Seria DIY continua. Dupa ce am activat pilotul automat si am schimbat volanul ST cu cel ce are cruise control, am facut refill cu aditiv DPF, am spalat injectoarele cu o super instalatie hand made la Fiesta si Focus a venit timpul sa va prezint noua realizare.
Spalarea filtru de particule (DPF) la Ford Focus 2.0
Multumesc pentru ajutor colegilor : paulica, bunick, adorian ce au contribuit la documentare.
Date : Ford spune ca inlocuirea acestuia se face la 120 000 km si culmea impreuna cu toata galeria cind filtrul de demonteaza ca piese separata iar in UK si Germania se vinde cu 300 - 350 euro pe noi ne taxeaza cu 7 000 ron.
Masina mea a ajuns la 216 300 km si am decis sa spal filtrul nu pentru ca ar fi infundat ci pentru ca dupa 6 ani am considerat ca este oportun sa fac aceasta operatie.
Asta nu inseamna ca dupa spalare (valabil si daca va regenerati filtrul din IDS) ca puteti merge subturat. Personal folosesc Focusul cam 80 % in regim de Autostrada Bucuresti Constanta sau Bucuresti Cernavoda

De exemplu pentru a pregati spalarea filtrului DPF luni am mers de la Drajna pina la Cernavoda (aproximativ 60 km) cu 3600 rpm.
Pregatirea operatiei.
Demontare filtru DPF vezi poza DIY DPF 2. Timp de lucru montat demontat maxim 40 minute. Recomand sa mergeti cu motorul incalzit pentru a se scoate mai usor piulitele.
Cost manopera 20 ron.
Spalare filtru. Am inceput cu furtunul la presiune normal dinspre iesire spre intrare si mai apoi invers. Am folosit la spalare o combinatie intre
Farmec Triumf si
Degresant Forte cu precizarea ca am folosit 2 bidoane de 3 litri Trumf 18 ron bidonul si 1 bidon de 5 litri degresant 50 ron bidonul.
Pentru ca filtrul nu era infundat am decis sa il las la inmuiat 30-40 de minute dupa care l-am spalat cu jet pe ambele sensuri pina cind a iesit doar apa curata.
Recomand ca la spalare sa tineti filtrul vertical.
Dupa spalare l-am lasat 5-10 minute sa se scurga.
Timp de lucru 60 de minute.
Cost spalare 10 ron.
Uscare faza 1Am mers cu el la o vulcanizare unde baietii au dat cu aer pe ambele sensuri aproximativ 20 de minute pina nu a mai iesit apa din el.
Timp de lucru 20 de minute.
Cost 10 ron.
Uscare faza 2 poate si ce mai importantaAm dus filtrul la un punct termic unde l-am pus peste noapte in pozitie verticala intre 3 tevi ce transportau agent termic la 98 grade. Dimineata a trebuit sa imi pun minusile pentru a lua filtrul de acolo.
Timp de lucru 12 ore.
Cost 10 ron.
Montare filtru DPFOperatiunea ce mai simpla. Filtrul fiind complet uscat nici macar nu a scos masina fum alb pe teava. ZERO erori la pornire.
Concluzii : avand in vedere ca un refill cu aditiv costa la Transatlantis 33 lei iar spalarea unui filtru maxim 150 solutia de curatat inclusa in pret recomanda la 50 000 - 60 000 km refill aditiv si spalare filtru dpf.
Daca filtrul este super infundat - colmatat sau cum vrea fiecare sa ii spuna recomanda sa demontati filtrul vineri sau simbata seara sa il lasati la inmuiat 12-24 ore si sa il montati luni dupa o uscare in conditii similare.
V-am atasat si poze in sistem before after cu intrarea si iesirea filtrului DPF pentru a face comparatie.
Senzorul de temperatura marcat si in fotografie nu a patit nimic la spalat dar am protejat cablul si mufa cum se poate observa.
Spor la treaba.