Ford Focus an 2003,motor 1.8 TDDI Probleme chiulasa,intra in fierbere si umfla furtunele cat si lichidul din vas Salut ,
Saptamana trecuta am avut la reparat un Focus din Bucuresti care forta supapa de la busonul vasului de expansiune aruncand lichidul de racire in zona distributiei.
Am trecut la demontarea chiulasei,chiulasa ale carei suruburi le-am gasit foarte slabe si am constatat ca din pacate nu este arsa numai garnitura de chiulasa ci si suprafata plana a acesteia,prezentand sapaturi adanci lasate de inelele metalice ale garniturii de chiulasa si chiar daca ar fi fost planata,iesea din cotele admise iar motorul se comprima mult si din acest motiv am fost obligat sa o schimb.
Proprietarul a gasit o chiulasa foarte buna la pret dar simeringurile erau distruse si motorul de pe care fusese desfacuta manca ulei intr-o veselie si din acest motiv am trecut la pasuirea supapelor pe scaune si inlocuirea simeringurilor care erau carbonizate.
Dupa reconditionarea chiulasei am demontat de pe vechea chiulasa,galeriile de admisie si evacuare,bujiile,injectoarele si celelalte anexe pentru montarea celei cumparate recent care era si normal ca la pretul respectiv a fost luata fara anexe.
Am avut mari probleme cu demontatul,in primul rand cu bujiile incandescente apoi cu injectoarele care efectiv erau sudate de rugina si cu toate spray-urile renumite de degripare mi-au luat 2 zile sa le demontez dar nu s-a rupt absolut nimic,se pot observa in pozele ce urmeaza.
Motorul fiind foarte corodat de rugina am fost obligat sa schimb si conductele la injectoare deoarece una era compromisa total si inclusiv teava de legatura dintre pompa de apa,corpul cu termostat si radiator,teava care fiind montata intre pompa de injectie si bloc este o intreaga aventura sa o demontezi.
Trebuie acordata o mare atentie curatarii suprafetelor de asezare a garniturii de chiulasa si aici fac referire la chiulasa si la blocul motor deoarece fiind vorba de o garnitura de chiulasa otelita nu are voie sa ramana nici ce-a mai mica particula care sa produca o denivelare in asezarea plana a pieselor,spre deosebire de motoarele care folosesc garnitura de clingherit armat care fiind maleabil poate capata forma unor mici reziduri ,dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa acordam atentia cuvenita curatarii ambelor variante.
Distributia nu a necesitat schimbare intrucat fusese inlocuita de curand la Bucuresti dar as vrea sa mentionez ca s-a procedat rudimentar de fapt a devenit ceva tipic in notiunea de mecanica a unora,adica pinionul axei cu came a fost extras cu levierul/levierele si astfel a fost deformat talerul metalic de sub fulie,taler pe care se fixeaza capacul la distributie si din acest motiv pinionul a frecat de acesta ,efectiv dizlocand metal din el,se poate observa in poza.
Dupa efectuarea lucrarii motorul a fost turat si testat daca ar mai putea prezenta posibilitate de fierbere sau suflare a compresiei in vasul de expansiune dar totul a fost in regula inclusiv prin confirmarea telefonica a propietarului cand a ajuns la Bucuresti,ramanand doar sa mearga la un pompagiu ca sa rezolve reglare injectoarelor la presiunea prescrisa de fabricant .
Imi cer scuze deoarece reglarea tachetilor o voi prezenta intr-un viitor apropiat fiindca in ultimile 3 zile am lucrat pana la miezul noptii si datorita starii de oboseala nu am mai facut un fisier video cu operatia in cauza.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

-

-

-

-

-

-

- injector ruginit
-

-

-
