Noutăţi din lumea automobilistică
17 Sep 2007, 18:57
Cred ca cel mai important pentru ei a fost sa bage la inaintare productia de masini noi... In momentul introducerii taxei deja Polonia trebuia sa dea inapoi banutii, se stabilise deja ca este ilegala.
Cred ca deja isi facusera planurile cu tot cu datul banilor inapoi.
23 Sep 2007, 14:21
Acu cateva min era un tip de la Directia Accize pe National si vorbea de taxa de inmatriculare. In tabelul prezentat acolo era dat ca exemplu un motor de 1900cmc, pt Euro 4 o sa ramana cam aceeasi taxa, iar pt Euro 3, la o taxa in jur de 800 Euro in 2007, in 2008 o sa fie una de vreo 2000 Euro. Din cate inteleg, in principiu e doar o propunere catre UE.
Taxa este mai mare pt masinile noi, si mai mica pt masinile mai vechi de 1 an. Vedeti calculator pt ambele taxe.
09 Oct 2007, 20:22
Considerati-va fericiti daca nu or mentine taxa de prima inmatriculare si sa mai puna si Garda de mediu acel surplus in pretul masinii !!!
25 Oct 2007, 12:29
"
Potrivit purtatorului de cuvant al comisarului pentru taxe, Comisia Europeana intentioneaza sa deschida, pana la sfarsitul lui 2007, a doua etapa a procedurii impotriva Romaniei in cazul taxei de inmatriculare, in cazul in care autoritatile nu vor pune in practica legislatia aliniata la cea europeana. "In timpul discutiilor cu autoritatile romane, Comisia considera ca a oferit suficiente elemente si sugestii astfel incat noul proiect legislativ sa fie in conformitate cu legislatia UE. Totusi, fara o implementare a legislatiei aliniate la cea a UE, Comisia va deschide a doua etapa a procedurii de infringement pana la sfarsitul acestui an", a declarat purtatorul de cuvant al comisarului pentru taxe, Maria Assimakopoulou.
Potrivit acesteia, scopul Comisiei Europene, in cadrul dialogului cu partea romana, este sa ofere consiliere si nu sa-si dea acordul formal pe un proiect legislativ al guvernului.
"Inainte de a lua o decizie finala in cadrul procedurii de infringement, Comisia asteapta transmiterea oficiala a legislatiei noi si deja adoptate. Comisia nu incheie niciodata o procedura pe baza unui proiect legislativ care nu a intrat inca in vigoare", a mai aratat purtatorul de cuvant.
Pe de alta parte, Finantele considera, la randul lor, ca au oferit Comisiei toate informatiile cerute, iar potrivit unor surse, legislatia nu a fost inca modificata intrucat forul european nu a transmis niciun raspuns Romaniei la scrisoarea trimisa in septembrie. Aceasta scrisoare a continut doua studii ale pietei auto care, conform solicitarii CE, ar fi urmat sa reflecte daca gradul de uzura al masinilor luat in calcul de Finante pentru plata taxei corespunde cu cel evaluat de Comisia de Asigurari si de Uniunea Asiguratorilor.
Procedura de infrigement (incalcarea tratatului de aderare) prevede ca, in situatia in care guvernul roman nu modifica taxa auto conform cerintelor CE, forul european trece la etapa premergatoare actionarii la Curtea Europeana de Justitie. Aceasta etapa consta in transmiterea unei scrisori de argumentatie, "reasoned opinion", care contine recomandari precise ale modului in care trebuie modificata taxa. Daca nici in urma scrisorii de argumentatie, Romania nu se conformeaza rigorilor europene in materie, Comisia ar urma sa inainteze cazul Curtii Europene de Justitie.
Desi comisarul european pentru taxe, Laszlo Kovacs, anunta in aprilie ca Romania are la dispozitie sase luni pentru a rezolva aceasta problema, CE nu a considerat necesar, pana in prezent, sa avanseze procedura, considerand constructiv dialogul cu partea romana.
Taxa de prima inmatriculare auto a devenit, din luna martie, obiectul unei proceduri de incalcare a tratatului declansata de Comisia Europeana.
CE apreciaza ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii in cazul celor foarte vechi.
Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara catalizator si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc."
Sursa articol:
http://www.bloombiz.ro (
http://www.bloombiz.ro/article--Interna ... 91354.html)
11 Dec 2007, 01:08
mai are pina sa ii dea handicapatii banii
cel putin 2 ani
fain era daca la 2 zile dupa ce platea taxa vindea masina inapoi in Austria si ii demonstra lui nenea tary cum este cu liberalismul si circulatia bunurilor in spatiul comunitar
ii urez succes si sa aibe cit mai putine controale de la fisc pentru ca nenorocitii pot reactiona cum nici nu te astepti
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.