Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
14 Mai 2014, 16:15
Sunt membru de peste un an dar abia acum am gasit sectiunea de prezentari. Persoana nu conteaza atat, asa ca trec la masina: Ford Focus 1 cu facelift, fabricat in 2002, inmatriculat 2003. Hatchback, doua usi, rosu ca focul, motor 1.4 16v 75 CP, cam gurmand in oras. Discuri frana fata si spate. Avea ~121.000 km la cumparare, acum are ~127.800. E condus mai mult in oras, de nevasta-mea.
Nu e bogat in dotari:
- 4 airbag-uri
- A/C manual
- servodirectie
- radio-casetofon Ford 4000 RDS
- geamuri electrice
- jante aliaj (modelul Ford cu spite duble)
Modificari nu i-am prea facut:
- adaugat comenzi la volan pentru radio-casetofon.
- scos mecanismul casetofonului si inlocuit cu un mp3 player. Din pacate are o mica problema legata de faptul ca foloseste fosta alimentare a motorasului de antrenare a casetei. Trebuie sa-i pun un releu, dar nu prea am timp. Poate in concediu.
- inlocuit plafoniera simpla cu una cu spoturi de lectura.
- montat scut motor (cumparat de pe forum), pentru ca nu avea.
Reparatii:
- inlocuit flexibilul de la esapament.
- inlocuit lampa de ceata pentru ca se acumulase in ea o gramada de apa.
- inlocuit amortizoarele haionului (dupa 12 ani le-o fi fost de ajuns, nu mai tineau bine)
- curatat placa de baza a instrumentelor de bord (o luasera acele si afisajul razna)
- schimbat fuzibilul termic de pe placa de rezistente a ventilatorului
- refacut cablaje motor (roase de soareci)
- inlocuit sticla oglinda sofer (pleznita intr-o parcare)
Revizii:
- o singura data in doi ani am schimbat clasicele filtre (Mann) si uleiul (Ford). La cat de putini kilometri face anual nu renteaza schimbarea anuala a uleiului si filtrelor. Distributia a fost facuta la 90.000 km.
- ITP-ul l-a trecut cu brio
15 Mai 2014, 14:33
Detalii modificare casetofon:
Am comandat de pe ebay un "mp3 decoder board". Acum vad ca a aparut si o varianta cu Bluetooth. Eu am cautat una fara afisaj, am gasit asta (aici e carcasa deja prelucrata):

- mp3 decoder board

- mp3 decoder
Am scos casetofonul 4000 RDS din bord si l-am demontat, cu scopul de a elimina complet mecanismul casetofonului si de a ajunge la placa de baza, unde am anulat intrarile capului magnetic (le-am scurtcircuitat ciobaneste la masa ca sa nu capteze paraziti):

- anulare intrare cap magnetic
Am conectat un cablu pentru iesirile mp3-ului in paralel cu iesirile preamplificatorului de cap magnetic, devenit acum nefolositor:

- iesiri mp3 conectate in paralel cu iesirea de preamp
Am preluat alimentarea pentru mp3 de la alimentarea originala a motorului. Mare greseala am facut! Din ce mi-am dat seama, fie curentul are un varf la comutarea pe caseta apoi scade, fie mp3-ul consuma mai mult decat motorul. Acest fapt se traduce in practica printr-o auditie la volum normal vreme de 1 secunda apoi volumul scade foarte mult. Corectia o voi face prin actionarea unui releu din alimentarea originala a motorului, care releu va alimenta apoi mp3-ul dintr-un punct stabilizat si filtrat al sursei casetofonului.
Pentru ca firele de alimentare originale ale motorului erau intrerupte in conector fara posibilitate de a le repara, am conectat firele pe spatele cablajului:

- alimentare mp3 din sursa motorului (corect ar fi sa alimentez un releu de aici)
Am decupat in spatele butoanelor de FF/REW/Reverse si am facut un cablaj pe care am pus un pushbutton cu retinere care uneste firele maro si galben ca sa simulez trecerea pe casetofon. Firele portocaliu si verde se leaga impreuna:

- pushbutton pentru trecere pe "tape"
Am eliminat usita casetei si am decupat astfel incat sa intre mp3-ul in locul ei. Butoanele de FF/REW/Reverse le-am decupat si le-am lipit in locasul lor. Prin butonul din partea stanga am scos capacul pushbutton-ului. Din pacate a trebuit sa lucrez singur, fara vreun ajutor, asa ca am gresit si aici:
1. Forta bormasinei a smuls din menghina fata casetofonului (fixata destul de gentil, ca sa nu se crape) si aproape mi-a aruncat-o in ochi. Cu ocazia asta am si zgariat iremediabil scrisul "4000" asa ca a trebuit sa vopsesc totul in negru. Am pastrat doar inscriptia "VOL ON/OFF".
2. Cand am dat gaura in butonul din stanga (FF/REW/Reverse) mi-a alunecat burghiul si a taiat si marginea gaurii. Rezultatul a fost ca a trebuit sa umplu cu plastic si estetica a avut de suferit.

- decupat pentru mp3
Am reasamblat casetofonul. Intai am reasamblat partea frontala:

- partea frontala modificata
Apoi am remontat placa de baza, carcasa, partea frontala si am pus casetofonul la locul lui:

- casetofon reasamblat si montat
15 Mai 2014, 14:38
Felicitari pentru munca depusa si rezultatul obtinut!
15 Mai 2014, 14:40
Multumesc. Nu e prea estetic si daca ar fi sa o mai fac inca o data nu as mai face-o.
15 Mai 2014, 16:07
wow!!! ai bricolat ceva! felicitari!
15 Mai 2014, 18:18
super-super fain! extraordinara idee, si, desi zici ca ai avut scapari, fain realizata.
eu am un 5000 rds compatibil cd changer. l-am scos si am pus un sony xplod mp3. totusi cred ca aparatul original are sunetul mai rafinat. l-as pune inapoi daca l-as face cum l-ai facut tu. am si comenzi audio la volan, care acum sunt numai de forma... chiar daca nu si-ar recapata toate functiile, tot le-as putea folosi.
solutia asta pare cea mai la indemana, chiar daca e ceva de lucru. as renunta fara regrete la mp3 playerul cu cd-uri.
felicitari!
16 Mai 2014, 08:59
Daca ai un aparat compatibil cd changer cea mai buna solutie ar fi un xcarlink. 4000-ul nu poate comanda CDC asa ca am adoptat solutia cu hack-uit casetofonul.
18 Mai 2014, 13:35
Am profitat ieri de ceva timp liber si am inlocuit becurile de la scrumiera si de la bricheta. La bord am avut led-uri T5 care au cazut ca mustele, prin urmare le-am inlocuit cu becuri. Alta viata!
Urmeaza la inlocuit tamponul antibalans, pentru ca imi tremura si volanul si capota la relanti.
Cineva mi-a dat explicatia despre comportamentul mp3-ului alimentat in locul motorasului de casetofon: alimentarea e de fapt o iesire dintr-un regulator de turatie si e posibil chiar ca sa nu fie 12 V curati, ci cu factor de umplere variabil. Am scos casetofonul si ma pregatesc sa cumpar un releu miniatura pentru alimentarea mp3-ului de pe sursa stabilizata a casetofonului.
18 Mai 2014, 16:45
sal'!
m-am gandit si eu la xcarlink si tare mi-ar place unu'. dar mi se pare scump.
18 Mai 2014, 18:09
Am avut xcarlink pe Logan, inclusiv cu handsfree si streaming prin bluetooth. O mica problema, sesizabila doar la relanti, si atunci cand volumul era mic, era ca prindea ceva paraziti de la motor. In rest si-a meritat banii.
25 Mai 2014, 20:54
Azi am facut si consumul exterior cu metoda plinului: in exterior, fara A/C, viteze de pana la 150 km/h, consum de 6.8l/100km
04 Iun 2014, 10:53
Pentru ca avea niste pete pe scaune Fordul a beneficiat si de un detailing interior. Arata mult mai bine acum, e incredibil ca dupa aproape 12 ani tapiseria are doar urme minore de uzura.
09 Noi 2014, 16:42
Update: am schimbat un bec pe spate-stanga pentru ca pe frana nu se mai aprindea. Cu ocazia asta am curatat mizeria de sub stop.
Am achizitionat tamponul antirasturnare pentru a-l inlocui pe cel existent. Tremura ca un diesel la relanti.
09 Noi 2014, 17:18
Salut, 2 intrebari am si eu:
1. Spuneai ca ai inlocuit lampa de ceata pt ca lua apa - In cea noua mai intra apa?
2. Detailing interior - l-ai facut tu personal sau la mesteri? Daca l-ai facut tu, imi poti spune ce ai folosit?
Merci!
10 Noi 2014, 17:36
Salut,
1. Nu mai intra apa, desi lampa nu e noua ci second hand.
2. La o firma. Overall e ok, dar daca te uiti la detalii nu recomand.
11 Noi 2014, 10:07
Merci de raspunsuri!
O sa incerc si eu alte lampi, pt ca ma scot din sarite ale mele. Dupa un mers pe ploaie mai lung, am acvariu in lampi. Eu banuiesc ca e garnitura aceea dintre lampa si soclu.
07 Dec 2014, 18:56
Am mai dat de o belea: Nu-mi arde lampa de frana de pe dreapta. Pozitia funcționează, frana nu. Becul e bun, curent are, si dupa cate vad eu e vorba de soclul becului. Am gasit pe un forum in UK un tip cu aceeasi problema, zicea ca a schimbat soclul becului si a rezolvat.
Daca stie cineva care este codul soclului pentru becul de pozitie/frana de pe dreapta, scrieti va rog aici.
Eu n-am gasit P/N pe soclu (drept e ca era întuneric si frig si poate n-am fost atent), iar la magazinul la care am întrebat mi s-a spus ca soclul nu vine decât cu stopul, nu se gaseste separat.
19 Ian 2015, 12:06
Am gasit P/N pentru soclul becului de pozitie+frana: XS41-13K370-CD. "Original Ford", a costat cat nu face (56 de lei), dar sper sa rezolve problema.
22 Ian 2015, 15:31
Am schimbat soclul becului de frana si problema a disparut. Acum se aprind toate trei stopurile de frana. Deci, cine mai are problema becurilor de frana care nu se aprind, desi becul e bun si exista curent pe fire, schimbati soclul becului.
22 Ian 2015, 21:13
Foarte interesant ceea ce ai facut la unitatea auto, bravo! Onorează-ne cu ceva fotografii cu titiul interior și exterior
13 Mai 2015, 16:35
E mai greu cu pozele, din lipsa de timp. Am programat-o la revizie, acum are 131100 km. Merge bine, dar are un tremurat la relanti, zici ca am motor diesel sub capota.
Suspectasem tampoanele motorului, dar cum nu face tot timpul, inclin sa cred ca e o alta cauza. O sa schimb bujiile (au deja 40.000 km) sa vad daca tot asa face. Modificarile aduse unitatii audio nu sunt la inaltimea asteptarilor. Am pus si releul si am alimentat mp3-ul din 12V filtrati, la iesirea din sursa de alimentare si tot asa face: scade volumul dupa o secunda de la pornire. O sa montez o mufa stereo pentru intrare de linie in locul mp3-ului si o sa-i dau semnal dintr-o sursa externa.
Cineva mi-a zis ca e posibil sa se comporte asa din cauza faptului ca mp3-ul are masa de iesire si cea de alimentare comuna, iar casetofonul are mase separate pentru audio si pentru alimentare, caz in care trebuie montat un transformator audio de separare intre mp3 si casetofon. Asemenea transformatoare nu am gasit de vanzare in Romania, iar pe eBay preturile sunt destul de mari daca se adauga taxele de expediere.
26 Mai 2015, 15:51
Revizia la 2 ani si 7500 km: inlocuit filtre, ulei, bujii, lichid de frana.
Defecte constatate:
- etrier stanga-fata (26% diferenta pe stand fata de dreapta-fata). S-au comandat garnituri etrier stanga-fata.
- scurgere refrigerent si ulei din compresorul de A/C, pierdere pe la axul fuliei. Costul unui compresor nou, aftermarket, este de 827 lei, la care se adauga manopera si materialele. Anul asta ramane asa, a pierdut 225 g de refrigerent in 4 luni.
06 Aug 2015, 22:58
Update: se blocheaza acul vitezometrului. De obicei se blocheaza la 80 km/h, apoi indica de acolo in sus si se blocheaza la oprire la 100 km/h. Ma gandesc sa dau iarasi ceasurile jos si sa bag niste WD-40 la motorase, dar mi-e teama sa nu le stric.
N-a mai pornit acum o saptamana, dupa care a pornit la prima cheie. Spre norocul meu, ca sa zic asa, dupa ce a luat-o la prima cheie, la urmatoarea nu a plecat si am putut sa aud ca n-a functionat pompa de benzina din rezervor. Ori releul, ori cablajul ori pompa are o problema.
Pentru remedierea problemei la franare i-am facut programare in service peste 5 zile.
In continuare consuma foarte mult, desi la testul de gaze a iesit perfect. Termostatul pare in regula.
07 Aug 2015, 08:26
Ce inseamna, consuma f mult?
07 Aug 2015, 11:45
14l/100km in oras
07 Aug 2015, 12:09
E un pic mult, dar nu foarte. Mie imi consuma 13 prin bucuresti. Iar la ultima vizita in TM nu prea am vazut sa fie traficul mai dragut nici acolo...
09 Oct 2015, 11:26
Am constatat ca mai nou, 14l/100km e consum "standard" in Timisoara. Atat consuma si un Passat 1.9 TDI. Din pacate Fordul meu sta de mai bine de o saptamana in parcare pentru ca nu mai porneste.
09 Oct 2015, 11:56
Passat-ul are ceva probleme...cam mult ....Focusul belele mari?
20 Oct 2015, 15:13
M-am incumetat pana la urma sa schimb direct pompa din rezervor. Surpriza, problema s-a rezolvat, acum porneste fara probleme.
Ultima oară modificat de
Automatistul pe 13 Mar 2019, 17:35, modificat 1 dată în total.
Motiv: Topic închis la cerea inițiatorului.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.