Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Re: Fiesta Mk6

24 Mar 2014, 19:46

$1 scrie:$2@andrei Lasa ca e fiesta6 face-lift , se schimba usor un bec in far , mai ales acum ca s-a marit ziua ai sanse mari sa termini in aceeasi zi. :)


Usor fata de ce?
Partea ok e ca azi am primit si niste H4 Osram Night breaker unlimited, deci oricum ar fi trebuit sa demontez farurile, deci o sa schimb cu ocazia asta si becul de semnalizare.

Re: Fiesta Mk6

25 Mar 2014, 13:25

Indubitabil eram ironic :) ... usor fata de altele unde nu e neaparat necesar pentru un bec sa demontezi farul ...sau macar farul nu are pozitia aia ciudata(singura) in care se lasa convins sa iasa . Prefer sa ii schimb filtru de polen decat sa ii schimb un bec in far fiestei :D , chiar daca nici ala nu e foarte usor accesibil.

Osram Night Breaker se ard relativ repede din cate am auzit deci probabil nu sunt alegerea inspirata pentru fiesta ... eu am luat osram silverstar 2.0 ce au o durata de viata mult mai mare ... am pe fiesta de aprox 1an si inca rezista , lumina e alb curat , mai alb si ceva mai puternic decat motorcraft.
Despre OS NB am auzit pe multi cum se plangeau ca in max 12 luni au cedat ... voiam si eu tot NB dar m-am reorientat la silverstar 2.0 si nu regret ... poate ai noroc sa prinzi exemplare bune de OS NB si sa te tina.

Re: Fiesta Mk6

25 Mar 2014, 13:44

Si eu sper sa am noroc, sa nu ma lase prea repede Osram'urile astea. Problema n'ar fi daca s'ar intampla cat sunt eu acasa, dar daca's plecat mi'e ca la un service vor cere manopera mai mult decat costa un bec normal
E prima oara cand incerc un bec d'asta mai ... special, sunt curios de cum va lumina

Re: Fiesta Mk6

25 Mar 2014, 17:09

Nu iti imagina ca ai xenon acum :) ... de la un bec normal la un silverstar e o diferenta in plus ... de la silverstar la NB cred ca mai mult pierd la durata de viata decat castiga la performanta ... la becuri e cum e overclock-ul la procesor ... maresti foarte mult performanta dar scade durata de viata drastic ... daca maresti doar o idee performanta ai sanse sa ramai la o durata de viata apropiata cu cea initiala(acelasi voltaj), deci fara pierderi mari ca durabilitate .
In general tot ce vezi cu +100% lumina sau alte valori exagerate nu prea sunt becuri durabile ... asta pe langa faptul ca nu au +100% (e marketing) ... cel mult au + 20-30% reali comparand cu un bec no-name ... iar becurile medii ca performanta gen silverstar ajung si ele la un +15-20% dar nu pierd la durabilitate .
Daca se ard repede iti recomand sa treci la silverstar 2.0 .

Re: Fiesta Mk6

25 Mar 2014, 20:55

Sunt convins ca nu va bate ca un xenon, dar nici nu urmaresc asta. O lumina un pic mai alba si ceva mai intensa cred c'ar fi de ajuns.
Azi ma apucasem de treaba, am dat jos farul drept, pornit sa montez becul de semnalizare ars si noile becuri H4.
Problema e ca, pare'se, exista mai multe tipuri de soclu ptr becurile de semnalizare portocalii. Nu mai stiu de unde le'am luat data trecuta, dar acum in 4 magazine unde'am fost, am gasit un singur model, diferit insa de ce am eu nevoie.
La mine e vb de soclu E4, iar peste tot am gasit E19, daca retin bine.
Asadar am amanat montajul.

In schimb, am facut un pic de curatenie. Nu's prea multumit de ce a iesit, nici solutia folosita probabil nu e prea grozava si nici peria cu care'am frecat nu a avut acces in prea multe zone. Dar tot e o diferenta fata de cum era inainte :D

Imagine Imagine

Re: Fiesta Mk6

25 Mar 2014, 21:10

Arata decent. Eu am spalat o data motorul, mai corect spus "curatat" la cei de la gara, nu mai retin numele, au dat cu o solutie apoi cu aer comprimat. O alta data am iesit eu cu un lighean de apa si cu o carpa foarte bine stoarsa am dat o tura pe unde am ajuns cu mana, fara sa ma chinui pe sub tevi sau in zone mai greu accesibile.

Re: Fiesta Mk6

25 Mar 2014, 21:22

Eh, mai incercasem si eu cateodata sa curat compartimentul motor cu servetele umede, insa aia chiar e bataie de cap, n'am reusit niciodata sa ma apropii ca rezultat de ce am obtinut acum.

Cat iti luasera cei de la Ambient ptr curatare? Au folosit vreo solutie speciala si apoi clatire cu jetul obisnuit de apa? Sau procedeul era fix ca la spalarea exterioara, cum am vazut la o alta spalatorie? Bine, masina respectiva avea nr rosii si probabil respectivul o pregatea de vanzare ... n'a mai pus nici protectie la vreo borna/alternator sau mai stiu eu ce.

Ulterior celei de'a doua poze am dat si un dressing de plastic, sper sa nu adune praful mai repede asa :D

Re: Fiesta Mk6

25 Mar 2014, 22:02

La spalatorie:
1. dat cu o solutie degresanta
2. frecat cu o carpa usor, mai mult sa intinda bine smacul
3. aer comprimat
4. alta carpa uscata

30 lei mai tarziu motorul avea alta fata.

Re: Fiesta Mk6

25 Mar 2014, 22:12

Fara curatare cu apa?

Re: Fiesta Mk6

25 Mar 2014, 22:34

Bre, ti-am scris de doooo ori. Fara apa ca e rau in combinatie cu electricele...

Re: Fiesta Mk6

25 Mar 2014, 22:57

$1 scrie:$2quot;curatat" la cei de la gara

Eu cand am ceva de spalat sau curatat prefer sa merg la spalatorie. Sa incerci odata, s-ar putea sa fii multumit de rezultat.

Re: Fiesta Mk6

25 Mar 2014, 23:47

Ei, nu'i dracul chiar asa negru. Mufele alea's gandite totusi sa reziste la umiditate. Nu zic ca apa cu presiune mare le face bine, dar o clatire cu apa nu ar trebui sa faca rau, atata timp cat izolezi partile electrice expuse (borne, alternator, cabluri cu izolatie proasta etc)

Interesant ce'mi zici insa de metoda celor de la Ambient, iar ptr 30-40 ron, cred ca o sa le fac si eu o vizita cu turbata :D

Re: Fiesta Mk6

26 Mar 2014, 16:23

20 lei daca ii dai tiganului aluia banii cu spatele la camera ;)

Re: Fiesta Mk6

26 Mar 2014, 19:12

Eh, uite ce'nseamna sa fii de'al casei ...

Re: Fiesta Mk6

26 Mar 2014, 23:52

Umiditatea nu inseamna jet de apa sau clatire cu apa !
Apa nu face bine la motor . Nu ai cum sa izolezi chiar toate mufele ... si daca nu ai reusit sa le izolezi e nasol cand iti dai seama dupa o perioada (apar problemele).
Furtunele de la varsta/vibratii/caldura se mai desprind , se crapa , se rod ...etc.
E posibil sa o speli si sa scape fara probleme daca ai avut izolatia buna dar la un moment dat e posibil sa patrunda apa unde nu trebuie .
Crezi ca degeaba scriu acum spalatoriile "Spalam motoare pe riscul clientului." dupa 3 randuri de geamuri sparte si 100 de plangeri ?
E bine sa se evite spalarea motorului ... cel mult o carpa umeda si eventual ceva spuma .
Eu nu spal motorul nici daca e gratis !!!

Re: Fiesta Mk6

02 Apr 2014, 23:26

Am spalat motorul de atatea ori si nu am avut nici o problema... nu stiu ce va tot stresati atat... evita sa dai cu presiune pe la electromotor si aia e...

Re: Fiesta Mk6

03 Apr 2014, 01:12

Daca nu speli motorul cu apa, cu timpul o sa intre praf pe la rolele intinzatoare la electroventilator si alternator si o sa ai alte probleme.
Ideea de baza este sa nu dai cu jet direct pe cutia de sigurate, pe capacul de chiulasa, fisele de la bujii, joja de ulei si cam atat...pe baterie poti sa dai linistit ca nu se intampla nimic.
A...si sa nu il speli cand e fierbinte sau sa il pornesti cand e inca ud.
Ps: e o prostie sa nu clatesti dupa ce ai dat cu degresant, pentru ca substanta aia este un solvent cu capacitati polare ce se leaga de rezidurile petroliere(uleiul, motorina) dar voi din ce credeti ca e facuta izolatia la cabluri, garniturile, furtunele si plasticele...cumva din petrol?

Re: Fiesta Mk6

03 Apr 2014, 16:37

-"evita sa dai cu presiune pe la electromotor"
-"sa nu dai cu jet direct pe cutia de sigurate, pe capacul de chiulasa, fisele de la bujii, joja de ulei"

Eu aleg varianta mai simpla ... evit sa dau cu jet de apa sub capota :D .
Nu am vazut motor sa se strice din lipsa de apa , si nici role si alternator ... se strica ele din alte motive cu timpul , nu ca nu au fost udate periodic .

-"sa nu il speli cand e fierbinte sau sa il pornesti cand e inca ud"
Corect , asta e un sfat bun(daca vrei neaparat sa il speli) dar inseamna ca elimini orice spalare motor la "spalatorie" sau "la gara" :D .
Cum langa bloc nu ai cu ce , ramane varianta la cineva "la curte" sau acasa daca stai la curte ...si probabil multi nu au unde(la curte).

Re: Fiesta Mk6

03 Apr 2014, 16:57

Eu fac curat la motor cu: o carpa umezita (nu in exces), servetele, periuta de dinti, perie mare,aspirator, spray geamuri

pasul 1: aspirat cu peria mica tot praful in exces & folosit perie mare pentru ce ramane
pasul 2: sters mizeria in exces cu carpa umeda
pasul 3: apoi cu periuta de dinti curatat praful incapatanat + rosturi + furtune
pasul 4: combinatie spray geamuri + servetele uscate sau direct servetele umede pentru detalii

Dureaza 2 ore toata treaba dar rezultatele sunt pe masura si fara riscuri :)

Re: Fiesta Mk6

03 Apr 2014, 20:10

si nu te bagi si la a mea? ca platesc, eu n-am atata rabdare.
avand in vedere ca am GPL, deci am 2 calculatoare plus o gramada de fire electrice, nu ma risc sa dau cu apa.

Re: Fiesta Mk6

03 Apr 2014, 21:32

;) Te astept la o bere si facem.

Re: Fiesta Mk6

03 Apr 2014, 22:05

periuta de dinti a ta sau a sotiei cand te-a suparat?

Re: Fiesta Mk6

03 Apr 2014, 23:56

Cu o periuta electrica merge treaba si mai repede :D

Re: Fiesta Mk6

10 Apr 2014, 14:01

Azi am revenit la km reali si pe noile (vechi) ceasuri

Imagine

Re: Fiesta Mk6

10 Apr 2014, 20:04

Bun bun. Durata, cost?

Re: Fiesta Mk6

10 Apr 2014, 20:49

<10 min, 100 ron. Sigur se putea si mai ieftin, dar eu's multumit c'am rezolvat'o in Cta

Re: Fiesta Mk6

10 Apr 2014, 21:32

Hmmm daca te plictisesti de ele(ceasuri) si le arunci sa imi zici unde le-ai aruncat :D . Cu turometru ma descurc eu .
Cred ca si fiesta mea ar fi mai "chipesa" cu asa ceasuri . Nici nu as avea probleme cu km , nu e asa rau sa fie cu aprox 40k mai putini :) .

Ai facut un calcul total la costuri pana acum (ceasuri,maneta cu buton,montaje ...etc.) ?

Re: Fiesta Mk6

10 Apr 2014, 21:47

Ceasuri - 100 ron
Maneta - 80 (parca)
Montaj - 150
Rescriere km - 100 ron

Ptr masinile care n'au deja senzorul de temperatura (cred ca e doar la cele cu climatronic), acesta mai costa 70-80 ron + trebuie tras fir de la el la GEM, cred.

Re: Fiesta Mk6

11 Apr 2014, 15:34

eu ma oftic ca nu gasesc si eu ceasurile mai sus mentionat pt fiesta pe benzina. As iesi un pic mai ieftin ca mi le montez eu si mi le rescriu cu ids-ul tot eu :D

Re: Fiesta Mk6

11 Apr 2014, 17:08

E plin ebay'ul de ceasuri cu CB ptr benzinare

1 (un piciorus rupt), 2 (un piciorus rupt), 3, 4, 5, 6, 7 (asta pare cel mai ok - calitate/pret), 8, 9 etc

E'adevarat, nu's chiar ieftine, insa daca le urmaresti periodic, poate gasesti ceva la pret ok ;)

In schimb n'am gasit nici un ceas ptr diesel, ca de curiozitate m'am uitat si dupa d'astea
Răspunde