ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
03 Ian 2006, 23:56
10 in oras. 8 in afara. Ultimul plin 12 in oras. Ori am mers eu ca dezaxatul ori de la faptul ca imi patineaza discul de ambreiaj.
06 Ian 2006, 22:39
6-7 in oras ; 4-5 afara FORD FOCUS TDCI 115 CP
10 Ian 2006, 11:22
Al meu consuma 10.5 in Bucuresti vara si 11.5 iarna (cauciucurile de iarna au o mare influenta).
Afara ia 6.5-8l/100 in functie daca merg sau nu pe autostrada.
Consumuri care se verifica si la pompa.
Mondeo 2001 TDDI 115CP
10 Ian 2006, 12:18
Anvelopele de iarna nu au nici o legatura cu un consum mai mare de carburant. Ele pot influneta consumul doar daca nu au o presiune corespunzatoarea. Faptul ca iarna iti ia cu un litru in plus se datoreaza temperaturilor mult mai scazute, astfel motorul nu ajunge la fel de repede la o temperatura optima de lucru.
10 Ian 2006, 16:54
Nu e complet adevarat ! anvelopele sunt "uneori" studiate aerodinamic, iar suprafata lor de contact cu asfaltul produce "frecare". Astfel concret vorbind "gumele" mele de pe fatza balenenei (de vara fiind) au inscriptionat urmatorul lucru pe ele "Cr < 1 saves fuel reduces emissions".
16 Ian 2006, 04:37
oras 12.5-14
afara 7-9
mondeo v6
19 Ian 2006, 01:07
pe ruta satu mare - constanta ~850 km -> 5.3 l / 100 km.
22 Ian 2006, 16:08
E mare diferenta intre consumul din rodaj si cel de dupa ?

Asta daca e, dupa cum am auzit , vreuna. Am inteles ca despre consum mai discuti dupa 2000 km, acu am nu mai mult de 1300.
22 Ian 2006, 23:30
Ultima strigare la consum
11l - 180Km adik 6.1 L/100KM pe frigul asta exern numai
23 Ian 2006, 01:10
$1 scrie:$2 mare diferenta intre consumul din rodaj si cel de dupa ?

Asta daca e, dupa cum am auzit , vreuna. Am inteles ca despre consum mai discuti dupa 2000 km, acu am nu mai mult de 1300.
sunt doua aspecte in problema consumului din rodaj si de dupa rodaj:
-1. motorul este deja rodat cand il cumperi, dar dupa 1-2-3000 km "se aseaza masina", cum zic cei din service, si consumul scade
-2. dupa 1-2-3000 km te obisnuiesti si tu cu masina, inveti sa o turezi mai putin, si consumul incepe sa scada.
deci da, dupa 2-3000 km cu masina, consumul scade , de obicei semnificativ
23 Ian 2006, 11:59
$1 scrie:$2-1. motorul este deja rodat cand il cumperi, dar dupa 1-2-3000 km "se aseaza masina", cum zic cei din service, si consumul scade
Dupa inca 3000 km se intinde pe jos si dupa alti 3000 adoarme. Dupa aia nu mai consuma de loc, pluteste in vis !
23 Ian 2006, 12:31
Asa e cum zice Smiley, si pot sa zic ca am probat pe cel putin 10 Renault Clio 1,5DCI la care politica firmei cere sa scriem cind (km) si cu cit am alimentat. S-a vazut clar ca dupa 2000km consumul era mai mic. Si computerul de motor invata la fiecare ciclu de pornire-oprire astfel incit sa memoreze niste parametri ideali de functionare. Scoate bateria unei masini si dupa ce o conectezi la loc vezi functionarea daca nu o lasi vreo 1-2 min sa-si formeze niste "reflexe"!
23 Ian 2006, 12:32
Mk2 Mondeo 1.8 TD EnduraDE scoate si acum la 160k km ca in carte, adica 8-9 in oras si 5 afara. Am observat ca afara e variatie prea mica intre 90 si 130 asa ca de ce sa ma mai obosesc, plus ca la 90 nu prea sint "in turbo". Se vede tehnologia veche cu camera de precombustie mai ales in oras.
23 Ian 2006, 12:55
$1 scrie:$2sa e cum zice Smiley, si pot sa zic ca am probat pe cel putin 10 Renault Clio 1,5DCI la care politica firmei cere sa scriem cind (km) si cu cit am alimentat. S-a vazut clar ca dupa 2000km consumul era mai mic. Si computerul de motor invata la fiecare ciclu de pornire-oprire astfel incit sa memoreze niste parametri ideali de functionare. Scoate bateria unei masini si dupa ce o conectezi la loc vezi functionarea daca nu o lasi vreo 1-2 min sa-si formeze niste "reflexe"!
Mah, cum adica motorul vine rodat dar dupa aia se aseaza masina ? Asta am sesizat.
Dupa reconectarea bateriei, readaptarea are loc rapid ! Nu-ti afecteaza consumul pe 500km.
Motorul vine NERODAT, oamenii confunda rodajul cu ASEZAREA de care avea nevoie motorul de dacie datorita proastei finisari !
La mai toate masinile de azi motorul este fin prelucrat si testat pe stand. Dar nu rodat !
23 Ian 2006, 13:19
rodajul =proces de uzare controlat, ce constituie o etapa din viata unei masini, initiind faza de exploatare a acesteia, faza in care au loc acomodari (shakedown) ale suprafetelor cuplei tribologice, cu modificari la nivel macro si microgeometric si modificari ale proprietatilor fizico-mecanice ale straturilor superficiale ale acestor suprafete
exista mai multe tipuri de rodaj:
-rodajul normal, efectuat in timpul functionarii motorului
-rodaj cu sarcina si turatie progresiva (de obicei folosit la motoare lente si de putere mare)
-rodaj rapid prin sarcina progresiva (prezinta pericol de gripare)
-rodaj in sarcina la turatie mare (similar ca cel de mai sus, dar aplicarea sarcinii se face la turatii mari)
-rodaj rapid abraziv (se folosesc adaosuri de publere abraziva in ulei)
-rodaj chimic (se utilizeaza lubrifianti aditivati; reactia aditivilor in punctele calde duce la formarea unor straturi protectoare de oxizi)
datorita costurilor implicate, fabricile de autoturisme folossc doar o parte din aceste tipuri de rodaje. In principal este vorba de rodaj chimic, acesta fiind cel mai eficient din pdv al costurilor, timpului alocat si rezultatului obtinut
o particularitate a acestor rodaje efectuate in fabrica este ca motorul este pus in functiune de un dispozitiv auxiliar(nu se baga combustibil in el ).asa ca oricat de bine ar fi facute, nu imita 100% conditiile reale.
23 Ian 2006, 13:37
Eh, da ! Acum e foarte frumos si corect.
De unde rezulta, in cuvinte putine, ca la pre-rodajul din fabrica se adauga un rodaj pe primii 500-1500-5000 km.
In primii 500 consumul e afectat de rigiditatea anvelopelor;
In primii 1500 de lagare, roti dintate si alte cuplaje;
---consumul se cam stabilizeaza aici---
Consumul de ulei e anormal pana la 5000km de unde rezulta ca segmentii inca nu sunt perfect etansi pe cilindru, inca se produc ashchii metalice fine, evident cu pretul unui consum marit si de carburant datorat pierderilor mecanice prin frecare.
---Dupa 5000km orice fel de rodaj e gata--- Mai bine ca in acest moment n-o sa mearga niciodata !
23 Ian 2006, 13:40
Readaptare rapida se datoreaza setarilor default din fabrica care n-au cum sa fie potrivite pentru orice stil de condus/vreme/combustibil... Nu vei sesiza musai un consum mai bun/prost . Eu zic ce am citit pe net la diverse FAQ oficiale. Parca in alt topic iti era teama sa o turezi ca e noua, acum nu are legatura cu "asezarea" ? Aia de dupa achizitionare. Si mie mi se pare rodajul de dupa inutil, dar daca stau sa ma gindesc cit puteau producatorii sa testeze motorul in fabrica ?
23 Ian 2006, 13:54
Vezi ca te autoincurci !
1.Zic in continuare ca mi-e frica s-o turez (cel putin in primii 5000km) din motivele expuse mai sus.
2.Topicul este despre consum, deci musai sa sesizez ori mai bun ori mai prost altfel nu mai scriu nimic aici !!!
3.Asezarea motorului trebuie definita, altminteri o pune fiecare ba inainte ba dupa rodaj, ba o face=cu rodajul ?
4.Motorul se testeaza ca un calculator nou cu burntest. Nu stiu daca 24 de ore sau numai 2 dar, daca nu iese in parametri se declara rebut si se pune pe masinile destinate drive-test-elor sau cascadoriilor.
24 Ian 2006, 02:36
Noah da ce cearta am starnit...
Mi-a spus un coleg, ca stia pe cineva cu un clio diesel. In rodaj.. 12-13% mediu. Dupa... 6-7%. Hmmm ?
Sunt curios pe frigu asta, voua dizalarilor cat va ia ?
Eu am luat-o pe un traseu care se vroia mai rapid (stie Vane) si intr-adevar a fost, am reusit sa mentin fro 17km/h mediu (fata de 12km/h) doar ca... ma rog n-am resetat consumul, si am aprins parte din drum si ventilatia cald poztia a 2-a (fara AC), si banuiesc ca frigul mai tare de azi (luni) a avut si el efect considerabil, caci in ciuda unei viteze medii mai mari, n-am reusit sa duc consumu din nou mai jos. La un moment dat imi arata 19% !! si apoi s-a dus spre 15 % . Am oprit si ventilatia, sa vad daca are efect, si intre timp se mai incalzise si motorul, dar la inceput s-a incalzit mai greu ca de obicei, evident se stie de ce.
PS dimineata imi arata -15 grade.
24 Ian 2006, 11:39
mie mi-a crescut consumul(ochimetric vorbind, ca n-am mers foarte mult). daca inainte mergeam 120km pana sa se stinga prima liniuta, acum s-a stins sub 100km.
24 Ian 2006, 22:53
Yo, azi dimineata dupa realimentare, pe la orele 10 si ceva, intre bd basarabiei (tocmai resetasem) si colentina, pe fundeni, pe fro 4-5 km, norocos la fro 2-3 semafoare si infipt :icon_mrgreen: , am mers aproape fara oprire, vm 40 km/h, cm fro 8,5; la vale pe podu fundeni arata la un moment dat 8,1... ulterior am mai dat prin semafoare, spre nordul orasului, si consumul s-a dus la 9 si ceva. Pana la destinatie, dupa manevrele de parcare bine studiate si repetate sa ma asigur ca am pus-o bine : vm 21-22 km/h, consum mediu 10,6. Total 11 km de la reset. Asta seara a trebuit sa trec din nou prin Stefan cel mare ca aveam o treaba... unde se stie cum e, si intr-o perioada: 16-17 km/h respectiv 12 si ceva la consum. Fara vreun reset de la cel de dimineata, deci cumulat :icon_neutral: adica mai naspa
09 Feb 2006, 13:25
Am bagat de 3 ori motorina de 500000 (~15 L) si am facut de fiecare data in jur de 220 km in oras cu 40km afara. Asta vine cam 7 L/100 km. Parca asa era si vara... E adevarat ca n-o talpesc ca-i carosabilul ba ud, ba inghetat .
10 Feb 2006, 12:52
Ultima data consumu a fost de 7,5%,dar la gerurile din ianuarie ,cu pornirea la-15 grade s-a dus la 8 si un pic(mentionez ca are sub 3000 de km). Cand am luat-o, in lunile calde(august, sept, oct) mi-a luat exact 6%.
p.s.- toti kilometrii i-am facut exclusiv in oras.
20 Feb 2006, 18:34
in bucuresti: 9 - 11 l (iarna)
in afara 4.5 - 5.5 l
Ford Focus TDCI 115CP
28 Feb 2006, 11:21
Ford Focus Hatchback TDCI 115CP - 2002
7-8 in oras, 5 in afara.
28 Feb 2006, 13:25
pt inu: si cum mergi cu ea in oras? ii mai dai talpa sau mergi batraneste! ca vreau sa imi iau si eu acelasi model si sunt curios!
28 Feb 2006, 13:29
Wolfy, nu compara Bucurestiu cu Iasul.
La voi cind e traficul cel mai lejer (duminica dupa prinz, intr-o zi calda de vara), la noi ala e super aglomeratie
Consumurile nu sint relevante deloc in conditiile astea.
Eu am facut intr-o zi normala din Colentina pina in Piata Universitatii, O ORA. In Iasi imi ia juma de ora sa fac tot orasul dintr-un capat in altu

oricit de aglomerat ar fi
Oricum, ia-ti modelul ca merita
09 Apr 2006, 13:45
• Nu folositi excesiv ambreiajul. //NU INTELEG
• Opriti motorul la lumina rosie a semaforului. //PAI NU SE SUPARA CA-L TOT FATZAI ?
• Conduceti in treapta corespunzatoare vitezei. //ASTA E OK
• Mergeti regulat la revizii cu masina. //NO COMMENT
• Un motor neingrijit poate consuma cu pana la 50% mai mult.//NO COMMENT
http://customer.kinecto.ro/Ford/2006.03/2.htm
10 Apr 2006, 00:09
forduletul meu focus tdci 115cp consuma:
bucuresti - 7.6-9- depinde cum merg si cata aglomeratie prind
in afara - daca merg regulamentar pana in 5
iar daca nu spre 7 (<150-160)
@Paulp - intra-adevar merita pe deplin. La consumul asta am performata pe masura.
11 Apr 2006, 13:00
Am facut si eu consumul azi-dimineata, exclusiv in oras. 7% cu AC foarte modest

. Ciudat ca totusi am talpa cam grea

Sa fie de la filtrele proaspat schimbate
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.