ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Laptop cu invertor

08 Iun 2012, 14:25

Buna ziua,

Voi fi plecat cam 2 saptamani prin tara si nu voi avea unde sa-mi incarc laptopul in unele zile (va trebui sa lucrez 5-6 h / zi .. acum bateria tine cam 1h).

Ma gandeam sa-mi cumpar asa ceva : http://www.emag.ro/invertoare-auto/inve ... --p2069030

Pe incarcatorul de la laptop scrie :
INPUT : 100-240 V, 1.5A
OUTPUT : 19V, 4.74A

Este ok? Nu as vrea sa nu mai pot sa pornesc masina.

Multumesc anticipat

,toate cele bune

Sorin

Re: Laptop cu invertor

08 Iun 2012, 15:02

In primul rand, cauta totusi un alimentator de laptop care sa mearga direct de la 12V la 19V / 5A, sa sari peste etapa cu invertorul 12V - 220V, va fi o solutie mai fiabila si mai eficienta. Vezi si pe adelaida.ro

In al doilea rand, e mult mai sigur sa fie motorul pornit cand iti incarci laptopul, ca sa nu ai surprize cu pornirea masinii.

Re: Laptop cu invertor

08 Iun 2012, 15:08

Da, vezi ca invertorul omoara bateria rapid. Am un prieten patit. Chiar ma batea si pe mine gandul sa imi iau un invertor sa il am in masina ca nu se stie niciodata cum ai nevoie de el.

Re: Laptop cu invertor

08 Iun 2012, 15:40

Am vazut prin Kaufland ceva in genul asta la parale mai putine (69.99 sau 79.99 ron); inca a fost o perioada cu ceva lichidari de stocuri cand au avut la 45 RON si pe urma la 30 RON (de 150 W) - mi-am cumparat si m-am jucat cu ele, si am avut placuta surpriza sa constat ca nu au un consum propriu semnificativ (adica: daca alimentez un bec de 220V/60W prin invertor, consumul din baterie este de cca 60W, nu 70-80-120, cum obisnuiau convertoarele artizanale, cu transformator cu tole), si ca functioneaza foarte bine protectia interna (la tensiune minima, ca aia e cea mai importanta in cazul care ne preocupa pe toti, si anume pornirea masinii) - daca stiu ca se opreste singur cand scade tensiunea, nu-mi mai fac probleme prea multe.

$1 scrie:$2NPUT : 100-240 V, 1.5A
OUTPUT : 19V, 4.74A

Este ok? Nu as vrea sa nu mai pot sa pornesc masina.

Ar trebui sa faci o masuratoare, sa vezi cat suge alimentatorul laptopului (si in gol, cand il bagi in priza fara sa fie conectat la laptop, dar si in sarcina maxima) - probabil ca 1.5 A haleste doar cand e alimentat la tensiunea minima acceptata. Inverorul despre care intrebi zice ca suporta doar 100W la iesire.

Pentru anticiparea descarcarii bateriei masinii, se poate folosi analogia urmatoare: doua becuri obisnuite (faza scurta sau lunga) consuma aproximativ 90-110 W - cat iti permiti sa stai cu farurile aprinse fara sa te temi ca n-o sa mai poti porni? tot pe-acolo iese si consumul laptopului din incarcator (19V x 4.74A = 90W)

Oricum ar fi, un invertor nu prea ar trebui sa lipseasca din masina.

Pe de alta parte, e destul de neeconomic sa stai cu motorul pornit o ora (sau doua-trei, cat dureaza incarcarea) doar pentru a incarca laptopul - ideal ar fi sa corelezi drumurile (functionarea normala a motorului) cu incarcatul, ca altfel consumi si poluezi mult prea mult.

PS (pentru Daniel si alti eventuali electronisti):
Eu m-am mai gandit sa construiesc o protectie simpla: alimentez consumatorul energofag printr-un prelungitor de mufa de bricheta, care sa intercaleze pe (+) contactul unui releu obisnuit, care sa fie, la randul lui, comandat de un releut minuscul, care sesizeaza scaderea tensiunii si sa intrerupa alimentarea releului principal, deci implicit pe a consumatorului; tehnic, releul cel mic ar trebui sa mearga la o tensiune de 1-2V, si bobina lui sa fie inseriata cu o dioda zenner de 9-11V (valorile sunt doar estimate, rezultatul optim obtinandu-se din probe); un asemenea releu ori se cumpara, ori se modifica unul existent - un releu REED de 12 sau 24 volti (se gasesc in orice magazin de componente).
Cand scade tensiunea pe alimentare (si aici se includ, ca "ajutoare") caderile de tensiune de pe conexiuni, in special mufa de bricheta, releul mic nu mai are cu ce sa se excite (de aceea am zis de bobina alimentata doar cu un segment mititel din tensiunea de alimentare, ca sa sesizeze bine variatia), asa ca se relaxeaza, intrerupand alimentarea releului principal, care la randul lui intrerupe alimentarea consumatorului; consumul propriu al montajului de protectie ar trebui sa fie de vreun watt sau pe acolo, asa ca n-ar conta prea mult pe langa suta invertorului, iar daca mai punem si o piuitoare care sa atraga atentia asupra situatiei, ar putea sa iasa un lucrusor bun si de incredere.

Daca se mai arata cineva interesat, o sa postez rezultatele (detaliate) experimentului de care am de gand sa ma apuc.

Re: Laptop cu invertor

08 Iun 2012, 16:41

http://www.goldmine-elec-products.com/p ... ber=A10088
Mai cauta pe google "low battery relay", "low battery cut-off relay", "low battery indicator".

Eu personal nu sunt foarte optimist in ce priveste obtinerea unui releu care sa functioneze ferm la 2V. Releul o sa aiba si un histerezis ciudat si dificil de controlat. De asmenea, dioda Zener are si ceva sensibilitate termica si nu cred ca este o solutie foarte potrivita pentru aceasta aplicatie.

Re: Laptop cu invertor

08 Iun 2012, 16:53

$1 scrie:$2ai cauta pe google

Nu de cautare era vorba (si apoi, ce mi-ai dat tu acolo nu poate fi folosit direct cu invertorul sau lada frigorifica, ci tot intr-un montaj care trebuie 1 - conceput, 2 - executat si 3 - testat, calibrat; abia dupa aceea folosit cu incredere).
$1 scrie:$2u personal nu sunt foarte optimist in ce priveste obtinerea unui releu care sa functioneze ferm la 2V. Releul o sa aiba si un histerezis ciudat si dificil de controlat.

Pai de aia am si zis de releu care sa mearga la tensiune mica - daca era un releu de 12V, zicam ca da, anclanseaza la 10V si declanseaza la 4-5V sau chiar mai jos; dar daca el e de 1-2V, oricat s-ar stradui si oricat i-ar tine palma si deriva termica a diodei, tot o sa fie constrans sa functioneze bine in acea zona restransa de vreo jumatate de volt, cat i-as lasa eu spatiu de zburdat.

Dar nah, nu-i decat o idee pe care am de gand s-o pun in practica, nu un motiv de razboi pe forum.

Re: Laptop cu invertor

08 Iun 2012, 17:00

Multumesc mult de tot de raspunsuri :)

@temir ... in mers .. cam cat timp ar lua unei baterii de masina sa se incarce la parametrii normali?
Intreb pentru ca mi-a venit o alta idee pentru extra siguranta ... eu am cumparat masina in martie si vanzatorul mi-a spus ca el nu a schimbat bateria (si masina a fost cumparata de el in 2009) .. deci are minim 3 ani. M-am uitat si pe net si o baterie noua de 55AH e cam 300 lei.

Avand in vedere consumul maxim al laptop-ului : 4.74A si bateria de 55AH .. sa inteleg ca ar tine peste 10 ore un laptop? Sau calculez gresit?

PS : Am cautat si un alimentator direct (fara 12V-220V-19V) si am gasit asta : http://www.adelaida.ro/alimentator-lapt ... 5-24v.html .. dar imi e totusi putin frica sa bag asa ceva direct in laptop ...
Ce mi-a placut la invertorul de pe emag e ... "Decuplare automata de la baterie in caz de voltaj redus".

Re: Laptop cu invertor

08 Iun 2012, 20:26

eu am un invertor 12-220v (pt. consumatoare de max. 150w) pe care l-am folosit de cateva ori pt. a alimenta un bec cu incandescenta de 100w. cica are protectia de care s-a vorbit mai sus (daca acumulatorul masinii se "inmoaie", invertorul se opreste). sigur e ca am tinut becu' aprins si peste 3 ore fara sa pornesc motorul si nu am avut nici o problema la pornire, nu am simtit nici o diferenta fata de alte porniri.

tind sa cred ca sistemul de protectie e ok fiindca am trecut printr-o intamplare ce m-a facut sa observ anumite lucruri: din greseala am calcat stecherul invertorului si l-am distrus. dupa injuraturile de rigoare, avand nevoie urgenta de invertor am inlocuit stecherul cu altul de la o lanterna de masina. initial invertorul a functionat ok cam 5 min., apoi ledul invertorului s-a facut din verde-n galben si dupa cateva secunde becul s-a stins. dupa alte cateva secunde s-a stins si ledul invertorului. stecherul se incalzise atat de tare incat s-a topit si siguranta interioara (preluata din stecherul original) s-a deplasat si nu mai facea contact... dupa inlocuirea stecherului cu unul potrivit pt. un amperaj mai mare toate sunt bune si frumoase. mentionez ca am baterie auto de 42-44 Ah (nu mai stiu precis).

bafta!
Răspunde