ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
31 Ian 2012, 12:25
Bridgestone sunt foarte bune, la fel si Debica Frigo 2 (am folosit si eu vreo 3 ierni), dar n-am folosit pana acum all season desi ma batea gandul pe viitor, mai ales de cand cu legea noua e o coada pe la vulcanizari de zici ca a bagat tacamuri pe vremea lui Ceausescu.
31 Ian 2012, 12:41
ar mai fi de verificat si presiunea din pneuri, lasati-o mai mica (1,9 - 2) si o sa vedeti diferenta mai ales pe portiunile inghetate.
31 Ian 2012, 13:02
Anul asta al treilea sezon cu Goodyear UG 7+. Le-am simtit si eu usor nesigure in anumite situatii dar global sunt niste anvelope foarte bune. Pe zapada cu gheata dedesupt mi-a subvirat masina pe contrasens incat era sa ma ciocnesc frontal cu un microbuz

. Viteza nu era mare, ceva gen, 40km/h. Mi-a fugit o data si de spate pe DN1 unde e destul de virajat, catre Brasov. Era ceva mazga pe jos si aveam cam 70km/h. Aici mi-a placut si stabilitatea masinii incat s-a corectat aproape singura din derapaj (nu are ESP), doar am indreptat putin de volan si nu am apasat frana.
Adancimea santurilor e cam de 7-8mm, deci probabil mai merg inca un sezon
31 Ian 2012, 13:29
la 7-8 mm mai merg 2 sezoane,daca nu faci 15k km iarna.all seazon-urile sunt compromisuri,asa ca cel mai bine iarna-vara..decat sa stati la coada la vulcanizare,mai bine jante de tabla sh ptr iarna.dupa 2 ierni s-au amortizat jantele!
31 Ian 2012, 14:00
Anvelopele allseason reprezinta un compromis si sunt in general recomandate pentru autoturismele cu anvelope inguste, cu cat creste dimensiunea, cu atat acestea devin mai ineficiente.
31 Ian 2012, 14:22
@dandobre ai foarte mare dreptate, eu am avut debita all season pe clio (175/65/14) si s-au comportat f bine si pe zapada si pe drum inghetat.
31 Ian 2012, 15:25
@silviupn69...e ceva in neregula cu rezultatele testului...adica la 10 grade anvelopele de vara asigura o distanta de franare mai redusa...implicit o aderenta mai mare...dar in curbe ofera o aderenta mai mica decat cele de iarna ????
Foarte ciudat...pare a fi test manarit...
31 Ian 2012, 16:29
@tobosarul - erau cumva debica navigator? Daca da, am avut si eu pe o masina si s-au comportat excelent atat vara cat si iarna din cauza cauciucului de foarte buna calitate - un cauciuc moale si foarte aderent (vara pe asfalt scartaiau doar ca invarteam volanul pe loc de aderente ce erau) insa s-au tocit si foarte repede. Nu am mai intalnit alte anvelope facute dintr-un cauciuc atat de bun, nici macar michelinurile de 700 de lei bucata avute pe un focus 1.
31 Ian 2012, 17:09
nu mai stiu modelul, doar ca erau debica all season si aveau 500-600km - asa era echipata masina cand am luat-o! oricum asa cum am mai spus am fost foarte multumit de ele (iarna si vara!).
31 Ian 2012, 19:39
Eu am pe Focus Dunlop 4D, noi 205/55/R16. Pe zapada sunt super bune, insa pe sleaurile de pe stradute nu fac minuni. De fapt nu au cum sa faca minuni. Pe gheata oricat de bune ar fi anvelopele nu au pe ce sa prinda. Pe gheata, singura solutie sunt lanturile. Oricum, nu am avut probleme, am parcat unde am gasit loc, ghiar daca era zapada mare. Pe Fiesta am Marangoni noi 175/65/R14. Sunt rezonabile, m-am descurcat cu ele. Anvelopele inguste sunt mai bune pe zapada. Fiesta se controleaza mai usor decat Focusul pe zapada. Oricum cu cauciucuri de vara nu puteam iesi din parcare.
31 Ian 2012, 21:13
momentan maragoni am si eu pe octavia (196/65/15 de iarna - fostul propietar le-a cumparat iarna trecuta noi) - multumit pe zapada care este...
04 Feb 2012, 11:41
E, si a venit zapada .... ma uit pe geam, si ce mai patineaza lumea cu tot cu cauciucuri de iarna ..... cum spuneau si alti useri, ajuta ceva, dar nu fac minuni. Dar mi-am facut si eu datoria de cetatean, nu cu lopata, ci tractind masini ramase impotmolite: ieri un Logan ce a ramas intr-o zona cu zapada si gheata, azi o Mazda 6 ce era cazuta in sant cu partea dreapta a masinii ...
Si nici unul nu avea cablu de remorcare, sau macar lopata sa incerce sa iasa singuri. Se cam uzeaza ambreiajul la actiuni din astea, dar nici nu puteam sa trec fara sa-i scot cind aveam cu ce.
04 Feb 2012, 18:04
Pai tu ai cum sa faci asta fara probleme cu Cossie

.
04 Feb 2012, 18:18
Si eu sunt deja la al doilea sezon cu Marangoni Meteo HP.Sunt foarte multumit de ele,se comporta foarte bine pe zapada...am avut ocazia sa le testez acum ca a nins fara numar la noi,iar utilaje de dezapezire nu am vazut la mine in cartier.
06 Feb 2012, 21:47
eu sunt de multi ani convins de necesitatea anvelopelor de iarna.
dupa multe seturi cumparate la mana a doua care m-au tinut max. 3 ani, in toamna anului trecut am cumparat pt. prima data un set de 4 anvelope de iarna noi: kelly winter st.
daca peste balta acest brand e considerat unul premium in europa aceasta marca e una de buget. anvelopele kelly sunt produse de catre goodyear.
impresii despre kelly winter st, dupa cca. 4000 km:
-pe uscat se comporta foarte bine in toate circumstantele: demaraj, viraje, frane.
-pe suprafata uda franarea nu e atat de buna precum franarea anvelopelor de vara chiar daca temperatura ambientala e foarte scazuta, dar e suficienta.
-pe zapada, bineinteles conducand potrivit conditiilor, virajele se iau cu incredere, franarea e prompta dar demarajul e problematic (neavand tcs, pana in treapta a treia si pana pe la 50 km/h e destul de usor de invartit roata in gol).
-anvelopele sunt surprinzator de silentioase la orice viteza.
-dupa ~4000 km din care doar 30 pe zapada, anvelopele nu prezinta semne de uzura evidente - se pare ca peste 6 ani, cand am de gand sa le inlocuiesc, vor avea inca un profil suficient incat sa nu fiu in afara recomandarilor.
bafta!
08 Feb 2012, 12:17
Am cumparat Fulda Kristall Montero 3, fata de cele all-season ce le-am avut sunt total diferite, iarna asta nu am ramas in zapada cu ele, si in Craiova avem zapada nu gluma, cu cele vechi derapam in schimb tare misto...?!
10 Feb 2012, 14:18
Acum vreo sapte ani am vazut ca anvelopa de iarna este o necesitate nu moft si va dau ex:Satu Mare ,ninsoare puternica se asterne vreo 25-30 cm zapada,dimineata eu ies fara probleme din curte cu un Opel Omega tractiune pe spate,ancaltat cu cauciucuri de iarna Kumho si duc fata la gradinita dar vecinul

cu Skoda Octavia cu cauciucuri de vara ,am am ampins mai multi vecini la masina si tot nu a reusit sa iasa din strada,a iesit abia cealalta zi cand sa curatat drumul dar si atunci cu chiu cu vai.
10 Feb 2012, 16:33
pana in noiembrie 2011 am mers cu anvelopele de fabrica Michelin Pilot primergy, nu au nici un semn ca sunt de vara sau iarna, nimik!.dealerul mi-a zis ca ar fi allsizan!

modelul de floare este diferita, jumate mai in linie, jumate mai cubice... nu s-au comportat aiurea, dar nici nu am cerut performante de la ele iarna...vara au fost minunate!
acum am pus niste continental de iarna secound hand an 2009 (este scris in DOT), floare buna...cand era cald mi se pareau ca aluneca, acum cand este mai frig se comporta excelent, dar tot asa, fara tendinte catre extrem!
PS: nu este moft e Realitate!
10 Feb 2012, 19:29
Michelin Pilot Primacy sunt anvelope de vara. Fordul nu echipeaza nici o masina cu anvelope mixte.
11 Feb 2012, 14:04
Categoric sunt o necesitate mai ales la ce iarna avem

)).Eu am pe Fiesta 4xDebica Frigo2 luate de noi si am fost prin niste zone,unde daca nu aveam aceste pneuri nu prea reuseam sa fac fata drumului,care si asa m-am descurcat greu:)Alea de vara la -10 grade,ca sa nu mai zic de -20 grade is tari ca piatra si de unde aderenta????Nu va aventurati cu pneuri mixte sau de vara pe asa temperaturi foarte scazute ca la -15 grade chiar daca franati brusc pe asfalt uscat o sa aveti probleme;)O zi buna !
13 Feb 2012, 15:55
Si eu m-am convins de utilitatea lor in special in iarna asta cu destula zapada.Daca anii trecuti ziceam ca merg si alea de vara pentru ca erau foarte putine zile cu ninsoare iata ca de acum se pune altfel problema.
Chiar daca zilele cu zapada sunt putine, merita sa ai anvelope de iarna.Mergand cu precautie macar poti sa ajungi la serviciu sau unde ai treaba si esti mai sigur in conditii de temperaturi scazute.Am cumparat masina anul trecut direct cu cauciucuri de iarna,Vredestein Snowtrac3 si pana acum nu am avut probleme,si-au facut treaba.
Dar vine primavara si va trebui sa-mi iau unele de vara.Astea de iarna se comporta mai rau mai ales pe asfalt ud.Evacuarea apei lasa de dorit.
La vara ce o sa folositi/recomandati?
13 Feb 2012, 17:50
Acum imi aduc aminte cum cu cateva pagini mai in urma tot dezbateam despre blandetea iernilor din Romania si despre faptul ca este total nefondata aceasta reglementare de a avea masina echipata cu anvelope de iarna.
Nici nu vreau sa ma gandesc cat de mult ar fi fost amplificat haosul din orase daca nu ar fi fost legea asta care te obliga la anvelope de iarna.
13 Feb 2012, 18:23
...cred ca era cam acelasi haos...
.. oricum sunt cam blocate drumurile, ori cu cauciucuri de iarna, ori fara, cam tot pe dreapta stau masinile...
.. zic si eu, oricum, cauciucurile de iarna sunt o treaba foarte buna
13 Feb 2012, 21:37
Cele mai bune sunt anvelopele de vara.
Cu ele nu aveam nici un fel de problema.
13 Feb 2012, 23:21
acum 2 luni plangeati ca v-a obligat sa cumparati cauciucuri degeaba. acum mai aveti aceeasi parere?
PS: eu mi-am cumparat cauciucurile de iarna din 2008 dupa ce am dat de prima zapada si aveam cauciucuri de vara.
14 Feb 2012, 20:24
faptul ca sunt utile (cele de iarna) in sezonul adecvat, cred ca este cert
faptul ca noi, romanii, ne carpim de la un an la altul cum putem - cred ca iar este cert, de aici si discutia si supararea cu cauciucurile si cu obligativitatea asta
ca drumurile sunt destul de greu practicabile, ce sa zic, iar este cert
azi am derapat pe toate partile cu cauciucuri de iarna cu tot - probabil ca, cu cele de vara, ar fi fost si mai dezastruos, asta nu am de unde sa stiu
supararea generala este ca, daca noi, oamenii de rand facem niste eforturi pentru masinile astea (impozite, rca-uri, cauciucuri etc) am vrea sa vedem ca se misca treaba si din partea autoritatilor - daca eu imi topesc ambreaiajul pe un drum public pentru ca zapada zace pe acolo, as fi absurd daca cer sa fiu despagubit?
macar sa puna o gramada de nisip sa aruncam noi, pe unde e cazul...sau nu stiu, macar sa-i vad ca ne compatimesc in trafic si isi cer scuze....
... am inteles ca a nins puternic, sunt insa convins ca asta va fi un fel de scuza pentru ei...
14 Feb 2012, 23:19
Dupa cum s-a vazut,au fost uni care au cazut in extrema cealalta:au crezut ca ,odata echipate cu anvelope de iarna ,masinile lor au devenit tancuri si au fortat barajele de politie care restrictionau accesul pe drumurile inzapezite !
15 Feb 2012, 09:14
din cate am inteles de la oameni implicati direct, unele drumuri au fost inchise printr-un exces de autoritate (sau zel)... adica, erau circulabile dar, ca sa nu aiba batai de cap, autoritatile au preferat blocarea lor...
15 Feb 2012, 09:21
O parte destul de insemnata din DN-urile inchise a fost restrictionata pentru a nu-i deranja pe baietii cu care se semnasera contractele de dezapezire. Nu-i admisibil sa stipulezi in contract ca daca bate vantul nu intra utilajul pe drum! Noi nu mergem la munca daca bate vantul?
Si ca exemplu de DN inchis aiurea: Tragedia familiei din Tulcea (cu copilul mort in sicriu ) pe care politia nu-i lasa sa inainteze pe la Fetesti. Dupa cateva interventii la TV li s-a permis accesul pe acel drum inzapezit si culmea, cu cauciucuri adecvate, au ajuns in Tulcea fara nici o problema. Deci drumul era practicabil.
Cum poti sa inchizi pur si simplu peste un sfert de tara, numai pentru ca cei cu care ai semnat contracte nu-si fac treaba?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.