20 Oct 2012, 00:19
20 Oct 2012, 00:59
20 Oct 2012, 01:01
20 Oct 2012, 21:22
$1 scrie:$2
Salut,
1.Ma intereseaza in ce punct se afla pedala cand se cupleaza cutia cu motorul,pana in jumatatea cursei sau mai sus de jumatate si daca simti ceva vibratii in pedala?
2.Eu tind sa cred ca ar fi una din placutele de frana care joaca putin in etrier sau ceva din componenta sistemului de franare in orice caz te rog sa verifici inclusiv prinderea si fixarea etrierului ca nu este de joaca.
21 Oct 2012, 08:35
21 Oct 2012, 09:12
21 Oct 2012, 13:27
21 Oct 2012, 14:45
$1 scrie:$2alut,
Nu pricepi ca motorul tau nu are pastile ci numai tacheti?
Numai la diesel are.
Daca nu poti pricepe asta in conditiile in care am repetat de atatea ori restul nicidecum nu pricepi,deci ma opresc aici.
Cu stima.
21 Oct 2012, 15:48
21 Oct 2012, 18:38
21 Oct 2012, 18:40
21 Oct 2012, 19:50
$1 scrie:$2alut bibane!
Am un FF2 1.4 16V din 2007 la care am doua probleme:
1. dimineata la pornire pe racoare introduc in treapta I pentru a demara si simt un trepidat ca si cand ar scapa ambreiajul (scurt si doar in treapta I). Dupa ce se incalzeste motorul nu mai face, nu mai trepideaza. Crezi ca ar putea fi totusi din ambreiaj sau pana la asta sa verific si altceva? Nu am decat vreo 53.000km.
2. cand plec de pe loc la roata stanga fata se aude un clanc metalic. Daca franez si plec iar in fata nu mai face, insa daca dau sa plec in marsarier face. Deci : face acel clanc metalic o data in fata o data in spate. Cineva mi-a spus ca ar fi de la planetara, dar eu ma gandesc la amortizor. Am verificat arcul si nu este rupt de asemenea am verificat bucsile si sunt in regula (aici totusi la virare in mers cand trec peste denivelari se aude un troncanit cred ca din caseta sau bieleta de directie).
21 Oct 2012, 20:04
21 Oct 2012, 20:21
$1 scrie:$2una seara domnu' bibanu.
Am o mica nedumerire.
Imi pierde ulei la semeringul pompei de servo si vreau sa-l schimb, am comandat altul de la o firma care se ocupa cu elemente de etansare pentru sisteme hidraulice, insa l-au trimis gresit, in loc sa fie pe dreapta e pe stanga.
Acum daca il pun pe acesta nu cumva risc sa curga mai rau?
Sau pot pune unul normal?
Multumesc anticipat.
21 Oct 2012, 20:55
$1 scrie:$2ultam fain bibane!
Faci o treaba excelenta. Mergi in continuare cu topicul care este printre cele mai bune, drept dovada ca a ajuns la 137 pagini.
Merg cu trepidatul asta de vreo 15.000km si am vazut ca nu s-a agravat in timp. Dupa parerea ta cand trebuie sa schimb discul de ambreiaj?
21 Oct 2012, 21:17
21 Oct 2012, 22:34
$1 scrie:$2Ar fi o pierdere mare pentru forumul vostru ...
$1 scrie:$2$1 scrie:$2alutare!
Am o "mica" problema cu Fordul meu (FF2 2008, 1.6 benzina, 101 CP). Am schimbat distributia acum vreo patru luni, iar intre timp am facut vreo 10.000km.
Te rog sa imi spui concret tipul motorului ca sa nu facem discutii fara rost.
$1 scrie:$2alut,
Tipul tau de motor nu are canal de pana pentru blocarea axelor cu came si a pinionului de pe vilbrochen si este fabricat astfel ca sa se poata regla avansul din pinioanele axelor numai cei care schimba aceste distributii majoritatea habar nu au pe ce lume traiesc si in afara de faptul ca pozitioneaza prost axele mai lasa si suruburile fuliilor slabe.
Deci la tine a fost pozitionat avansul defectuos si nu au strans surubul la cuplul care trebuie iar la primul rateu de benzina proasta surubul s-a slabit,distributia sarind.
$1 scrie:$2alut,
Pai incepi cu mine te rog,ma mai initiez si eu in domeniu![]()
Multumesc anticipat.
$1 scrie:$2alut,
Citesc ceea ce scrii,ma minunez,ma inchin cu stanga si te compatimesc in acelasi timp pentru ceea ce vor aia sa-ti faca si ce te asteapta.![]()
![]()
Deci niciodata in istoria auto nu s-a intamplat sa fie indoite toate cele 16 supape deoarece ciclul motor de deschidere nu permite asa ceva,e vorba de divizarea camelor,de obicei indoaie minim 4 si in cazuri extreme 8-9 supape.
Supapele cu care chiulasa vine echipata din fabrica niciodata nu vei gasi in comert si nu iti vor monta ei asa ceva cu toata politica aia de piata ca "avem piese de origine",vrajeala,iti vor monta supape care nu au duritatea respectiva si te vei mira de ce se deregleaza tachetii in permanenta iar raspunsul este simplu,nu au tratamentul necesar si se uzeaza talerele astfel supapa urca si micsoreaza toleranta de reglaj.
Alta teapa ieftina` este faptul ca vor sa iti schimbe scaunele din chiulasa,lucrare care ti-o vor baga la plata dar nu o vor face si te-as ruga sa le ceri scaunele vechi si sa le expui pe forum fara supape deoarece supape iti pot aduna de la 3 motoare si iti baga pe gat ca au fost toate 16 indoite dar cu scaunele este greu pentru ca acolo exista un intreg lant de operatii si prelucrari care nu au nicio treaba cu auto,sunt ateliere separate ca si cele de buscare a blocurilor si rectificare a vilbrochenelor.
Scaunele la supape se schimba atunci cand sunt foarte uzate si aceasta operatie se face la motoare fabricate in jurul anilor 1980 sau mai inainte care au sute de mii de km,aceste scaune nu se pot sparge cand sare distributia si se indoaie supapele sau exista posibilitatea ca ei sa-ti fi spus de ghidurile de supape dar ai inteles tu gresit,acelea se pot deteriora la sarirea distributiei dar nu mai mult de max. 4 buc.
Ce mai apreciez la cei care ti-au facut constatarea este faptul ca ei nici nu au demontat chiulasa si deja stiu ce are dar nu te poti pune cu "Mama Omida" care vede in bolul fermecat.
Ei mai bine ar verifica dupa demontare chiulasei daca vin toate pistoanele la fata blocului sa nu cumva sa ai vreo biela cat de putin indoita si sa demonteze motorul din nou dar parerea mea este sa nu le bagi asta in cap ca iti vor schimba si toate bielele.![]()
Eu nu vreau sa neg competenta nimanui dar atunci cand ai niste anisori buni de mecanica si mai ales cand te ocupi regulat de reparat chiulase cum fac eu,imediat iti miroase cand ceva este putred si nu are logica.
Parerea mea personala este sa discuti cu ei din capul locului la ce suma estimativa se intinde lucrarea sa nu cumva sa le lasi masina acolo si sa mai aduci si ceva bani de acasa sa achiti factura la final.
Te rog frumos daca vrei sa ne mai tii si pe noi la curent cu stadiul lucrarii,piese inlocuite si partea cea mai dureroasa,pretul.
Ma repet,sa le ceri sa iti arate scaunele vechi pe care le schimba la chiulasa si eventual daca ai posibilitatea sa vezi chiulasa depresata si sa mai termine cu ifosele de genul ca "nu aveti voie in interior" ca doar nu lucreaza la navete spatiale,sa va faca control la poarta la iesire daca considera ca se fura ceva.
Marile firme consacrate prezinta pe Discovery Ch. toata tehnologia de fabricatie a autoturismelor pana la produsul finit dar noi facem asta ca sa putem fura in voie fara a da de banuit clientului.
Am avut nefericita ocazie in viata mea sa repar pompa de injectie la masina personala si nu aveam unde decat intr-un atelier adevarat din Bucuresti dar imi puneau conditia sa demonteze si sa monteze ei pompa ca sa imi acorde garantia cuvenita si am fost obligat sa accept dar in momentul cand mi-au introdus masia in unul din multele compartimente ale imensei hale si a venit un tinerel la vreo 22 de ani si s-a pus cu ciocanul si 2 leviere sa extraga fulia de pe pompa m-au apucat furiile si i-am spus sa dispara de langa masina imediat si sa imi explice de ce nu foloseste presa care o avea pe banc la care el mi-a raspuns ca pierde timp ca sa bage presa pe cand cu levierele sare imediat.
Sare imediat si iti distruge dantura la pinioane si te miri de ce se rupe cureaua de distributie mereu.
Am fost la poarta am tipat de 2 ori sa imi dea talonul si sa scoata masina la poarta sa nu-i mai vad in viata mea.
Astea sunt motivele pentru care clientul nu trebuie sa stea langa mecanic:
-sa nu vada mizeriile care le face la masina chiar daca atelierul este super dotat,
-sa te incarce la plata cu ce vor,
-si sa schimbe numai jumatate din piesele care apar in factura de plata.
Se poate asa ceva sa merg la reprezentanta Ford sa vopsesc masina si sa imi treaca 37 METRI de hartie de izolat cand eu am dus caroseria dezechipata total si din cate retin nu am vreo companie de autobuze.
$1 scrie:$2$1 scrie:$2nitial exact asa ceva mi-a spus si mecanicul, ca nu crede sa fie toate lovite. Insa eu am incercat sa pornesc motorul de vreo cateva ori si s-ar parea ca asta ar fi putut cauza lovirea celorlalte. Cred eu.
Chiulasa a fost desfacuta de pe motor alaltaieri seara. Ieri am preluat-o si am dus-o la un atelier specializat (Lamax, Timisoara), unde am vazut doar chiulase pe bancuri. Din ce mi-a spus mecanicul, doar de asta se ocupa. In ceea ce priveste tipul supapelor, nu sunt "Ford genuine" deoarece era un pret de aprox. 100RON/buc. Astfel sunt ceva aftermarket, insa nu stiu sa iti spun acum cine le fabrica. Scaunele, in cazul in care se vor atinge de ele, le voi cere pe toate. De fapt voi cere toate piesele schimabte (supape, ghiduri, semeringuri, etc.).
Intr-adevar, de ghiduri este vorba.
Schimbat supape (16buc.) + semeringuri, inclusiv manopera : 800 RON.
Kit distributie nou: 220 RON (DAYCO)
Garnitura chiulasa: 100 RON.
Salut,
Deci se pare ca am cam avut dreptate,adica:
-supapele nu puteau fi indoite toate,
-chiulasa a ajuns intr-un atelier profilat pe reconditionat chiulase,
-era vorba de ghidurile de supape nu de scaune.
Acum sa o luam punctual:
1-Dupa cate vad ai fost de acord sa iti schimbe toate supapele si nu inteleg de ce ai renuntat la supapele echipate de fabrica ca sa montezi unele de 2 lei ocaua,sincer imi pare rau pentru asta si presupunerea ta ca ai mai dat la automat dupa sarirea distributiei indoind toate supapele este complet falsa si imi permit sa te combat explicand fenomenul.
In momentul in care surubul din vilbrochen care asigura fixarea pinionului de distributie s-a slabit automat antrenarea axelor cu came,respectiv inchiderea si deschiderea supapelor a fost oprita iar vilbrochenul si pistoanele au urcat din inertie si supapele care au fost prinse pe deschis au fost lovite de pistoane si indoite dar nimic mai mult,deci tu chiar daca ai mai dat de 5000 de ori la automat nu ai mai indoit alte supape deoarece nu este posibil decat daca ai fi luat o cheiei si ai fi invartit manual axele cu came ca sa se deschida celelalte supape care au ramas nelovite,deci cam asa apare situatia.
2-Ghiduri la supape imi este foarte greu de crezut ca a putut sparge deoarece la tipul tau de motor tijele supapelor sunt asa de subtiri incat se pot indoi la cel mai mic impact dar numai talerul fara ca sa ajunga pana la ghid si oricum presupunand prin absurd ca a spart vreo unul iar nu pricep de ce le schimba pe toate cand alea originale au tratament adevarat.
3-Am ajuns si la preturi ,capitol unde este cam prima data unde nu am nimic de comentat si sunt cu adevarat multumit in conditiile in care in suma respectiva sunt incluse 16 supape deoarece sunt sigur ca a folosit italienesti care sunt in jur de vreo 35-37 lei bucata in functie daca sunt de admisie sau evacuare,cele de evacuare fiind intotdeauna mai scumpe chiar daca sunt mai mici deoarece fiind supuse la temperaturi mari sunt confectionate din oteluri mult mai dure dacat cele de admisie.
Deci facand un rezumat si avand in vedere raportul calitate-pret ma declar multumit dar exceptand faptul ca ai cheltuit dublu decat trebuia si pana la urma nu asta este problema ci faptul ca ai renuntat la piese bune in favoarea celor... in fine.
Singurul lucru care il astept acum si este punctul forte,tare mi-as dori ca la final sa verifici jocul tachetilor si sa mi-l comunici si mie pentru ca aici este operatia cea mai grea.
Toti baga segmenti,monteaza supape,schimba simeringuri la supape dar cand ajung la reglajul tachetilor se opresc deoarece (si nu vreau sa ma laud) este matematica pura si multa,multa rabdare intrucat montezi tachetii,ii masori,ii scrii pe caiet si iar demontezi axele cu came si operatia se tot repeta de un numar nestiut de ori pana atunci cand totul iese asa cum trebuie altfel dupa pornire vii pe forum si te vad ca incepi sa intrebi:
-Dar oare de ce imi oscileaza motorul la ralanti ca e facut nou acum?
...si colegi incep sa isi dea cu presupusul:
-vezi fisele,
-ia vezi bobina,
-dar calculatorul?
-dar bujiile le-ai schimbat?
-vezi sa nu ai apa la bujii,
-dar motorasul pas cu pas?
-dar clapeta ai curatat-o?
...si dupa ce verifici toate astea,foarte descurajat te intrebi de ce ai bagat atatia bani si totusi....
Vezi ce zice bibanu in fisierul video de mai jos,poate te ajuta cu ceva.
$1 scrie:$2alut,
Pistoanele sunt numerotate invers, deci 1 devine 4,numai masinile frantuzesti au pistonul 1 la volanta respectiv si Dacia dar nu asta conteaza deoarece supapele din orice parte le privesti reglajul este unanim.
In privinta cotelor nu se admit reglaje pe minus,adica sub cota fabricantului ci numai pe plus deci la motorul tau avand in vedere ca pe admisie reglajele pot incepe cu 0,17 toate sunt in limite dar la evacuare din pacate decat un singur tachet este in regula adica ultimul cel de 0,35 pe cand cel de 0,25 e dezastru deoarece nu este admis sub 0,31 minim.
Totusi mai am o frica,sa nu cumva sa fi montat supapele noi fara sa le pasuiasca in chiulasa deoarece 80% din mecanici au ideea asta deplasata ca supapa fiind noua trebuie sa inchida si asta este o mare prostie deoarece si daca montezi chiulasa noua si supape noi tot trebuie pasuite fiecare la locul ei altfel are mici scapari si in timp acolo arde scaunul.
Acum e cazul sa pun si eu o intrebare:
Ce solutie vrei sa folosesti pentru noile reglaje exceptand faptul ca iar demontezi distributia si axele cu came?
Ehe, cum cheletuiti banii aiurea pentru ca multi nu cauta decat sa fure clientul profitand ca nu are pregatirea necesara in domeniul respectiv ca sa nu mai zic ca nici macar ei ca meseriasi nu o au dar la furat sunt campioni.
$1 scrie:$2$1 scrie:$2Salut.
Am gasit pe un manual rusesc (cu chin) reglajul de admisie intre 0.17 si 0.23 si evacuarea intre 0.31 si 0.37.
Vad ca astea sunt si cele indicate de tine, deci am inteles cat de cat bine.
Acum, vis-a-vis de reglaj: dupa lupte lungi si grele am ajuns la urmatoarea varianta:
- masurare jocuri la rece si NOTAREA lor (e greu cu unii.... sa ii convingi)
- desfacere distributie
- desfacere axe
- numerotare pahare
- ducere la cei cu reglatul chiulasei pentur schimbare/alezare pahare/pastile.
- masurare grosimi pastile inainte de alezare
E perfect asa cum spui,se masoara la rece ca sa stii cat trebuie luat din fiecare si stii in ce ii pui?
Daca iti spun razi de mine,eu cand ii demontez dupa chiulasa in pun in cutii de acelea cofrate pentru oua care au si capac si sunt pentru 10 oua
si pun admisia intr-o cutie si evacuarea intr-o cutie iar cutiile le numerotez pe fiecare locas din interior de la 1 la 8 cu un marcher.
Dar stii de ce fac asta?
Cu ceva ani in urma ii tineam pe un pal melaminat la o ferestra si intr-o seara a ramas pisica vecinei inchisa in atelier fara sa stiu si presupun ca intuiesti ce am gasit dimineata cand am redeschis atelierul iar "mandra " incercase sa iasa pe fereastra dar fereastra era inchisa.![]()
O zi intreaga am muncit sa ii pot imperechea cu supapele.
$1 scrie:$2alut,
Care pastile?
Offff ,ca de obicei,degeaba scriu pe aici si pierd timpul,v-am mai facut si fisiere video,tu ce ai priceput din fisierul ala video?
Chiar nu vrei sa ma intelegi ca nu are pastile ci se schimba tachetul cu totul sau se rectifica din el?
Observ ca degeaba iti raspund la intrebari ca nu iei nimic de bun si o tii tot pe a ta,am spus clar la ce tacheti ai probleme si asta e o regula generala la toti,vin si ma intreaba,discutam o saptamana si in final face tot ce crede el ca e de cuvinta dar sa stii ca ai dreptate monteaza toti tachetii noi si schimba si capacul la culbutori ca sta uleiul inghesuit.
$1 scrie:$2alut,
Nu pricepi ca motorul tau nu are pastile ci numai tacheti?
Numai la diesel are.
Daca nu poti pricepe asta in conditiile in care am repetat de atatea ori restul nicidecum nu pricepi,deci ma opresc aici.
Cu stima.
21 Oct 2012, 22:47
$1 scrie:$2m o fisura de 5mm. in furtunul de turbo la FF 2tdci 1.6-90 cp.Aceasta fisura este situata la 3 cm. sub primul colier-cel dinspre teava metalica. Se poate lipi cumva sau exista vreuna din modalitati de a rezolva promblema fisurii(5 mm.) Pun o poza cu respectivul.Fisura este chiar la cotul dinspre teava.Multumesc!
21 Oct 2012, 22:52
22 Oct 2012, 00:10
22 Oct 2012, 10:30
22 Oct 2012, 11:31
22 Oct 2012, 12:55
23 Oct 2012, 09:11
23 Oct 2012, 14:17
23 Oct 2012, 22:40
24 Oct 2012, 01:12
$1 scrie:$2una ziua,
In primul rand felicitari si din partea mea pentru initiativa.
Postez si eu in acest topic deoarece ma confrunt si eu cu o problema la masina si as dori o parere si din partea dumneavoastra.
Posed un Ford focus 1.6 tdci 109 cp dpf , pe scurt diagnoza ids ford , eroare egr , martor aprins in bord < cumpara egr zic ei (demontat curatat , el nu era murdar rau, pus la loc , la fel.), masina mergea dar nu se activa turbo mergea ca un diesel fara turbo , se tura plapand , incepuse sa creasca si consumul.
Eu am scos mufa de la egr , martorul a ramas , motorul trage mai bine ca inainte , raspuns acceleratie ...
Din ce am inteles eu sau presupun eu ca s-a intamplat la masina mea ar fi cam asa :
- inainte aveam egr-ul blocat pe deschis sau nu se mai inchidea complet si deaceea masina imi mergea in modul de avarie , martor de avarie aprins.
- dupa ce am scos mufa la egr , martorul de avarie a ramas , dar egr-ul s-a inchis complet datorita unui arc care trage clapeta pe inchis odata ce este scoasa mufa, din aceasta cauza ea si-a recapatat comportamentul normal ba chiar mai bun ca inainte deoarece nu se mai recircula gazele prin motor, in turbo intra doar aer curat si din aceasta cauza ea parca merge mai bine; consumul si-a revenit zic eu .
Exista efecte secundare daca eu merg cu egr obturat? , doar martor motor aprins , o persoana mi-a zis ca se poate intampla > "Si in cazuri particulare se pot topi unele pistoane.".
raspunsul meu a fost : "te referi daca cumva intervin ceva probleme cu FDP ?..., ca altfel nu prea imi explic , aceeasi chestie ar fi valabila si la cele care nu au dpf si au EGR vacumatic obturat, sa inteleg ca si la acele masini exista aceasta posibilitate (de a se topi pistoanele )?"
Stiu ca foarte multe masini au egr obturat , fiind vacumatic sau electric si au mers si merg fara probleme , de ce nu ar fi si in cazul meu la fel ?
O intrebare particulara : cam ce durata de viata au niste bujii incandescente , stiu treaba pana nu mai da scanteie sau cu becu , sau scoasa si pusa pe baterie , ma refer din experienta ele rezista cam 5-8 ani?
ms anticipat de replay, sper sa nu fi fost dezordonat in relatare sau incoerent.
cu stima alrofameo
24 Oct 2012, 15:32
24 Oct 2012, 20:07
24 Oct 2012, 20:14