$1 scrie:$2alut
Masina mea (1.4) consuma cam 600-800 ml de ulei Ford 5w30 la 1000 km. Fiindca momentan nu consider sa renteze o investitie de 500 de euro in motor, am citit pe topicul despre uleiuri ca ar fi recomandat sa trec pe 10w40 - ARAL am inteles ca ar fi cel mai ok (sau astept recomandarea ta pentru alt ulei)
Folosirea acestui tip de ulei are vreun efect in vederea scaderii consumului de ulei, sau doar reduce uzura ?
O alta intrebare, la motorul meu cam tacane tachetii (cred - se aude din zona tachetilor).
Folosid acest ulei 10w40 tacanitul se va accentua sau se va diminua ?
De la 120.000 km de cand am masina pana la 180.000 km nu au fost reglati niciodata tachetii, defapt nici nu stiam ca trebuie reglati. Asta sa fie un motiv pentru tacanit ?

Nu stiu la cati km se regleaza, am presupus mereu ca nu trebuie reglati.
Buna dimineata ,
Ok,Ady cu ocazia asta vom cauta sa intelegem cu totii de ce la motoarele mai uzate este recomandat sa trecem la alt tip de ulei si toti isi pun aceeasi intrebare ca si tine si consider ca este cazul sa dezbatem problema.
Ce reprezinta un ulei 10W40?
Primul grup de cifre 10,urmata de litera W de la englezescul winter adica iarna,indica comportarea acestui ulei la rece,adica sub temperatura de zero grade celsius.
Unele uleiuri la o anumite temperaturi negative,devin prea vascoase si din acest motiv la pornire motorul se invarte mai greu,atragand dupa sine momentul in care motorul se uzeaza cel mai mult si totodata uleiul devenind vascos el ajunge cu mare intarziere sa asigure lubrifierea motorului.
Avem aici detalii privind raportul dintre tipurile de uleiuri si temperaturi:
0 W recomandat ptr temperaturi de -35grC
5 W recomandat ptr temperaturi de -30grC
10 W recomandat ptr temperaturi de -25grC
15 W recomandat ptr temperaturi de -20grC
20 W recomandat ptr temperaturi de -10grC
25 W recomandat ptr temperaturi de -5grc C
Al doilea grup de cifre,adica 40,indica vascozitatea uleiului la cald.
-20 este recomandabil doar iarna cand motorul nu se incalzeste asa cum o face in mod normal
-30 este recomandabil cand nu este foarte cald afara, utilizabil in conditii normale si atunci cand nu exista riscul de a se supraincalzi motorul,de exeplu mers in oras, regim de ture marite. Marea majoritate a motoarelor din ultimele generatie folosesc cu succes acest ulei chiar si atunci cand temperaturile de afara sunt foarte ridicate. Avantajul acestui ulei este ca este mai putin vascos si este preluat de lagarele de ungere mai usor si implicit exista frecari mai mici,ele fiind diminuate. In urma folosirii acestui tip de ulei,intre schimburi pot exista consumuri de ulei unele fiind date chiar de fabricant,de pana la 5%). In momentul in care motorul se uzeaza se recomanda utilizarea unui ulei dintr-o clasa de ulei cu o vascozitate superioara,cum ar fi 40.
-40 este bun atat vara cat si iarna cu condita ca uzura motorului sa nu depseasca limitele permise de producator.
-50 este indicat a se folosi la motoarele foarte uzate, cele care consuma mai mult ulei sau scapa prin lagarele uzate ale axului cu came. Trebuie precizat ca in cazul folosirii uleiului din aceasta clasa creste consumul de carburant dar o sa constatati o scadere considerabila a consumului de ulei. Este de asemnea recomandat atunci cand este foarte cald si motorul se incalzeste la limita de fierbere.
-60 este recomandat in cazul motoarelor suprasolicitate la competitii sau aplicatii de acest gen. In acest caz uleiul se schimba in general dupa fiecare cursa de acest gen.
Ce trebuie sa retineti,este faptul ca uleiurile recomandate la frig au la baza un ulei mai fluid, adica mai subtire care se consuma in general prin evaporare,cum este de exemplu cazul uleiurilor minerale. Cu cat cel de-al doilea grup de cifre creste,consumul de ulei scade.
Actualmente exista doua tipuri de clasificare a uleiurilor si anume: sistemul american A.P.I. si sistemul european A.C.E.A.
In toate cazurile este bine sa urmati indicatiile producatorului si nu sa puneti ulei in motor dupa bunul plac sau dupa recomandari facute la colt de strada,pentru ca exista incombatibilitati care pot provoca distrugerea partiala sau totala a motorului care foloseste uleiul inadecvat si in cazul nostru,producatorul recomanda uleiurile 5W30 si 10W30 iar la motoarele mai uzate 10W40 si in acest considerent imi permit sa va fac mereu tuturor aceasta recomandare.
Deci W40 fata de W30 inseamna ca uleiul ramane la fel de vascos la temperaturi de lucru mai ridicate sau anumite uzuri ale respectivului motor dar Ady trebuie sa intelegi si faptul ca acea investitie de care mentionezi tu ca nu o poti face,nu o poti salva prin schimbarea tipului de ulei decat o perioada scurta de timp deoarece la o uzura mare a segmentilor,este atrasa dupa sine uzura pistoanelor si degeaba il mai segmentezi la un moment dat.
Bani nu vor fi niciodata,hai sa fim realisti,iarna e dupa sarbatori iar vara vine concediul,deci...
Mentionez clar pentru doritorii care vor sa ma acuze de un eventual plagiat,ca o parte din text este preluat si este normal sa fie asa intrucat nu am inventat eu apa calda si nici faptul ca 1+1=2,ci respectiv fiecare producator isi descrie propriile legi de care trebuie tinut cont si exploatat un anumit produs.Aproape jumatate din continutul textului a fost preluat si apoi modificat si imbunatatit de mine pentru a intelege fiecare om,indiferent de nivelul de pregatire detinut.