ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
31 Oct 2011, 21:50
unii pe la tv(antene si irealitatea) inca mai incearca sa infirme utilitatea anvelopelor de iarna,cu toate ca legea asta e printre putinele (ca sa nu spun singura

)legi bune facute in ultimii ani,fiindca are culoare portocalie.ce ma distreaza e ce toti cei care sunt invitati spun ca e o lege buna,iar realizatorul se chinuie sa-i faca sa spuna contrariul.
toti soferii(recunosc,si eu,dar am o scuza

)au lasat pe ultimii metri,ca suta s-a dus de mult,procurarea de bocanci,si se mira ca ...,comerciantii ,in nota pur mioritica,au umflat preturile exagerat.cine asteapta inca vreo 2-3 saptamani,daca vremea tine cu ei,pot cumpara sosoneii la aproape jumate(hai 3/4).pe site-uri nici nu se mai chinuie sa schimbe pretul vechi,era unul care le afisa pe amandoua!
01 Noi 2011, 10:30
$1 scrie:$2De cate ori ti-a alunecat masina pe geata, echipata cu anvelope de iarna si nu ai putut sa ii faci absolut nimic pt ca pur si simplu nu mai ascultau comenzile?
Mie, o data, iarna trecuta pe polei, numai ca nu imi dadusem seama ca era polei. Aveam GoodYear UG7, dot 2906, schimbate iarna / vara. M-am inscris in depasirea unui tir (cisterna de alimentare peco) si cand am ajuns la jumatatea ei am simtit cum incepe sa-mi flambeze masina de spate, drept pentru care am accelerat usor si cand am trecut de el si am vrut sa trec pe sensul meu de mers masina s-a rotit la 180 de grade (am ajuns fata in fata cu tirul pe acelasi sens) si a derapat pe trotuar - s-a dat singura la o parte ca sa-i faca loc, la vazut ca era mai mare

- unde s-a oprit la cativa centimetri de gardul unei curti. Ce m-a mirat a fost faptul ca in momentul in care s-a oprit masina am vrut sa opresc motorul dar nu mai aveam ce, era deja oprit

. Am avut noroc, ce mai. In rest nu am avut nicio problema cu ele. Parere personala: cauciucurile de iarna sunt facute sa fie folosite iarna, iar cele de vara - vara. Toate 4!
Cu stima,
Leo.
01 Noi 2011, 11:06
+
si cat de noi sau sh sau reesapate, de iarna ori vara + toate sistemele de siguranta posibile si "imposibile" existente la aceasta data pe piata, tot nu ne vor fi de folos daca se intrece masura. Peste tot si la cauciucuri si la ESP si la airbag,etc. exista un punct limita, punct de la care doar Dumnezeu si ingerii ne mai pot da o mana de ajutor. Asa ca cel mai bine ar fi sa nu ajungem pana acolo deoarece s-ar putea, sa avem surpriza sa nu ne raspunda nimeni la usa, exact atunci.

Cine stie, poat-s in concediu, poate cu recensamantul ori poate la schi prin Austria si le consumi degeaba curentul, sunand dupa ajutor !!!
06 Noi 2011, 20:06
$1 scrie:$2ai fratilor
Si, zau, cu riscul de a fi rautacios, nu concep sa ai masina de 15 mii eur, sa te fatzai toata ziua cu ea prin oras, si sa te uiti dupa cauciucuri SH.
Adica, vorbim discutii, doar de dragul de a ne contrazice.
Norocul meu ca masina mea nu mai valoreaza 15.000 EUR, am scapat de furia ta...
Ca-n rest, corespund. Ma fatzai prin oras si tocmai m-am incaltat cu patru anvelope de iarna SH, 150RON bucata.
Pai daca au DOT din 2009, minim 5 mm profil si sunt Pirelli Winter 210 SnowSport? Puteam sa rezist tentatiei? Poate ca daca ma intindeam un pic, imi dadea mana sa iau niste anvelope noi gen d-alea de prin Carrefour, dar oare suporta comparatia? Chiar si cu un oarece rulaj, anvelopele de calitate raman anvelope de calitate.
06 Noi 2011, 23:33
$1 scrie:$2rin definitie, un cauciuc de iarna are cam cu 3-4 mm mai mult profil decat unul de vara. Adica daca un cauciuc de vara vine din fabrica cu 5-7 mm grosime in carne, unul de iarna va veni din fabrica chiar si cu 7-9 mm.
Care este greseala cumparatorilor din Romania? Se uita la niste anvelope second-hand care au 4-5 mm profil, care la prima vedere pare mult, daca te gandesti la cauciucurile de vara, si le cumpara. Insa acele anvelope nu mai sunt bune de nimic. Daca o anvelopa de vara este uzata cand mai are 2-3 mm, o anvelopa de iarna se considera a fi uzata cand mai are 4-5 mm in carne.
Insa pentru a evita achizitionarea unor anvelope uzate, e bine sa faceti testul monedei de 5 bani. O moneda de 5 bani are pe fata doua linii, deasupra si sub cuvantul "BANI". Bagam moneda in mijlocul anvelopei, intr-un sant, tinand linia de pe moneda verticala. Daca linia de pe ban ramane in afara santului, atunci anvelopa este uzata. Daca linia monedei este la limita sau intra in profil, anvelopa este inca buna. Adica are mai mult de 6 mm in carne. Multi vanzatori de anvelope spun ca vand cauciucuri bune, cu 4-5 mm de carne, ca noi, rulate numai 500 km, sau alte fraze de marketing menite sa abureasca un client necunoscator. Insa nu trebuie sa uitam ca acea anvelopa avea din fabrica 8-9 mm, adica dublu!
Conform articolului trebuia sa rezisti tentatiei Nic si sa te orientezi spre altceva!
07 Noi 2011, 08:10
Conform articolului ar trebui sa cumparam anvelope de iarna noi, le purtam o iarna, maxim doua, dupa care le aruncam. Aiurea! O anvelopa e uzata cand ajunge la semnele-martor cu uzura. Orice test cu moneda, bacnota, card sau alte dracovenii are relevanta egala cu zero.
Dar desigur nu am dreptate. Romania este tara plina de specialisti, multilateral dezvoltati, care emit teze pe banda rulanta. D-aia ne merge asa de bine si am ajuns o superputere planetara....
07 Noi 2011, 11:56
$1 scrie:$2omania este tara plina de specialisti, multilateral dezvoltati, care emit teze pe banda rulanta.
ai dreptate.in special "ziaristii" sunt cei mai mari specialisti.cu toate ca legea spune ca
intra in vigoare de la 1 .11,si e obligatoriu sa ai anvelpe de iarna pe drumuri cu zapada,polei sau gheata,asa-zisii ziaristi tot induc lumea in eroare cu afirmatii de genul:lumea e obligata sa circule pe temperaturile astea de 15-17° cu cauciucuri de iarna,riscand sa uzeze cauciucurile si sa faca explozie!
altii au "descoperit" si fatidica temperatura de 7°,sub care e "obligatorie folosirea anvelopelor de iarna",lansand "teorii" cu schimbatul de 2 ori pe zi a anvelopelor,dupa cum e temperatura!in plus,incercand sa ne faca mai catolici decat papa,dau exemple de tari in care e obligatoriu echiparea cu anv de iarna,uitand multe altele,apropiate de noi(ungaria,austria,germania).
http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 43659.htmlhttp://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 0ba904c3b3
07 Noi 2011, 22:03
$1 scrie:$2D-aia ne merge asa de bine si am ajuns o superputere planetara....

chiar ma mir , cum de nu am ajuns prima putere economica in lume cu atatia "superdotati"?
Apropo Nic ce dimensiuni ai la gume?
07 Noi 2011, 22:07
205/55/16
08 Noi 2011, 11:37
Nu va suparati prieteni, dar vad ca nu eu sunt singurul care v-a povestit de iminenta unui incident cu anvelopele de vara iarna. Cred ca ar trebui sa fie destul ca sa ne dam seama de ce avem nevoie de ele, si sa recunoastem ca intr-adevar este una din putinele legi bune din ultimul timp.
Cat despre problema cu anvelopele sh, si mie imi pare rau ca se intampla asta la noi, ca snobismul, falsitatea si dorinta de castig instant din partea bisnitarilor de anvelope sh ne face pe toti sa ne zgarcim la ce e mai important, dar o sa va dau un alt exemplu.
Am jante de 16 echipate cu cauciucuri de vara, platesc rovigneta, impozit asigurare etc. Intr-o zi cu soare imi gasesc o anvelopa cu "hernie", adica cu unflatura pe o latura, precis din cauza unei gropi. Presupunand ca as fi luat anvelopa de noua si sa aiba minim de uzura, mie personal mi-ar fi venit sa imi tai un testicul de ciuda vazand cum trebuie sa arunc la gunoi 3-400 de lei. Si nici nu m-am bagat la calitatea produselor auto de pe piata noastra, care stim cu totii de la baterii si faruri pana la piese de motor, toate vin China via Turcia. Mai pui la socoata si faptul ca desi avem cel mai mic nivel de trai, totusi avem printre cele mai mari preturi in magazine din toata Uniunea Europeana.
Asadar, daca pretul e exagerat, calitatea si serviciile de vanzare lasa de dorit, ce te mai determina sa cumperi de nou. Numai ca sa poti zice ca tu ai fost corect si sa dai peste nas la cei cu masini de nspe mii de euro. Sunt multi cocalari, dar sunt si oameni simpli care isi vad de treburile lor, au o masina de pana in 10000 mii de euro si o folosesc in mod normal, au ales anvelope sh pentru ca pur si simplu sunt cea mai buna alegere.
Dar poate doar eu vad asta, sunt eu asa mai certat cu autoritatea, nu mi-o luati in nume de rau, nu e un atac asupra niciunuia dintre voi, e doar o parere. Si da, ma distreaza si pe mine scormonitul controversei la tv

.
08 Noi 2011, 11:44
Cu siguranta nu toate piesele de care zici vin din china sau turcia. Asta este o generalizare nejustificata.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
08 Noi 2011, 11:57
Normal ca nu vin toate de acolo, mi-am permis o mica exagerare ca sa imi subliniez punctul de vedere, nu cred ca poti spune ca nu te-ai confruntat cu problema descrisa de mine.
08 Noi 2011, 12:04
eu nu m-am confuntat, am avut tot timpul cauciucuri sh, la jumate de pret dar in stare foarte buna, folosite putin. inclusiv acum, nu dau 2000 lei pe anvelope ca sa spun doar ca sunt noi. am dat 850 pe 4 bridgestone blizzak lm30 205 55 16 cu dot din 2009 si sunt ca noi, de restul banilor platesc altceva.
pe masina veche am avut 4 anvelope noi, erau mai ieftine ca erau pe 14 dar am vandut-o cu tot cu ele. au costat tot 850 lei...
08 Noi 2011, 12:08
$1 scrie:$2.. Intr-o zi cu soare imi gasesc o anvelopa cu "hernie", adica cu unflatura pe o latura, precis din cauza unei gropi. Presupunand ca as fi luat anvelopa de noua si sa aiba minim de uzura, mie personal mi-ar fi venit sa imi tai un testicul de ciuda vazand cum trebuie sa arunc la gunoi 3-400 de lei.
Din contra, ar fi fost acoperita de garantie foarte probabil (si nu ai fi fost nevoit sa-ti tai nimic...

).
08 Noi 2011, 12:12
garantie ca dai cu ea in gropi? e bine asa atunci
08 Noi 2011, 12:14
Daca iei o bordura, o tai in vreo sina, etc. nu poate fi acoperita de garantie.

Daca e ceva ce pare defect de fabricatie se inlocuieste pe loc daca este evident sau se trimite la "analiza".
08 Noi 2011, 12:15
Umflaturile pot rezulta si din defecte de fabricatie... De aceea am scris "probabil acoperit de garantie", avand in vedere si ca nu stie de unde provine umflatura (daca dai intr-o asemenea groapa ar trebui sa stii macar de unde ti se trage).
08 Noi 2011, 12:36
eh, acum ai modificat. inainte nu scria foarte probabil..si nici ca nu trebuia sa taie nimic.
08 Noi 2011, 15:04
Ca sa ti-o inlocuiasca pe garantie, trebuie sa si dovedesti acest lucru. Si ma indoiesc sa fi fost defect de fabricatie din moment ce aveam 4 anvelope identice cu uzura asemanatoare. Se poate sa fie si pe garantie, insa sansele cred ca sunt 1 la un milion, o anvelopa de marca nu cred ca ramane fara teste riguroase de calitate cand o iei de pe raft. Iar una re-esapata nici nu merita sa o iei, ca dai dublu decat una second pentru aceiasi calitate si uzura.
08 Noi 2011, 15:21
o ruda are fiesta noua si si-a pus 4 pirelli de iarna noi la colina in popesti... dupa o saptamana a inceput sa simta o trepidatie anormala pe fata fara sa dea in vreo groapa... s-a dus la vulcanizare si una dintre gume se ovalizase... adica nu galma, pur si simplu a fost cauciucul mai subtire sau mai slab intr-o parte si din cauza presiunii s-a facut oval... astazi se ducea la ei sa i-o schimbe pe garantie
08 Noi 2011, 17:35
Urata experienta, ma bucur ca macar ii schimba anvelopa.
09 Noi 2011, 13:52
Anvelope de iarna vs. Anvelope de vara pe carosabil umed si temperatura > 7 gr C:
http://www.autocar.co.uk/car-video/wint ... eo-review/
09 Noi 2011, 15:18
rezultatul yesyului de mai sus
09 Noi 2011, 16:30
interesant. la anul le pun in decembrie, daca nu ninge pana atunci..
30 Ian 2012, 20:45
Cum ați circulat in bucurești zilele astea, mai ales când a fost joi-vineri zăpada și gheața aia nasoală? Va fac față cauciucurile? Mie mi se pare ca nu.
30 Ian 2012, 21:09
Depinde ce asteptari ai. Minuni nu pot face, dar se comporta cu siguranta mai bine decat cele de vara. Eu am patit o faza rusionasa in weekend, prima iarna cu ESP si n-am putut urca o panta din prima... m-am chinuit de vreo 3-4 ori, cand am reusit sa urc abia atunci am realizat ca trebuia sa dezactivez temporar ESP-ul... invatatura de minte!
30 Ian 2012, 21:48
Am emotii pe stradute pe sleauri inghetate

tinde uneori sa fuga in lateral, masini parcate aproape...
Acuma n-or fi anvelopele de iarna panaceu, dar totusi impresia mea era ca unii din spate mergeau nitel mai repede si fara sa aibe probleme

WinterContact 830 aproape noi (fabr 32/10, doar pe doua se vede ca dobitocii de la Continental au stantat numa pe un lateral dar din ce imi aduc aminte vag le verificasem pe toate 4 mai demult, doar cateva mii de km la bord)
30 Ian 2012, 23:14
exact ca mine, am emotii mari de tot, imi tataie fundul cand merg intre masini parcate stanga dreapta cu un metru intre mine si ei.
imi fuge usor de fund, nu o controlez cum trebuie, in spatele meu un taximetrist mergea mai repede ca mine, m-a ajuns si eu tot cu 5km pe ora, nu stiam ce urmeaza sa se intample cu masina, mai opream, mai inaintam, mai alunecam.. oricum, naspa rau..in curba care urma ne-a fugit la amandoi de fund masina, mie mai usor ca lui..
bridgestone blizzak folosite pana in 10.000 km, si au cam 2 ani vechime. 450 lei bucata, noi.
cei cu logan nu au probleme, vorbeam cu un prieten cu cauciucuri chinezesti si zicea ca merge bine, dar are si cu 400kg mai putin.
mai are cineva bridgestone? cum sunt, fata de alte marci? eu am avut inainte doar debica frigo care erau perfecte, dar pe fiesta.
31 Ian 2012, 00:43
Eu am chinezesti, Goodride 205/55/16, a 2-a iarna, 230 bucata de noi, am fost surprins de cat de bine am mers cu ele. Mentionez ca folosesc cauciucuri de iarna de 10 ani, pe diverse masini, asa ca am avut cu ce sa le compar.
31 Ian 2012, 10:16
Bridgestone de iarna am eu, noi, puse pe masina in noiembrie, initial pe fata. - 270RON/buc
Cand a dat zapada + lapovita + inghet am constatat ca nu am aderenta calumea pe spate (Debica - all seasons). Asa ca am mutat Bridgestone pe spate si Debica pe fata.
Diferenta este clara si evidenta.

Oricum, de-abia astept sa scap de cele all seasons, in sensul ca, nu stiu daca de vina e marca sau faptul ca sunt all seasons, dar, foarte greu reusesc sa le echilibrez, merge directia ca naiba, greu... aiurea.
Pe vara, cand le-am folosit am facut tot posibilul sa le tin pe spate - cred ca au in jur de 10 mii km. In primavara insa, sper sa-mi permit sa scap de ele.
Din fericire la noi nu a nins ca in alte zone, asa ca nu pot sa va spun impresii "la greu". Cat a fost mazga pe jos nu mi-a fugit masina....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.