Discuţii despre legislaţia în vigoare, codul rutier, taxe, asigurări RCA sau Casco, etc
19 Iul 2012, 10:32
drum European cu o straduta pietruita = intersectie dirijata. Nedirijata e cand aplici regula prioritatii de dreapta.
19 Iul 2012, 10:40
$1 scrie:$2rum European cu o straduta pietruita = intersectie dirijata. Nedirijata e cand aplici regula prioritatii de dreapta.

ai citit ce am scris mai sus ??? politia zice ca e nedirijata !!! si asa si pare sa fie !!! caci nu exista nimic pe o raza de cateva sute de metrii(indicator, linie continua)
19 Iul 2012, 11:37
Am descoperit o ambigutate in legislatia rutiera, o intersectie poate fi nedirijata cu alte reguli in afara de prioritatea de dreapta (adica fara sa mai respecte notiunea de nedirijata). Ciudat cum de nu am sesizat-o mai devreme.
$1 scrie:$2rt.57. - (1) La intersectiile cu circulatie nedirijata, conducatorul de vehicul este obligat sa cedeze trecerea tuturor vehiculelor care vin din partea dreapta.
$1 scrie:$2rt. 135. – Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:
a) la intersecţia nedirijată atunci când pătrunde pe un drum naţional venind de pe un drum judeţean, comunal sau local; [...]
Regulamentul prevede niste reguli pentru circulatia in intersectia nedirijata care anuleaza regula ce defineste notiunea de intersectie nedirijata din OUG. Adica e cum vrea politia sa fie. Se poate spune ca tu erai pe "
un drum cu prioritate intr-o intersectie nedirijata".
Cat despre marcaje si indicatoare, logica lor e simpla : lipsa acestora implica intersectie nedirijata.
24 Iul 2012, 16:32
$1 scrie:$2Regulamentul prevede niste reguli pentru circulatia in intersectia nedirijata care anuleaza regula ce defineste notiunea de intersectie nedirijata din OUG. Adica e cum vrea politia sa fie. Se poate spune ca tu erai pe "
un drum cu prioritate intr-o intersectie nedirijata".
Cat despre marcaje si indicatoare, logica lor e simpla : lipsa acestora implica intersectie nedirijata.
Nu stiu ce nu intelegi ??? citeste cele 2 articole de mai sus ???
NU merge logica lor (sau a ta) simpla!!!
"
Administratorul drumului public este obligat ca in locurile prevazute la art. 123 sa instaleze indicatoare de avertizare si sa ia masuri pentru realizarea de amenajari rutiere care sa determine conducatorii de vehicule sa reduca viteza de deplasare. "
24 Iul 2012, 17:31
Da, este obligat, dar asta nu il face automat vinovat de accident. Ai putea eventual sa contesti PV-ul si sa dai in judecata administratorul.
25 Iul 2012, 05:58
$1 scrie:$2a, este obligat, dar asta nu il face automat vinovat de accident. Ai putea eventual sa contesti PV-ul si sa dai in judecata administratorul.
In a 2-a propozitie iti dau perfecta dreptate !!! CACI TRAIM IN ROMANIA !!!
Si in cazuri deastea statul nu se autosesizeaza !!!
Dar la prima propozitie iti atasez Art5 din cod rutier alin.6
"In cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a starii tehnice necorespunzatoare a drumului public, a nesemnalizarii sau a semnalizarii necorespunzatoare a acestuia, precum si a obstacolelor ori lucrarilor care se executa pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor raspunde, dupa caz, administrativ, contraventional, civil sau penal, in conditiile legii."
25 Iul 2012, 09:21
Nu cred ca se refera la intersectie nesemnalizata Art5 pentru ca intersectia nesemnalizata e reglementata prin lege si teoretic sti ce sa faci si daca nu e semnalizata.
Ala nevinovat ce sa faca sa dea si el in judecata administratorul drumului?
25 Iul 2012, 11:05
Moral, ai dreptate, marcajele lasa mult de dorit in Romania, dar legal, nu cred ca poti castiga.
Moral, eu as incerca macar sa contest PV-ul, sa dau in judecata administratorul sau sa sesizez Politia cu privire la acestea, indiferent daca castig sau nu, macar nemultumirea mea nu o sa ramana doar un post pe un forum. Iar daca judecatorul iti da dreptate, cu atat mai bine!
Legal, Codul rutier nu zice ai dreptul sa depasesti oriunde e linie discontinua, ci ca nu ai voie sa depasesti cand e continua SI in alte X situatii care anuleaza linia discontinua (printre care si intersectia nedirijata). Cele X situatii raman in picioare indiferent de tipul sau existenta marcajului. Pe de celalta parte, nu cred ca un judecator iti va da dreptate ca administratorul, prin faptul ca nu a amenajat linie continua, ti-a permis sa depasesti ignorand celelalte X situatii - probabil o sa zica ca ar fi trebuit sa depasesti cand erai 100% sigur ca e ok, nu cand nu vedeai dupa un obstacol si presupuneai ca e ok.
25 Iul 2012, 14:56
Baieti, daca va uitati mai atent in acest forum(doar cateva raspunsuri mai sus) sau veti citi mai atenti regulamentul auto(mai precis art.123 si art.124) vedeti obligatiile clare in care se leaga administratorul de art.5 si ca toata treaba nu sta intr-o linie continua(dar putea fi evitata dpv al sigurantei circulatiei!!!GARANTAT !!!)
25 Iul 2012, 15:00
$1 scrie:$2u cred ca se refera la intersectie nesemnalizata Art5 pentru ca intersectia nesemnalizata e reglementata prin lege si teoretic sti ce sa faci si daca nu e semnalizata.
Ala nevinovat ce sa faca sa dea si el in judecata administratorul drumului?
Nu exista intersectie nesemnalizata!!! Doar dirijata sau nedirijata !!!
Dupa parerea mea daca ar exista o asemenea intersectie , ar fi un haos total !!!! Drumul ar fi o adevarata ghicitoare !!!
25 Iul 2012, 15:09
$1 scrie:$2
Legal, Codul rutier nu zice ai dreptul sa depasesti oriunde e linie discontinua, ci ca nu ai voie sa depasesti cand e continua SI in alte X situatii care anuleaza linia discontinua (printre care si intersectia nedirijata).
Art.79/2/1
linia continua simpla, pentru separarea sensurilor de circulatie, a benzilor de acelasi sens la apropierea de intersectii si in zone periculoase;
Poate in clarviziunea ta o intersectie nedirijata nu inseamna zona periculoasa dpv a sig. circulatiei !!! Si e ok ca sa ghicesti daca dupa casa x este o intersectie sau daca x isi pune acum semnalizarea in orice clipa si trage peste tine in timp ce-l depasesti pe linia discontinua.
25 Iul 2012, 20:30
Sa-ti dau un exemplu fara intersectie
O masina in fata mea merge mai incet dau semnal stanga si incerc sa depasesc (eu am 80cp si trebuie sa ma asigur ca am timp destul sa depasesc) in spate mai am 2 masini si tu ai 700cp vi si ne depasesti pe toti.
Ai intrat in depasire corect?
Tu oricum nu vedeai daca eu am semnalizat sau nu.
Sa nu crezi ca eu depasesc mereu masina din fata mea si nu depasesc 2, 3 masini odata sau ca conduc corect.
Cand toxicristi spune
"Pe de celalta parte, nu cred ca un judecator iti va da dreptate ca administratorul, prin faptul ca nu a amenajat linie continua, ti-a permis sa depasesti ignorand celelalte X situatii - probabil o sa zica ca ar fi trebuit sa depasesti cand erai 100% sigur ca e ok, nu cand nu vedeai dupa un obstacol si presupuneai ca e ok."
vad nu ti-a atras atentia sa comentezi.
26 Iul 2012, 06:00
Din cate imi relatezi uh mie acel exemplu , inteleg ca, este vb de o triplare in depasire sau in cel mai fericit caz pot intelege ca tu executi manevra de depasire si eu te urmez , doar ca eu o mai prelungesc depasindute si pe tine(aceasta varianta zic eu ca e ok daca am timpul necesar ca sa te depasesc fara a perturba traficul de pe contrasens!!!)
Din cate stiu eu o intersectie nu este obstacol!!! ci mai degraba e o zona periculoasa si a-r trebui semnalizata ca atare !!!
Si tot de parerea mea personala apartine ca o intersectie nedirijata nu inseamna ca e nesemnalizata !!!
Art30/5
"Mijloacele de semnalizare si presemnalizare a intersectiilor dintre doua drumuri de categorii diferite se asigura, se instaleaza si se intretin de catre administratorul fiecarui drum, cu respectarea modului de reglementare a circulatiei stabilit in nodul rutier respectiv."
Ce intelegi prin acest articol??? fiind vb de o intersectie dintre un drum european si o straduta pietruita de comuna !!!
26 Iul 2012, 06:33
$1 scrie:$2a-ti dau un exemplu fara intersectie
O masina in fata mea merge mai incet dau semnal stanga si incerc sa depasesc (eu am 80cp si trebuie sa ma asigur ca am timp destul sa depasesc) in spate mai am 2 masini si tu ai 700cp vi si ne depasesti pe toti.
Ai intrat in depasire corect?
Tu oricum nu vedeai daca eu am semnalizat sau nu.
Sa nu crezi ca eu depasesc mereu masina din fata mea si nu depasesc 2, 3 masini odata sau ca conduc corect.
Daca ar fi declaratie, ar fi gresita din primele cuvinte , ptr ca in ce ai scris tu sunt 2 etape : dau semnal si incerc sa depasesc !!!GRESIT !!!!!
CORECT este in 3 etape : dau semnal ==== ma asigur (ca pot efectua depasirea si ca nu sunt altii angajati in depasire) === depasire
Cam asa fac eu de obicei , si crede-ma ca am avut surprize ca venea unu cu 700 de cai chiar si fara a pune semnalizare nepasandu-i ca era linie continua pe drum drept(ce putea semnala o intersectie nedirijata)!!! Daca nu ma asiguram era misto de tot !!!
26 Iul 2012, 09:57
Gasiti aici o situatie similara prin care a trecut Zoso (un blogger relativ cunoscut).
Filmarea
http://www.trafictube.ro/concurs-accident-zoso/Explicatii
http://www.trafictube.ro/dupa-accident- ... i-si-idei/
26 Iul 2012, 10:07
Ai fi surprins, dar in cazul de fata, depasirea e permisa pentru ca pe
straduta este un indicator STOP, ceea ce inseamna ca intersectia e dirijata. In lipsa acelui indicator Stop, politia putea sa declare pe oricare dintre ei vinovati - chiar si pe amandoi.
Cum
ziceam acum cateva posturi, legea are o lacuna grava la acest capitol.
26 Iul 2012, 13:23
3. Depasirea
Art.45. - (1)
(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza în depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula în fata sau în spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.
Nu 3 masini mai in fata.
.....
(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta.
26 Iul 2012, 17:31
Multumesc pentru aceasta filmulet , cam asa ceva era si accidentul prin ce am trecut eu , singura diferenta fiind acel indicator de STOP (observat de toxicristi, felicitari lui !!! ) in cazul meu nu exista nici ala !!! Si invinuit am fost eu !!!
Sincer ma "bucur"

sa vad ca si altii au trecut prin asa ceva si ca intradevar merita sa dau in judecata administratorul drumului care se trage pe fese ptr. 5 litri de vopsea ca sa traga o linie continua vreo 5m inaintea-dupa intersectie!!!(bineinteles ca din banii contribuabililor!!!!!)
Dar ma mira faptul ca foarte putini de pe forum au tupeul sa vada realitatea , majoritatea sunt obisnuiti ca le zice politia ca soferul e obligat, dar nu vad ca defapt si statul este la fel de obligat si daca isi indeplinea obligatiile nu se intamplau aceste accidente !!!!!
Si ca in marele final tiind sa cred ca aceste persoane negativiste nu sunt in slujba cetateanului, ci a buzunarului !!!!!
Bine zice,cine zice : ROMANIA TREZESTE=TE !!!

(OTV)
Bafta la referendum !!!
27 Iul 2012, 09:23
Daca accidentul tau intra la penal, eu as zice sa nu te mai iei dupa X sau Y de pe forum, ci sa consulti un avocat (probabil doar pentru o suspendare nu merita).
28 Iul 2012, 07:41
$1 scrie:$2aca accidentul tau intra la penal, eu as zice sa nu te mai iei dupa X sau Y de pe forum, ci sa consulti un avocat (probabil doar pentru o suspendare nu merita).
Da, din pacate intra la penal

. Am si avocat, mersi oricum de sfat

.
Si in niciun caz nu ma iau dupa x sau Y , dar cateodata gasesti multe chichite utile pe forumuri(asa cum am gasit de exemplu si harta ta printre altele) care le-am aratat avocatului ca sa le analizeze.
Si sunt foarte hotarat si sper sa ma ajute Bunul Dumnezeu ca sa dau in judecata administratorul, pentru ca mie nu imi convine sa tot platesc dari la stat si in schimb sa nu primesc nimic !!!
28 Iul 2012, 12:00
Da, daca nu poti castiga, macar ai cirmcustante atentuante ca nici cel care a virat stanga nu a respectat legea (trebuia sa se asigure) si nici ca administratorul nu a amenajat corect intersectia.
21 Aug 2012, 22:12
Permiteti-mi sa va lamuresc dupa un caz similar judecat si analizat cu experti autorizati.Cel care vireaza este vinovat. Se aplica art. 54 alin. 1 din OUG 195/2002. Exceptind obligativitatea de a semnaliza ramine cea de a te asigura atat din fata cat si din spate , pe tot parcursul efectuarii manevrei. Faptul ca tu sau celalalt ati semnalizat nu se poate demonstra cu certitudine , dar faptul ca nu te-ai asigurat "corespunzator" da.
Intersectie nedirijata este aceea unde nu sunt semafoare , indicatoare , politisti , deci acolo nu se poate depasi.In rest se poate.
21 Aug 2012, 23:21
Este corect, cu mentiunea ca in cazul in care cel care face stanga acroseaza o masina care este in depasire ilegala, stabilirea vinovatului este o loterie (mai degraba se scoate vinovat cel care depaseste).
21 Aug 2012, 23:56
Mi se pare ciudat modul asta de apreciere...
Mai clar este ca cel care face stanga nu s-a asigurat in timpul manevrei.
23 Aug 2012, 08:06
$1 scrie:$2Intersectie nedirijata este aceea unde nu sunt semafoare , indicatoare , politisti , deci acolo nu se poate depasi.In rest se poate.
Multumesc pentru comentariul tau

, dar te mai intreb un lucru. In acest caz similar e vorba de o intersectie nedirijata??? Daca da , cum era semnalizata??? In cazul meu nu era linie continua si ultimul indicator intalnit este de depasirea permisa!!! Aceasta intersectie fiind pe drumul european cu o straduta neasfaltata dintre case .
16 Sep 2012, 10:39
DETALII NOI !!! Dupa un an si cateva luni de la accident s-a pus linie continua inainte si dupa intersectie !!! Acum le mai trebuie sa puna doar un indicator cu depasirea interzisa si se poate numi "intersectie nedirijata" !!!
16 Sep 2012, 11:28
daca administratorul drumului era competent+putin inteligent amplasa indicatorul= INTERSECTIE CU UN DRUM FARA PRIORITATE= dupa aplicarea marcajului continuu inainte si dupa intersectie,lucru care simplifica foarte mult eventualele situatii patite de tine.
16 Sep 2012, 12:39
$1 scrie:$2aca administratorul drumului era competent+putin inteligent amplasa indicatorul= INTERSECTIE CU UN DRUM FARA PRIORITATE= dupa aplicarea marcajului continuu inainte si dupa intersectie,lucru care simplifica foarte mult eventualele situatii patite de tine.
Da, dar trebuia s-o faca din timp!!! Si nu dupa ce are loc un accident!!!
Cand a avut loc accidentul era linie discontinua si ultimul indicator era de "depasirea permisa". Acum dupa un an si ceva au trasat intersectia cu linie continua, poate peste un alt an vor pune si indicator cu "depasirea interzisa". Mentionez ca eram in localitate si indicatorul "intersectie cu un drum fara prioritate" se pune doar in afara localitatilor(cica???)
29 Sep 2012, 15:58
am depasit in intersectie (dirijata), am fost obligat de cel care vira la stanga, pe care il depaseam, sa intru in bordura si apoi in zidul unei case, oprindu-ma pe trotuar. impact intre masini nu a existat.
am chemat politia. au venit 2 echipaje (sunase cineva ca ar fi fost victime, lucru neadevarat, dar foarte probabi).
vinovat: "conducatorul auto care nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers" conform politiei.
Cu ceva mici emotii si asiguratorul a fost de acord cu vinovatia stabilita si mi-a reparat masina.
pentru detalii suplimentare va stau la dispozitie.
30 Sep 2012, 07:29
Multumesc pentru exemplul dat. Din cate stiu in intersectia dirijata se poate depasii.In cazul meu era o intersectie nedirijata , ba chiar nemarcata!!!(era linie discontinua si nici un indicator, nu aveam de unde sa stiu de exi; stenta ei , printre case).
Si inca o intrebare: casa a fost reparata de catre asigurator???
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.