Dupa o jumatate de transalpina (sebes-obirsia lotrului-voineasa) ,ca la obirsie in vale era zapada cu gheata de 2 metri !!! , pot sa ma pronunt (si) asupra comportamentului cauciucurilor goodyear asymetric 2 91Y 235/40/18: este foarte bun !
-Negativ = se incalzesc relativ greu (2-3 km), se duc repede in regim de coasta (am consumat aprox 2mm din 6 pe 105km), insa pentru condus sportiv sint acceptabile ca viata (probabil 25.000-35.000 km)(michellin-ul e la fel de bun ,insa dureaza mai putin)
-Pozitiv = aderenta comparabila cu semislickurile pe curbe si frinare. Putin cam moi pentru tractiune violenta, insa e in grafic . Nu prea sint indicate pentru "liniutari" carora le recomand pirelli (bune doar pentru asa ceva)
- Aderenta exceptionala pe rece si ud (aici n-au rival ! nici dunlop ,nici michellin nu fac fata, iar concurenta de mina a 2-a continental ,pirelli,japonezi, americani, etc nici macar nu se apropie...)
Le recomand cu caldura pentru cei experimentati care vor sa invete cum se comporta masina pe curbe deoarece au cel mai bun si sezizabil feedback. Vibreaza cu mult inainte de a pierde aderenta. Acel "91Y" nu trebuie sa dispara din marcajul cauciucurilor. Nu luati W, sau indice mai mare de 91, vor fi prea dure si se vor supraincalzi.
Despre ST pot sa va spun ca m-a dezamagit la capitolul viteza de abordare a virajelor (e prea mult sub ce ma asteptam) insa m-a incintat la modul de abordare a virajelor : e o masina careia ii place sa mearga de-a latul, e o masina de spectacol , de distractie, nu de viteza in coasta.
Desi nu credeam a spun asta vre-odata, daca vreau sa ma distrez in coasta voi alege oricind ST-ul in defavoarea RS-ului. RS-ul ramine doar pentru viteza in coasta si adrenalina. Cu ST-ul sperii pasagerul, cu RS-ul se sperie soferul.
PS Consum in regim de coasta ST = 45-55%, RS= 80-100%, insa la cauciucuri sint egale la consum spre disperarea mea.
Pentru teste e excelenta ACUM transalpina. M-am intilnit intre baraj si voineasa cu 8 masini si 2 donatori de organe doar.