Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
18 Mar 2014, 20:11
Pentru ca ieri am primit o oferta de 120 ron pentru manopera pentru revizie (ulei + filtre: ulei, aer, polen, motorina), azi m'am pus pe treaba si am inlocuit deocamdata filtrul de motorina si cel de aer.
Urmeaza maine cel de polen, iar cu uleiul sper sa scap ieftin ... un 30 lei
18 Mar 2014, 20:26
Oferta de 120 era de la vreun dealer local Ford? Mie mi-au cerut acum 2 saptamani in jur de 750 lei pentru revizia "mica" adica fara filtru polen, cu consumabilele lor. Avand in vedere ca e benzina mi se pare incredibil de scump. O s-o rezolv la un prieten.
18 Mar 2014, 21:05
Nu, oferta era la AutoRol, unde'am lasat rotile de iarna la hotelul de anvelope.
La Ford oricum nu ma duc pentru o banala revizie, fie si numai ptr ca ar dura cel putin 30 min in plus fata de un service unde pot sta langa mecanic fara probleme.
Consumabilele au fost aftermarket:
- filtru ulei 30 lei
- filtru aer 40 lei
- filtru combustibil 120 lei
Uleiul ar fi 120 ron/4 litri Formula F
Deci daca as plati si manopera, as ajunge la 430 ron. Plus un filtru de polen ... s'ar rotunji la 500 ron. Asa macar ies la un 400. N'am idee cat ar fi la reprezentanta, insa banuiesc ca e in jur de 800 cu toate filtrele inlocuite
18 Mar 2014, 22:07
Am inteles ca au crescut preturile bine. Inainte cam atat cereau pentru fiesta tdci ca a ta, iar pentru focus benzina era in jurul a 500lei. Poti pune o intrebare macar sa stii cam la cat a ajuns
18 Mar 2014, 23:00
In 2011, la revizia de 45000 km, facuta la TA, tarifele au fost urmatoarele:
Manopera: 210
Ulei Castrol - 4ltr: 232
Filtru ulei: 72
Filtru aer: 98
Filtru motorina: 290
Totalul e de 900 ron
Pentru Focusul tau, din ce vad, un filtru de aer si unul de ulei de la Mann costa 80ron, per total. Uleiul, sa zicem, 150? Hai 170, sa fie suma rotunda. Pai de la 250 pana la 750 ... manopera si adaos... prea ca de la tara, totusi!
19 Mar 2014, 09:35
Piesele de revizie fara filtru polen le-am comandat de la colegul adispan, originale Ford, ajung cam 170 lei, cu tot cu curier acasa/ramburs in jur de 190 lei. Filtrul de polen l-am inlocuit prin august, nu are rost sa il schimb acum.
19 Mar 2014, 10:33
Si eu la ultimul schimb de filtru polen la focus am observat ca era relativ curat ... fiind destul de greu accesibil (demontat pedala) am decis sa il schimb la 2 ani de acum ... e drept ca merg in general extraurban cu focus-ul deci probabil e mai putin praf .
Pe piese tot aprox 170ron(fara polen) dau si la focus si la fiesta 6 benzina si le schimb singur , e destul de simpla treaba ... mai ales daca ai posibilitatea sa te duci la cineva la curte .
Avantaj fiesta la filtru de ulei inclinat ca nu te murdaresti decat daca insisti ... si la filtru de polen ai acces mai usor decat la focus .
Focus-ul are avantaj la filtrul de aer ce se demonteaza mai usor decat cel de fiesta .
Oricum daca il excludem pe cel de polen in 15-20 min nu ai ce face ... sa zicem maxxx 30-40min relaxat si cu cel de polen ... mai important e sa ai unde decat "operatiunea" ... 200 ron pentru manopera la o revizie nu prea as da ... am platit la focus cand era nou ca ma gandeam la garantie ... dar acum ma gandesc ca de 200 ron fac schimbul si la fiesta .
19 Mar 2014, 10:47
Revizii revizii - urmeaza si la fiesta si la focus. Ma gandesc ca la fiesta a facut 5 000 km intr-un an si sa schimb doar ulei si filtru de ulei? Km facut in afara majoritatea. Iar la focus trebuie sa schimb si ala de motorina anul asta
idioata pozitia filtrului de polen si la focus si la fiesta. cat despre costuri la 35-50 de lei cat costa in bucuresti pentru schimb prefer sa nu ma murdaresc pe maini si sa beau o cafea linistit langa masina
19 Mar 2014, 12:55
35-50 ron ptr ce?
Daca e vb doar de ulei + filtru, atat e si in Cta si normal ca o sa optez ptr aceasta varianta. Pentru revizia completa nu prea cred sa fie atat, ar fi diferenta prea mare de la cei 100 (daca luam piesele de la ei) - 120 ron cat mi s'a spus mie
Cat despre revizia de an, insa doar dupa 5k km, filtrul de aer nu dureaza mai mult de 5 min sa'l inspectezi sa te decizi daca trebuie sau nu schimbat. Daca zici ca majoritatea km au fost facut extraurban, cel mai probabil nu e nevoie sa'l schimbi, mai ales daca estimezi ca vei face cam tot atatia pana la urmatoarea revizie.
19 Mar 2014, 12:58
@andrei nu vb de reprezentanta la pretul de 35-50 ron, vb de un service auto de cartier sau la un prieten mecanic care mai ciupeste si el in timpul liber (pret de reprezentanta - nici d-al draq nu mai fac la ei)
Cu siguranta urmatorii 5000 de km vor fi facut in manim 1 an pentru ca merg cu focusul si foarte rar cu fiesta (mai merge tata cu ea pana la tara si inapoi)
19 Mar 2014, 15:39
Nici eu nu vorbesc de reprezentanta. La un atelier oarecare am primit cotatia de 120 ron ptr manopera unei revizii (ulei + filtru ulei, motorina, aer si polen)
Pentru operatiunile de mai sus nu cred ca 35-50 ron ar costa la un atelier. Poate la un prieten mecanic, da, dar eu fiind la randul meu mecanic, de ce sa dau banii aia ptr 30 min de lucru, cand timpul ala (ba chiar mai mult, punand si timpul pe drum - presupunand ca nu vine mecanicul la tine) oricum l'as pierde asistand lucrarea?
19 Mar 2014, 16:28
Andrei e bine esti mecanic - eu unu nu sunt foarte priceput in acest domeniu. Plus ca in bucuresti nu prea unde sa mesteresc si nici scule.... cotatie de la service in bucuresti cu tot ce ai zis tu ulei, filtru ulei, aer si polen - 80 de lei.
19 Mar 2014, 20:28
Da, 80 ron e ok, sunt convins ca si eu gasesc mai ieftin, aia au fost singurii la care am intrebat, ca tot eram acolo.
Eu am noroc ca'n parcarea din fata blocului nu e trafic, scule am, timp se gaseste ... banii sa nu se duca
20 Mar 2014, 08:53

ma gandeam sa imi fac la curte o groapa special pentru chestia asta. Sa imi cumpar o trusa de scule pentru masinile familiei. Nu e vb de scutit bani dar poate mai invat s eu ceva pt mine asa. Ca pana acum am reusit sa schimb un set de placute supravegheata de colegul DARKMIC si unitatea audio + bricolat Pilotul automat pt focus. Toate s-au lasat cu rani

ciocane peste degete etc. Antitalent pe scurt
20 Mar 2014, 09:08
Si pe mine manopera pentru schimbarea tuturor filtrelor si a uleiului m-a ajuns tot 50 lei. Nu la reprezentanta, bineinteles, ci la un service obisnuit. Asta in ultimii doi ani. Anul asta n-am ajuns sa fac inca revizia.
20 Mar 2014, 09:17
50 lei am dat si eu in ultimii ani pt toate filtrele. Sa vad anul acesta ca sunt doar 2 filtre + ulei versus 4 filtre
20 Mar 2014, 09:23
iti spun eu

50 Ron
20 Mar 2014, 09:43
Posibil. Sper sa nu fi ajuns inflatia si acolo. In alta ordine de idei, imi place ca nu sunt singurul de pe forum care se apuca sa "repare" masina si la final ramane cu piese in plus.
20 Mar 2014, 10:10
Eu la mine in oras cumpar uleiul si filtrele de la un magazin care are si atelier auto si au promotie, ca daca iei de la ei piesele (uleiul si filtrul de motorina) manopera pentru ele e gratuit. Acuma sigur ca pentru celelalte filtre ii lasi ceva baiatului si ti le schimba. 20-30 de lei e suficient, dar eu i-am lasat doar 10 lei ca am zis sa imi schibe doar filtrul de motorina, iar cel de aer si cel de polen le-am schimbat singur.
20 Mar 2014, 10:22
Varianta asta e si la turda, cumperi cinsumabilele ( ulei, filtre si le schimba gratis) dar la ultimul schimb mi-au montat gresit filtrul de ulei ( la 1.6 tdci are o pozitie anume de montaj, daca il montezi in alta pozitie nu ai presiune de ulei suficienta) asa ca la urmatorul schimb o sa ma murdaresc eu si nu mai las pe nimeni sa lucreze la masina ( singurul cara mai are voia sa se atinga de ea e turbojack in rest nici un meserias)
20 Mar 2014, 10:46
Gasisem la vreo 10 ron in Auchan cheie de 8 si 10, parca, pentru busonul baii de ulei, o rampa am unde sa gasesc ... dar parca tot mi'e lene. Plus ca la Fiesta am vazut ca e o pozitie ciudata pentru filtrul de ulei, mai investighez ...
20 Mar 2014, 11:20
La fiesta mie mi s-a parut ca e mai usor de schimbat filtrul de ulei decat la focus...

in fine
@martini nu esti singurul, mai sunt si altii dar nu vor sa recunoasca

....
Incep eu: Ma numesc Lauretiu .... si nu ma pricep la mecanica (reparat masini)
20 Mar 2014, 15:02
Nu zic ca n'o fi usor, nu am incercat, insa ptr 30 ron am si constiinta curata ptr ca nu arunc uleiul aiurea ... ce'or face aia de la service cu el, treaba lor (cred totusi ca'l duc la centre de reciclare)
Azi m'am contorsionat si am schimbat si filtrul de polen. Cel vechi parea sa fi strans ceva praf. Probabil ca mai mergea, dar daca tot avaem 2 filtre noi, n'avea rost sa il mai las.
Trebe sa'mi fac timp zilele astea sa ma interesez daca gasesc in Cta sa modific la km reali ce am acum in bord, mi se pare aiurea sa vad 138xxx km cand eu n'am nici jumatate din ei.
22 Mar 2014, 20:07
In seara asta am mai aflat o chestie: daca doar pe o parte semnalizarea clipeste mai des, unul din becurile de semnalizare de pe acea parte e ars.
Asadar, inca o tura de demontat farul din dreapta
22 Mar 2014, 20:42
La ce folosesti semnalizarea in orase precum Bucuresti, Constanta... ? Vad ca nimeni nu prea o mai foloseste in ultimii ani
22 Mar 2014, 21:06
Am zis ca daca tot n'am xenoane peste tot s'o fac lata pana la capat si sa si semnalizez cand schimb banda sau chiar si directia de mers
23 Mar 2014, 09:08
Esti ciudat
24 Mar 2014, 13:54
Schimbarea de banda se face brusc si fara semnal in orasele aglomerate ... asa in mod sigur soferul/"oponentul" isi da seama ca esti chiar "hotarat" , eventual franeaza si te "saluta" dar scopul este deja atins ... cel mult il atingi putin daca nu si-a dat seama in timp util dar aici e si vina lui ca e "greu de cap".
De ce sa arzi tu becurile , el nu vede ca se inclina masina ta spre banda lui ?
Acum aprox 2h am renuntat la banda mea pe care mergeam melc-style cu 10kmh(bara-bara) doar pentru ca un X5 , cu masina parcata pe banda lui(obstacol), a intrat si el(logic fara semnal) pe o banda partial ocupata "doar" de o fiesta(a mea) ... cand am vazut ca a ajuns la 5cm de fiesta si inca insista (urma oglinda si in mod sigur oglinda fiesta+ og X5 >5cm) am preferat sa franez si sa ajung la semafor in spatele lui (in stanga deja eram lipit de scuarul despartitor) decat sa ajung la firma de asigurari(RCA) .
Pot spune ca adversarul "si-a dorit mai mult victoria" ... trebuie sa fiu fair-play sa recunosc asta ... e mai bun X5 decat fiesta , imi era greu sa rezist in fata lui .
Ajungem la regula de baza nr.2 pentru orasele mari ... cand brusc apare un obstacol, tragem de volan stanga sau dreapta !!! Niciodata nu franam , frana inseamna consum suplimentar/inutil carburant+uzeaza placute+discuri+saboti+bec stop frana+ ...etc , volanul nu consuma mai nimic.
ps. Si eu am momente cand "pacatuiesc" si aplic regulile scrise , in rest cele nescrise raman esentiale in trafic .
@andrei Lasa ca e fiesta6 face-lift , se schimba usor un bec in far , mai ales acum ca s-a marit ziua ai sanse mari sa termini in aceeasi zi.
24 Mar 2014, 14:24
cip, juca chicken cu tine....
24 Mar 2014, 15:32
Nu imi murdaream eu fiesta mea gri de X5-ul lui negru ... nu aveam de gand sa cedez dar cand am tras cu ochiul si vazut ca efectiv nu avea loc sa intre dar era un cocalar cu ochelari de soare(chiar daca era innorat) mi-am dat seama ca e posibil sa nu stie sa conduca si sa ma atinga din prostie(apreciere) nu din "agresivitate" ... si cand privesti din X5 parca o fiesta nu pare mare sau 10-20 cm +/- nu conteaza pentru tine ... de revopsit aripa + inlocuit oglinda nu mai zic , ramane rest la paine si pentru ele .
Nu ma sperii eu asa usor dar era o situatie de frana sau oglinda(cel putin) . Daca se juca nu intra asa nepasator de zici ca era banda lui si eu eram in plus pe sosea ... de obicei fortezi-drept-fortezi ...el a mers lejer in diagonala de zici ca eu eram transparent .
Am un vis uneori sa imi cumpar un logan de peste 300.000km galben , sa ii pun un "berbec" si sa ii trosnesc pe toti care se baga ultra-nesimtit ... din pacate stiu ca asta o sa fie tot paguba mea ... cat alergi si consumi sa repari masina , chiar si pe RCA-ul lor. Si pana la urma nu pot sa ii invat eu sa conduca pe cei care au primit permisul prin posta drept cadou ... pentru ca: "Proşti, dar mulţi ! ".
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.