificarea VIN-ului, mai ales pentru confirmarea ca este EURO4.
Pe 23 Martie aveam toate informatiile si trebuia sa decid ce voi face… ma duc sa o vad sau nu? Si seara am sunat … “As vrea sa vin sa vad masina” … ,dar norocul imi juca feste si se pare ca mai sunase cineva pentru masina, o rezervase oarecum, dar urma sa revina Joi 24 Martie ca sa confirme ca vine. Moment in care am gandit cu inima si nu cu capul … “Vin sigur sambata sa o vad si 90% o cumpar, ati putea sa ii spuneti celuilalt domn sa nu mai vina?” si spre surprinderea mea raspunsul a fost … “Bine, deoarece ati fost primul care mi-ati scris si a luat legatura cu mine ii voi spune celuilalt comparator sa revina sambata cu un telefon ca sa il anunt daca masina mai este de vanzare”. Acum va dati seama ca la auzul acestor cuvinte aveam pulsul peste viteza regulamentara si saream in sus de bucurie.
Intalnirea si iubire la prima vedere
Sambata 25 Martie la 08.00 am pornit la drum cu trenul … am facut 6 ore pana la destinatie, un satuc pe langa Koblenz. Cand am ajuns la casa am recunoscut masina, m-am uitat putin la ea si dupa aceea am sunat la usa … am discutat cu proprietarul, verificat masina, verificat actele masini … “Suna la fel de bine ca in anunt si hai sa facem un drum de proba.”
Toate bune si frumoase … hai sa inceapa negocierea … de la 7500 am negociat la 7250 Euro plus o rezervare de 2 saptamani pe promisiunea ca vin si cumpar masina pentru ca altfel nu ne potriveam cu timpul si eu vroiam numere de o luna nu de 5 zile.
Cumpararea
Pe data de 8 Aprilie la ora 03.30 m-am trezit, m-am imbracat si am plecat la gara. Aveam tren la 04.30 Karlsruhe – Koblenz. M-am urcat in tren si la 08.00 am fost in Koblenz unde m-a luat proprietarul cu viitoarea mea masina de la gara.
Am mers la biroul de inmatriculari si am inceput sa fac actele, am facut prima parte si trebuia asteptat pentru talon si pentru carte sa ma treaca pe mine ca proprietar, timp in care am mers la banca si am scos banii cat datoram pentru masina si putin in plus pentru numere si asigurare.
In cele din urma ne-am intors la biroul de inmatriculari unde am finalizat actele, dupa aceea am mers sa imi fac numerele: MYK-733A valabile pana 08 Mai 2011
L-am condus acasa si am pornit catre Karlsruhe, tot repetandu-mi “De acum sunt oficial posesor de Ford Focus 2.0 TDCI”
Costuri:
Masina: 7250 Euro
Asigurare + placute: 350 Euro
Drumuri: 100 Euro
Total: 7700 Euro
Germania – Romania
Ajuns acasa am inceput sa ma gandesc cum sa fac sa duc masina acasa si am reusit sa gasesc un zbor pentru mama mea sa vina de paste si sa ia masina, dar surpriza … mama nu simtea masina asa de bine si ii era cam teama ca mearga cu ea pana in Romania … rezultat … am cautat si mi-am luat eu bilet Bucuresti-Stuttgart Duminica pe 24 Aprilie.
Pe 22 Aprilie ora 06.00 am plecat din Karlsruhe catre Brasov. Eu ma simteam super in masina, dar mama avea nevoie de mai multe pauze asa ca am facut 27 de ore pana in Brasov … am ajuns pe 23 Aprilie 09.30.
Despartirea si defectarea
Pe 24 Aprilie am zburat inapoi in Germania si am lasat masina la mama…
Sincer nu stiu daca exista legatura intre obiecte si oameni, dar stiu ca ceva ciudat s-a intamplat … la 2 saptamani dupa ce am plecat masina nu a mai pornit, se aprindea totul dar cand dadeai la cheie era liniste. A ajuns la Casa Auto Brasov unde toti ziceau ca este electromotorul asa ca a fost dat jos si dus la reparat … avea doar 2 contacte oxidate care au fost inlocuite. Dar tot ba pornea, ba nu pornea … si asa a ramas masina toata luna Iunie si o parte din August la Casa Auto parcata…
Regasirea si functionarea
In August cand m-am intors … am mers la Casa Auto sa vad care e buba … prima cheie si a pornit. Ceva nu mirosea a bine, am plecat cu ea la atelierul unde fusese reparat electromotorul si mi-a jurat si garantat ca electromotorul este ok, dar ca e posibil sa fie masa intrerupta.
Cand sa plec de la el, nu mai pornea, m-a tractat o dubita pana la Casa Auto, am explicat acolo ce s-a intamplat si baietii iar s-au apucat de cautat. In cele din urma au reusit sa gaseasca problema … firul de masa care mergea la cutia de viteze pentru electromotor era intrerupt exact la borna si ba facea contact, ba nu. Au reparat borna si a mers fara probleme.
Pe urma a urmat o revizie unde a fost schimbat totul ca la carte si a fost pregatita masina sa pot pleca din nou in Germania cu ea.
Istoric pana acum:
Si a mers draga de ea pana acu o luna cand mi-a picat alternatorul, dar nefiind in Romania a trebuit sa schimb toate componentele din el … cost 370 Euro.
Acum in speranta ca nu v-ati plictisit urmeaza prezentare masinii:
Ford Focus Sedan 2.0 Duratorq – TDCI 100 kW – 136 cp
Cutie manuala 6+1
Data nasterii: 14.12.2005 - Valencia
Model: 2006
Prima inmatriculare: 31.01.2006
Km acum: 114.500
Culoare: Panther Black (Metallic)
Nivel de dotare: Ghia
Dotarile incep de sus si din afara spre interior:
- Trapa electrica din sticla
- Tinted glass all round (geamuri colorate)
- Faruri cu Xenon, autoleveling, spalator de faruri, functie Auto si cu functia Follow Me Home
- Proiectoare
- Jante in 5 spite pe 16 inch cu cauciucuri 205/55
- Senzori de parcare
- Key Free System de intrare si pornire
- Parbriz incalzit si cu heat shielding (protectie IR)
- Oglinzi electrice, incalzite si cu lumini de perimetru
- ESP
- Tapiserie full din piele de culoare neagra
- Clima automata bizonala A/C
- Geamuri electrice – toate 4 one touch UP/DOWN cu functie de confort (inchidere si deschidere din cheie)
- Torpedoul refrigerat
- Parasolare iluminate
- Suport ochelari la sofer
- Oglinda heliomata
- Perdelute pentru geamurile spate
- Scaune sofer si pasager cu reglaj lombar
- Scaun sofer ajustabil electric in 6 pozitii
- Scaun pasager ajustabil manual in 4 pozitii
- Scaune incalzite
- Inchidere dubla + alarma cu senzori de perimetru
- Senzori de lumina si de ploaie
- 6 Airbaguri: 2 fata, 2 lateral si 2 cortina
- Punct fix de legare ISOFIX
- Roata de rezerva de dimensiuni reduse
- Cruise control / Tempomat
- Incalzire auxiliara (rezistenta care iti da aer cald mai repede nu este sirroco)
- Navigatie Denso 7” cu functie de Bluetooth incorporata, magazie de 6 CD-uri, mufa de AUX in torpedou, pregatire pentru telefon tip C si 8 boxe
- Comenzi vocale in germana
- Plafoniera fata cu lumina ambientala, spoturi pentru citit si senzori de perimetru (pentru alarma) si plafoniera spate.
- Lumini la picioare
- Presuri velur fata si spate
Dotari in plus:
- Arcuri sport Wolf Racing care cobora masina cu 35mm
- Jante Wolf Racing 19” cu cauciucuri 235/35 R19
Si deci pana acum cat a costat totul:
Masina in Germania: 7700 Euro
Taxa de inmatriculare: 1400 Euro
Distractia cu electromotorul: 150 Euro
Electromotor: 370 Euro
Total: ~9620 Euro
-
Top Cat1 - Gold Member
- Mesaje: 723
- Membru din: 30 Dec 2010, 01:50
- Localitate: Europa & Brasov
- Maşina: Ford Focus 2006, Duratec 1.6, 101cp & Duratorq TDCI 2.0, 136cp