Maxim 5000 euro iei pe ea. M-am interesat eu la Trocadero - bursa auto sau cum ii cheama. Pentru zona lombara (am probleme serioase cu coloana si cunosc detaliat subiectul din pacate) cele mai bun suport este de la Real, arata ca o plasa prinsa pe un cadru metalic, cu patru elastice: 2 care vin peste scaun sa o tina pe pozitie, si celelalte 2 care tensioneaza plasa astfel incat sa te forteze sa stai corect. Le-am testat la cateva drumuri de Bucuresti si sunt vis, ma ridic din scaun odihnit fata de drumurile fara care ma terminau. Are Fiesta noastra niste scaune proaste rau, am inteles ca generatia noua a beneficiat de un upgrade la nivelul asta. Spre ce te orientezi?
Cred ca de fapt si eu tot din Real le'am luat, totusi Zilele astea am cam umblat prin toate magazinele mai mari din oras si posibil sa le fi incurcat. Stiu doar ca aveau si doar partea care se pune pe spatar la vreo 15 lei, dar eu am luat si cu portiunea cave vine pe sezut. In cazul asta insa, cele 2 bucati fiind legate intre ele,
De orientat ma orientez spre ceva cu garda la sol mai mare, eventual si 4x4. Deci un SUV compact. Dac'ar fi sa iau ceva anul asta, dar sa pastrez si Fiesta ar fi Dusterul Laureate 1.5 dcI 110CP cu 4WD, insa trebuie sa ajung sa fac si drivetest, cu masina asta am mers doar pasager, insa am fost uimit de cat de bine se tinea la 220 000 km (e'adevarat, majoritatea facuti pe Cta - Buc) Daca achizitia o voi amana pana la anul cel mai probabil bugetul va fi suplimentat ... variantele sunt prea multe sa le pot enumera.
Nu Duster! Am mers si eu, si are un prieten bun de la servici. E ok de mers pe drum mai prost sau pe distante relativ scurte. Prietenul meu a facut cam toata tara in Duster si a spus ca si-a cam rupt spatele, scaune foarte inconfortabile si pozitie aiurea la volan. Consum cam prea mare pentru un 1,5dci. La banii astia te poti orienta lejer catre un v70 sau forester SH cu putini km. Incearca un test-drive de o zi, sau inchiriaza unul si mergi mai mult prin afara orasului ca sa vezi daca va imprieteniti. Ah, inca ceva: cutia nu mi s-a parut chiar ok, treapta 1 chiar nu are niciun rost ca e prea "agresiva" si porneste de pe loc prea tare.
F buna ideea cu inchiriatul pentru o zi Nu'mi trecuse prin cap
Despre treapta 1 asa am inteles si eu, ca e f agresiva si scurta, practic suplineste un reductor
Daca vorbim de SH'uri, deja sunt f multe optiuni. V70 insa nu intra in calcule pentru ca sunt prea putine la noi si pe partea de service Volvo sunt renumite la noi pentru preturile mari
Saptamana asta am facut un traseu prin tara. Cta - Agapia - Cheile Bicazului - Praid - Hunedoara (incluzand o vizita la Sarmizetegusa Regia) - Sibiu (ocolind Sebesul pe DN 67C prin Sugag - Jina - foarte frumos drumul) - Curtea de Arges - Pitesti - Buc - Cta. 1850km cu un consum de 5.6% la 2 persoane si ceva bagajele, insa fara a menaja deloc masina
Kilometrajul se aprope de 60k, insa daca lucrurile vor fi asa cum sper eu, spre sfarsitul saptamanii buburuza va iesi la vanzare.
Cum buburuza va mai ramane in familie pana in vara (asta daca nu va ramane ca a doua masina), cel mai probabil masinuta va primi un Sprint Booster pentru un plus de vigoare. Am cativa cunoscuti care au asa ceva pe mai multe modele de masini si toti sunt multumiti. Si mi se pare mai convenabil decat un chiptuning, asa avand si posibilitatea de a opta intre oprit si cele 2 trepte de "brutalitate" Plus ca si ca pret e aproape la jumatate fata de un chip'tuning decent
Detalii f multe nu stiu unde se pot gasi. Eu il cunosc pe cel care le importa si are site'ul asta, iar sediul este in Bv cu o filiala in Buc. Pretul este 1000 ron In weekend ar trebui sa il primesc si pana ii gasesc o pozitie definitiva butonului, il pot muta si pe alte masini, daca esti interesat, de ex
E ceva cum avea dragos la mondeo ala auriu? Eu nu stiu ce sa zic pt ca am deja resoftata masina, mi-e ca o dau peste cap daca vin cu alt program care se asteapta sa o gaseasca "virgina"
Eh, atunci o testezi p'a mea, ca eu pe a ta am testat'o dupa resoftare, atunci
Nusht ce avea Dragos. Aici vad ca sunt mai multe informatii, insa pretul e si el mai mare. Dar vad ca zice ca poate fi folosit impreuna cu chiptuning si, tinand cont de principiul de functionare, nu ar avea de ce sa nu fie asa
Am primit si instalat azi Sprint Booster'ul. Instalarea a fost floare la ureche, in 5 min. Am dat o tura pana la Eforie Nord si inapoi, testand intre modurile on/off (in special "race" si doar un pic pe "mediu"). Sunt convins ca e vorba si de placebo, insa masina se simte mult mai vioaie, mai ales in modul "race", intrarea turbinei fiind mai tare simtita
Cand o sa am timp zilele astea o sa incerc sa fac si alte teste, sa vad si la reprize cam care e treaba.
Deocamdata nu am apucat sa pozez cablul de la pedala la switch prin masina, mai ales pentru ca inca nu's hotarat unde sa montez switch'ul. Cred totusi ca o sa merg pe "medium" ca setare in general si doar din cand in cand pe "race"
Sunt curios daca sotia o sa simta schimbarea, ca ea nu stie de SB
As fi venit si la cea de zilele trecute, dar in ultimul moment a trebuit sa aman. Azi am vb la tel si cu cel de la care am cumparat SB'ul si mi'a confirmat si el ca poate fi folosit si pe masini deja cu chiptuning. Asa ca daca vrei, intr'o zi sapt viit (in weekend'ul asta cam sunt aglomerat), pana nu lipesc butonul pe pozitie, ne putem intalni si il montam si la tine si eu sa'l setez pe unul din modurile disponibile, dar fara sa'ti zic pe care din ele
Si pentru ca pretul a fost mai mic decat ma asteptam, ma gandesc si la un scut pentru motor sau folii. E pacat sa ramana banii necheltuiti
Eu vreau sa pun pe spate ceva cu 35-50% transparenta si pe fata complet transparente, dar cu filtru UV. Sa vad la cat ar ajunge "distractia" asta
Despre scut cautand preturi pe diverse site'uri am ajuns si la un topic de pe forum, aici si mi'a atras atentia ce zicea ddanos, care se pare ca la momentul respectiv lucra la o firma care monta scuturi
"Scuturile sunt pentru motoarele pe benzina, adica pozitia gaurii pentru busonul de ulei difera de cea de la motorul diesel, insa se poate rezolva si asta. Prinderile sunt la fel pe lonjeroane, si la benzina si la diesel"
Eu la asta nu ma gandisem, dar neaparat daca ma hotarasc trebuie sa intreb.
si cat dureaza sa dai jos scutul in caz ca nu coincide busonul de ulei?
la onyo ce vrei tu 500 lei, chiar putin sub. gradul de transparenta nu conteaza. iar cu transparenta 100% cum zici tu nu au, ci doar cu 80%, folie pe care o observi doar daca stii ca e acolo.
Cred ca mai dureaza cam 5-10 min pentru demontat si cam tot atata pentru montat la loc. Nu c'ar fi asta o problema mare, dar daca exista varianta pentru diesel, mai degraba sa iau direct d'aia. Am mai citit intre timp si cineva cu un Fusion zicea ca scutul i'ar fi luat 2 cm din garda la sol. Daca chestia cu scut ptr benzinare/diesel nu m'ar fi deranjat prea tare, asta cu coboratul garzii la sol cu 2 cm mi se pare f important. Pacat ca nu e nimeni in Cta care sa distribuie/monteze scuturile astea, ca asa m'as fi putut lamuri fara cost ...
Si nici pe forum nu am vazut clar sa'si fi pus careva scut pe Fiesta si sa spuna cum sta treaba, iar din pozele de pe net nu'mi dau seama, ca sunt ca pozitie de dedesubt, cu masina pe rampa
Din moment ce prin montarea scutului nu se fac modificari la suspensie este de la sine inteles ca in zona acoperita de scut garda va scadea cu aproximativ 2cm. Aceasta nu este grosimea scutului, dar pentru a fi eficient acesta trebuie sa aiba o zona "tampon" intre el si ceea ce protejeaza, in cazul nostru baia de ulei. "Garda" va fi cu 2cm mai jos (doar pe suprafata acoperita de scut), dar daca vei atinge ceva vei atinge cu scutul ceea ce nu este o problema.
Stiu ca grosimea scutului este de 2-3mm. O sa incerc sa'mi fac timp sa urc masina pe o rampa sa ma mai uit o data pe sub masina sa vad si cum s'ar face montarea si ce'ar insemna dac'as monta scutul si mi'ar cobori cu 2 cm garda la sol. Am impresia totusi ca oricum puntea fata e un pic mai joasa decat cadrul motorului
Azi am schimbat stergatoarele Bosch Retrofit ca deja erau sub orice critica, la cam 1.5 ani de cand le'am montat. Sincer sa fiu, am fost dezamagit de ele inca de la inceput. Deocamdata am pus niste ieftineli, Alca parca, luate dintr'un supermarket. Pe viitor insa prefer sa schimb stergatoarele mai des, folosind marci mai ieftine (astea au fost <20 ron perechea) decat sa mai dau banii pe Bosch'uri.
MaÅŸina: Ford Fiesta Ghia + imbunatatiri, 2005, 1.4 TDCI
VIN: WF0HXXGAJH5C02432
Re: Fiesta Mk6
17 Oct 2012, 19:49
$1 scrie:$2tiu ca grosimea scutului este de 2-3mm. O sa incerc sa'mi fac timp sa urc masina pe o rampa sa ma mai uit o data pe sub masina sa vad si cum s'ar face montarea si ce'ar insemna dac'as monta scutul si mi'ar cobori cu 2 cm garda la sol. Am impresia totusi ca oricum puntea fata e un pic mai joasa decat cadrul motorului
la mine e asa: baia, putin mai jos puntea fata si putin mai jos decat puntea e buza de cauciuc de sub bara fata. ce diferenta e intre ele nu stiu sa-ti spun exact pt ca am observat acest aspect cu ceva timp in urma cand m-am uitat pe sub ea
Asta seara, dupa ce mersesem cativa km, cand am lasat'o pe liber, apropiindu'ma de un semafor, m'am trezit ca s'a oprit motorul. Sper sa fi fost doar un caz izolat, ca in rest nici pana atunci si nici dup'aia nu a dat nici un semn ca ar fi ceva in neregula, nici la ralanti, nici in sarcina
Si in sfarsit am reusit sa schimb lama stergatorului spate. Cumparasem acum ceva vreme un stergator care insa, odata montat, nu stergea decat pe cativa cm din lungimea lamei. Asa ca am scos lama si am pus'o in rama stergatorului original. Sterge perfect si mai ales am scapat de scartait. Acum chiar mi se pare ciudat ca e liniste cand merge stergatorul de pe luneta
Dyno'ul a zis ca sub capota ar fi 77CP. Insa cum senzorul de turatie era stricat, cel mai probabil de'acolo se trage si indicatia eronata. Asa ca o sa repet testul cand va fi inlocuit si senzorul respectiv. Acum practic nu mi'a dat decat valoarea maxima ptr putere, fara cuplu sau grafice