Daca vrei taxi in oras , clar benzina+gpl!
Daca vrei fiabilitate 300-400.000km benzinar aspirat .
Daca vrei consum bun si nu vrei gpl alegi diesel.
Daca o sa cumperi o masina sh de 150.000-200.000km clar benzinar sa fie!
Daca vrei economie cu un diesel o sa ai pe interval 0... 150-200.000km de unde incep problemele dese .
Daca nu vrei surprize cu piese scumpe , alegi benzinar .
Daca alegi benzinar iti platesti piesele in rate(costuri+consum benzina) , la diesel le platesti integral si instant mai devreme sau mai tarziu .
1.6Ti-vct urca bine in ture , prinde 100kmh(probat) pe ceas cu a2-a

. Are o curba de cuplu mai buna din cate stiu vs 1.6 100 , deci si sub 3500rpm trage mai bine . Daca nu ai nevoie frecvent de bagaje si masina full + deal,munte etc , daca nu vrei sa faci multe depasiri , daca vrei fiabilitate pentru multi ani => benzinar sa fie , indiferent de cmc sau model .
Nu a fost slab si nu e nici motorul de 1.6 100cp (DA,e acelasi ca in 2003) , dar un golf 4 e mai usor si decat focus 1 si decat focus 2 => e normal sa para sprinten golful . Un focus 2 ti-vct e fix cat golf4 pe 0-100kmh.
Ai putea lua in calcul si un 1.8-2.0 benzina daca economia de la rca+impozit nu e mai importanta decat sportivitatea...sau 1.6tdci daca senzatia de sportivitate e mai presus decat eventualele probleme (defecte clasice de diesel).