ATS
Pe scurt, in urma evenimentului CF Open Day din 2 iulie am tatonat putin terenul prin seful de service pentru ca de maine (deja sunt in CO ) intram in concediu si trebuia sa-mi fac revizia. Operatii propuse: schimbarea filtrelor (ulei/motorina/aer/polen), uleiului, placutele si lichidul de frana.
OK: le-am propus luni/marti dimineata sau seara, am agreat pentru marti dimineata. Eu aveam deja piesele, era vorba doar de manopera. Supriza: manopera este aceeasi indiferent de unde provin piesele (la alte service-uri - nu dau nume - piesele clientului se pare ca sunt mai greu de montat, chiar daca sunt identice... )
Ora 7 s-a dus catre 7:30 cu receptie si alte alea, in fine, zic eu rezonabil.
Un prim semnal pozitiv: inaintea mea era un domn mai in varsta, pensionar foarte probabil. Venise cu masina tot pentru revizie, facuse cca 8000 km de la ultima. Seful de la mecanici abia s-a lasat induplecat sa-i schimbe uleiul si filtrul de ulei, cel de combustibil i-a spus ca nu are rost dat fiind kilometrajul.
Revenim acum: receptia s-a facut serios la intrarea in service, masina urcata si inspectata inclusiv pe "burta". In prima faza sunt detectate un bec de pozitie ars (de care stiam de vreo doua zile) si becul de la lampa de frana de pe luneta. Inca ceva: pe langa obisnuitul plastic de pe scaunul soferului am vazut folie pusa pe volan, pe schimbatorul de viteze si pe frana de mana!!!
Sunt intrebat daca vreau sa astept in sala sau daca vreau sa stau langa masina, aleg ultima varianta. Ma pofteste in sala pana ajunge masina la un mecanic.
Trec vreo 10 minute, masina plecase deja de acolo... chiar ma gandeam ca ma uitase. Cand colo vine seful mecanicilor si ma pofteste langa masina, cu rugamintea de a nu-l deranja pe mecanic in timpul lucrului. Lucru de la sine inteles si pe care sper ca l-am respectat.
Omul se apuca de munca, s-a uitat la articulatii, a descoperit apoi ca fulia nu o mai duce mult (mi-a explicat si cum se va simti defectul), a descoperit de asemenea ca teava de la turbo era fisurata. S-a interesat de pret (700!!!), dar cum nu o aveau pe stoc, seful mecanicilor a propus sa o dea la sudat, ca tot era masina desfacuta. S-a reparat OK zic eu, sa vedem cat rezista (eu personal am mai multa incredere in varianta asta decat in inlocuirea tevii). Costuri: cca 100 ron.
In final a fost facut si un test de frane dupa inlocuirea placutelor si a lichidului de frana, gratis.
Comportarea masinii dupa operatie:
- frane OK (si inainte erau - dar prima inlocuire de lichid de frana s-a petrecut in al doilea an al masinii, la un alt service, cu rezultate proaste zic eu)
- masina trage mai bine dupa repararea tevii (sesizasem ca in viteza a patra nu prea mai are putere masina, dar in oras nu prea apuc asta)
- nu am apucat sa vad nivelul uleiului (pana acum la reprezentante au pus constant cate 500ml in plus ), dar avand in vedere ca a fost pus in doua reprize as crede ca e OK.
Per ansamblu pot spune ca a fost o experienta placuta, mie cel putin mi-au inspirat incredere. Seful atelierul de mecanica este un tip foarte saritor, calm si cu experienta, iar mecanicii erau seriosi si pareau o echipa destul de unita.
Inca o bila alba: la facturare s-a trecut din greseala de doua ori cu + testul de frane (in loc sa fie scazut a doua oara). Si-au dat seama la cateva secunde dupa ce achitasem cu cardul. Procedura standard la casierie era sa fac o cerere, sa le dau contul si sa-mi verse suma inapoi, dar seful atelierului de mecanica s-a zbatut si a obtinut aprobarile sa primesc pe loc cash.
As zice ca au pasit cu dreptul deocamdata.
Ce am mai observat:
- oamenii din conducere (si directorul de service, si directorul general) au avut o activitate destul de intensa, fiind destul de des si prin service si prin receptie.
- spre deosebire de sambata, atelierul se umpluse de masini (mai mai sa zic ca au fost si ele in weekend... )
- o atmosfera productiva in service, fara glume de autobaza cu masinile clientilor. Fiecare rezolva ce avea de facut, eventual mai cereau o opinie la colegi. Mi-a mai placut ca fiecare era lasat sa lucreze in ritmul lui, nu statea nimeni cu gura pe ei si fiecare isi facea treaba.
-
Mihai L - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 10794
- Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey