Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
19 Ian 2006, 14:14
Nu schimba la 2000 chiar daca poti ! In plus nu discutam despre comportament la limita.
Am mers cu Astra 1.7 CDTI cu 200/h la 4000rpm iar cu Corsa 1.3 sau asa ceva 180 la aproape 6000 ! Acolo sus era mare diferenta. Dar la 50/h tot cu a III-a si la 120 tot cu a V-a vei merge. Curbele se iau cu a II-a indiferent de masina.
1000rpm in sarcina omoara si "benzinar" si "dieselar", zona rosie (acolo unde e ea) la fel omoara tot.
Hai sa ne raportam la: turatie de ralanti, turatie de Mmax, de Pmax si mai putin la cifre specifice unui anumit model.
Ca s-o dam la pace si sa fim toti multumiti !
19 Ian 2006, 14:59
Pai puterea nu zice mare lucru, tine de motor, la mine-i undeva la 4200. In schimb, cu momentul e alta discutie. Asta e atins conform manualului la 2250 ture. Mai stam de vorba. Daca merg in oras, n-are sens sa depasesc 2500 ture la schimb, dar tot cad undeva la 1800. La depasiri insa, o duc spre 3500, mai mult nu mai trage saraca, si trebuie oricum sa schimb repede, sa raman undeva in 2500, ca altfel am sfeclit-o!
Pentru turbina e bine sa mergi cat mai in zona Mmax, deci la mine 2000-2200 ture, cu tot cu schimbul de viteze.
La Astra injectia e commonrail, momentul maxim apare la turatii mai mari, parca pe la 3000?
19 Ian 2006, 15:51
Eu voiam sa aflu cum e mai sanatos pentru motorul diesel de 1.8 (90-115cp), nu de economie. Nu mi-e clar ce face momentul maxim si ce legatura are cu subturarea (ca se pare ca acolo e atins), iar puterea maxima fiind atinsa la turatii mari , cum solicita asta motorul ? Ca-n ambele cazuri duse la extreme se poate scurta viata motorului, si nu zic asta c-as vrea s-o am fara interventii si la 300000km , dar nici la 150000 s-o segmentez...
19 Ian 2006, 16:44
Raspunsul rapid este ca: Schimbi aproape de RPM Pmax ca sa cazi aproape de RPM Mmax.
Asta la sarcina totala, adica in forja !
La mers usor, totul la turatii mai mici.
O sa incerc sa implementez niste formule de motoare si dinamica auto cu grafice, dar asa mi-e de leneee ...
In plus, teoria e teorie si practica ne omoara. De fapt e de vina producatorul ca nu furnizeaza datele necesare analizei.
De ex. comportamentul turbinei. Daca am moment maxim la 1750 rpm, e clar ca turbina merge in draci ! Pe de alta parte cica nu pleaca decat la 2000 rpm ! Cum dreaq ? Daca merge CEL MAI TARE fara turbina de ce-o mai pun ? Sa am ce repara (ca e prima care pica !!!) ???
Si, in concluzie, de-aia-mi place mie forumul ca unu' mai stie ceva de 'ici, altul de 'colo si iti faci o imagine corecta !
Va salut si va respect,
Vane
19 Ian 2006, 17:09
Imi place vane, ca te-ntrebi ca mine, dar , no offense pentru acest forum, cind aveam VW mai gaseam un membru mecanic sa ne lumineze, insa aici se pare ca "mesterii" ford n-au nici un interes in a invata din problemele clientului ! De ce sa nu ia xx euro pe ora pentru un motoras de stergator sau un releu fript la reprezentanta ! Da' o fi mai usor sa schimbi toata masina ca sa dibuiesti un mic defect...
20 Ian 2006, 03:45
Daca toate masinile s ar comporta la fel ar fi prea simplu..he he
23 Ian 2006, 12:58
Orice ar fi nu subturati masina. De aici avem multiple dezavantaje: presiune mica de ulei, lipsa turbo deci masina nu trage, fortati turbina sa se apropie de limita de surge, depuneri pe admisie(funingine EGR+ulei din lagare turbo). La 1.8 TD, turbo poate sa faca boost maxim in jur de 2000rpm, deci nu vad de ce as departa prea mult masina de turatia asta (in jos). 1800 e un minim la mine, de la 3 in sus.
Turbo se invirte permanent. In general turbo cu geometrie fixa da presiunea maxima pe la 2000rpm, alea cu geometrie variabila coboara pe la 1700-1800 insa sint mai susceptibile la SURGE daca sint fortate sa produca boost maxim la turati mici. Am vazut la multe masini anunturi d-astea cu cuplu maxim la turatii nesimtite gen Astra Turbo la 1950 insa dupa ce am mers cu respectivele, am realizat ca nu trage masina la turatia aia asa cum zic aia pe hirtie.
Daca e DIESEL, oricum consuma putin asa ca nu va zgirciti ca nu e nevoie. Am vazut oameni care mergeau cu TD la 1200rpm pentru ca "poate dom'le, daca poate de ce nu". Tine-ti masinile peste 1800rpm pe cit posibil si o sa fie foarte bine.
23 Ian 2006, 13:46
Baieti, sper din tot sufletul sa spuneti cu simt de raspundere ce spuneti, pentru ca (cel putin in acceptiunea wikipedia):
"High-speed (approximately 1200 rpm and greater) engines are used to power lorries (trucks), buses, tractors, cars, yachts, compressors, pumps and small generators."
Adica, la diesel, 1200rpm e viteza mare !
Cat despre turbina, la turatii mari se cam incinge...
27 Ian 2006, 12:57
Cititi aici
http://www.pejo.ro/forum/index.php?showtopic=1392 si faceti-va cruce !
Postul lui "devorator" mi se pare ceva de genul: de ce face trenul "taka-taka" pe sine ? Roata are suprafata Pi* R patrat si cand ajunge patratul la sina normal ca troncane !
Ultima oară modificat de
vane pe 27 Ian 2006, 13:19, modificat 1 dată în total.
27 Ian 2006, 13:16
@vane: enlight me for I am a fool. nu vad legatura...
again, enlight me pls.
27 Ian 2006, 13:21
I am the fool, not you ! M-am incurcat in link-uri !
28 Ian 2006, 23:09
Si eu ma tot intreb de ceva vreme la ce turatii e bine sa schimb vitezele...n-am mai apucat de ceva timp sa citesc pe forum si azi cand am intrat am avut o supriza placuta sa gasesc acest topic deschis :icon_biggrin:
M-am uitat in manualul masinii mele ( Fiesta 1.4 tdci ) si-acolo nu era completat tabelul cu rotatiile si vitezele..."la acel moment datele n-au fost disponibile" sau ceva de genul asta scrie... stiam ca aceste date tehnice difera de la un tip de motor la altul... poate cineva sa-mi spuna pentru Fiesta 1.4 tdci cum e indicat ? Eventual daca gasiti scris intr-un manual mai nou...
Eu schimb practic dupa ureche... initial schimbam la turatii destul de mari cred ?! ( fiind obisnuita cu benzinar ) nu-mi mai aduc aminte ... La un moment dat am facut un experiment (1 luna) sa vad cum se comporta la turatii mai mici si schimbam pe la 1800 ture dar nu mi-a placut cum s-a comportat...evident ca nu mai avea aceeasi putere...acum am revenit din nou la turatii mai mari, dar nu chiar 3000 de ture ... schimb in jur de 2500. Dar dupa experiment am observat ca a inceput sa vibreze ceva in viteza intai si-a doua...nu stiu de la ce ? ( dar asta probabil ca o sa scriu in Troubleshooting daca nu gasesc vreo informatie ).
Legat de turbosuflante ... imediat dupa ce mi-am cumparat masina mi-a picat turbina ... si-atunci m-am documentat si am aflat ca turbina porneste odata cu motorul ... ea sufla tot timpul nu doar de la 2000 ture. Mai stiu ca este bine ca atunci cand este rece motorul ( si frig afara ) sa nu se tureze foarte tare...cand e rece motorul incerc sa nu depasesc 2000 ture. Iar dupa un drum lung, inainte de-a opri motorul este bine sa fie tinuta aproximativ 30 de secunde la relanti.
Din experienta eu zic ca este mai indicat sa se schimbe vitezele la turatii mai mari ( peste 2000 ) decat la turatii sub 2000 ... cel putin la masinutza mea asa e... sper sa fie buna concluzia...daca gresesc va rog sa ma trageti de maneca :icon_wink:
Cand si daca aflu informatii tehnice oficiale in vreun manual sau de la service Ford o sa revin cu amanunte...
29 Ian 2006, 15:18
$1 scrie:$2egat de turbosuflante ... imediat dupa ce mi-am cumparat masina mi-a picat turbina ... si-atunci m-am documentat si am aflat ca turbina porneste odata cu motorul ... ea sufla tot timpul nu doar de la 2000 ture. Mai stiu ca este bine ca atunci cand este rece motorul ( si frig afara ) sa nu se tureze foarte tare...cand e rece motorul incerc sa nu depasesc 2000 ture. Iar dupa un drum lung, inainte de-a opri motorul este bine sa fie tinuta aproximativ 30 de secunde la relanti.
din cate stiu eu nu neaparat dupa drumuri lungi se tine la relanti inainte sa se opreasca, ca pot face drum lung cu ~90km/h in treapta a 5a la ~1900 RPM si atunci sunt sigur ca nu este necesara operatia, eu stiu ca este necesara atunci cand se merge cu viteze/turatii mari, iar operatia respectiva se face pentru a se raci treptat turbina inainte de a se opri motorul, caz in care se raceste prea brusc.
eu schimb cam la 2000 pana se incalzeste putin motorul, dupa care schimb la 2500-mers normal si pe la 3000 mers putin grabit 2.0TDCi 116cai
29 Ian 2006, 16:12
Faza cu opritul este valabila daca sa zicem mergi pe Autobahn cu 150-160 si turatii marii si opresti la benzinarie (de exemplu). Sau sa zicem ca te duci la mare, e caldura mare si cineva din masina are nevoie la WC, tragi pe marginea drumului imediat.Turbina e incinsa k lumea si daca opresti motorul brusc, uleiul se prajeste pe conductele alea destul de subtiri care duc ulei la turbo si de aici numeroase probleme.
Daca de exemplu vii de la Pitesti si o arzi nitel pe pseudo autostrada aia cu vitezele de mai sus si stai in Rahova sa zicem, in alea 20-30 min in care traversezi bucurestiul, turbina are timp sa se raceasca corespunzator.
Nici o situatie nu seamana, trebuie judecat corespunzator insa nu are ce rau sa faci daca mai tii masina la relati 1-2 minute in orice caz.
30 Ian 2006, 11:19
ah...m-am exprimat aiurea, am scris drum lung gandindu-ma la viteze/turatii mari...
11 Feb 2006, 17:36
salut
am si eu o rugaminte...daca e cineva care stie unde gasesc un alternator de mondeo model 2001
mersi :icon_question:
12 Feb 2006, 04:54
$1 scrie:$2alut
am si eu o rugaminte...daca e cineva care stie unde gasesc un alternator de mondeo model 2001
mersi :icon_question:
Si eu o intrebare: oare ce cauta postul asta in topicul de aici? :icon_question:
14 Mar 2006, 14:19
In mod normal e bine sa schimbi in momentul de cuplu maxim
14 Mar 2006, 18:05
$1 scrie:$2n mod normal e bine sa schimbi in momentul de cuplu maxim
nu ..eu zic ca e normal sa schimbi in asa fel incat dupa schimbare sa revii la turatia unde este cuplul maxim ..adica pe la 1800/2000 depinde de motor .
15 Mar 2006, 11:24
Asta inseamna ca trebuie sa schimbi in jur de 2500-3000 RPM. La 3000 mi se pare cam mult sa schimbi. Sincer.
15 Mar 2006, 11:50
la diesel nu e mult 3000. avand in vedere cupul care se intinde pe o plaja mult mai mare decat la benzina, si tine pana pe la 4500, rezulta ca 3000 nu e o turatie care sa faca rau motorului (cu conditia ca motorul sa fie in parametri optimi de functionare).
eu schimb si la 4000 si de 2 ori pe luna la 4500
Ultima oară modificat de
mihalcea pe 10 Iul 2006, 15:59, modificat 1 dată în total.
05 Mai 2006, 11:55
Multumesc pentru informatii... foarte utile intr-adevar...
Eu pana acum am avut tot felul de masini.. dacie, Opel Manta GT, Audi 100 diesel... acum un Ford DTDI dar la toate am schimbat vitezele cand am simtit eu ca este nevoie si nu am avut niciodata probleme... e drept ca la dacie nici nu aveam turometru ... dar consider ca pentru fiecare masina simti motorul si schimbi exact cand trebuie ca pe ceva natural...
16 Mai 2006, 23:20
$1 scrie:$2a diesel nu e mult 3000. avand in vedere cupul care se intine pe o plaja mult mai mare decat la benzina, si tine pana pe la 4500, rezulta ca 3000 nu e o turatie care sa faca rau motorului (cu conditia ca motorul sa fie in parametri optimi de functionare).
eu schimb si la 4000 si de 2 ori pe luna la 4500

as schimba si eu viteza la 4500...dar mi-e frica!!!! gradatia tine pana la 4000 si dupa aceea este zona rosie!!! :icon_eek:
09 Iul 2006, 02:06
Tocmai am vorbit cu un mecanic batran care a vazut multe diesel-uri la viata lui. Chiar el are un Fiesta pe motorina.
La intrebarea deja clasica "La ce turatie trebuie sa schimbi viteza" mi-a raspuns ca vitezza trebuie schimbata intr-o treapta superioara astfel incat in noua treapta turatia sa corespunda cu turatia la care motorul dezvolta cuplul maxim. In cazul lui (are un Fiesta 1.4 TDCI) am inteles ca la 2000 rpm se dezvolta cuplul maxim si el schimba cam pe la 2500-2800 cu aproximatie...
Inclin sa cred ca are dreptate... Nu l-am intrebat insa daca asta e bine din punct de vedere al depasirilor (ca sa ai vana si in noua viteza) sau al regimului optim de functionare al motorului.
10 Iul 2006, 15:58
$1 scrie:$2s schimba si eu viteza la 4500...dar mi-e frica!!!! gradatia tine pana la 4000 si dupa aceea este zona rosie!!! :icon_eek:
la mine zona rosie incepe la 5000.
10 Iul 2006, 16:00
Din punct de vedere al consumului cum sta treaba cu schimbatul la 2500-2800?
10 Iul 2006, 19:33
$1 scrie:$2in punct de vedere al consumului cum sta treaba cu schimbatul la 2500-2800?
Am inteles ca este cu foarte putin mai mare. Dar in oras a zis ca nu se vede diferenta la modul deranjant. La drum lung este altceva. Totodata a zis ca e mult mai bine (chiar obligatoriu) la motorina sa mergi normal sau supraturat si in nici un caz subturat ca altfel strici sondele si nu stiu ce la motor.
11 Iul 2006, 23:33
hai sa-ti spun ce am patit eu cind am luat focusul diesel:
iesea fum negru grupa mare,masina fiind noua,schimbam vitezele la 1500-2000! m-am dus la service dupe citeva zile si m-am plans de problema cu fumul.Raspunsul a fost ca la dieseluri se schimba vitezele de la 3000 turatii in sus,altfel stric masina,si nu o sa mai iasa nici fum,si asa a fost .Acum schimb la minim 2800 si nu mai scoate pic de fum!
Asa ca nu va ganditi ca ,consuma mai mult ,consuma la fel.Si da,la diesel se schimba la peste 2800-3000 de turatii!
12 Iul 2006, 10:53
si eu cand am luat-o schimbam sub 2000... si intr-adevar observam ca dupa o perioada de mers asa.. masina parca incepea sa mearga aiurea... nu prea mai tragea.. vibra mai mult
in prezent schimb pe la 2300-2500 in oras si la peste 2500 afara (cu exceptia primei viteze pe care o schimb pe la 2000) si se simte mult mai bine masina
faza nashpa e ca in oras (Bucuresti) e destul de greu sa schimbi vitezele la turatii peste 2500 mai ales la un motor de 115 CP pentru ca la turatia aia am viteza destul de mare si e aglomerat
totusi la 3000 de ture mi se pare cam mult.. acum poate depinde si de motor.. eu intr-a treia la 3000 am peste 80 km/ora
12 Iul 2006, 11:42
$1 scrie:$2.......... dieseluri se schimba vitezele de la 3000 turatii in sus..............
avand in vedere ca zona rosie incepe pe la 4500, eu cred ca 3000 e cam mult
oricum, depinde mult de motor. la cel de 1.4, 3000 e mult. cuplul maxim e pe la 2000 si daca schimbi la 3000 scade turatia pe la 2200-2400, deci peste cuplul maxim(ideal ar fi sa scada in plaja de cuplu maxim)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.