ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
15 Feb 2012, 09:52
Eu nus deszapezitor dinala dar .. cu toate ca sunt convins ca sunt destui smecherasi si paranoia populatiei este din cale afara.
Se stie ca daca bate vantul deszapezirea se face in zadar.
S-au inchis niste drumuri din cauza ca existau avertizari ca va fi vreme rea .. si exista riscul sa ramana masini blocate pe acolo si apoi sa se planga pe la televiziuni ca sunt blocati in masina ... LA 2 KM DE CASA, dupa deviza nici un membru din familia mea sau chiar viata mea mai valoroasa ca masina mea.
Cand se hotaraste sa se inchida un drum nu e matematica pura sa poti face 1+1=2 rezulta drum inchis .. ci exista niste aprecieri aproximative in baza carora se inchide un drum.
Ca exemplu Valea Oltului fu circulabila pana incepura avalansele ... deci, pericolul de avalansa e unul probabil dar nu se poate risca ca vezi doamne ... poate nu se intampla la X ca are cauciucuri de iarna si nici o avalansa nu il doboara ...
Deci s-a stabilit ca exista pericol de avalanse - s-a inchis drumul, chiar daca in prima faza drumul respectiv era circulabil.
15 Feb 2012, 10:41
Pai pe ideea ta cu Valea Oltului, ce-ai zice s-o tinem blocata si vara cand ploua? Ca exista posibilitatea sa se desprinda stanci si avem precedent (tragiedia de acum ceva vreme cand au murit oameni in masina striviti de un bolovan care a cazut de pe un versant).
Legat de curatatul drumului de zapada nu-ti dau dreptate.
Cand bate vantul, impropriu spus ca se face in zadar. Si sa argumentez. Daca ai doar 2 utilaje pentru toata A1, atunci e in zadar, insa cu mai multe utilaje, sa nu ai un interval de timp mai mare de 30 minute intre treceri succesive, care sa curete si sa arunce material antiderapant in spatele lor + alte sute sau chiar mii de roti care sa macine zapada dupa, (ca daca drumul e deschis circula masini nu? si e vorba de autostrazi si dn-uri care au o anume valoare de trafic) ce aduce vantul nu are cum sa se depuna in strat asa de mare. Ori daca stai 2 zile pana se opreste vantul si nu misti nimic, logic se asterne un strat de minim 1m si mai sta drumul inchis inca 2 zile.
La scara mai mica e identic cu iesirea din parcarea dintre blocuri. In prima dimineata, dai zapada la o parte si pleci la munca. Si faci asta in fiecare zi. De ce nu stam sa se opreasca vantul si sa plecam la munca abia peste 3 zile, cand stratul de zapada are 80 cm in fata masinii?
15 Feb 2012, 11:00
Valea Oltului s-a inchis cand a dat avalansa....
Apoi, am prieten care, in primele zile de drumuri blocate, dupa o asteptare de circa 12 ore prin Bucuresti (nu se dadea voie pe A1) au luat-o pe drumul vechi si au intrat pe autostrada pe la nu stiu care KM - au trecut si de barajul de pe autostrada si au venit singuri, fara probleme
...deci, A1 era foarte circulabila...
intreb si eu acum, daca merge masina politiei in fata, ca safety car-ul, daca merge o masina din aia de deszapezit in fata, impun un ritm de mers unei intregi coloane, chiar nu se poate merge?
cum sa opresti toate drumurile ? suntem in sec XXI - exista utilaje care mai de care... cred ca minte nu prea avem!
aaa, ca am auzit de cazuri in care zapada era de 3m si s-a blocat si locomotiva care curata sina... asta e alta treaba...
... dar nici asa....
15 Feb 2012, 11:51
Corect ,asta era solutia :se stabilea o anumita ora la care sa se plece din A spre B ,se facea coloana cu utilaje intercalate . Nu poti sa izolezi pur si simplu niste orase !(asa a fost Tulcea ).In 1991 ,in vara ,am mers in coloana pe valea Buzaului cu buldozerul in fata din cauza unor inundatii .
Culmea e ca solutia asta s-a incercat sa se puna in aplicare ,s-a plecat cu o coloana din Buc spre C-ta (parca ) si au trebuit sa se intoarca intru-cit in drum era rasturnat un utilaj de dezapezire de care n-au putut trece...
Ultima oară modificat de
catalin1972 pe 15 Feb 2012, 11:54, modificat 1 dată în total.
15 Feb 2012, 11:52

totul pleaca de la INCOMPETENTA autoritatilor!

conducatori care se dau unii mai destepti decat altii si fiecare face ce ii trece prin cap fara nici un fel de strategie!
15 Feb 2012, 12:27
ca unii se dau cocosi... e o treaba reala...
... ca altii insa comunicau prin statii intre ei, si stiau starea drumurilor cu pricina... e alta...
.. repet : cred ca unele masuri au fost luate aiurea, adica, daca ti se comunica prin statie ca omaneii merg cu masina pe drumul |X fara probleme... atunci... ce naiba?
15 Feb 2012, 13:17
Eram in dubii inaintea de venirea iernii cu caucuicurile de iarna dar acum sunt clar comvins ca nu se poate merge fara .
Desi iarna las masina in parcare mai mult timp am zis sa ies putin la o tura sa vad cum se comporta . Pe fata am Toyo T1S 225/40/16 aproape noi iar pe spate Toyo T1R 215/40/16 cam tocite cei drept , desi masina este un ford escort rs si este si 4x4 daca depaseam 2000 de ture si incercam sa accelerez normal nici macar tare fugea imediat de spate

, acceleram numai intr-o parte

iar de franare numai vorbesc daca apas brusc pedala intra abs-ul si ma duc sanie , daca franez progresiv este mai bine .
Cu siguranta voi cumpara un set de 4 cauciucuri iarna care vine
15 Feb 2012, 13:27
@TOTALSENDER - nu era vorba de conducatori auto !

proasta gestionare a orice fel de situatie care implica luarea de decizii ce privesc viata si interesul cetateanului de rand este rezultatul INCOMPETENTEI autoritatilor (de la cele local la cele centrale) !
iar daca cineva competent intervine este dat la o parte de niste politicieni corupti care nu vad decat interesul de grup....
in orice tara ce isi respecta cetatenii, lucrurile se misca pe baza unor strategii pe termen scurt si lung realizate de profesionisti (inclusiv interventiile in situatii de urgenta)!
scuze de offtopic!
15 Feb 2012, 19:22
Aloooo
Reveniti pe fagas va rog !
16 Feb 2012, 09:22
Ca de nu colegul Cornel 001 va pune pe LOPATA,acum este sezonul
16 Feb 2012, 22:19
$1 scrie:$2ai pe ideea ta cu Valea Oltului, ce-ai zice s-o tinem blocata si vara cand ploua? Ca exista posibilitatea sa se desprinda stanci si avem precedent (tragiedia de acum ceva vreme cand au murit oameni in masina striviti de un bolovan care a cazut de pe un versant).
Cu scuzele de rigoare pt off-topic: daca imi aduc bine aminte, pe Valea Oltului vara erau caderi de bolovani pe sosea cam in aceleasi zone. Nu le trece prin cap sa faca un tavan de beton sustinut de stalpi in zonele de pericol stiute. In Grecia, Italia, etc ... am vazut asa ceva.
16 Feb 2012, 23:00
Tot cu scuzele de rigoare...daca e sa fie cu tavan ar trebui toata valea Oltului sau cam 80% din ea sa fie cu "tavan".
Te-as mai intreba de cand nu ai mai fost pe valea Oltului. Te intreb pentru ca in ultimii 2 ani s-au derulat lucrari impresionante. S-au montat fel de fel de plase, dintre care unele de le vezi pe Discovery (sustin pana la 2.5 tone) s-au daramat versantii periculosi si alte lucrari de anvergura.
Asteptam coridorul Sibiu-Pitesti.
Totusi e bine sa avem anvelope de iarna chiar si mana a IIa, dar care sa se incadreze in limitele de uzanta.
Ideea in general e ca - trebuie sa moara cineva mai intai pentru ca autoritatile sa ia in serios o problema. Sau chiar si noi cu anvelopele suntem cam in aceeasi situatie.
Conduceti prudent.
01 Mar 2012, 14:16
Foarte ingenioasa...
Pacat ca am aflat tarziu. A venit primavara
09 Mar 2012, 18:27

daniel,nu ti-ai dat seama ca e facatura,dupa jaloanele portocalii,ca sa justifice boc legea cu anvelope de iarna?

nu e relevant testul,caci era un seat!la forduri e cu totul altfel!
22 Mar 2012, 15:28
Folosirea de cauciucuri de iarnă pe timp de vară poate pune în pericol viaţa şoferului, scrie Jurnalul.ro. "Dacă se circulă cu cauciucuri de iarnă pe timp de vară, în primul rând anvelopele se tocesc mult mai repede, iar asta înseamnă mai puţină siguranţă în trafic. Se poate întâmpla orice", a spus Habi Akhras.
Cei care conduc automobile cu anvelope de iarnă pe vreme calduroasă se expun la mai multe riscuri, scrie financiarul.ro. În primul rând, anvelopele se tocesc mai repede, iar atunci când circuli acestea fac un zgomot pronunţat.
De asemenea, anvelopele de iarnă utilizate la temperaturi de peste şapte grade Celsius au o aderenţă scăzută care se traduce prin distanţa de frânare mai slabă, manevrabilitate mai slabă şi instabilitate.
Cei care au condus automobile prevăzute cu anvelope de iarnă în zilelele mai călduroase s-au plâns că sistemul ABS se activa când rulau pe o suprafaţă uscată.
De asemenea, există riscul ca anvelopele să explodeze dacă se circulă cu viteze mari pe distanţe mai lungi de 250 de km.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET:
http://www.realitatea.net/cauciucuri-de ... z1pq5nVEVF
23 Mar 2012, 08:48
E adevarat ca nu performeaza tocmai bine si daca esti atent zilele astea scartie cauciucele de iarna la greu.
Ce scrie acolo nu e nimic concret care sa puna viata in pericol ... un articol pur jurnalicesc. Daca se tocesc mult mai repede nu iti pun cu nimic viata in pericol pentru ca in primul rand cauciucel4e uzate trebuie schimbate.
Deasemenea sunt curios cum se activeaza ABS cand se ruleaza pe suprafata uscata .... poate au vrut sa zica ESP ca ABS te asista la franare nu la rulare.
23 Mar 2012, 09:38
Dpmdv in afara "tocirii pronuntate" a anvelopei si a consumului de combustibil putin mai mare, cred ca inconvenientul major e "balansul" in viraje datorat elasticitatii mai mari a "gumei". Asta cred eu ca ignorat chiar poate pune in pericol viata in anumite circumstante.
23 Mar 2012, 12:59
a cam venit timpul sa dam bocancii jos si sa punem sandalele.in cartea tehnica e indicat ca rotile sa fie mutate la 5-10.000 km de pe fata pe spate.eu citisem undeva,nu mai retin exact,ca e indicat sa se mute in cruce.eu le-am tot schimbat,fata -spate.o fi in cruce mai indicat?
23 Mar 2012, 13:35
Daca anvelopele au indicator de rotatie si le muti in cruce nu se pastreaza sensul.
27 Oct 2012, 21:50
a venit iar sezonul montarii anvelopelor de iarna si ca de obicei romanul lasa pe ultima suta montarea anvelopelor formand cozi la vulcanizari, azi am avut o pana si am stat 2 ore sa imivina randul sa repare roata, innainte de a alege o vulcanizare am fost pe la mai multe si am ales-o pe cea care avea coada cea mai scurta
27 Oct 2012, 22:21
$1 scrie:$2aca anvelopele au indicator de rotatie [...] nu se pastreaza sensul.
Nu stiu daca am mai discutat asta aici (ca la o vulcanizare sigur am discutat, si i-am cam contrariat pe meseriasii de acolo), dar eu cred ca trebuie sa ne gandim asa:
1) - anvelopa are o sageata (care indica, prin conventie, sensul de rotatie "INAINTE"), anvelopa este supusa la niste tensiuni mecanice
2) - daca o pui pe roata motrice, orientata cu sageata corespunzator sensului de deplasare, zicem ca am respectat indicatiile producatorului (cu mentiunea ca daca ai inversat - ocazional - stanga cu dreapta, le-ai stricat socoteala si n-or sa mai respecte indicatia producatorului), iar anvelopa va fi tensionata (de efortul de tractiune) dinspre janta inspre creasta in sens (tot prin conventie il numim) "NORMAL"
3) - daca pui anvelopa pe o roata care nu face decat sa ruleze, fara sa tracteze (uzual rotile din spate) cu sageata orientata corespunzator sensului de deplasare, solicitarea va conduce la tensionarea anvelopei (la rulare, dar mai ales la franare) "INVERS" (prin comparatie cu pozitionarea pe o roata motrice), asa ca:
4) - sageata la rotile de pe spate trebuie orientata corespunzator sensului de rotatie "INAPOI"
(dar nu este decat o parere)
27 Oct 2012, 23:25
Avand in vedere cele intamplate astazi ... mi-am montat urgent anvelopele de iarna cu un amic care dispunea de garaj. 15 ore de zapada ....
Dupa o ora jumatate de stat pe loc masina arata cam asa:
27 Oct 2012, 23:40
gresit, sensul de rotatie e folosit ptr ca profilul ei sa disperseze apa corect. daca ar fi pusa invers, nu ar dispersa apa corect si ai putea face acvaplanare.
nu are legatura cu tensiuni la rotatia intr-un sens sau in celalalt.
27 Oct 2012, 23:44
Eu totusi cred ca daca le ai cu sensul de rotatie invers, nu au aceiasi eficienta si se tocesc mult mai repede (am cam experimentat asta pe pielea mea timp de 3 luni cand mi-am dat seama ca minunatul vulcanizator neamt le-a montat pe toate 4 invers).
28 Oct 2012, 19:10
$1 scrie:$2resit, sensul de rotatie e folosit ptr ca profilul ei sa disperseze apa corect. daca ar fi pusa invers, nu ar dispersa apa corect si ai putea face acvaplanare.
Adevarat (acuma imi dau seama ca am mai vorbit cu cineva aici pe forum), dar eu nu vorbeam decat de uzura cauciucului.
14 Noi 2012, 22:19
"Masinile de politie patruleaza pe zapada cu cauciucuri de vara "
http://www.ziare.com/stiri/ancheta/masi ... ara-984696Auleu! Oamenii legii??? Cei care ne amendeaza pe noi daca nu avem una sau alta ?
14 Noi 2012, 22:33
Nu au bani.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.