Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford

Reguli forum

Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati regulamentul sau acest topic.
Subiect închis

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

24 Iun 2012, 23:09

Domnu Gabi , am un focus 2 din 2005 si la trecerea peste denivelari se aude un cloncanit cred de la caseta de directie si cand sunt pe loc cu motoru oprit si misc de volan stanga-dreapta tot asa se aude o bataie . Mentionez ca servo merge bine , nu pierde lichid. Ce poate fi , joc in dantura ? Uzura cremaliera sau pinion ? Numai bine

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

25 Iun 2012, 09:53

Am si eu o intrebare: ce se intampla daca se circula cu un nivel mai scazut de ulei in cutie?
Am constatat o scurgere de ulei pe la simeringul planetarei scurte, in sensul ca este murdara cutia de ulei in acea zona, dar in parcare nu am vazut niciodata pete de ulei. Uneori am senzatia ca imi intra mai greu in treapta 1 si 2. Am circulat 4000km cu masina si nu am simtit nici o inrautatire.
Am un Focus 2 1.6 benzina din 2009 cu 69000km.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

25 Iun 2012, 12:48

Salut,

E o intrebare la care raspunsul depinde de cantitatea de ulei lipsa,daca lipseste sa zicem 100-200 ml nu este asa o mare problema dar de la 500 ml in sus piesele in miscare nu se mai lubrefiaza la capacitatea necesara mai ales in considerentul in care acest timp de cutie se unge prin balbotaj ca la orice cutie clasica.
Ca o paranteza,englezul a facut de exemplu la o generatie de Rover prin 1984 pompa de ulei la cutiile manuale si am fost unul dintre fericitii posesori la asa ceva. :D
Cam asa arata si au fost masini de politie in Olanda :
FiÅŸiere ataÅŸate
Rover.jpg
Rover.jpg (11.15 KiB) Vizualizat de 4906 ori

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

25 Iun 2012, 13:07

$1 scrie:$2m si eu o intrebare: ce se intampla daca se circula cu un nivel mai scazut de ulei in cutie?
Am constatat o scurgere de ulei pe la simeringul planetarei scurte, in sensul ca este murdara cutia de ulei in acea zona, dar in parcare nu am vazut niciodata pete de ulei. Uneori am senzatia ca imi intra mai greu in treapta 1 si 2. Am circulat 4000km cu masina si nu am simtit nici o inrautatire.
Am un Focus 2 1.6 benzina din 2009 cu 69000km.


pai de ce nu mergi la un service sa verifici cat lipseste? sau o poti face tu daca ai habar de mecanica
prima care are de suferit in cazul lipsei de ulei e viteza a5-a ea aflandu-se in capacul din sparete cutiei si uleiul ajunge ceva mai greu acolo
referitor la intratul mai greu in treptele 1-2 nu asta e cauza
daca nivelul era atat de scazut incat sa le afecteze a 5 a disparea de mult
oricum in prima faza verifica nivelul si completeaza daca e nevoie (daca e mai jos de 1cm sub busonul de nivel)
apoi schimba acel simering si pune-i si un ulei nou cu aceasta ocazie
75W90 2,3L marca o alegi tu

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

25 Iun 2012, 22:32

Domnu Gabi , am un focus 2 din 2005 si la trecerea peste denivelari se aude un cloncanit cred de la caseta de directie si cand sunt pe loc cu motoru oprit si misc de volan stanga-dreapta tot asa se aude o bataie . Mentionez ca servo merge bine , nu pierde lichid. Ce poate fi , joc in dantura ? Uzura cremaliera sau pinion ? Numai bine

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

26 Iun 2012, 10:49

Multumesc pentru raspunsuri!
Am cumparat 2L de ulei de cutie Ford 75w90 dar mai trebuie sa cumpar 1L ca sa am cei 2,3, si dupa ce schimb simering-ul pun si noul ulei :)

Mi-era teama sa nu afecteze cumva cutia acea scurgere, dar nu am simtit in 4000km nici o inrautatire a comportamentului. Probabil este de vina si timoneria sau chiar ambreiajul. Ideea e ca nu agata deloc in nici o treapta (in afara de marsarier la care trebuie sa astept 3 secunde din constructie), dar uneori trebuie sa imping mai tare in maneta ca sa intre... ca si cum ar opune o rezistenta, in functie si de turatia motorului cred.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

26 Iun 2012, 10:56

pana sa schimbi simeringul verifica neaparat nivelul

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

26 Iun 2012, 12:48

Pot sa-l verific singur? Problema este ca nu am o rampa deci ar trebui sa ajung la un service!

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

26 Iun 2012, 13:13

daca nu ai un loc unde sa poti intra sub masina nu are rost sa te complici
mergi la orice garaj cu schim ulei si il verifici acolo

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

26 Iun 2012, 18:23

Salut,

Andrei uite ai aici niste poze cu acea cutie,vezi daca e similara cu a ta:

http://i46.tinypic.com/duf.jpg
http://i48.tinypic.com/ih0fh5.jpg
http://i47.tinypic.com/33jsugp.jpg

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

26 Iun 2012, 18:28

salul
cam asta e
poti scoate grupul?

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

26 Iun 2012, 22:46

Fac tot posibilul ca maine seara sa revin cu detalii.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

28 Iun 2012, 05:31

Salut,

Andrei imi cer scuze ca ieri seara am venit din atelier foarte tarziu si nu am mai postat pozele.
Am demontat grupul si intradevar are 58- 15 dinti dar ce m-a frapat este faptul ca doamna coroana este montata la cald ca si coroanele de pornire pe volante,nu are prindere pe suruburi.Oala de la sateliti este sparta dar coroana este impecabila iar pinionul de atac are un dinte ciobit pe o suprafata de vreo 8 mm dar se cupleaza pe altii 20 de mm fara probleme si inca 4 dinti la care este ciobit putin incepul dar iti garantez ca merge perfect mai ales ca nu este elicoidal si cuplajul celor doua pinioane este permanent,lucru care de altfel il stii si tu.
Rulmentii grupului cat si modulul electronic de la kilometraj sunt impecabile.
Eu m-am straduit sa fac ieri noapte la un neon niste poze in momentul cand am demontat cutia dar nu stiu daca te vor multumi.

http://i48.tinypic.com/jfhz6r.jpg
http://i47.tinypic.com/2r56pvk.jpg
http://i45.tinypic.com/2gw8cgp.jpg
http://i46.tinypic.com/120ryv8.jpg
http://i45.tinypic.com/14uevth.jpg

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

28 Iun 2012, 05:44

care e oala de la sateliti?
bucata semirotunda de carcasa din aluminiu sau cea pe care este presata la cald coroana si inauntru sunt satelitii?

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

28 Iun 2012, 12:31

Salut,

Faci misto de mine? :)
Normal ca cea cu pinionul pe ea,aia alba e carcasa(capacul)grupului.

http://i45.tinypic.com/14uevth.jpg

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

30 Iun 2012, 12:01

Buna ziua.Am o problema la un ford escort,1996, 1,6 benzina.Cand urc si virez la dreapta am o pierdere de putere,nu se mai accelereaza.
Cum revin cu volanul in pozitie normala,accelerez normal.Se intampla numai cand urc si virez la dreapta.Cand virez la stanga nu sunt probleme,nici cand urc,nici cand merg pe drum drept si virez.Daca virez la dreapta pe drum drept,la fel nu e nici o problema.Banuiesc pompa de servo.Multumesc

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

30 Iun 2012, 13:47

Salut,

Asta am si vrut sa-ti recomand,sa demontezi cureaua de antrenare a pompei de servo si sa vezi daca fara ea mai face aceeasi problema.
Ideea este ca nu prea e defecta pompa ci distribuitorul casetei de directie deoarece pompa nu are treaba cu viratul stanga-dreapta ci ea asigura decat presiunea necesara.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

01 Iul 2012, 13:44

buna ziua! va deranjez cu o mica intrebare!
am un ff2 si nu stiu unde ar trebui sa fie nivelul antigelul in mod normal. la rece sta sub nivelul min cu aprox 0.5cm. la cald cu putin peste minim.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

01 Iul 2012, 14:08

Salut,

Deci dimineata inainte de pornire avand motorul rece,trebuie ca nivelul sa fie intre minim si maxim.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

01 Iul 2012, 14:59

de dimineta nivelul era sub minim. trebuie sa completez..multumesc pentru informatie! o zi buna va doresc!

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

04 Iul 2012, 22:58

a fost nevoie doar de o picatura! nivelul era indicat aiurea pentru ca era urcata cu rotile din fata pe un trotuar (si la rece si la cald). atunci m-am gasit si eu sa verific!!! :)

stima!

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

05 Iul 2012, 20:59

salutare......am avea si eu o mica problema ..... am depistat ca curge uleiul din caseta de servodirectie din partea dreapta a masinii.......banuiesc ca simeringul e de vina [se pierde cam 1/2 litru la 4-5-6 luni]......intrebare este ca trebuie sa demontez caseta sau se poate schimba simeringul si asa fiind pe masina? [ar fi o operatiune dificila? este nevoie de meserias sau pot reusi si eu singur?]......si dupa operatiunea este nevoie de a reface directia?......multumesc de raspunsuri

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

05 Iul 2012, 22:02

Salut,

As avea si eu o intrebare, printre multe altele, am observat ca de ceva vreme, nu tot timpul, la pornire se haltaie, zguduie destul de tare, pana si maneta schimbatorului se misca destul de rau.....

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

05 Iul 2012, 22:12

Salut,

Probabil motorul este echipat cu volanta cu masa dubla si este deteriorata dar e numai o simpla impresie pentru ca nici nu descrii fenomenul cum trebuie.
Dupa ce porneste mai tremura maneta de viteze si mai are mersul ala sinuos?

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

05 Iul 2012, 22:37

$1 scrie:$2intrebare este ca trebuie sa demontez caseta sau se poate schimba simeringul si asa fiind pe masina? [ar fi o operatiune dificila? este nevoie de meserias sau pot reusi si eu singur?]......si dupa operatiunea este nevoie de a reface directia?......multumesc de raspunsuri


Salut,

Eu demontez casetele de pe masina intrucat e foarte incomod de inlocuit,cel putin pentru mine.
Dupa remontare se face unghiul de fuga obligatoriu.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

05 Iul 2012, 22:43

merci de raspuns rapid

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

05 Iul 2012, 22:57

$1 scrie:$2alut,

Probabil motorul este echipat cu volanta cu masa dubla si este deteriorata dar e numai o simpla impresie pentru ca nici nu descrii fenomenul cum trebuie.
Dupa ce porneste mai tremura maneta de viteze si mai are mersul ala sinuos?


Dupa ce porneste e ok, volanta e simpla! Aproximativ acelasi simptom lam avut inainte de a schimba electromotorul acum vreo 3 ani, am pus din dezmabrari, a mers ca uns iarna ziceai ca pornesti benzinar, nu se simtea/auzea nimic, pe urma..............

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

06 Iul 2012, 15:59

Salut,

In acest caz inseamna ca se intampla ceva cu bendixul,ori nu il trage furca suficient inapoi si mai ramane putin pe coroana de pornire ori sunt probleme la coroana de pornire fapt care tind sa-l cred deoarece spui ca ai mai avut ceva probleme cu fostul electromotor.
Iti recomand sa dai eletromotorul jos si sa vezi despre ce este vorba ca sa nu dai de alte probleme costisitoare.
Dupa ce il demontezi sa invartesti motorul din fata de la vilbrochen cu o cheie si sa verifici daca dantura coroanei este in regula.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

06 Iul 2012, 19:36

Iniante de a schimba electromotorul am schimbat kitul de ambreiaj, corona parea in regula, era cei drept o mica urma de uzura....dar zic eu normala...

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

06 Iul 2012, 21:07

Atunci sigur se intampla ceva la cursa pe care o face bendixul,trebuie demontat electromotorul si verificat afara pe o baterie .
Subiect închis