Totul despre membri

Membru nou - New Mondeo

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Re: Noutati

Mesajde gsc » 16 Aug 2007, 15:14

$1 scrie:$2un, am revenit dupa ceva timp. Nu, nu stau pe langa spitalul 9 ci in rahova..hehe, mult mai select :) M-am mai obisnuit cu masurile ei insa tot sunt usor stangaci. Cel mai nasol ca am gasit-o acum 3 zile lovita in spate. Un idiot cre ca s-a harsait de ea cu un logan alb cred...era pe spoilerul din spate exact sub ochii de pisica pe partea stanga.....mentionez ca era parcata pe trotuar..iar partea stanga era spre strada.. in fine desi nu am crezut ca se mai face baietii de la spalatoprie au dat cu un polish, cu ceara, au manarit-o si poti jura ca nu a fost atinsa, desi avea o julitura mare alba...cred ca era vopseaua aluia..si desi zgarieturile erau adanci ca se simteau la deget..mi-au intins vopseaua buine, nu se mai simte nimic. Daca il prindeam pe magarul respectiv cred ca il dadeam cu capul de trotuar. La alimentare am ceva probleme...am alimentat de 2 ori pana acum si de ambele dati in cele mai multe pozitii se scurge motorina pe undeva pe sub, picura, se prelinge pe la roata din spate...cand vin aia de la benzinarie mereu ii gasesc pozitii in care nu mai curge. E primul meu ford, cu alte masini nu am avut asemenea probleme. Va e cunoscuta faza? Apoi, am facut vreo 860 km cu ea la mare dus intors si slanic prahova dus intors..afara imi arata consumul mediu 5,5 la 120km/h cu viteza a 5-a...i-am dat a 6-a la 115-120 si baraie ca e subturata....mai repede nu am mers ca asa mi s-a recomandat de dealer...maxim 110 in primii 1500km..si mai mult de 2500-3000 ture nu i-am dat dar mediu cam la 2500 schimb viteza ca iara asa mi-a recomandat dealerul pentru primii 1500 km. In oras in schimb e criminala...undeva intre 13,2 si 27% de mi -au iesit ochii ca la melc si am resetat comp ala de cateva ori...s-a stabilizat undeva la 13-14% in oras. E groaznic de mult. In fine Bucuresti -Mamaia-Bucuresti-Slanic Prahova-Bucuresti+cateva drumuri in bucuresti in total cam 885km i-am facut cu un plin de benzina (rezervorul are 70l)...totusi 13-14% in oras mi se pare muuuult. Ma gandesc ca pana s-o lasa motorul.

Iata si niste poze cu fiorosa asta






cum stai ci consumul pana la urma ? s-a mai "asezat" un pic ?

Ma intreb cat o consuma un 2.0l pe Benzina in oras, 15-18 l ? cam mult chiar si pentru un mine ... :D
gsc
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 24 Feb 2007, 23:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde VIPER » 16 Aug 2007, 15:16

Nu cred ca va lua asa mult... Am avut Espero 1.8 si imi lua maxim 15 in oras... Si e tehnologie super veche...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Mesajde gsc » 16 Aug 2007, 15:23

$1 scrie:$2u cred ca va lua asa mult... Am avut Espero 1.8 si imi lua maxim 15 in oras... Si e tehnologie super veche...


Mda... sunt tare curios ce zice axel de consum ...
gsc
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 24 Feb 2007, 23:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde Darth-Claudiu » 16 Aug 2007, 15:46

Gagicile cum se uita la ea pe strada? :)
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Mesajde gsc » 16 Aug 2007, 16:13

$1 scrie:$2agicile cum se uita la ea pe strada? :)


Si zii asa claudiule ....
"Nimeni nu moare virgin...viata i-o trage fiecaruia cel putin o data!"

Frate ce "sumbru" suna .... :D
gsc
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 24 Feb 2007, 23:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde Darth-Claudiu » 17 Aug 2007, 11:10

Si zii asa claudiule ....
"Nimeni nu moare virgin...viata i-o trage fiecaruia cel putin o data!"

Frate ce "sumbru" suna .... :D[/quote]

Din pacate asa e :( ! Cu timpul...vorba se adevereste...doar ca d-aia s-au inventat masinile ca sa aiba si barbatii niscaiva satisfactii in viata :)
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Mesajde Darth-Claudiu » 17 Aug 2007, 11:11

Si zii asa claudiule ....
"Nimeni nu moare virgin...viata i-o trage fiecaruia cel putin o data!"

Frate ce "sumbru" suna .... :D[/quote]

Din pacate asa e :( ! Cu timpul...vorba se adevereste...doar ca d-aia s-au inventat masinile ca sa aiba si barbatii niscaiva satisfactii in viata :)
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Mesajde tiby120 » 19 Aug 2007, 16:47

$1 scrie:$2alut! sa bagi rapid poze cum o iei :D e o super masina, si va fii peste passat!!sper sa aiba pret bun la anu la SH. Numai bine si s-o stapanesti fericit!!

oricum daca intrebati multi posesori de ford mondeo mk3 care au condus si un passat o sa va spuna ca este peste passat deci nu vad dece mk4 nu ar fi peste noul passat ( la asta te refereai nu) cand vechiul era peste penultimul model passat. oricum ford are mult mai multe dotari in plus fata de passat la un pret mult mai mic. si nu accept ideea ca" da frate da e passat" da frate e passat dar nu se merita sa dai cu 2000 de Euro in plus ca sa-ti iei un passat cu aceleasi dotari care le aveam eu pe mondeo care l-am vandut. am dreptate?
drive a ford. you will feel the diference http://pauntiberiu.weblog.ro intra aici si vezi cum sa-ti iei masina de afara!
tiby120
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 03 Aug 2007, 17:24
Localitate: bucuresti

Mesajde ffocus » 20 Aug 2007, 21:28

da frate ai dreptate!

da e passat totusi :lol:
Magnum Grey 2006 Mondeo TDCI / 115cp
225x40x18" / -30 mm Eibach
Avatar utilizator
ffocus
Member
 
Mesaje: 458
Membru din: 03 Mai 2005, 14:02
Localitate: 44°24'49"/26°05'48"
Maşina: 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 115cp
VIN: WFO4XXGBB45E13841

Mesajde razvan_florin88 » 23 Aug 2007, 02:32

cei care comentau de ce am zis eu despre motorul de 2.2l 155 cai....s-a apropiat macar unul dintre voi de un mondeo cu un asemenea motor? cand o sa conduceti un mondeo echipat cu acest motor macar 100km atunci sa va dati cu parerea..pana atunci ramaneti uimiti de NOUL MONDEO si de capota lui magica...in afara de preturi noi si mai mari si un cur mai marit nu vad cu ce este NOU acest NOU mondeo..vechiul mk3 este cel la care se gandesc multi cand aud mondeo. va salut!
razvan_florin88
Incepator
 
Mesaje: 18
Membru din: 20 Mai 2007, 20:41

Mesajde zeus_anoxia » 23 Aug 2007, 03:03

Ciuda, ciuda, mamaliga cruda!!

Parerea mea...
2007 Ford Mondeo, TitaniumX, sedan (4uşi) 2.0TDCi 140CP, Stardust Silver Metalic.
2007 Ford Transit Connect, Base, SWB Van (5uşi) 1.8TDCi 90CP, Diamond White.
zeus_anoxia
Ford Freak
 
Mesaje: 145
Membru din: 28 Iul 2007, 17:23
Localitate: Iasi

Mesajde razvan_florin88 » 23 Aug 2007, 16:51

zeus anoxia ai cumva un mondeo titanium x ca in semnatura?
razvan_florin88
Incepator
 
Mesaje: 18
Membru din: 20 Mai 2007, 20:41

Mesajde razvan_florin88 » 23 Aug 2007, 17:06

am citit acum topicul tau..36.000euro pentru un ford mondeo fie el si titanium x cu toate dotarile...masina frumoasa si bine echipata, dar ceea de care ziceam eu a costat doar 25000euro...cu restul de 11.000 poti cumpara din germania inca un mondeo destul de bine echipat, iar cu 36.000euro ce sa zic..sunt atatea optiuni incat decat un fan convins al ford ar alege mondeo imediat...oricum felicitari pt achizitie si sa te bucuri de ea fara probleme..salut
razvan_florin88
Incepator
 
Mesaje: 18
Membru din: 20 Mai 2007, 20:41

Mesajde VIPER » 23 Aug 2007, 17:45

Oare aia pe care o iei tu din Germania are garantie 4 ani? Pe unii ii intereseaza, si inca foarte tare, acest aspect. Pentru care, desigur, platesti!
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Mesajde zeus_anoxia » 23 Aug 2007, 21:12

N-are rost sa incep iar sa enumar motivele pt care am ales FORD si avantajele prezente la o masina noua fata de una SH care nu stii la cine a fost si ce a facut ala cu ea...

Tot in aceeasi idee as fi putut sa-mi iau 4 Dacii Logan MPV ca sa le schimb mai des, singura problema este ca nu-mi trebuie 4 masini, nici 2, una imi ajunge... una si buna... si nu-mi trebuie nici motor de 500 de cai ca imi puteam lua un Mitsubishi Lancer EVO IX (mai pune-am niste banuti) care are 280 de cai... dar cu cat este masina mai puternica cu atat te tenteaza sa o calci iar la noi in tara chiar nu ai unde sa faci curse si raliuri...

Dar hai sa terminam cu offtopic-ul...
2007 Ford Mondeo, TitaniumX, sedan (4uşi) 2.0TDCi 140CP, Stardust Silver Metalic.
2007 Ford Transit Connect, Base, SWB Van (5uşi) 1.8TDCi 90CP, Diamond White.
zeus_anoxia
Ford Freak
 
Mesaje: 145
Membru din: 28 Iul 2007, 17:23
Localitate: Iasi

Mesajde razvan_florin88 » 24 Aug 2007, 01:48

imi cer scuze daca ai considerat cele zise de mine jigniri...tot ce am zis este ca pretul pentru un mondeo cu motorul de 140cai si "imbracat" decent cu cateva dotari, in comparatie cu cel al modelului echipat cu motorul de 155cai (ambele masini titanium) este destul de mare si, parerea mea, nejustificat. si eu sunt de parere ca 150-180 de cai sunt mai mult de ajuns pentru o masina, in conditiile oferite de guvernul tarii noastre mult iubite..dar noul mondeo are pretul pe care il are doar pentru ca este nou, in rest nu vad cat de special este..oricum felicitari pt achizitie si tie si celui care a deschis acest topic..va salut!
razvan_florin88
Incepator
 
Mesaje: 18
Membru din: 20 Mai 2007, 20:41

Mesajde Mihai L » 24 Aug 2007, 09:33

Eu zic ca sunt diferente...
1) este un model complet nou, nu doar un facelift. Asta inseamna alt sasiu, alta constructie, comportare mai buna in caz de accident, etc (la proiectare au folosit datele acumulate din experientele precedente)
2) fiind o masina din clasa de sus dotarile standard sunt mai multe decat la modelul vechi (oricum in general se merge asa, dar la un model mai mic le dau mai cu zgarcenie ca sa scoata un pret mic)
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde razvan_florin88 » 26 Aug 2007, 18:06

pentru viper: garantia de 4 ani este, sau cel putin era pt mk3, un pic mincinoasa. este ca la un magazin unde se spune ca sunt reduceri de pana la 70%. asa si cu garantia de 4ani. Nu toate componentele au 4 ani garantie, de fapt cele importante, motorul, cutia de viteze parca aveau maxim 2 ani din cate tin eu minte. sper ca la noul mondeo garantia de 4 ani este pentru toata masina. garantia adevarata este la kia: 7ani. o zi buna tuturor!
razvan_florin88
Incepator
 
Mesaje: 18
Membru din: 20 Mai 2007, 20:41

Mesajde danmatyas » 27 Aug 2007, 03:16

si hyundai are 7 ani, dar doar pe motor (fara anexe) si cutie de viteze. Deci nu e nici la altii pe toata masina..a! 7 ani in limita a 150 000km.
VW Passat Sportline 2.0 tdi
Avatar utilizator
danmatyas
1nsane Member
 
Mesaje: 2736
Membru din: 28 Oct 2005, 01:26
Localitate: cluj-napoca
Maşina: VW Passat 2.0 TDI-140 CP Sportline Variant

CONSUM

Mesajde axel114 » 07 Sep 2007, 00:24

Ma intreba cineva de 'asezat motorul'. Mda, sa zicem, tot nu sunt multumit..Am ajuns la 3000 si un pic cu ea. Afara continua sa manance cat un tico. de la 5,6-5,7 la 110 pana aprape de 8% la 180km/h cu cat am alergat cel mai tare. In oras insa, din pacate fie am ghinion sa prind cele mai nenorocite ambuteiaje, fie ca nu s-a lasat cum trebe..acum ca s-a mai racit vremea...la o viteza me die de 20-25km/h fara aer conditionat am scos un 9,8%. Dupa ce a dat iar soarele si au mai trecut ploile am porrnit iarasi A/Cu' si se duce in 10,5%. Este mult prea mult pentru mine, si nici nu sunt tipul care sa conduca sportiv...nici nu as avea unde, numai gropi si ambuteiaje. Rar cand prind cu ea 60km/h in oras, enorm de rar. In bucuresti merg numai cu a 2-a si a 3-a. Bineinteles frana la fiecare 50m stat la stp 2 minute, intersectie blocata , inca 5m , inca 2 min de stat alti 3m un sprint de 2 min, un slalom de 1 minut, stop, 2min pauza, alt ambuteiaj, caldura mare AC pornit...10,5%. Fac plinul cam des si se simte la buzunar...un plin ma duce la 240 lei noi. Sper sa se mai lase. In rest, se comporta impecabil, frane prompte, am ratat pe putin 10 accidente la milimetru fie din cauza mea fie idioti care se baga aiurea. Franele tin impecabil, masina se opreste fara efort, directia se supune orbeste, are reactii super prompte. Dupa ce te obisnuiesti pe ea si mergi cu un logan...parca ala nu are oglinzi frate, par minuscule oglinzile de logan dupa...mi se parea ca nici nu pot vedea in ele :) Doar la oglinzi m-am hazardat la o comparatie...in rest nu am ce anume sa compar :) Aviz rautaciosilor care acuza tendinta de comparare a orice cu logan ..da? m-am referit doar la oglinzi :)
NEW MONDEO Sedan 1,8 TDCI 125 CP
Dotare 'Ambiente'.
Avatar utilizator
axel114
Incepator
 
Mesaje: 69
Membru din: 13 Iul 2007, 19:59
Localitate: Bucuresti

Mesajde dragos » 07 Sep 2007, 13:24

Stai linistit ca aici nu sunt rautaciosi din astia.Doar daca intri pe Dacia.ro si spui asta te maninca de viu ...dar asa nici o problema caci noua ne plac fordurile nu loganurile.. :D
"Toti vor sa ajunga in rai...dar nimeni nu vrea sa moara...."-EU

Mondeo MK4-HATCHBACK-TREND-1.8TDCi 125CP /5-door/R17" Y-spoke /TANGO RED colour.
Ex.-MK2-97' 1.8/120CP
Avatar utilizator
dragos
Gold Member
 
Mesaje: 597
Membru din: 02 Mar 2007, 12:30
Localitate: Ploiesti...sa Traiesti...!
Maşina: New Mondeo 2008 TDCi hatchback 1800cc 125CP Trend+Optiuni
VIN: WF0EXXGBBE7P85265

Mesajde dragos » 07 Sep 2007, 15:10

axel ,mai pe la mijlocul topicului cereai mai multe sfaturi despre cum se conduce un diesel.Si la mine e primul diesel asa ca si eu culeg astfel de informatii.Am gasit ceva pe net pe site-ul- turatii.ro- intitulat "cum conducem daca avem un motor diesel" si e explicat mura-n gura.Din pacate nu stiu sa dau link-uri asa ca sa-mi fie iertat-a o sa pun toata pagina:



Cum conducem daca motorul e diesel?

Exista discutii numeroase pe aceasta tema, a modului de exploatare a motorului diesel in traficul real, cu adevaruri si bineintelescu folclor, asa ca o sa incercam sa reglementam putin aceste idei,pentru ca oricine foloseste un automobil cu motor diesel sa o faca asacum trebuie. Si probabil o sa scapam de multe aberatii care se aud,cum ca motorul diesel, mai ales cel cu turbo, ar fi mai putin fiabil, ca turatiile ridicate dauneaza, ca iarna nu porneste si asa mai departe...Vom aseza motorul diesel la locul lui firesc, in galeria marilor realizariale tehnicii moderne si vom explica avantajele si dezavantajele sale, precum si felul in care trebuie tratat pe perioada vietii sale, pentru a oferi randament si satisfactii maxime utilizatorului.Diferentele esentiale in exploatarea unui motor diesel fata de un propulsor similar, dar alimentat cubenzina, apar din constructia si principiile de functionare diferite. Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.
Dieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie desupraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si legendele care apar, caatunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari.
In general, un motor diesel modern common-rail are printre principalele componente o pompa deinjectie de inalta presiune, injectoare, bujii incandescente, un intercooler si o turbina, precum si diversi senzori, ingenios "aranjati" in jurul blocului motor. Fara indoiala, majoritatea sunt piese de inalta tehnicitate, asadar sunt scumpe... Pompa de injectie apare si la motorul pe benzina, dupa cum unele propulsoare cu aprindere prin scanteie pot fi si supraalimentate cu turbo. Asemanarile se opresc insa aici...
Ce inseamna o exploatare rationala a motorului diesel? Foarte succint insemna o pornire si o folosire normala, o intretinere regulata si conforma cu manualul de service, precum si o oprire corecta.Respectarea unor reguli simple de utilizare a unui motor diesel, in functie de anotimpurile anului, ducela o viata lunga si lipsita de griji a acestuia si implicit a proprietarului masinii respective.

Pornirea

Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornire a motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa carese poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel:bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor.
Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare.
Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completaa motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti sifolosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.
Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual,temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cucaracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0,timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

Exploatarea

Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul demers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel demotor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia decuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importantela nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).
Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscutintre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aerdecat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie.
Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.
Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"...
Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva.
Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor (la 1,7l CDTI Opel cu turatia maxima de 5200 rpm folosesc uzual schimbari ale treptelor la peste 4000 rpm si turatii de mers continuu de 3500-4000 in orice treapta - evit in treapta I).


Oprirea motorului

Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel.Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu opriti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.
Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult...

Intretinere

Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid.
Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari.
Nu este de neglijat nici calitatea motorinei folosite: practici ca cele uzuale pe la noi, adica folosirea motorinei cumparate de pe la diversi soferi de camion sau de prin statii de combustibil anonime, poate avea efecte neasteptat de proaste pentru motorul diesel. Alimentati cu motorina buna, adecvata sezonului, chiar daca este usor mai scumpa: cativa euro economisiti nu justifica reparatii de mii de euro la motor...



Edit later:

Multam mult axel inca o data pentru informatiile date pe celalalt topic si sper sa-t fie si tie util informatiile de mai sus.Bafta
"Toti vor sa ajunga in rai...dar nimeni nu vrea sa moara...."-EU

Mondeo MK4-HATCHBACK-TREND-1.8TDCi 125CP /5-door/R17" Y-spoke /TANGO RED colour.
Ex.-MK2-97' 1.8/120CP
Avatar utilizator
dragos
Gold Member
 
Mesaje: 597
Membru din: 02 Mar 2007, 12:30
Localitate: Ploiesti...sa Traiesti...!
Maşina: New Mondeo 2008 TDCi hatchback 1800cc 125CP Trend+Optiuni
VIN: WF0EXXGBBE7P85265

Mesajde axel114 » 14 Sep 2007, 00:06

da, au fost utile...am mai cerut si eu ponturi de la mecanicul de la service dupa controlul care l-am facut la 3100km. A zis ca ma sfatuieste ca la pornire sa nu plec imediat de pe loc chiar daca e vara si sa las 1 min motorul sa mearga asa si cand presc sa-l las vreo 3 min inainte. In rest masina nu avea nimic, nu a completat nimic ulei lichide nimic la ea, a zis ca e in perfecta stare, a mesterit ceva la un stalp in interior unde idiotii de la alarma nu il inchisesera bine...in rest nu-s probleme dupa primii 3200km impliniti azi :)
NEW MONDEO Sedan 1,8 TDCI 125 CP
Dotare 'Ambiente'.
Avatar utilizator
axel114
Incepator
 
Mesaje: 69
Membru din: 13 Iul 2007, 19:59
Localitate: Bucuresti

Mesajde dragos » 14 Sep 2007, 21:58

Zi-mi si mie te rog ce-i cu controlul asta la 3100Km .Mi se pare o cifra cam aiurea.Ma intereseaza care e urmatoarea revizie la tine si dupa aia din citi in citi Km.Oricum zi-mi si mie cit costa revizia asta si daca stii cit vor costa urmatoarele.Mie dealerul mi-a spus o cifra dar vreau sa vad daca "bate" cu a ta.In rest vesti bune la tine cu masinuta...bravo..Bafta
"Toti vor sa ajunga in rai...dar nimeni nu vrea sa moara...."-EU

Mondeo MK4-HATCHBACK-TREND-1.8TDCi 125CP /5-door/R17" Y-spoke /TANGO RED colour.
Ex.-MK2-97' 1.8/120CP
Avatar utilizator
dragos
Gold Member
 
Mesaje: 597
Membru din: 02 Mar 2007, 12:30
Localitate: Ploiesti...sa Traiesti...!
Maşina: New Mondeo 2008 TDCi hatchback 1800cc 125CP Trend+Optiuni
VIN: WF0EXXGBBE7P85265

Mesajde Burebistaaa » 15 Sep 2007, 00:36

cred caz a facut revizia de 2500....

s-o stapanesti sanatos...si fara incidente....
Avatar utilizator
Burebistaaa
Gold Member
 
Mesaje: 582
Membru din: 24 Aug 2007, 19:55
Localitate: Bucuresti

Mesajde _SAM » 16 Sep 2007, 22:01

$1 scrie:$2xel ,mai pe la mijlocul topicului cereai mai multe sfaturi despre cum se conduce un diesel[...]

despre cum sa conduci un motor pe benzina ai gasit? :D
if speed scares you, use windows
Ford Focus II 1.4, Sedan, Panther Black, Trend Style
Avatar utilizator
_SAM
Incepator
 
Mesaje: 64
Membru din: 23 Iul 2007, 22:09
Localitate: Iasi

Mesajde dragos » 16 Sep 2007, 22:16

Pe bune daca vorbesti serios _SAM ...gasim si pe benzina.Bafta
"Toti vor sa ajunga in rai...dar nimeni nu vrea sa moara...."-EU

Mondeo MK4-HATCHBACK-TREND-1.8TDCi 125CP /5-door/R17" Y-spoke /TANGO RED colour.
Ex.-MK2-97' 1.8/120CP
Avatar utilizator
dragos
Gold Member
 
Mesaje: 597
Membru din: 02 Mar 2007, 12:30
Localitate: Ploiesti...sa Traiesti...!
Maşina: New Mondeo 2008 TDCi hatchback 1800cc 125CP Trend+Optiuni
VIN: WF0EXXGBBE7P85265

Mesajde Mihai L » 16 Sep 2007, 22:25

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2xel ,mai pe la mijlocul topicului cereai mai multe sfaturi despre cum se conduce un diesel[...]

despre cum sa conduci un motor pe benzina ai gasit? :D


Pai simplu, inlocuiesti diesel cu benzina in acel topic... :lol: :lol: :lol:
La benzina este mai simplu, ii dai talpa si gata. :)
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde dragos » 17 Sep 2007, 15:04

@Mihai L


Asa e la benzina era parfum.Poti sa pleci si cu 6000 ture dupa loc ,singura problema sunt caiciucurile care se tocesc si motorul care suge cam multa benzina .Desii pornirea se face in acelasi mod cu diesel-ul...adica se tine apasat ambreajul la rotirea cheii in contact.In rest vorba ta ...talpa si gata :)
"Toti vor sa ajunga in rai...dar nimeni nu vrea sa moara...."-EU

Mondeo MK4-HATCHBACK-TREND-1.8TDCi 125CP /5-door/R17" Y-spoke /TANGO RED colour.
Ex.-MK2-97' 1.8/120CP
Avatar utilizator
dragos
Gold Member
 
Mesaje: 597
Membru din: 02 Mar 2007, 12:30
Localitate: Ploiesti...sa Traiesti...!
Maşina: New Mondeo 2008 TDCi hatchback 1800cc 125CP Trend+Optiuni
VIN: WF0EXXGBBE7P85265

Mesajde alexandrusavu » 18 Sep 2007, 23:59

Scuzați-mi ignoranța dar ce se întâmplă cu o mașină dacă nu pornesc cu ambreiajul :)?
Să știu ce o să pățească symbolul meu pe care-l pornesc doar din cheie de când îl am.

Scuzați offtopicul.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login