Buna ziua,
Fabricantul spune ca poti folosi in primul rand 10W30 iar 10W40 numai semi-syntetic.
Nu imi permit sa iti fac vreo recomandare ce marca de ulei ar fi bine sa folosesti sau sa iti spun ca la km astia trebuie segmentat motorul deoarece vor aparea 500 de haiduci care vor spune ca ulei indicat de mine nu este bun iar ei au 400000 km cu masina si vor mai merge inca 1.000.000 km fara sa o segmenteze.
Eu cand recomand cate ceva,imi permit sa o fac din propria-mi experienta si din constatari facute intr-o viata de om dar neaparat apare macar unul care citeste in vreo carte si spune ca nu e Rada Baba ci e Baba Rada si o tine sus si tare.
Eu iti spun decat atat,motoarele astea de Ford cu 16 valve(benzinarele),merg foarte incinse si din acest motiv,peste 100.000 km coxeaza segmentii de ungere si toti se mira de ce nu scoate fum negru dar in schimb mananca uleiul.
La inceput, eram foarte intrigat deoarece nu intelegeam de ce segmentii noi,din fabricatie au deschizatura(toleranta)foarte mare,ca si cum ar fi uzati,dar in timp am reusit sa inteleg ca dilatarile sunt foarte mari in motor.
Am spus mereu,nu recomand tratamente termice la aceste motoare deoarece coxeaza ele segmentii asa fara tratament dar in prezenta lui.
Tin sa mentionez ca poate intra oricine aici pe topic sa ma contrazica,putin imi pasa ce parere are el,m-am saturat sa alimentez conflicte pe forum.
Am fost intrebat si am raspuns,daca altul are o opinie diferita este problema lui,singura mea doleanta este sa isi expuna punctul de vedere fara a ma implica pe mine in context.
As mai avea de mentionat ca o evitare a segmentarii facute la timp,atrage dupa sine uzura prematura a pistoanelor,acesta fiind un alt punct critic al acestor tip de motoare.
Norocul meu ca esti din Botosani ,deoarece altfel as fi fost acuzat ca si alta data,ca as vrea eu sa iti iau banii ca sa iti segmentez motorul.
