de antonio_ultras » 01 Iun 2013, 07:35
Va salut Domnul Bibanu,
Am un Ford Escort mk6, '95 caruia i-am schimbat motorul (1.6 16V) cu un motor Zetec 2.0 16v de pe Mondeo. Piesele care au venit de pe motorul de Mondeo sunt: chiulasa completa, bloc, galerie admisie cu toti senzorii, rampa injectoare, ecu (de pe un zetec 2.0 fara imobilizator) restul pieselor si senzorilor fiind de pe motorul vechi. Masina porneste dar nu sta la relanti, moare instant, iar daca o tin din acceleratie se balbaie, da rateuri pe evacuare, cateodata si pe admisie. Distributia a fost montata de mine, nu am avut semn pe fulia de la vibrochen si am adus pistonul 1 in TDC cu ajutorul unei surubelnite lungi prin gaura de la bujie, axele le-am blocat in santurile din partea dreapta cu o bucata de metal sa fie orizontale cu chiulasa, am pus cureaua, strans intinzatorul, dupa care am strans si rotile de la axe. Dupa ce l-am pornit, am mai verificat o data sa fie pusa bine distributia, si cu pistonul 1 sus, ambele axe sunt paralele cu chiulasa. Mentionez ca dupa ce o pornesc nu se aude nici un tacanit, nici o bataie sau alte sunete. Majoritatea celor pe care i-am intrebat au spus ca e distributia si ca e posibil sa fi stricat chiulasa. Am incercat sa-i fac un test cu agrafa, dar doar cu motorul oprit (cu el pornit nu am cum) si nu am nici o eroare. Am pornit masina si cu ecu de 1.6 si la fel face (din ce am citit pe forumurile de afara ar trebui sa porneasca dar sa nu mearga la capacitatea maxima). Am curatat toate mufele cu spray de contacte, am verificat sa nu traga aer fals pe la furtunele de vacuum, am curatat valva de relanti, clapeta, am scos rampa de injectoare si "scuipa" bine toate 4, aprinderea pare sa fie buna, toate par in regula. Din pacate masina se afla in curte si nu am cum sa o scot, deci nu as putea sa merg nici la un service.
Orice sfat m-ar putea ajuta! Pentru alte nelamuriri va stau la dispozitie! Va multumesc anticipat!
Antonio Mihai