22 Feb 2012, 16:01
22 Feb 2012, 16:42
22 Feb 2012, 16:55
$1 scrie:$2ite, de exemplu in conditii de iarna, un diesel iese din zapezi din care benzinarul nici nu viseaza sa iasa, decat remorcat.
22 Feb 2012, 17:52
$1 scrie:$2aca socotim cuplul, cel diesel de 170CP dezvolta cu 15-20% mai mult decat cel de 220CP pe benzina...
$1 scrie:$2une tu motorul de a4 cu 220 de cai pe un tractor cu cilindrata de vreo 3,2 cred si 75 de cai, si vezi surpriza:nu prea pleaca de pe loc!![]()
![]()
poate daca il omori la 7 mii de ture atunci va urni o remorca goala.
$1 scrie:$2Si ar mai fi depasirile pe timp de vara, cand aerul conditionat e pornit... si multe altele!
22 Feb 2012, 18:37
$1 scrie:$2oata derapeaza in momentul in care cuplul trimis de motor depaseste aderenta disponibila (forta de frecare statica dintre roata si sol, inmultita cu raza rotii).
Prin urmare, cu cat cuplul trimis de motor la roata este mai mare, sansele sa derapeze roata sunt mai mari.
22 Feb 2012, 19:10
$1 scrie:$2oata derapeaza atunci cand turatia rotii depaseste momentul de minima aderenta. Este esential in acest caz sa obtii putere mare la turatii scazute.
$1 scrie:$2uplul este cel care face diferenta.
22 Feb 2012, 20:54
22 Feb 2012, 21:10
$1 scrie:$2aspuns 1: relatie de egalitate
$1 scrie:$2aspuns 2: la aceiasi turatie, ai un cuplu mai mic in treapta a 2-a. Si din cauza aceasta iesi dintr-o situatie alunecoasa.
$1 scrie:$2Si ca sa vezi ca sunt baiat de gasca, pentru situatia mentionata de tine (drumuri alunecoase) aduc argument in favoarea ta frana de motor. Care in conditii de aderenta mica, datorita cuplului, nu are la diesel intotdeauna efectul scontat (nu castigi aderenta).
$1 scrie:$2 roata blocata in zapada o putem compara cu o piulita care se desface greu.
Intrebare: cu ce ai sanse mai mari sa desfaci piulita? Cu o cheie simpla, sau o cheie cu prelungitor?
$1 scrie:$2 roata blocata in zapada o putem compara cu o piulita care se desface greu.
Intrebare: cu ce ai sanse mai mari sa desfaci piulita? Cu o cheie simpla, sau o cheie cu prelungitor?
$1 scrie:$2any other designs are used, but all of them accomplish the same goal of allowing the hammer to spin freely of the anvil, allowing it to be accelerated and store energy, then delivering that energy suddenly to the anvil, before allowing the process to repeat.
22 Feb 2012, 23:22
23 Feb 2012, 09:07
Erau doua variante de raspuns dintre care te rugam sa raspunzi. Bine ca nu ai zis cu sabia de cavaler Jedi.$1 scrie:$2 roata blocata in zapada o putem compara cu o piulita care se desface greu.
Intrebare: cu ce ai sanse mai mari sa desfaci piulita? Cu o cheie simpla, sau o cheie cu prelungitor?
Cu o surubelnita cu impact, care imprima viteza unui ciocanel pe care-l loveste apoi de o piesa numita nicovala, care este cuplata pe piulita. http://en.wikipedia.org/wiki/Impact_wrench
23 Feb 2012, 09:31
$1 scrie:$2In absolut toate, dar absolut toate situatiile in care am avut dificultati in zapada, cu toate masinile care le-am condus, problema era de aderenta, nu de forta de impingere. Toate (inclusiv Dacia 1300 a lu' tata) aveau destul cuplu cat sa impinga masina, dar nu-l puteau pune in aplicare, n-aveau "de ce sa se tina".
Vezi si comentariul lui razvanclinciu de mai sus.
Pentru o masina normala, lipsa de aderenta devine o problema chiar inainte sa devina problematica lipsa de "forta de impingere" (cuplu).
Cel mai recent am ramas blocat in zapada pentru ca am intrat pe santuri taiate de altii cu roti mai mari. Masina s-a dus cat s-a dus, din inertie, dar dupa ce a acumulat suficienta zapada pe mijloc pe sub motor, rotile au inceput sa se invarta in gol, pur si simplu a ramas "suspendata" pe zapada de pe mijlocul drumului. E suficient sa o ridice cat de putin, ca asta duce la scaderea apasarii verticale a rotilor pe sol, deci scaderea aderentei. Puteam sa am tot cuplul din lume, n-ar fi facut decat sa invarta rotile in gol. Si asta este valabil la toate masinile normale.
$1 scrie:$2e invit in practica, cu doua masini cu mase comparativ egale, puteri comparativ egale dar diferenta semnificativa de cuplu, sa le scoatem din nameti.
23 Feb 2012, 11:14
23 Feb 2012, 11:49
23 Feb 2012, 12:07
$1 scrie:$2oncluzia mea Daniel, este ca exista zapezi din care dieselarul iese iar benzinarul nu.
23 Feb 2012, 12:37
23 Feb 2012, 12:42
23 Feb 2012, 14:10
23 Feb 2012, 14:16
$1 scrie:$2sst,
parerea mea e ca pentru viata de zi cu zi, cuplul de pe un benzinar este arhisuficient pentru orice, deci, in viziunea mea, doar consumul redus este un atu al diesel-ului.
23 Feb 2012, 16:15
$1 scrie:$2derenta se pierde cand pui contactul sau la o anumita turatie?
$1 scrie:$2derenta se pierde cand pui contactul sau la o anumita turatie?
$1 scrie:$2aca nu ma insel, consumul redus este datorat tocmai cuplului mare la turatii mici
23 Feb 2012, 20:44
23 Feb 2012, 21:00
$1 scrie:$2
(2) aderenta foarte mica la roti, zapada inalta in fata masinii
23 Feb 2012, 21:04
23 Feb 2012, 21:06
23 Feb 2012, 21:08
$1 scrie:$2)>- ideea era ca dieselul ajunge in cuplul maxim la turatii mai mici, pe cand benzinarul trebuie sa fie ridicat in turatii pt a realiza acelasi lucru (turatii mari - consum mare)
23 Feb 2012, 21:10
$1 scrie:$2alyn_acn: am vazut sigla de TDI in spatele masinii... nu sunt specialist in VW, cred ca era un benzinar cu clapeta de acceleratie, nu-i asa?
23 Feb 2012, 22:22
24 Feb 2012, 09:21
$1 scrie:$2ieselul are frana de motor mai buna datorita raportului de compresia mai mare.
$1 scrie:$2ormally during the compression stroke, energy is used as the upward-traveling piston compresses air in the cylinder; the compressed air then acts as a compressed spring and pushes the piston back down.
$1 scrie:$2devarul e ca dieselurile au avantajul motorului mai greu.
24 Feb 2012, 10:16
24 Aug 2012, 11:39