Salut
sunt nou pe forum,adică abia acuma m-am înregistrat, citeam topicuri de aici de dinainte de a-mi achiziţiona maşina actuală.
ca să încep:
am luat din germania, acuma 2 săptămâni, cu ajutorul mobile.de, un Ford Focus din 29 unie 2006, 1,6L, 100cp, benzina, 34000km, echipare trend (cd player, geamuri el faţă, faruri ceaţă), culoare jeans parcă la 9490euro. are câteva zgârieturi şi 2 mici îndoituri, una la cârligul din bara spate, care şi lipseşte

, dar am altul nou şi încă un la aripa dreapta faţă. maşina merge perfect, chiar dacă mi se pare că la 3-4000 de ture e cam zgomotoasă, nu că aşi ţine-o la 4000, nici nu cred că am depăşit 4500 de ture nici în depăşiri.
tot citind pe aici rubricile despre focus am câteva întrebări, focusul fiind prima mea maşină:
1. se pare că frâna de mână trebuie trasă cu toată forţa, uneori parcă nu prinde cum trebuie, ba prinde ba nu prea, poate mă ajută cineva cu un sfat, trebuie trasă de zici că ridici o ganteră la sală?
2. la pornire pun cheia în contact, cuplez dar mi se pare că trec cam 3 4 secunde până aud motorul pornind, în cele 3 4 sec se aude doar electromotorul. cineva spunea că la benzină ar trebui să pornească aproape imediat de când am rotit cheia, alţii spuneau că e normal aşa la ford. nu mai ştiu ce să cred...
3.scaunul şoferului mi se pare cam sus, nu cred că se poate regla pe înălţime, sau se poate?.. eu la 1,96 şi 100kg mi se pare puţin sus, vizibilitatea e destul de ok în majoritatea timpului.
4. habar n-am ce sunt ăia greieraşi, eu nu aud nici un zgomot, poate doar scârţâitul scaunului meu, dar şi ăla destul de vag. ce mi se pare mie, e că suspensia e cam rigidă, faţă de alte maşini cu care am fost... adică intru pe un drum neasfaltat, fără gropi foarte adânci şi mă cam joacă de zici că-s în căruţă cu ştiuleţii de porumb. poate e doar o idee de a mea.
5. nu am primit decât brieful şi o chitanţă când am luat maşina, nu tu manual de utilizare, poate mă poate ajuta cineva cu o variantă electronică, vreau să schimb jenţile de pe 15 pe 16 şi vreau să văd cât îmi rămâne spaţiu liber pentru cauciuc ca să nu frece când trec peste denivelări. la fel am vazut pe cineva sfătuind pe un coleg forumist de un site unde introduci VIN sau aşa ceva şi îţi dă o listă cu echiparea cu care a plecat maşina din fabrică. ceva de genul...
http://www.microcat.ifmsystems.com/Defa ... rea=2X62X5
6, merită să mă duc în service la ford să-mi schimbe aripa respectivă şi bara sin spate.. financiar mă refer, pe casco nu pot să le schimb că mi-au făcut deja poze.. sau să mă duc în alt service să-mi pună ceva kit şi să încerce să dezdoaie aripa?
am înţeles că am garanţie internaţională, cel puţin teoretică, dacă se întâmplă ceva cu motorul sau cutia pot merge la serviceul ford şi ar trebui să-mi acorde asistenţă gratuită, sau mă înşel?
am văzut că multă lume se plânge de consum, singura metoda de a verifica pt mine care nu am computer de bord, care se pare că nu e foarte exact, e să fac plinul, să circul 100 sau 200km prin oraş, iar să fac plinul şi să văd diferenţa. oricum nu sunt obsedat de chestia asta, citeam că poate consuma şi 11% în oraş. de aia am luat-o ca să o folosesc, nu ca să mă uit pe ceasuri sau să merg subturat.
menţionez că maşina are acum 35000km şi din cartea de service nu pare a fi fost nici la 10000 respectiv 20, 30000km in service pentru schimburi de fişe şi alte chestii programate. e vreo problemă, să o duc în service? pot să o mai exploatez în siguranţă?
cam atât, urmează 2 poze şi cer scuze dacă postul e plictisitor sau prea lung.
claudiu