Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford
30 Oct 2012, 01:08
Salut,
Daca nu ma insel ai semne pe ambele pinioane montate pe axele cu came si atunci cand sunt puse la punct semnele vin in partea de sus a pinioanelor.
Te-as ruga sa postezi o poza cu ambele pinioane vazute frontal si iti spun imediat ce si cum.
30 Oct 2012, 09:57
da,este adevarat..am doua semne albastre.dar le-am pus asa so nu isi tine relatiul.am cititi pe net ca acele pinioane sunt cu reglaj pt a veni cureaua la fix pe dinti.
30 Oct 2012, 17:38
Salut,
Sa inteleg ca ai demontat un pinion si nu are canal de pana?
Poti sa postezi o poza cu ambele axe cu came?
Adica chiulasa vazuta de sus dar fara capacul la culbutori.
30 Oct 2012, 20:19
Buna seara,
Dl Gabi am dat de belea: mi s-a defectat motorul.
Istoric: acum o saptamana la viteza de 80 - 100 km/h apareau trepidatii usoare ale masinii si ale acului de la turometu. Am dat vina pe roti desumflate, sosea, chiar volanta pt ca daca aceleram sau schimbam viteza nu mai trepida. Astazi insa, dupa ce am reusit sa pornesc (pornea si se oprea), dupa cativa km a inceput sa se auda o bataie la motor. Am continuat drumul cu viteza redusa inca 12 km apoi am mers la mecanic.
Primele constatari: Cureaua de distributie intr-un anumit moment se slabea (mecanicul invartea motorul cu o scula) si apoi se intindea, dar motorul nu a fost sarit de la punct. A fost demontata axa cu came, verificate supapele, nimic concludent. Apoi a fost demontata baia de ulei in care erau imprastiati cuzinetii facuti praf. La prima vedere se pare ca 2 biele, arborele si cuzinetii sunt dusi. Maine se continua demontarea motorului si vom vedea exact.
Intrebari:
1. Se merita sa cumpar piese si sa repar motorul sau sa cumpar un motor SH?
2. Care sa fi fost cauza posibila a acestei defectiuni?
3. Un coleg de forum mi-a oferit un bloc motor cu vibrochen si pistoane la 100 euro. Ce parare aveti, merita investitia?
Va multumesc anticipat.
Stima,
31 Oct 2012, 02:43
Salut,
Uite ce scriam eu unui alt coleg cu o pagina in urma si este valabil si pentru tine:
$1 scrie:$2alut,
.....in acest caz esti obligat sa mergi la un atelier care sa iti masoare presiunea de ulei la ralanti mai ales,iar asta se face mecanic prin demontarea sondei de ulei si montarea unui manometru cu furtun deoarece pe tester nu iti iese nimic,el citind numai erorile electrice si daca vede ca becul de la ulei e stins zice ca e ok dar asta e cea mai mare cacialma pentru ca becul se aprinde la o presiune de 0,8 iar presiunea trebuie sa fie de 2 iar becul nu stie asta dar in schimb cuzinetii,vilbrochenul si etc se uzeaza prematur.
Referitor la suma de 100 euro,suma la care zici tu ca ai gasit sa cumperi un bloc cu vilbrochen in el si inclusiv setul motor, ar mai trebui un colac si o lumanare ,adica pe bune acum dar pretul mi se pare destul de rezonabil deoarece altul iti cerea acest pret numai pe un vilbrochen SH.
Atentie la pompa de ulei deoarece ori cumperi alta ori o repari pe a ta dar vezi ca toti baga mana in ele si le demonteaza dar nu stiu sa le mai monteze la loc deoarece scapa presiune de ulei la imbinare si iar o iei de la capat cu motorul.
Spor la treaba.
31 Oct 2012, 09:10
dl gabi.are canal de pana,dar acel canal este mai mare(are un reglaj de 2 dinti)!
iar capac la curbutori nu am.axele cu came sunt bagate intr-un "cilindru" care daca il desfac se da jos odata cu axa cu came.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

31 Oct 2012, 15:43
Salut,
Deci sagetile rosii sunt cele 4 semne de punere la punct iar pinioanele trebuie stranse pe axe la jumatatea cursei,deci efectiv slabesti surubul central,dai pinionul in stanga si apoi in dreapta ca sa vezi cata cursa face dupa care il dai la jumatatea cursei si strangi surubul la loc.
Imi pare rau ca nu ai postat si poza cu axele cu came ca sa le vad pozitia,daca recitesti mesajul meu o sa observi ca eu asa scrisesem.
Daca ai neclaritati ma poti suna pana in 12 noaptea fara nicio problema,te. e in semnatura mea.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

31 Oct 2012, 17:51
Va salut domnule Gabi,
Astazi am primit vesti bune de la mecanic. Problema a fost de la boltul pistonului, nu de la cuzineti. Mi-a spus sa cumpar un piston cu tot cu biela.
Cum este mai bine: sa cumpar repere noi sau sa caut la dezmembrari? (nu datorita pretului ci a modului cum se imperecheza, a diferentei de calitate intre piesele montate pe motor in fabrica si piesele de schimb).
Multumesc si scuze pentru deranj.
Stima,
31 Oct 2012, 18:04
Salut,
Cumperi SH neaparat si nu din cauza preturilor,motivul nu ti-l pot comunica pentru ca o sa nasc controverse si nu am chef.
31 Oct 2012, 18:06
Multumesc frumos!
In speranta ca nu va supar prea tare, vreau sa schimb si segmentii si am vazut ca sunt de mai multe feluri dpdv al cotelor - standard, supradimensionati etc. De care ar trebui sa cumpar?
31 Oct 2012, 20:53
Daca era sa ma supar nu mai deschideam acest topic,ma poti intreba orice dar numai din punct de vedere mecanic,exclus electrica,tinichigerie si vopsit.
In cazul tau iti trebuie segmenti STD adica de cota zero,daca iei mai mari si ii pilesti pe capete ca sa intre,ovalizezi blocul.
31 Oct 2012, 22:19
dl gabi...multumesc pt sfat...iar in legatura cu poza axelero..dupa cum spuneam nu exista capac separat de axe...acel capac se da jos odata cu axele,iar daca vreau sa scot axa din capac trebuie sa dau fulia jos si iese axa afara din capac.iar daca dau jos acel capac cu axa raman supapele libere.
01 Noi 2012, 00:58
Salut,
Acum am inteles,e modelul ala ciudat de se sectioneaza rampa chiar la nivelul axelor cu came,nu are capace.
01 Noi 2012, 08:52
exact.deci de potrivit ramane cum ati spus mai sus sau exista o alta modalitate?
01 Noi 2012, 15:03
Salut.
Da,deoarece ai canal de pana si acum am totul clar.
Eu as zice sa dai jos si cele doua capace triunghiulare din spatele chiulasei sa nu aiba frezari in axe acolo si sa se puna cu cele doua frezari in plan cu chiulasa ca cele de Ford.
01 Noi 2012, 20:04
buna seara..am dat jos cele doua capace si are frezari la fel ca siin fata adik doar pe margine nu e de la cap la cap cum este la ford...atasez mai jos poza cu trusa speciala de reglare.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

- kit-calat-distributia-motoare-fiat-312-73e141198d7c84d7df-600-600-1-95-1.jpg (16.27 KiB) Vizualizat de 6050 ori
01 Noi 2012, 20:28
Salut din nou,
Domnule Gabi cat costa o segmentare pentru modelul d motor care il am eu? si ce mai implica schimbat sau verificat odata cu defacerea cosmeliei?
03 Noi 2012, 11:28
Multumesc mult pentru raspuns.
Care este pretul pentru revizie si schimb distributie la atelierul dvs? (piese + manopera)
Si care este garantia la piese si manopera?
Se pune stampila si pe cartea service?
Multumesc inca o data.
04 Noi 2012, 15:55
curge uleiul din caseta de directie

.... vreau si eu un sfat in legatura cu achizitionarea sau reconditionarea casetei de directie, care ar fi varianta buna si ieftina
04 Noi 2012, 19:25
Salut,
Domnilor focu,mica si pelegrinu nu are rost sa transformam acest topic intr-un mercurial de piata deoarece el este destinat pentru indrumarea colegilor cu anumite probleme tehnice care au nevoie de ajutor si oricum 99% din cei care intrebati pe aici cat costa,nu faceti altceva decat sa sondati terenul si nu va ajuta cu nimic deoarece tarifele difera de la atelier la atelier si de la zona la zona iar pentru afaceri si servicii exista un nr. de tel. in semnatura mea dar totusi lui focu 25 ii voi raspunde la intrebarea care are legatura cu segmentarea motorului.
La segmentarea motorului tau trebuie sa schimbi urmatoarele:
-set segmenti,
-set cuzineti dar tot de cota la care este acum vilbrochenul,
-filtre de ulei si aer,
-ulei motor,
-kit distributie,
-garnitura chiulasa,
-garnitura capac tacheti,
-simeringuri de supape.
In afara de aceste piese trebuie efectuate urmatoarele operatii:
-pasuirea supapelor in chiulasa,
-reglajul pastilelor de la tacheti,
-verificata pompa de ulei.
Focu daca te vor pune ca sa iei setul de garnituri care costa cateva milioane bune sa nu faci prostia sa-l cumperi deoarece nu-l vor folosi.
Va multumesc pentru intelegere.
04 Noi 2012, 21:19
Buna seara domnule Gabi,
Am vazut ce ati raspuns colegilor mei si indraznesc sa mai pun o intrebare.
Asa cum spuneam eu voi schimba un piston si o biela. In afara de acestea mai schimb: set segmenti, garnitura chiuloasa, semering arbore cotit, semering axa came, ulei+filtru, antigel. Distributia am schimbat-o acum 20000 km.
Intrebarea mea este: Trebuie sa schimb toate piesele si sa fac toate operatiile descrise in topicul de mai sus?
Stima,
04 Noi 2012, 22:50
Salut,
Acum fie vorba intre noi,vei cheltui niste bani pe segmenti si garnitura de chiulasa deci daca repari motorul nu e pacat de Dumnezeu sa nu-i vezi adevarata forta pasuind si supapele si facand reglajele necesare la tacheti?
05 Noi 2012, 08:18
Corect!
Operatiunile respective clar ca vor fi facute. Dar schimbarea semeringurilor de supape si a cuzinetilor se impun?
Stima,
05 Noi 2012, 12:47
Salut,
E logic ca odata ce motezi segmenti noi sa ii schimbi cuzineti de biele deoarece detonatia e mult mai mare iar simeringurile de supape daca ai minim 40.000 km iti recomand sa le schimbi.
05 Noi 2012, 21:11
Multumesc mult ptr rapsuns domnule Gabi, sper sa nu ajung la segmentare....am inteles ca-s scumpi ca draq..
06 Noi 2012, 00:22
Salut,
Nu am idee cat costa segmenti la motorul diesel deoarece majoritatea imi vin si cu piesele deja cumparate dar la 1.6 16 V sunt in jur de 520 lei.
06 Noi 2012, 09:19
$1 scrie:$2ultumesc mult ptr rapsuns domnule Gabi, sper sa nu ajung la segmentare....am inteles ca-s scumpi ca draq..
Salut,
120 - 150 lei set pt un piston, in functie de producator, comerciant.
Stima,
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.